پزشکی و سلامت

گزارش عملکرد ایمنی بیمار

Gozaresh_amalkard_imeni_bimar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارش عملکرد ایمنی بیمار”

گزارش عملکرد ایمنی بیمار

اسلاید 1: گزارش عملكرد ايمني بيماربيمارستان بعثتمسئول ايمني بيمار معصومه منتقمكارشناس هماهنگ كننده ايمني بيمار دکتر رسول سلیمی13941

اسلاید 2: تایید بیمار ، موضع و پروسیجر صحیح:در بدو ورود به اتاق عمل انجام میشودعلامت گذاری ناحیه عمل: نامه جهت پزشکان جراح و مسئول اتاق عمل(قابل بهبود)مکث قبل از برش جراحی : نامه جهت رئیس ومسئول اتاق عمل(قابل بهبود)مانیتورینگ قلبی /فشارخون شریانی هر 5 دقیقه/بررسی هوشیاری بیمار/کاپنوگراف/درجه حرارت :انجام میشودرزرو خون : جهت بیماران اورژانسی و ارتوپدی و مغز واعصابحساسیت های دارویی :بررسی میشودداروهای مشابه :تفکیک شده و دقت میشودخطاهای دارویی :خطای غیر دارویی داشتندآنتی بیوتیک پروفیلاکسی: تزریق میشود2جراحي ايمن

اسلاید 3: شیو ناحیه عمل:با ماشین انجام میشوددوش قبل از عمل:(قابل بهبود)شمارش اسفنج ها : ( ثبت: نام بیمار + سمت فرد مسئول شمارش)برچسب گذاری نمونه های جراحی :(نام بیمار و محل نمونه)قبل از برش اطلاع کلیه تیم (جراح/پرستار/بیهوشی):- نوع پروسیجر- خطر از دست دادن خون- تجهیزات ضروری -ایمپلنت - تصویر برداریجراحی اندام قرینه: (قابل بهبود)3جراحي ايمن

اسلاید 4: ثبت گزارش کامل جراحی:- نام پروسیجر اصلی - نام پروسیجر ثانویه- نام کمک جراحان - ا زدست دادن خون حین جراحی - علائم حیاتی - جرئیات پروسیجر (قابل بهبود) - داروها- محلولهای وریدی - هر گونه اتفاق - شمارش گازها4جراحي ايمن

اسلاید 5: تعداد ستهای استفاده شده:5جراحي ايمنماهتعداد کل تک پیچست فروردین700035283472اردیبهشت741737283689خرداد942056523768تیر1155069304620

اسلاید 6: 6جراحي ايمنآمار مراجعین فروردین اردیبهشتخرداداتاق عمل جنرال 317936233366اتاق عمل همکف 131226141اتاق عمل سوختگی81913اعمال سرپایی12321456979جمع455053244499

اسلاید 7: ست تک پیچ : پشتیبانی این مرکز از ابزارهای جراحی تا 48 ساعت تامین میباشدخط مشی و روشهای اجرائی برای استریلیزاسیون فوری کلیه وسایل پزشکی با قابلیت استفاده مجدد: موجود میباشدفهرست تجهیزات ضروری جهت استریلیزاسیون فوری: قابل بهبودلیست وسایل و ابزار جراحی با قابلیت استفاده مجدد تک پیچ:موجود استآمار مراجعین7استرليزاسيون فوري

اسلاید 8: دستبند شناسائی:- دو شناسه (نام و نام خانوادگی /تاریخ تولد)- مشابهت اسمی (نام پدر/هشدار روی جلد پرونده )- مجهول ا لهویه(شماره پرونده/نام بخش/نام بیمارستان)سیستم کدبندی(قرمز=آلرژن/زرد=پرخطر): قابل بهبودنوزاد(دو عدد)جراحی:قبل و بعد از ورود به اتاق عمل (نام/موضع عمل/نوع اقدام جراحی تطبیق با پرونده+دستبند+پرسش از بیمار /ثبت در رضایت آگاهانه)دارودهی:-قبل از تجویز دارو(نام بیمار/نام دارو/دوز و دفعات/تاریخ و راه تجویز دارو/بررسی آلرژی)-هنگام دارودهی (پرسش و مقایسه نام بیمار با دستبند)8شناسايي صحيح بيمار

