KAIZEN

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کایزن”

کایزن

اسلاید 1: استاد محترم: گردآورنده:

اسلاید 2: مقدمهقبل و بعد از جنگ جهانی دوم کالاهای ژاپنی به داشتن قیمت ارزان و کیفیت پایین‏ معروف بودند.این موضوع فقط مربوط به کالاهای تولیدی نبود بلکه خدمات عمومی‏ نیز در حد بسیار نازلی ارایه می‏شد.در چنین شرایطی تلاش‏های فراوانی در جهت بهبود کیفیت کالاها و خدمات آغاز گردید.روش‏های آماری کنترل کیفیت که توسط والتز شوهارت رد آمریکا مورد استفاده قرار گرفت با نگرشی جدید در یال 1950 توسط ایشی‏کاوا به عنوان تضمین کیفیت به کار گرفته شد.پس از مدتی ژاپنی‏ها به این نتیجه‏ رسیدند که این روش باید متناسب با فضای فرهنگی و کاری ژاپن بهبود یابد.به همین‏ دلیل از سال 1965 میلادی روش‏های جدید کنترل کیفی ژاپنی که امروزه کایزن نامیده‏ می‏شود به‏طور وسیع در اکثر سازمانهای تولیدی و غیرتولیدی ژاپن به اجرا درآمد.

اسلاید 3:  كايزن (KAIZEN) چيست؟كايزن يك واژه واصطلاح ژاپني و از تركيب( KAI+ZEN ) به معناي بهبود مستمر و تدريجي مي باشدكه توسط آقاي Massaki Imai در سال 1986 ارائه گرديد. در واقع كايزن براين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري و يا ناگهاني باشيم بلكه هرنوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته ومستمر و پايدار باشد، ارتقاي بهره وري را درسازمان به ارمغان خواهد آورد.

اسلاید 4: مفهوم کایزنخاستگاه کایزن کشور ژاپن است.این اصطلاح از کلمات متداول و پرمحتوای ژاپنی‏ است و برخی آن را مذهب سوم ژاپن می‏دانند.کایزن به معنی بهبود پیوسته و مستمر، توأم با مشارکت همه افراد در یک سازمان یا شرکت است که می‏تواند به عنوان یک‏ فرهنگ فراگیر عرصه‏های مختلف اندیشه،آموزش و پژوهش و کار و تولید را در کلیه‏ ابعاد فردی و اجتماعی دربرگیرد.در چنین فرهنگی کارگر از مدیر خود می‏آموزد و مدیر از ایده‏ها،آراء،افکار و نظرات کارگر خود بهره می‏جوید.در واقع محتوای نظری و سیستم فلسفی کایزن،آموزش مستمر،مشارکت و تلاش گروهی،تحول دایمی و تعامل‏ تمام افراد سازمان است.کایزن از دو واژهء KAI و ZEN تشکیل شده که اولی به معنای تغییر و دومی به معنای‏ خوب است.بنابراین کایزن را می‏توان این‏گونه تعریف کرد:بهبود-تغییر برای بهتر شدن‏ کایزن نه‏تنها تلاش مداوم در جهت حفظ استانداردها است،بلکه به منظور ارتقای‏ آنها نیز به کار گرفته می‏شود.

اسلاید 5: کایزن سیستمی است که تمامی کارکنان را در بر می گیرد از مدیریت بالا گرفته تا پائین ترین قسمت ها هر کس با ارائه پیشنهادات مداوم در بهبود و توسعه سهمی داشته باشد مورد تشویق قرار می گیرد ارائه پیشنهادات مستمر است به عنوان مثال شرکت تویوتا یکی از راهبران شهره بکارگیری کایزن است در سال 1999 در یکی از شرکت های آمریکایی 7000 کارمند تویوتا بیش از 75000 پیشنهاد ارائه کردند که 99 درصد آنها اجرایی شد این بهبود های جزئی ولی مستمر سر جمع نقش زیادی در بالا بردن بهره وری بهبود کیفیت ،ایمنی بیشتر ، تحویل وعرضه سریع تر ، هزینه های پائین تر و جلب رضایت بیشتر مشتری دارد. کایزن بر مبنای ایجاد اصلاحات اندک ولی بی وقفه حرکت می کند بهبود همیشگی در بهره وری ، ایمنی و کارایی ضمن کاهش موارد اتلاف ، این پیشنهادات تنها محدود به موارد خاصی چون تولید یا بازاریابی نمی شود کایزن بر مبنای ایجاد تغییر در همه جوانب عمل کرده و .بهبود را به ارمغان می اورد

اسلاید 6: فلسفه کایزندر واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. کایزن سیستم مدیریتی است که با زمان به پیش می رود و اگر مدیریت بخواهد که کارکنان را تغییر دهد باید خودش تغییر کند. معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد. فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد. پژوهشگر، لباس کار بپوشد و به جای نشستن در برج عاج به صحنه تولید بیاید و فعالان صحنه های تولید به فکر و تدبیر در باب بهبود کار خویش بپردازند و به پژوهش روی آورند.کایزن مستلزم صرف وقت و تلاش از سوی مدیریت است .تزریق سرمایه نمی تواند جای صرف وقت و تلاش را بگیرد.سرمایه گذاری بر روی کایزن یعنی سرمایه گذاری بر روی مردم .به بیان دیگر کایزن متکی به مردم است در حالی که نوآوری به تکنولوژی و پول وابسته است

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید