کار آفرینی در ایران (جلسه اول)
اسلاید 1: کار آفرینی در ایران (جلسه اول)لیس للانسان الا ما سعی
اسلاید 2: تعریف کارآفرینیفرایندی ایجاد چیزی خلاق و نو و با ارزش افزوده با کسب و کار و تلاش زیاد و صرف زمان و با پذیرش ریسکهای مالی ،روانی،اجتماعی به جهت دریافت پاداش مالی،رضایت شخصی،استقلال طلبی و امور معنوی.
اسلاید 3: کارآفرینکارآفرین فردی است با استفاده از مهارت و قوتهای خویش و با استفاده از فرصتها و ایجاد ایده جدید کارآفرینی را انجام می دهد.
اسلاید 4: توليد ثروتTechnology development Productive professionWealth generationتوسعه تكنولوژيMahdi Kanani , Farzin Fardiss , Nayyereh Sadaat Tabatabaee Kanani_mehdi@yahoo.com , fardiss@parssaman.com , tabatabaee55@yahoo.com مهمترین دلایل توسعه کارآفرینی درجهان:The main reason for developing entrepreneurship in world is: اشتغال مولد
اسلاید 5: خصوصیات کارآفرینمرکز کنترل درونیگرایش به ریسک پذیری منطقیاستقلال طلبیتحمل ابهاممیل شدید به رویس بودنخلاق و نوآورحرکت به سوی موفقیتمسئولیت پذیرهدفگرا و با انگیزهخیر خواهیفرصت شناسی و ...توانایی کار تحت فشار مالی اجتماعی و روانیحل کننده مشکلاتروحیه عملگراییعزم و اراده راسخقاطعیت در تصمیموقف کاراهمیت به جزئیاتاعتماد به نفسپشتکار بالاجاه طلبی
اسلاید 6: کارآفرين چه مي کند؟شناسايي فرصتها Opportunity scanning پردازش ايده Processing the ideaتدوين طرح تجاري Business planningمديريت ريسک Risk managementعملياتي کردن ايده Making an idea operational فرایند کارآفرینیMahdi Kanani , Farzin Fardiss , Nayyereh Sadaat Tabatabaee Kanani_mehdi@yahoo.com , fardiss@parssaman.com , tabatabaee55@yahoo.com
اسلاید 7: Entrepreneurshipتولید ایدهIdea Generationآماده سازیIdea Preparationپروردن ایدهIdea Developmentتشریح ایدهIdea Descriptionتایید ایدهSelection & Approvalمراحل پردازش ایده: Steps For Idea Process: Mahdi Kanani , Farzin Fardiss , Nayyereh Sadaat Tabatabaee Kanani_mehdi@yahoo.com , fardiss@parssaman.com , tabatabaee55@yahoo.com
اسلاید 8: مدل فرآیند کارآفرینانهفرصتتیممنابعارتباطخلاقیترهبریطرح تجاری
اسلاید 9: خلاقیت (جلسه دوم )تعریف خلاقیت:تفکر برای یافتن چیزی جدید که هنوز به بازار نرسیده است.این تفکر ایده ای است که برای رفع نیاز مشتریان و جامعه بر مبنای شناسایی فرصتها ایجاد شده است.این نوع تفکر نگاهی جدید با قالب جدید در حل مسائل است.کارآفرینی نوآوری خلاقیت
اسلاید 10: موانع خلاقیتمفروضاتی که انسان به مسئله اضافه می کندچارچوبهایی که در آن فکر می کنیمهمیشه برای حل مسئله اولین راه بهترین راه نیست.بین موضوع و پیش زمینه های آن تفکیک قائل شویدفقدان دانش و مهارت کافی در زمینه های مرتبطپیروی از سنتهاتفکر منفیبیش از حد منطقی بودنسن بالفشار روانی وآشفتگیروزمرگیترس از احمق جلوه کردنکلیشه ای فکر کردن
اسلاید 11: مراحل خلاقیت1- آماده سازی2-بازرسی کارهای قبلی3-مشابهت و تفاوت کارهای قبلی با کار جدید4-بر خوابش ( روش 3B)5- زمان جرقه زدن6- تصحیح و چک ایده7- پیاده سازی ایده
اسلاید 12: روشهای تفکر خلاقدفترچه های مشارکتیمکاشفه ایعلمیآنالیز ارزشلیست کردن ویژگی هاIN Spired approachتریزتوفان فکریتوفان فکری معکوسسینتیکسگوردونچک لیستمشارکت آزادوابستگی های اجباریتفکر استراتژیک
اسلاید 13: ایده یابی کارآفرینیروش تولید ایده خلاق