اسلاید 9: هموویژلانس (تطابق نام بیمار :پرسش از خود بیمار +دستبند شناسائی+پرونده/ بررسی :نام+تاریخ تولد+شماره پرونده+گروه خون+شماره کیسه) آزمایشگاه (برچسب بر بالین بیمار)9شناسايي صحيح بيمار

اسلاید 10: نرده های کنار تخت و برانکارد (تعمیر یا تعویض یا خرید)دستگیره های محافظ در سرویس های بهداشتی وپاگرد پله هاعلامتگذاری دستبند شناسائی بیمارارزیابی اولیه (امتیاز مورس)آموزش به همراه بیمارآمار سقوط :10پيشگيري از سقوط بيمار1394تعداد بیمار بستریتعداد سقوطبخشدرصد بروز حادثهفروردین41781اطفال یک0/02اردیبهشت55334جراحی دو مورد/کودکان /سوختگی0/07خرداد56533تروما2/کودکان 1/کودکان 20/05جمع1512080/14

اسلاید 11: بررسی مسیر لوله ها و کاتتر ها از منشا اولیه جاگذاری در بدن تا اتصالات پورتبرچسب گذاری کاتترهای پرخطر(نام پروسیجر // تارخ تعویض پانسمان)راهکار:آموزش(ضمن خدمت و بدو ورود پرسنل)//چک اتصالات بیمار در هنگام تغییر بخش وتغییرشیفت11پيشگيري از اتصالات نادرست كتترها و لوله ها

اسلاید 12: تاریخچه داروهای خانگی (توسط پزشک بستری کننده در 24 ساعت اول)مقایسه تاریخچه دارویی با دستورات دارویی(پذیرش،انتقال،ترخیص)شناسائی ناهم خوانی،از قلم افتادگی،داروهای مشابه و تکراری،ناسازگاری،خطاهای مرتبط توسط داروسازبالینی و حذف توسط پزشکبرگذاری نشستهای آموزشیجلب مشارکت بیمار و خانواده وی در فرایند تلفیقنقاط قابل بهبود:جذب دکتر داروساز،همکاری پزشکان12تضمين صحت دارويي در فرايند انتقال خدمت

اسلاید 13: پنج موقعیت بهداشت دست:-قبل از تماس –قبل از اقدامات درمانی تمیز /استریل- بعد از مواجهه با مایعات بدن بیمار- بعد از تماس با بیمار –بعد از تماس با فضای مجاورشستن دست 40تا 60 ثانیه +دست مرطوب+حوله استریلهندراب 20 تا 30 ثانیه +دست خشک+نگهداشتن در هوای آزاداتاق عمل 2 تا 5 دقیقه(ساعد یک دقیقه)+بعد از پوشیدن کلاه و ماسکدستکش استریل جهت:اقدامات جراحی،رادیولوژی تهاجمی،راه وریدی مرکزی، شیمی درمانی،آماده کردن تغذیه مکملدستکش تمیز جهت:تماس مستقیم با خون و ترشحات ومواد دفعی ،ارگانیسم های عفونی و خطرناک،خونگیری،ساکشن....13بهداشت دست در مراقبت از بيماران

اسلاید 14: در این مرکز ممیزی بهداشت دست هر شش ماه میباشد .بنابر این جدول زیر مربوط به شش ماهه دوم 1393 میباشد14بهداشت دست در مراقبت از بيمارانپزشکپرستار/بهیارکمک بهیارخدماتبخش/واحد6%12%4%5%کارشناس بیهوشیکارشناس اتاق عملجراحمتخصص بیهوشیاتاق عمل همکفاتاق عمل همکف7%8%46%45%اتاق عمل جنرالاتاق عمل جنرال16%93%96%5%

اسلاید 15: شناسایی بیماران توسط پزشک ارشد:در شیفت عصر و شب وضعیت بیمار توسط رزیدنت به پزشک ارشد اطلاع داده میشودگزارش مراقبتها و درمانها به تیم بعدی: تیم جراحی،ENT ،پرستاررعایت مراحل تکنیک SBAR (s:تشریح وضعیت کنونی 5-10 ثانیه ، B : بیان سوابق مرتبط و کاربردی بیمار به اختصار،A :نتیجه گیری ،آنچه که فکر میکنید، R :آنچه که نیاز دارید با ذکر چهارچوب زمانی)اطلاعات کلیدی هنگام ترخیص:تشخیص بیمار حین ترخیص = ثبت میشودتشخیص قطعی بیمار=ثبت میشودوضعیت کنونی بیمار شامل داروها و برنامه های درمانی = ثبت میشودتغییرات اخیر در شرایط بیمار =قابل بهبودنتایج آزمایشات =قابل بهبود(بخشهای اطفال بطور کامل ثبت میشود)تغییرات احتمالی یا عوارضی که ممکن است بروز کند =قابل بهبود15برقراري ارتباط صحيح كاركنان در حين تحويل بيمار

اسلاید 16: تعداد و تشريح بازديدها- 13 مورد بازدید از ابتدای سال(اورژانس سرپایی،نوزادان ،ارتوپدی یک و دو ،داروخانه.........)- موارد مورد توجه در بازدیدها(نه راه حل ایمنی،داروهای یخچالی و مشابه و پرخطروحیاتی،آتی دوتها،مسمومیتهای شایع ،کپسول آتشنشانی،محل قرارگیری کپسول اکسیژن زاپاس،وسایل حفاظت فردی،اتاق ایزوله ،تابلوF ،سطلهای زباله،خطرت بخش ،خطاها ،ترالی CPR ، تجهیزات بخش، درب خروج اضطراری ،ارزیابی اطلاعات پرسنل،بررسی بیماران از نظر اتصالات دستبند، شناسائی و.... ،اتاق تمیز و کثیف ،UPS و....)- نقاط قابل بهبود(تفکیک اتاق تمیز و کثیف ، استفاده از اتیکت شناسایی، افزایش اطلاعات پرسنل ازخط مشی های ایمنی ،تعیین سیستم های UPS ،پیشگیری از سقوط بیمار، کالیبراسیون رطوبت سنج داروخانه، تامین سطل سفید،تکمیل وسایل خنک کننده جهت داروخانه،ایجاد درب خروج اضطراری داروخانه و اورژانس سرپایی ،تهیه ترمومتر یخچالی ،اتاق ایزوله، حفظ حریم خصوصی ، تکمیل تجهیزات و بررسی کارکرد تابلویF ،و.....)16بازديدهاي مديريتي ایمنی

اسلاید 17: - پس از هر بازدید گزارش کتبی خدمت مدیریت ارائه میشود و مدیریت دستورات لازم را جهت رفع مشکلات و نقاط قابل بهبود به واحد برطرف کننده ابلاغ مینماید ،و سه نسخه رو نوشت به مسئول ایمنی ،بخش یا واحد بازدید شده ، واحد مسئول ارسال میشود.17بازديدهاي مديريتي ایمنی

اسلاید 18: بيان اهداف اختصاصي:بهبود انطباق عملكرد بيمارستان با مأموريت، اهداف، برنامه‌ها و آئين‌نامه‌هاي داخليانجام بازديدهاي مديريتي ايمني بيماربهبود فرايند برنامه توسعه فردي كاركنان و فراگيرانتوسعه و نگهداشت امكانات و تجهيزات بهبود فرايند CPRارتقاء كيفي فرايند استريليزاسيون بهبود مديريت و نگهداشت و كاهش هزينه‌هاي تعميراتي 18برنامه عملياتي ايمني بيمار

اسلاید 19: بهبود و ارتقاء استانداردهاي مديريت خون و فراورده‌هاي خوني استقرار استانداردهاي خدمات باليني ايمنيبهبود فرايند مديريت خطر با رويكرد واكنشي (RCA) و پيشگيرانه (FMEA)استقرار ضوابط اجرائي مديريت پسماندافزايش تحقق معيارهاي مربوط به شاخصها از جمله شاخصهاي كليدي عملكرد و انجام اقدامات اصلاحي در تمامي بخشها و واحدهاي بيمارستان(نسبت به سال 1393)19برنامه عملياتي ايمني بيمار

اسلاید 20: تعداد موارد خطاي گزارش شده:- فروردین 9 مورد - اردیبهشت 47 مورد - خرداد 36 مورد - تیر36 مورد20ثبت خطاهاي پزشكي

اسلاید 21: RCAهاي صورت گرفته:1- باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی 2-چست تروما در اثر CV لاین گذاری 3- ترانسفوزیون خون از IV نامناسب 4- آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر 5- قرارگیری نامناسب کتتر تراک در محل تراکئوستومیثبت خطاهاي پزشكي21

اسلاید 22: 1- باقی ماندن گاز در شکم بیمار بعد از عمل جراحی-تحویل و تحول گاز در سه مرحله قبل از عمل ،قبل از بستن اولین لایه،بعد از پایان کار-تحویل و تحول گاز با حضور دو نفر انجام شود ،پرستار سیرکولر و پرستار اسکراب و در برگه جراحی ایمن تایید شود.-پیشگیری از رفت و آمد زیاد به اتاق عمل -قرار دادن گازها به تعداد استاندارددر داخل پکهای جراحیتحلیل خطا22

اسلاید 23: 2-چست تروما در اثر CV لاین گذاری -انجام پروسیجرها در حضور رزیدنتهایارشدتر تا زمانیکه مهارت کافی حاصل گردد-انجام گرافی بعد از تعبیه چست تیوپ-آموزش چست تیوپ گذری در skill labبصورت دقیق قبل از انجام عملی بر بالین بیمار-انجام cv line گذاری جهت نوزادان و افراد با ریسک بالا صرفا توسط اتندینگ جراحی صورت گیردتحلیل خطا23

اسلاید 24: 3- ترانسفوزیون خون از IV نامناسب-کنترل رگ قبل از انجام هرگونه ترانسفوزیون-استفاده از رگهای بزرگ و جدید جهت ترانسفوزیون خون-کنترل مکرر محل ترانسفوزیون در حین انجام پروسیجر-استفاده از رگهای محیطی در ناحیه بالاتر از نواحی آسیب دیدهاستفاده از رگهای محیطی اندام سالم تحلیل خطا24

اسلاید 25: 4- آپنه بدنبال استفاده از داروی مخدر- عدم مصرف داروهای مخدر بدون تجویز پزشک- مانیتورینگ دقیق بیمار حین استفاده از پمپ درد - تحویل و تحول کلیه بیماران در اتاق عمل توسط کلیه سرویسهای مرتبط حین ترک اتاق- فعال بودن کلیه آلارمهای دستگاه هاتحلیل خطا25

اسلاید 26: 5- قرارگیری نامناسب کتتر تراک در محل تراکئوستومی(در صورت ارزیابی دقیق بیمار توسط پزشک مقیم و قبل از خارج نمودن لوله تراکیا و مشاوره با سرویس ENT و یا جراح توراکس )-ویزیت ابتدای شیفت تمام بیماران توسط مقیم ICU-تهیه پنس و اسپکولوم بینی جهت تعبیه مجدد تراکیا در صورت خارج شدن در بخش ICU-آموزش مراقبت از بیماران با تراکیاستومی-حضور دو نفر یک پزشک و یک پرستار جهت تعبیه تراک خارج شدهتحلیل خطا26

اسلاید 27: خسته نباشید27ایمنی بیمار

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید