صفحه 1:
موضوع:
کارایی,برابری و عدالت در آموزش
صفحه 2:
عوامل موثر بر بهره مندی آموزشی:
1 .عوامل خانوادگی و فردی
توانمندی های ذاتی
سلامت و بهد اشت
انكيزه ادامه تحصيل
۲.عوامل مدرسه
تجهیزات و آزمایشگاه
plead آموزشی
سایر امکانات
۳.نظام آموزشی و دولت
بودجه و کمک فای عالی
ee ارب
قوانین و مقررات
۶.محیط فرهنگی-اجتماعی
گروه های همسن
آهمیت فرهنگی و اجتماعی آموزش
ha سر
صفحه 3:
توزيع درآمد:
معیارهای اندازه گییی توزع در
ای ار
]ضويب
me
صفحه 4:
نابرابری را از زوایای مختلف می توان بررسی کرد:
< 1.نابرابری برخورداری از آموزش(ثبت نام)بین خانواده ها براساس سطح درآمد
< 2.نابرابری آموزش بین مناطق جغراقیایی مختلف
صفحه 5:
سه رویکرد موجود پیرآمون ارزیابی عدالت با توجه به مسانل
اجتماعی-فرهنگی کشورها:
۴ -رویکرد مساوات جویانه
۴ ۲-رویکرد نخبه گرابانه
۴ ۲-رویکرد واقع گر ایانه
صفحه 6:
بسا زگاری وتقابل بین کارآیی و عدالت اجتماعی:
بازده سرمایه گذاری آموزشی متاثراز عوامل تاثیرگذار برعرضه و تقاضای آموزش است
تقاضا:
تواسدی های طبیین ونذامی افراه شن اصلی زا الق من کنو
عرضه:
عواملی چون فرصت های آموزشی و هزینه هایی که پیش روی افراد است
صفحه 7:
تفاوت ها دو:نثیجه را بدنبال دارد:
۴ ا.شواهدی مبنی بر عدم کارآیی در آن جامعه بوده و لذا امکان افزایش کارآیی تخصیص
در آموزش ومود دارد ce ons
>
۲.ن برابری در انباشت سرمایه انسانی وجود داشته و می توان نابرابری ها را با
ی و سر نابرابری ها را با بکارگیری