اسلاید 14: مراکز خلاقیتپارکهای فناوریانکوباتورهاسازمان جهانی مالکیت فکریادراه ثبت اسناد-ثبت اختراعاتسازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
اسلاید 15: برنامه ریزی استراتژیکچشم اندازماموریتاهدافاستراتژی (عوامل داخلی و خارجی –انواع استراتژی)برنامه ها تخصیص منابعمحاسبه و ارزیابی عملکرد
اسلاید 16: اقتصاد مهندسیاقتصاد خرداقتصاد کلاناقتصاد (جلسه پنجم وششم)
اسلاید 17: اقتصاد مهندسیانواع هزینه های ثابت و متغیرنقطه سر به سر
اسلاید 18: اقتصاد خردانواع کالای اقتصادی عادی(گوشت) پست (سیب زمینی) مستقل از درآمد(دارو) جانشین(قند و شکر) مکمل(قند و چای) مستقل از یکدیگر عرضه و تقاضاقیمت سقف و کفمطلوبیت کالا
اسلاید 19: عوامل موثر بر تقاضا کالای جایگزینانحصاری بودن کالاواردات و صادراتکاربرد جدید کالا هزینه حمل و نقل تحولات سیاسی فرهنگی اقتصادی اجتماعی و ...سلایق و انتظارات درامدنرخ بهرهمصرف گذشته در آیندهنوسانات قیمتفروش اقساطیتورم
اسلاید 20: علل تورمکاهش عرضه کلافزایش هزینه تولید-ضعف تکنولوژی-پایین امدن بهره وری-تحریم-کاهش واردات-عوامل غیر مترقبه سیل و زلزله و..)افزایش تقاضای کل(سیاست پولی انبساطی -سیاست مالی انبساطی -انتظارات-افزایش صادرات)
اسلاید 21: عوامل تعیین کننده صادراتکاهش قیمت کالا در خارج کشورافزایش قیمت کالا در داخل کشورافزایش نرخ ارزافزایش درامد خارجیان
اسلاید 22: دلایل نوسانات قیمتتعویق در ترخیص کالا-تغییر ضرائب مالیاتی-نوسان قیمت کالای وارداتیتغیر ارزش دلار و یورو و ..-کم و زیاد شدن عرضه و تقاضاارتباط سیاسی با سایر کشورها
اسلاید 23: اقتصاد مهندسیانواع هزینه ها ( مستقیم و غیر مستقیم-ثابت و متغیر)ارزش زمانی پولF=P(1+i)n
اسلاید 24: بازاریابی (جلسه هفتم)عوامل عمده بازاریابیقیمتمحصول و کیفیت آنکانالهای فروش (مکان)ترویج و توسع آتی
اسلاید 25: مراحل بازاریابی استراتژیکآنالیز مشتری و ترسیم نقشه بازاربخش بندی بازارارزیابی بخش هاانتخاب مناسب ترین بخش(بازار هدف)انتخاب جایگاه در بخش و آنالیز استرتژیک خارجیاستراتژیهای بازاریابیتعیین آمیزه های بازاریابی
اسلاید 26: دوره طرح كسب و كار- ماجول بازاريابي علي جعفريه26ترسيم نقشه بازاربخش بندي بازارارزيابي بخش هاانتخاب مناسبترين بخشانتخاب جايگاه در بخشاستراتژي هاي بازاريابيتعيين آميزه هاي بازاريابي
اسلاید 27: ویژگی محصول برای فروشوجه تمایز محصولاعتبار و شهرت جهانیاندازه مشتریان محصولفاصله مکانها(حمل ونقل)خدمات پس از فروشتنوع محصولات لذت شناسیبهبود فناوریمنابع متمایز محصول متمایز از رقباقیمت پایین و سود بیشتر با فروش بیشتروجود محصولات جانشینچانه زنی مشتریان در محصول
اسلاید 28: عوامل موثر در رقابت با رقباتعداد رقبا و شباهت آنهاتولیدات مشابه و کالای جانشیناضافه ظرفیت تولید کالاهاموانع ورود و خروج به صنعتهزینه های ثابت و متغیر درفروشرقبای مختلف و برخورد با آنهاعوامل کاهشیمشکات تازه واردان به صنعت
اسلاید 29: انواع قیمت گذاریچانه زنی نفر به نفرثابت یا منومزایده ایمزایده ای معکوسقیمت تمام شده معمول
اسلاید 30: خصوصیات کالاهایی که مشتریان به آن وابسته می شوند؟آموزش و یادگیری کالامحصول مکمل دارد و با محصولات رقیب سازگاری نداردافزایش تعداد مشتریاناستاندارهایی که همه جا با آن کار می کنندهزینه متغیر نسبت به ثابت کم باشد.مانع شرکتهای رقیب به بازار شود.مصرف کننده احساس کند جایگزین این محصول با دیگری دشوار است.
اسلاید 31: روش بهبود فروشدادن محصول به عنوان جایزهتخفیف فروشطرح مسابقه درباره محصولاعظای جایزهآزمایش محصولتبلیغ در محل فروشانواع تبلیغاتاستفاده از کانالهای فروشبرون سپاریبسته بندی فروش
اسلاید 32: نکات لازم برای فروش در بازاریابهاصفات لازم برای موفقیت در فروشکانالهای توزیعروش متقاعد سازی دیگرام(آسانسور)روشهای نفوذ در دیگران
اسلاید 33: مراحل فرایند تولید یا خدمات (جلسه هشتم) مراحل طراحی کارخانهتهیه زمین و تسطیح و خاکبرداریخرید ماشین آلات و آموزشنصب و راه اندازی ماشین آلاتتولید آزمایشیانبار کردنتوزیع مواد اولیه و قطعات و محصولاتتحقیق و توسعه و گسترشبازرهای متعددبررسی حل مشکلاتتعیین مقامات و مسئولیتهاجمع آوری اطلاعات اولیه و بررسی بازار پیش بینی فروشطراحی محصولطراحی فرایند عملیاتطراحی عملیات ساختطرح ریزی استفرار و حمل ونقلطرح ساختمان تاسیساتبرآورد هزینه طرح و تامین منابعارزیابی مالی طرحساختن ماشین آلات
اسلاید 34: طرح ریزی واحد صنعتیطراحی تولید (روش تولید انتخاب تجهیزات و مواد اولیه و بررسی راجع به محصول)طراحی فرایندعملیات(فرایندواحد و ترکیب فرایند واحدهاو انتخاب فرایند مناسب)فرایند واحد(ساده ترین عملیات که بدون وقفه انجام می شودو تغییر مشخصی روی مواد و قطعات و ماشین الات صورت می گیرد)
اسلاید 35: حسابداری(جلسه نهم و دهم)1- شماره حساب کل – معین – تفضیلی 2- سند حسابداری شماره حساب- تاریخ- بدهکار- بستانکار-شرح حساب3- ماهیت حساب4- جدول T
اسلاید 36: معادله اصلی حسابداری بدهی+سرمایه=داراییدفاتر قانونی : کل - روزنامهگزارشات مهم مالی ترازنامه- سود و زیان
اسلاید 37: حسابداریانواع درآمدها و هزینه ها در ترازنامهنرخ بازدهی سرمایهدوره گردش پولقیمت تمام شدهبودجه بندی
اسلاید 38: متداولترین روشهای تامین منابع مالی استفاده از سرمایه گذار گرفتن وام از بانک خرید سهام شرکت توسط بانک ...
اسلاید 39: قوانین مرتبط با کارآفرینی (جلسه یازدهم)نگاهی به قانون کارنگاهی به قانون مالیاتهانگاهی به قانون بیمهنگاهی به قانون تجارت...
اسلاید 40: نگاهی به قانون کار انواع قرارداد با کارگران از اداره کار- قرارداد پیمانکاریقرارداد بیش از 89 روز برای کارگر سادهلیست بیمه و مالیات حقوق تا مدت یک ماهمرخصی و ساعت کار روزانه کارگرنحوه پرداخت عیدی و سنوات در پایان سال نحوه تاییدیه برای پرداختها به کارگرمقدار حقوق پایه –حق اولاد – بن خواربار و مسکن و...
اسلاید 41: نگاهی به قانون مالیاتها مالیات بر سود محاسبه می شود که سود =هزینه – درآمداگر شرکت سود کم در حسابها جلوه نماید کمتر مالیات می دهد و اگر سود ندهد مالیات نمی دهد.پرداخت مالیات حقوق در پایان ماه بعدپرداخت مالیات بر قراردادها در آخر سال مالی تا آخر تیر ماهپرداخت مالیات بر ارزش افزوده در دوره های سه ماهه
اسلاید 42: نگاهی به قانون بیمه پرداخت بیمه کارگران تا اخر ماه بعدبازنشستگی و بیمه بیکاریتفاوت بیمه تامین اجتماعی با بیمه های درمانیعیدی دو برابر حقوق پایه که از سه برابر حداقل حقوق تجاوز نکندسنوات مبلغ بلاعوض ازدواج به کارگران
اسلاید 43: نگاهی به قانون تجارتشخص حقیقی و حقوقیبهتر است حقیقی کار کنیم یا حقوقی ؟گرفتن وام یا سرمایه گذار؟
اسلاید 44: نگاهی به قانون تجارت انواع شرکتها سهامی خاص سهامی عام تعاونی تضامنی نسبی
اسلاید 45: برخی از اطلاعات شرکتهااداره ثبت شرکتهادفاتر قانونی و پلمپ آنهاحق کسب یا سرقفلیچک و سفته
اسلاید 46: مدلهای کسب و کار(جلسه دوازدهم)انواع کسب و کار خانگیمجازیخانوادگیمتوسطروستاییبزرگ
اسلاید 47: کسب و کارهای جدید کسب و کارهای جدید، پیچیده و با ابتکارات جدید برطبق موقعیت های رقابتی و منابع و عوامل صنعتی و هزینه ها تعریف می شود کاربرد فناوری اطلاعات و کسب و کار مجازیEbayمکدونالدمثال تولید لباس بدون کارخانه
اسلاید 48: نوشتن طرح کسب و کار(جلسه سیزدهم)تعریف طرح کسب و کارسندی مکتوب که جزییات کسب وکار را مشخص می کندضمن تشریح موقعیت کنونی نیازها و انتظارات و نتایج پیش بینی شده کلیه جوانب طرح کسب و کار را ارزیابی می کند.طرح کسب وکار نقشه راه انجام یک کسب وکار است.
اسلاید 49: اجزای طرح کسب وکار 9-برآورد فضای مورد نیاز10-برنامه ریزی مالی11-زمانبندی عملیات12-ارزیابی ریسک13-ارائه مدل کسب وکار14-پیشنهاد15-ضمائم1-صفحه معرفی2-خلاصه مدیریتی3-تحلیل صنعت4-کلیدهای موفقیت5-امکان سنجی6-برنامه بازاریابی7-برنامه عملیاتی و تولید8-برنامه ریزی سازمانی
اسلاید 50: ارائه طرح کسب وکار جواب دادن به سوالات اساسیارائه حداکثر نیم ساعتدر 60 ثانیه اول از توجه شنوندگان مطمئن شویممتواضع باشیدجابجا شوید قدم نزنیدنگاه به تمام افراد بطور یکسانکمک از وسایل سمعی و بصریاعضای کلیدی در سرمایه گذاری درگیر شوندشرح تولید و خدمات در جایی که امکان داردتمرین ارائه از قبل بین دوستانپیش بینی سوالات
اسلاید 51: ارائه طرح کسب وکار 5 دقیقه ای برای افراد کلیدی و مهم در زمان کم ارائه می شودمراحل ارائه 5 دقیقه ایکارآفرینی در چه صنعت و خدماتی استساختار مالی برنامهپبس بینی ترازنامه و سود زیانسهامداران و افراد و سازمانهای مرتبطمزیت رقابتی و تمایز و برتری محصولیک مورد شیرین و جذاب ازمحصول با فیلم وبروشور و ...
اسلاید 52: چرا کسب و کارها شکست می خورند اهداف منطقی و توجیه پذیر نیستاهداف غیر قابل اندازه گیریکارآفرین تیم خانوادگی بدون شرایط تیم تشکیل می دهددر نیاوردن ضعف ها و تهدیداتمشتریان نیاز پایدار و همیشگی به محصول ندارندتمام موارد BP و ریسکها ارزیابی نشده استانجام ندادن آزمون BP...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.