کسب و کار مدیریت و رهبری

کاربردGIS در مدیریت و مکانیابی پارکینگ

GIS-02

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربردGIS در مدیریت و مکانیابی پارکینگ”

کاربردGIS در مدیریت و مکانیابی پارکینگ

اسلاید 1: بسمه تعالی موضوع: کاربردGIS در مديريت و مکانيابي پارکينگ

اسلاید 2: چکيده مديريت پارکينگ يکي از مهمترين ابزار در مديريت شهری است . سطوح مختلف امکانات پارکينگ می‌تواند بر کارايي ترافيک و کيفيت زندگي شهري تأثير بگذارد. تصمیمات نادرست و مديريت غير استاندارد موجب تأثير نامطلوب بر سيستم ترافيکي شهري ٬ صدمه و تخريب محيط زيست ٬ افزايش در هزینه‌های ساخت و مانع از پيشر فت اقتصادي می‌شود . بعد از گذشت چندين ده ه و افز ا يش اتومبيل و نبود فضاي کافي براي پارک و در نهايت هزينه زياد ساختن امکانات پارکينگ ٬ ارزيابي دقيق براي مديريت و مکانيابي پارکينگ را ضروري ساخت . اين مقاله مديريت و امکان سنجي مکان مناسب پارکی نگ در شهرها ر ا٬ بادر نظر گرفتن عرضه و تقاضاي پارک و عوامل مؤثر بر آنها بررسي می‌کند . در اينجا دو هدف را دنبال می‌کنیم : ۱ ­ استفاده از تکنولوژي سيستم اطلاعات جغرافيايي ( GIS ) در حل مشکلات پارکينگ شهرها ۲ ­ ايجاد استراتژي براي گسترش سيستم مديريت پارکينگ ٬ جهت فراهم کردن راه حلهاي دائمي براي مشکل پارکينگ . اين تحقيق بر آناليز جغرافيايي در محيط GIS استوار است . همچنين ارزيابي الگوهاي دسترسي در منطقه مطالعاتي بر اساس روشهاي بر هم نهي بکمک تکنولوژي GIS همراه با ملاحظات تقاضاي پارک و کاربري چند گانه زمين ٬ بررسي می‌شود . واژگان کليدي : پارکينگ ٬ سيستم اطلاعات جغرافيايي ٬ مکانيابي ٬ پارکینگ‌های خياباني و دور از خيابان

اسلاید 3: مقدمهرشد سريع جمعيت و افزايش تملک وس ايل نقليه شخصي ٬ گستردگي جغرافيايي شهرها را بدنبال دارد . در چنين شهرهايي سيستم حمل و نقل درون شهري اهميت ويژه يافته و به نحوي ط راحي می‌گردد که حداکثر کارايي را در سرويس دهي به شهروندان داشته باشد . بدين منظور بيشتر ٬ مديريت و سرويس دهي ترافيک جاري مدنظر بوده و بخش ديگري از ترافيک شهري ٬ يعني ترافيک ساکن ( وسائط نقليه پارک شده ) و اثرات آن بر ترافيک جاري کمتر مورد توجه قرار گرفته است . د ليل اينکه چرا به اين مشکل در طول زمان توجه نشده است اين است که مهندسين ترافيک تنها به مديريت ترافيک جاري شهري توجه داشته‌اند و از مديريت پارکينگ غا فل شدند . از اين رو يکي از مشکلات عمده در مديريت ترافيک٬ مديريت ترافيک ساکن است که امروزه بعنوان يکي از مع ض لات اصلي شهرهاي بزرگ درآمده است [١] . بنابراين نياز به مديريت ٬ مکانيابي و قيمت گذاري پارکینگ‌ها جهت سازماندهي ترافيک شهري ٬ تسريع و سهولت حمل و نقل درون شهري از مقولات مهم در طراحي سيستم ترافيک درون شهري است ٬ که توجه به آن ضروري بنظر می‌رسد.

اسلاید 4: مکانيابي پارکينگبطور کلي می‌توان مکانيابي پارکينگ را به شکل زير تعريف نمود ۱ ]: مکانيابي پارکينگ يعني پيدا کردن محلي مناسب براي احداث پارکينگ که هم از لحاظ هزينه و هم از نظر پاسخ گويي به نيازهاي منطقه مورد مطالعه ٬ مکان بهينه باشد .روش‌های مکانيابي پارکينگ روش‌های مهم در مکانيابي پارکينگ را در موارد زير می‌توان خلاصه کرد:مکانيابي به روش امتيازدهيمکانيابي با استفاده از نمودارهاي توليد پارکينگمکانيابي با استفاده از تعداد سفرهاي انجام شدهمکانيابي با استفاده از GIS اين روش ٬ روشي جديد در مکانيابي به حس آب می‌آید که تاکنون در کشور ما براي مکانيابي پارکينگ مورد استفاده قرار نگرفته است .

اسلاید 5: روش شناسي مديريت پارکينگ با GIS ما روش انجام مطالعات را به دو دسته تقسيم کرديم : ۱ ) معيار کمي ( يا معيار ترافيکي ) ۲ ) معيار کيفي ( يا معيار جغرافيايي ) ابتدا به بر رسي معيار کمي خواهيم پرداخت و گامها را در انجام مطالعات معيار کمي بصورت زير خلاصه می‌کنیم : گام ۱ : تعيين محدوده مورد مطالعه پارکينگ گام ۲ : برآورد عرضه پارکينگ گام ۳ : برآورد تقاضاي پارکينگ گام ٤ : مطالعه ساير عوامل تأثيرگذار بر عرضه و تقاضاي پارک گام ۵ : مطا لعه عوامل تأثيرگذار بر مديريت پارکينگ ( خصوصيات پارکينگ ) گام ۶ : برآورد ميزان نياز به فضاي پارک

اسلاید 6: روش شناسي مديريت پارکينگ با GIS بعد از آنکه محدوده‌ای کوچک را جهت آمارگيري بعنوان شاخصي از محدوده مطالعاتي خود برگزيديم ٬ به برآورد ميزان فضاهاي پارک موجود ( عرضه پارکينگ ) می‌پردازیم که اين فض اها شامل هم پارکینگ‌های حاشیه‌ای و هم پارکینگ‌ها و يا تسهيلات غير حاشیه‌ای است . سپس با توجه به آمارگيري مبدأ ­ مقصد ساکنين ٬ تقاضاي فضاي پارک را براي سال هدف بوسيله مدل‌های تقاضاي سفر بدست می‌آوریم . حالا که هم عرضه و هم تقاضا موجود هستند با مقايسه ايندو می‌توانیم بفهميم که در چه مناطقي مشکل فضاي پارک ( پارکينگ ) داريم و مقدار آن به چه ميزان است. در ادامه براي مکانيابي دقيق اين فضاي پارک سر اغ معيارهاي کيفي می‌رویم تا با توجه به اين معيارها٬ انتخاب دقيقي از محل پارکينگ بدست آوريم.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید