صفحه 1:
یا موقعیت وف هنک کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)

صفحه 2:

صفحه 3:
8 نگ و مردم ‎olin‏ علمی ‏فویامانه های حمل و نقل يملاحظات اقتصادى ‏#فناورى اطلاعات ‏8 آموزش عالی رح و مات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:

صفحه 5:
Ree ee geen arene STs een eee ee eae Eee ICE eee Sites renee ee nee ey Tessie beatae eee rors ‏اسلامی نیست و طبیمی است بحث از تبلیغات اسلامی در اسچانیای امروزی به عنوان بستری بسیار مساعد تلقی می‎ ‏م‎ eet dee ere eps hee err ae ea leer ines دارد. همجنين اى واه انملس وجوه نسحيه يسيارى آورده لند كه شايد بهترين و واقهى ترين أنها قولى استٍ كه آن ا ا ل ا ل ‎Bree‏ ‏واقعیت تاریخی هجوم واندل ها ( اقوام مهاجم شمالی ) به این سرزمین است. اما نکته قابل توجه تن است که واژه اتدلس هيوار بادآ انا ةي د ور انيز در منطقه اى به نام اندالوسيا واقع در جنوب اسبانيا حضور اسلام و مسلمانان پر ‎ines‏ ۱ ا 0 ‎el Typ Un PPE gory IC‏ ۱ نا و ۱ ۱۱009 است. کهن ترین اقوام ساکن در این دیاره سلت ها و ایبرها ‎ca)‏ | جزيره ى ايبريا ناشى از همين واقعيت تاريخى است. در زمان ها و دوره هاى كذشتهه فنيقى هاء يونانى ها و كارتازها اا امم ا م ل ل 5 ترك دوم الكت ‎ieee‏ حر ترك او لاق زا عم كا و ا لا كر ا دیربا در این سرزمین شدند که تا قرن سوم میلادی ادامه داشت. در این دوران پادشاهان بز رگی همچون ‎Pes‏ ‏آدرین و تتودوس در میان آنان ظهور نمودند دراوایل قرن سوم میلادی: حادثه ای بزرگ ( ظهور و هجوم اقوام بدوی و نیمه وحشی شمالی و اسکاندیناوی و به ‎cen‏ اما مدو ناض ‎١‏ سر ‎agen ces Peres A‏ 00 ها يس از اشغال فرانسه و آيتالياء.ب | ند. با وجود این هرچه قدرت روم شرقی افزایش می یافت آنها از در مصالحهء پذیرش قیومیت و یا تسلیم در ‎eerie)‏ ۱ 3 شرقی با آلار بت اوقا كر ما سك ‎ne RO‏ ةك رمات ‎Dee‏ ‎oe‏ رالد اما در ایک ‎per an error ee elon Pratt Co rg er GEE Ee‏ را که بدان جا تاخته بودنده پیرون راند. ‎Ps‏

صفحه 6:
* ازقرن پنجم میلادی تا زمان قح اسپانیه گوت ها که بر اثر تماس با تمدن و فرهنگ رومی, به کیش مسيحيت درآمده وانا حدودى نيز از بدويت اوليه خارج شده بودند؛ براين منطقه سلطه داشتند. دوره ى ۱۳۱ شدید از وضع مالیات رنج می بردند. اشراف و روحانیون متعصب مسیحی, بر اقشار دیگر نفوذ ‎nce gt ep teen en Oni A eer ON‏ و ‎ra‏ ‏برت پادشاه مسیحی گوتی؛ بهودیان را به پذیرش مسیحیت. مجبور ساخته و هر کسی که از این امرسرباز عى زد محكوم به تبعيد» شكنجه و مصادره ى إموال مى كرد يد. ‎ese‏ 0 جنوبى اسبانيا طى سال ( ١1لام‏ ) وتيزاء يادشاه كوتى درشرايط دشوارى بر اريكه قدرت تكيه زد اما به ودی توسط رودریک کشته شد و بدین ترتیب رودریک براسپانیا تسلط یافت. در این زمان سبته که ‎Te erg ee‏ در واقم کنت از سوی رودریک بر این منطقه آمارت داشت. از جمله رسوم کنت نشین ها گسیل فرزندان ا ۷ ‎yee eee ie eB SEY ata ser er ames‏ ‎Presi sree dap sens mens ey SNe T Emre Ion Reyes ne‏ ‎ee Cte ae eee Ee ence‏ ۱۳ صتی برای انتقام از رودریک برآمد. حضور موسی بن نصیر و سپاهیان مسلمان در مغرب الاقصی و انگیزه های قوی آنها براى فتح اسبانياء اين فرصت را براى زوليا فراهم آورد. وى مقدمات هجوم اعراب مسلمان را به اسيانيا قراهم ورد هرجند أوضاع داخلى اسبانيابه حدى آشفته بود كه براى يبروزى و فتوحات مسلمانان نيازى به كمكك رُوليان نيز نبود. آز زمان خلافت عمر تا سال 47ه . مسلمانان موفق شدند سراسر شمال آفريقا ‎tee i i on‏ م ع را ال م ا رس شمال آفریقا ( آفریقای سفید ) زمینه ی بسیار مساعدی برای شناخت. اسپانیا و فتح آن ایجاد نمود. ها بر اسپانیا برای مردم بومی اسپانیا بسیار سخت بود. بهودیان تحت فشار

صفحه 7:

صفحه 8:
Pe rere eee eee Event ERI eee erie Reus eI ‏ا‎ SS) ‏ز ی سل ری‎ a os) ‏میب راد سب مرب زر تارب ل‎ ‎neo‏ ا ا ‎res‏ زر مهمترین رودها: رود ابرو در شمال شرقی» توریا در مشرق که به مدیترانه می ریزند گوادالکیویر در جنوب ‎arrester ene ne a ieer eb ce‏ 1 ‎ne eee ne‏ ا ‎Or SETS Arete‏ این در حالی است که در جلگه های شرقی هوا گرم تر و خشک تر است. ‏مساحت کل: ۷۸۲/۵۰۴ کیلومتر مربع ( خشکی: ۵۴۲/۴۹۹ کیلومتر مربعء دریا: ۲۴۰/۵ کیلومتر مریع ) خط ساحلی: ۹۶۴/۴ کیلومتر مرز خشکی: ۸۱۹۱۷ کیلومتر كشورهاى همسايه: آندوراء فرانسه: جبل الطارق» فرانسه؛ مراكش کم ارتفاع ترین نقطه: اقیانوس اطلس( صفر متر ) 55 ‎eee‏ ۱ موم مدای اي 5 ‎manein®‏ ‎me pea‏ ال خطرات طبیعی: خشکسالی های دوره ا۶ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎6

صفحه 9:

صفحه 10:
"" اسيانياء كشور سلطنتى موروثى مشروطه و نظام آنن دموكراسى بارلمانى اسستء از سال 191 به اين سوء 17 اقلیت مستقل در اسپانیا وجود داشته است. که هر یک پارلمان و نماینده خحاص خود را داراست. از ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۸ کشور اسپنا از حکومت پارلمانی مبتنی بر قوانیین دم و کراسی اجتماعی برخوردار بوده ‎iy ia eu aes ea‏ 1 ويس أل انتقال از مقطع زمانى سياست استبدادى به سيستم دم و كراسى وحكومت بارلمانى؛ تغييرات عميقى ع ا 0 های آموزشی ‎ay Tec age‏ همزمان با اعمال تغییرات سیاسی جامعه اسپانیا درحال توسعه تدریجی ‎Pe ey scenic eines‏ تولیده افزایش متوسط سنی جمعیت و عضویت اسپانیا درسازمان ‎LA AO cre ayant‏ من ‎Oe eae‏ ازسال 191/7 ( با بروز عنصر دم و کراسی پس از فرویاشی دب کیفارت بای فان ودک ان ۳ ل حا ‎[Pee ETM‏ تشكيربوبهد جناح يارتيدو سوسيالِسآبرور 0 0 ‏ا ا‎ ee em Spree rae ener ‏ا‎ STs le ‏ب‎ yas (ea We aC) ۳ ere oe en ‏ازکانورجنسیا تل یونیو که انتلافی است از دو جناح دمو کرات کاتلونیا‎ |۳7 ۱ 0 7 Cer ‏که سرت 1 كد ررم‎ IST ales Ca ‏ور‎ Ne Tipe Pe pyar es 0

صفحه 11:
Oe TC eC a 0 ee Yee ey SS CPs ose a ee Peal ‏رهيريت كشور را برعهده دارد. قدرت قانون كذارى در اختيار بارلمان اسيانيا بوده؛ اعضاى أن هر‎ EN et ‏م ا‎ * بارلمان كشور علاوه براجراي مفاد قانونى و قانونكذارى؛ به تعیین بودجه کشور و نظارت بر فعالیت ‎SO ATE meat Brew a rin ea ere mre IETS‏ 7 ‎Rapper encarta PEST eer een ene y ob ene ee nee Pre ers‏ می پذیرد. ۰ ۱ een eto eet nad = See Ue ee Tee nents ‏م‎ read درحال حاضر كابينه دولت اسيان ‎eSrNte ee ere care esa‏ ۱۳ دارند. کابینه وزراء و سایر بخشهای دولتی در پرتو حکومت مرکزی به آذاره امورات کشور و انجام وظایفی نظیر هماهنگی: برنامه ریزی» نظارت وتدارک مدارک و اسناد دولتی می پردازند. لازم به ذ کر است که حکومت اسپانیا با وجود برخوردارى از قدرت إنحصارىء از توان انتقال قدرت به حوزه هاى مستقل اجتماعى بهره مند مى باشد .به عبارت ديكر قدرت حكومت براساس سياست هاى ملى كرايانه تغييرمى يابل. با وجود ‎es Ieee aE Seen)‏ ا | کلیه جنبه های آن وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود: cy

صفحه 12:
7 ۳ ۱ ‏ا‎ yas ‏هدايت و سازماندهى نيروهاى مسلح‎ ۱ ore Ton) Ba ۱ al re tea ES has Ed | er ae ote re oo ta ee ey errr ene ‏ةد‎ آموزش» و تربیت بدنی از سهم به سزایی برخوردار می باشد. اجرای سیاست مذ کور خود به ‎a pee ees‏ خود از ۱۷ جامعه مستقل متشکل می گردد. گفتتی است که استقلال این بخش ها مبتنی ا ا ره جمايت ويشتيبانى دولمت قرار مى 4 * نهادهای محلی * نهادهای محلی کشور اسپنا بر شهرداری ها و نهادهای ایالتی مشتمل می گردد. 3 ل ار ال رک ار ‎aa‏ نهادهای ایالتی نیز که از شخصیت های محلی متشکل می گردند به آداره آمور ابالت ها و تفویض تيارات محلى مي بردازند. در جوامع مجزا نظير جوامم مستفر در جزاير قنارى سطو. یگری از دولت ‎Cie rope‏ بس سان شكل ها تام برد. قواتين دولت محلى از سال 19488 بر سای ل ایا رای دا ماس ‎gE oe ere rea oe ho eae‏ 1۳ رد اما با ین حال اكثريت عمده اى از افراد. يبرو فرقه كاتوليك مسيحى مى باشند. با وجود جدابى ميان كليسا و نهادهاى خر نس ودب تست کر سير ‎en fen ne)‏ ل ل ۱ ‎EE aa pence apse Ic mae cat‏ تبلیغ و آموزش ادیان بهودیت» ا ۲0 6

صفحه 13:

صفحه 14:
* زبان *_زبان اسپنینی یا کاستیانی ( زبان رسمی و ملی کشور )( 1۴) ‎YOSeN @AN De eats ee ane NS‏ ا 0 )13 ا ل و زار رم ‎I‏ ل 2 بى مورد تکلم 000 ‎ero‏ 00 که شاخه ای از زبان اسپانیایی است تکلم می نمایند. ‎Teen)‏ اس مي گردد. ساكين مله كاثالوني بهزيا كاتالونيار تكلم ‎SEN TRY BOUT EEN LE A EP‏ 7 این زبان کاربرد و. يع و روزانه اى داشته ودر اهداف 1[ ‎eee‏ ‏است که در منطقه وا گردد. اگرچه این 59 2 ‎ay (i fon‏ ردت . دراجتماعاتى كه ‎MICAS‏ تي و 5 مت رت * زبان رومى - اندلسى به دليل ل ا دو قرن پس از ‎uoe‏ ک ام زده يا عرب زده شده بود؛ به عنوان زبان دوم محسوب ‎En ae a am a oe ope ae Fe se‏ به خاطر برقراری ارتباط با مردم محلی برای مدتی چند. از این زبان استفا 2 ‎tay tg‏ ررس - اندلسی را ترک گفتند. ولی از فرهنكك بتر فرهنكك اسلامى بود؛ يسيارئ از ‎Mans‏ ل ‎Ramer‏ ‏و نه جنوبی وجود داشت. به همان زبان رومی 7 به كار بردند. co

صفحه 15:
جمعيت: 00055 تقر ‎i‏ eet ‏ا‎ هرم سنى: 1 - ‎٠‏ سال : 5/18 :1( 000288" نفر مرد/ 181178 نفر زن ) ۱ Nasir Anv en retag OSD TaN ara AACR AY ATES Ec) ‎concen‏ ل ‏رح وقد جسست: 1۱۲/۰ ‏نرخ تولد: ۰۶/۱۰ تولد در ۱۰۰۰ نفر ‏نرخ مرگ و میر: ۷۲/۹ م رگ در هزار نفر ‏نرخ خالص مهاجرت: ۹۹/۰ مهاجر در هزار تفر ‏ل ل ال ل ل يي ا كلك ابر ‎1٠٠١‏ تولد زنده )؛ در كل: 59/6 مرد: ۶/۴زن: ۹۵/۳ ‎ ‎0 ‎1 ‏م ل‎ ee ener ee] ‏نرخ کل بارداری: ۲۸/۱ 00 ‎۱3 ‏اا ال لك‎ ‏ل‎ OL. SNP erCO PCE hey ‏انزاد مردم: سفيد بوست ‎ ‎Se‏ ا ا ا ‎en aca‏ ا ا ا ا ل ا ل 0 ‎SIS IP og ee nan Yeeeah epee eel ne ee ey re‏ 00 ‎Pay cairns‏ 6 ‎

صفحه 16:

صفحه 17:
‎Te Te) CEP as‏ ا ل ‎Pe OPC‏ كم رخ کل با سوادی : ۹/۹۷ درصد نرخ با سوادی مردان : ۷/۹۸ درصد ‎ ‏و ‏" نوخ ثبت نامى دانش آموزان ‏دوره ابتدائى: ‎٠٠١‏ درصد ‏دوره.متوسطه : ‎٠١١‏ درصد ‎Rey SET ST ‏معلمین ابتدائی : یک معلم در ازای هر ۱۷ دانش آموز ‎we

صفحه 18:

صفحه 19:
م تعداد فرودكاه: /اذ1 0 خط لوله: 451/ كيلومتر كاز 277 كيلومتر نفت» 7657 كيلومتر محصولات بالايش شده كل خطوط ريلى: 14177 كيلومتر ريل يهن: 11414 كيلومتر ( عرض ريل: ‎288/١‏ متر ) ريل استاندارد: 444 كيلومتر( عرض ريل: ‎58/١‏ متر ) ال ل ‎eres‏ ل ‎٠‏ كيلومتر ‎ae 2g‏ لم ‎ee ee eae ae ‏ثبت شده در کشورهای دیگر: ۱۱۲ کشتی ‎[el PAUSES PEP tee seh sl tee eee Eee eee ‎ ‏راه دریایی:

صفحه 20:

صفحه 21:
جدول تغیبرات شاخص های اقتصادی در ۳ تولید ناخالص داخلی سرا رشد واقعى توليد ناخالص داخلى ‎(caer‏ 0 (YOY توليد ناخالص داخلى Wee ۹۶۸ ۰۸۵ سس ‎INA‏ ۸۷۲ 0 ANN ۹۳۸/۶ wy ‏زر‎ ۶۳ ۰۴۱ Saat ۱/۳ ۹/۵ wine عع يفنا تس 1 نا ۸3/۷ ۳۳ تیم ۴۳ 3 1 بع 2 9

صفحه 22:
۱ ‏ا‎ eee 5+\4/) (Official exchange rate) :_J+1> ‏ليد ناخالص‎ ‏درآمد ناخالص ملى: 88 ميليارد دلار‎ // 0/ ‏نرخ رشد واقعى توليد ناخالص داخلى:‎ ‏سرانه توليد ناخالص داخلى: (2121) ١.02؟ دلار‎ DS Tae OT eel eT od 1۵/۲٩ ‏صنعت:‎ ‏و‎ نیروی کار: ۶۷/۲۰ میلیون نفر سهم نيروى كار بخش هاى مختلف:كشاورزى: 1/7/0 صنعت: ‎11/8٠‏ خدمات: 1۶/۶۴ درآمد خانوار: كمتر از ‎٠١‏ درصد: 4/7 بيشتر از ‎٠١‏ درصد: 17/18 نرخ تورم: ۱1۴/۳ بر اساس قیمت مصرف کننده ) 1 AA Gps les Reno IS Caen ey ‏بيليون دلار‎ ۴ مخارج: ۴/۴۴۸ بیلیون دلار

صفحه 23:
1 EOP Ea SES een as nee ee Beene easy RC SSE ELD 20 ae eee ae Ce ER el Goes iter OG Ne ‏فازات د‎ a CTO a ae Ree) cla ‏و نسوزه کفش, داروسازی؛ تجهیزات پزش‎ pe aes ‏سازی» ابزار ماشین» جهانگردی؛ محصو‎ ۷/۰۱ ‏نرخ رشد تولید صنعتی:‎ ‏بيليون دلار‎ -١1/87 ‏تراز حساب جارى:‎ Bp Ever ‏ل‎ ‎1 PCS eer SE Pee PEN Ponte Sree a fear ne [cee 0 ‏مضرفی‎ ‏ل ل ا ل لي‎ GAZAL O Eee Eee bs et ce) ‏واردات: 8/1171 بيليون دلار‎ Fes Ca ‏ا ا‎ SCD ce ‏مصرفی, ابزار اندازه گیری و کنترلی پزشکی‎ CAT a oer Oa RUNG DIE “eG ‏ل ل‎ Cee) ذخایر طلا و ارز خارجی: ۲۳/۱۷ بیلیون دلار

صفحه 24:
مسر 5 8

صفحه 25:
۳ ‏پآ‎ ‎0 ea a ESE RCE APNG اين طرح به منظور بهبود ا ا ‎Poo POS ona Ore caer eon ES Se‏ 000 ا ا ا 0 ان سالاری؛ ساده کردن تشریفات و زدودن تأخيرهاى بى جهت. به كار كرفته شده است. UE eS Se ery ‏ا ا ا م‎ fy ‏ا‎ cael eee SNOT BPS Oe pcr eey ‏باشد.‎ ا ا ا ا | كراء زيست بذير ( ماندنى ) و محدود به زمان؛ به شرح زیر مشخص شده است: ۳ ۲ حذف با کاهش اسناد کاغذی ل ‎(GEES ern DE Sry Ce a eae rng‏ ۵ بهبود جایگاه اسپانا در ارزیابی مقایسه ای اروپای الکترونیکی ۲۰۰۵ ع معرفى كسترده امضاهاى الكترونيكى ۷ کاهش زمان فرایند ترااکنش های اداری ‎FO oe ee el eed eds‏ ‎res es Cs aie re nea!‏ ‎fe ee ee eed SES ae‏ ‎Repro are ee SPL)‏ c

صفحه 26:
خطوط اصلی تلفن در حال استفاده: ۳۲۲/۱۸ میلیون تلفن همراه: ‎518/١‏ ميليون ا ا ل ا 1 ‎RSEA on)‏ ات ار ‎ ‏ایستگا ‎onl‏ 1۱ شناسهى اينترنتى كشورى: .8© ‎BP NAN de ese ro ‏کاربران انرنتی: ۱۹۲۰۴۷۷۱ ‏تعداد 1 ثبت شده تا ۱ آوریل ۲۰۰۶: ۵۶۵, ۱۴۸۱ ‎۱٩‏ ‏رتبه آمادگی الکترونیکی: 9 رتبه در آمادگی شبکه: لس زا ‎ ‎ ‏صم ‏۲.۵ ‏ی ‎Oya ‏سس ‏۳ ‏ند ‎ ‎0 nee Pe Weer ee keer cnr SE SP eT en ‎yer ‎۴ ‏شتا‎ ‎Yor ‎1۹ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:
ane ne ae) دسترسى خانكى به اينترنت با بهناى باند بالا: ‎7٠١‏ 010006 0 Par epee درصد كاربران اينترنتى( كسانى كه حداقل يكك بار در هفته از اينترنت استفاده كرده اند. ): 3 مرد: 1۴۴ زن: 7۳۵ ۱۶-۴ سال ۷۳1 ۳ ۳۵ 7 هن سال ‎Wh‏ 0000 ‏ات‎ Sas keen Bee Cera اندازه ی بازار کلی در اسپانی: ۵ از کل بازاراروپا و 1/۲ از تولد ناخالص داخلی ( ۱۵ پیلیون دلار ) اندازه ی بازار نم فزا: ‎۱٩‏ از بازارفناوری اطلاعات ( ۹/۲ بیلیون دلار ) واردات محصولات فناوری اطلاعات: 1۸۰ از دیگر کشورهای اروپا و ۸۷ از ایالات متحده ‎CUT RN Canina ae Pune ean 9‏ م ل ‎۱ Flore Ot eT ry eo eeanea se ‏وضعيت شبكه ى تلفن ثلبت: شركت تلفونيكا مهم تين بشتيبان اين كونه فعاليت ها در اين كشور مى باشد و رقبا مى توانئد تا 1 بازار را به لور مشت كود ر:دست بكيرتكد سزمايه كذازى دز اين بخش به طور جشمكيري در ال كاهشن اسك ‎ca ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
وضعیت شبکه ی تلقن همراه: خدمات 08135 :651/1 و 11115 در دسترس می باشند و مهم ترین ‎Fe ea eae ee es Las Ne ena oe Use Men TS here aed‏ ا 00 سرمایه گذاری کلی در بخش تجهیزات مخابراتی: ۹/۵ بیلیون دلار 1 >. ¢0)) RPE gee re So SPE) Yor PETE Poe طبقه بندی محصولات خرید لحظه ای: فحصول 07 بلیط های مسافرتی ‎if‏ 0 7 yy ‏کتاب‎ ‎0۳7 ۱ barr en ane Ten Omen min by ا ال ‎BO | Ds ip nt ees Pa neon‏ فرصت های کاری در 1326: محصولات مرتبط با گردشگری, یاد گیری الکترونیکی فروش نرم افزار و موسيقى از طريق شبكه فرصت های کاری ل كت ا تت ا 7 ‎wee te SY nae oe‏ 1

صفحه 29:
By tere May a hemes eae ‏درصد بازار سخت افزار كامبيوتر: ه/ از بازار فا‎ ad TF ees CURT ad محصول ‎Ors)‏ ‏ریزرابانه ها ( کامپیوتر شخصی ) ۵ سامانه های سوور ۳ ‎Peres‏ 0 دیگر ابزارها 3 ۴ میزان تولید کامپیوترهای مورد نیاز: 3۵/ از کامپیوترهای استفاده شده در اسپانی؛ تولید محلی هستند ‎eS‏ درون Ser REEVES Farm eters (CASEIN ES SPCR BAe pen Sey 0 ol keel Been epee Pcie) TELEFONICA , TELEFONICA MOVILES ¢5 ,2 90:8 3 Sp ches oie A ee aC L ere Sp Meee Tea Cy

صفحه 30:
میز تعداد شرکت ها در صنعت نرم افزار: ۱۲۰۰۰ ش کت تقاضای محصولات و خدمات در حوزه ی اطلاعاتی: ۷۲۲/۱۲ میلیو حجم نیروی کار در شرکت ها: حدود ۸۰۰۰۰ کارمند مستقیم و حدود تک سرمایه ی باز گشتی صنعت نرم افزار: ۲۳۵۰ میلیون یورو BS) Le ee ata ane Ne ene Cena) :) ‏نمودار تعداد مقاله های چاپ شده بوسیله ی محققان در کشور اسپانیا( تکامل تدریجی‎ بازه ى زمانى بودجه ی اختصاص داده شده به بخش فا در برنامه های تحقیقاتی( 16): ان 2 ON Rd

صفحه 31:
01 WR Oh tos een eee ae ees Carew Oo een Oxley رتبه در ميزان كامبيوتر شخصى بر اساس ( 5800000 ) 14 :]111 ضريب نفوذ اينترنت ( درصد جمعيت ): 16/66 1 ‎es Cees)‏ ا ل ل ل ‎ge PE)‏ ل ‎See‏ ‏وضعیت در رده بندی نرخ نفوذ اینترنت: در بین ۳۲ کشور اول نمی باشد. تعداد کاربران اینترنتی زبان اسپانیایی: ۸۱۷۲۹۶۲۱ نفر ( چهارمین زبان پر کار درصد نفوذ زبان اسبانيايى در اينترنت: 71/18 ‏رشد اينترنت به زبان اسيانيايى( ‎3٠٠١ 3٠١8‏ ): 1/781 0ن ‏خانگی: 11۹۸ ‏ب ثابت ( دلار بر ماه ): ۳/۲۰ 0 ‎ ‏بر ) معادل //8/ از كاربران جهان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏سبد قیمت اینترنت: ۷/۲۰ ۱ ‏مدارس متصل به اینتر 20 ‎

صفحه 32:
19 AYE nee een Be eh, Ee ey Meee eae a Crs ETE S) ا ا ا ا ل ال ينا کاربرد: ۳/۰ 0 ‏ا ا ا‎ pS ESET) fia vee

صفحه 33:
رتبه در رده بندى خسارت هاى ناشى از سرقت نرم افزار رايانه ى شخصى ( كشورهاى با مقدار ‎١8٠‏ ‏میلیون دلار و با ب یازدهم با مقدار ۷۶۵ میلیون دلار ‎ee See et ey‏ 0 ۵ میلیون دلار ) 3 (ORE UPC RORD YA cn ee ee Re ie Gy ene NDS PAne-c Pree eins aee< eal ‏_برنامهى ملى حركت به سوى دولت الكتر‎ " سال شروع رتيه در 21 و2 موضوعات اصلی جاری اما ‎yaaa‏ ل ‎ ‏فقدان در زيرساخت اطلاعاتى شبكه هاء )ها در محبط ياؤوكاتى وخاتواده ها ‎0 ‎er ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎a ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
جدول رتبه بندی آما دگی الکترونیکی کشورهای ‎dilate‏ اروپای غربی در سال ۳۰۰۶ مبلادی رتبه منطقه اى درسال 217

صفحه 35:
a coy ne ery 1 ot el ‏لزي‎ ‎3 ‎se some 57 5006 يوان oe 05

صفحه 36:
Jyh 0 اذم رقا/ 5505

صفحه 37:
bos) EIS eer OS De aC eer ‎ee‏ رهضي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎= 7 5 : 3 7 557 en 0: ‏ا مه مدمه د سك لما‎ : i or 23۳3 ۱ : ‏وه‎ Eee 5-7 0000 ۰ ‏وه‎ art 0 00 0 Per 3 ‏مه سوه د‎ 5 0 ‏میمرت‎ 55 rere : ‏مرو ی‎ One ht ۱ ‏تس‎ 3 1 eee 2 ‏مد‎ 37 cee Te 5200 0 Fs 3 fen ro eer ‏من‎ ‎0 ‏بر‎ 3 cd eer 052000 5 ‏سرب‎ 0 coed troy cemented 8 ‏لعا‎ 0 00 sms cere 0 5 00 Ce cere 3 oe ‏مس‎ 3 00 8 58 ‏هی‎ = Ben “PN ye 100 ‎58 0 es eee ‏يي سس‎ 777 3 TE 777

صفحه 38:

صفحه 39:
* تاریخچه *_طی سال ۱۸۵۷, ساختار آموزش عالی به عنوان ساختار عمومی سطوح آموزشی کشور اسپانیا معرفی كرديد. بعدها با صدور بيانيه آموزش سال 01417 آموزش ‎ee alone ome‏ داروسازى و تكنولوثى رايج كرديد. ‎Sy ones OBL ey Ten ayy‏ 0000 ‎cg‏ ا ااا ا 00 ‎CUE any mn,‏ 5 وله یش ‎al ED NE ED‏ ‎Ree ee py cmee sre esr er ene een ane ene rays‏ ‎anes‏ ی ‎Recetas eco‏ اد 0 ۱۳ طرفداری در اين اثناء همجنين موقعيت دانشكاءهاى كشور ارتقاءيافت. يس از جنكك و در زمان استيلاى ‎Bae ie aera oh Ce Sao ee‏ دانشگاهها طی سال ۱۹۳۳ سازماندهی گردید. | ‎Pies aire ae SIA onli‏ ‎ee‏ ا ا ‎Sree‏ ‏را تحت يوشش قرار داد. تحت ‎Spee Ore etree een‏ ‎nes cre kane eds‏ اثناء جايكاه اساتيد و موقعيت لان در حوزه أموزش مورد توجه واكم كرف ا ا ‎Fee ree ene aie pepe Riri‏ ‎aera pees fer connie)‏ آموزشی موسسات آموزش نیده شد. سرانجام در تاریخ ۲۱ دسامبر سال 0۲۰۰۱ سیاست پویایی دانشگاهها مورد قبول قرار ‎Been ag‏ ‎foe Ag es ARS PC‏ ۳ ‎Ee‏ ارتباط با انتخاب سيستم دانشكاهى مىيردازد. علاوه بر اين فر ] بند مذ 1 قدرت به جوامع مستقل در حوز: ا ل ا ا ‎SNe ere neocon rel ey‏

صفحه 40:
. ساختار آموزشی آموزش عالی در کشور اسپنیا بر تحصیلات طبقه بندی شده در۳ بخش مشتمل می گردد. ‎fee)‏ از تحصیلات عالی سری دور ‎Pee‏ ل با دوره‌های دانشگاهی است که تخصصی داشته اما در دانشگاه تدریس نمی ‎eR Se 0 ane‏ 0 الى بر دورههاى أموزش تكميلى اطلاق مى كردد كه در مقطع بیش‌دانشگا سل وق کر ی کر آموزش ‎eee‏ 00 آموزش عالى در اسبانيا در دانشكاه هاء مجتمع هاى 56 -علسى و مجشيع ای رای ائه می گردد. ی دیلم متوسطه و قبولي در آزمون ورودى و يا كذراندن دوره بيش دإنشكاهى ( 0050 ‎oy Op Cusseta)‏ ا ‎ae Rap preston‏ از افرادی که دوره ملاحبت علمی از مجوز حور ‎FASE GEES‏ از قبولی در آزمون و تایب در دانشكاه برخوردار مى كردند. ‎ ‏م

صفحه 41:

صفحه 42:
0 نهادها و مراکز امروزی تحتین آموزش رسای نقسم ل مسقل تشریح می خوندء ‎OS PAP Ieee een Ee One ane en Peon ener‏ ‎oss‏ ازد. ‎epee rs eer Por ese tres ae Pee,‏ 2 ‎recs ence ey‏ 1۱۳ السك ‎See oo ie eed ate aig‏ ‎aon‏ شد. كزارشات ابن وزارتخانه به دبيرخانة دولت ارجاع مى كردد. كه اين وزارتخانه از قدرت ‎We Sra tar Bren rere cp‏ ۱2 با دانشگاهها و دفاتر تحقيقاتى و توسعة علوم و تكنولوزى ارتباط دارد. ررح ملى تحقيق؛ توسعه و نوآورى آموزش ‎JL ab‏ هاى ‎7٠٠١‏ تا ‎٠٠0‏ در سال 1444 ارائه كرديد كفتنى اسست كه طرح فوق به منظور اجراى فعاليتهاى اتحقيقاتى در حوزه هاى علمى» ل سهم عمد؛ فعالیتهای به در از 0 ‎ea‏ ل ل ا 0 ) اختصياص مى يابد. در يسن ميان» وزارت آموزش و مركز تحقيقات 7 ‎CI ۱۷ 0 alice. Sis, GWA‏ ارو ل مر رید بر به ارتقاء كيفيت أموزشى كشور آست. برنامة ‎eee‏ ی سي لاسو ور ار ‎Hib eld Se‏ دی تن 9 بر ء می نماید می توآن به ‎See ne ean‏ ‎eee ene De eens Sse ee‏ هايى به معلمان؛ ارائه خدمات مشاورة حرفه اى در سطوح غيردانشكاهى: ارتقاء سطح مشاوره هاى ‎Ie seer eee Tene sel‏ ۱ وزارت آموزش, فرهنگ و ورزش اشاره نمود. we

صفحه 43:
wo علاوه براين ‎be‏ را ‎ears eee See Eee SD eer ripen end‏ آموزشی ‎es deh ol eu» (CIDREE)‏ الور ربا ‎em rare vere Pee) (010 UNESCO)‏ 1 بروثيه آموزشي ارائه كرديد كه ؟ بروثه به تحقيقات آموزشى و37 وثه به پایان نام د كترى تعلق داشت. ادر ‎aa ee‏ آموزشی و تحقیقی و ‎eae eae isl‏ اسباتيا و.ارويا » انتفال از 1موزشس متوسطه به آموزش عالىء الثر بش سح کس ‎Ghee ne ee‏ ۹ به مرور پروژه های تحقیقی توسط 00 reece a ies rare ae ‏كردد. فعاليت هابى تحقيقاني جوامع‎ cee ‏دا‎ gree ea geese er ee SSE lies ssiseions مطالعات اجتماعى و علوم انسانى: و علوم اقتصادى: مشتمل مى كردد. اكثر جوأ ‎ares ee‏ ‎sy eres ese‏ اا ا 0ل 0 أذ عله اقدانات به عمل م ا ‎Cees‏ ‏دوره هاى تحصيلىء ارتقاء سيستم موزشىء برورش نوورى ها به منظور ارتقاء كيفيت آموزشىء اشاره ‎eo‏

صفحه 44:
205000-52-06 Poe ‏ا ل ا‎ RG state e) ۱ oe Tea iTN rei RUT eont tees Drawers) Pir pecans C CK World Information Society Report 2006 (ITU ) Pent Perey CB eRe ESC te stag ‏,لساك‎ CNPC OR arate Se OCS) OECD, Are Students Ready for a Technology Rich MSC E My Ew Ce MTT rw I erg) صعلء ‎Coal oe ao‏ مدعصء حلا ناء مسرم لقطم1ن ل

62,000 تومان