سایر گزارش‌های دولتی

گزارش عملکرد کتابخانه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۸۸

ketabkhane_pezeshki_esfahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گزارش عملکرد کتابخانه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۸۸”

گزارش عملکرد کتابخانه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۸۸

اسلاید 1: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کتابخانه پزشکیگزارش عملکرد کتابخانه پزشکی (سال1388)تهیه و تنظیم: محمد نظیفی رئیس کتابخانه دانشکده پزشکی1

اسلاید 2: بخش های کتابخانه دانشکده پزشکیبخش امانت:سرویس دهی منابع به اعضا- مخزن کتابخانه:شامل 22000 جلد کتب فارسی و 15000جلد کتب لاتین بخش مرجع و پایان نامه ها و...: شامل 11000جلد کتب مرجع ، پایان نامه و طرح های تحقیقاتی و...بخش مجلات : شامل آرشیو منابع چاپی و سرویس دهی منابع مربوطهبخش اطلاع رسانی: شامل منابع الکترونیک و سرویس دهی منابع مربوطه بخش صحافی : ترمیم منابعبخش منابع دیداری شنیداری: شامل 1500عنوان لوح فشرده ، فیلم و اسلایدسالن مطالعهبخش تکثیر2

اسلاید 3: نیروی انسانی شاغل در کتابخانه18 نفر در کتابخانه دانشکده پزشکی مشغول انجام وظیفه می باشند:1نفر کارشناس ارشد کتابداری9 نفر کارشناس کتابداری5نفر کتابدار3نفر کمک کتابدار3

اسلاید 4: بررسي وضعيت موجود و اهداف كتابخانهساختمان کتابخانه دانشکده پزشکی طول عمری بالای 30 سال را داراست ،بدین جهت بسیار فرسود می باشد ، با توجه به مکاتبات مستمردر طی سه سال گذشته ، تعمیرات ساختمان کتابخانه دراولویت فعالیت عمرانی دانشکده پزشکی قرار دارد.کتابخانه دانشکده ازنظرفضای فیزیکی نیزبسيار محدود است به گونه ائی که بخشهاي مختلف كتابخانه به صورت متمركز در هم قرار گرفته اند ،با توجه به رشد روز افزون منابع وامکانات و تجهیزات ، فضاي موجود كتابخانه بايستي افزايش يابد و بخشهاي زير به صورت مستقل فعاليت نمایند.- استقلال و گسترش بخش منابع ديداري شنيداري و ایجاد تهیه امکانات وتجهیزات مورد نیاز جهت سرويس دهي حضوری مراجعین.استقلال و گسترش بخش مرجع با حدود 11000 جلد کتاب ، پایان نامه ،طرح تحقیقاتی و....گسترش بخش آرشیو مجلات كتابخانه 4

اسلاید 5: استقلال وگسترش فضاي فیزیکی سالن مطالعه : در حال حاضرظرفيت مطالعه کتابخانه250صندلی است ، که باتوجه به تعداد دانشجویان و اعضائ هیئت علمی و...تعداد540 صندلي مورد نیاز دانشکده می باشد.تهیه سالن مطالعه خواهران و برادران به صورت مستقل تهیه سالن مطالعه اختصاصی اساتيداستقلال وگسترش بخش اطلاع رساني پزشکی و افزایش تجهیزات مورد نیاز جهت سرويس دهي منابع الکترونیک :در حال حاضراین بخش با 8 ایستگاه به ارباب رجوع خدمات ارائه می نماید که بایستی به 20 ایستگاه اطلاع رسانی افزایش یابد.رفع مشکلات روشنائی کتابخانه: به علت فرسودگی عوامل روشنائی وقطعی مستمر برق و عدم اتصال کتابخانه به برق اظطراری دانشکده.5

اسلاید 6: تعویض میز های امانت کتابداران پس از سه دهه عمر اختصاص بودجه مستقل سالیانه جهت برنامه ریزی دقیق و مطلوب برای تهیه منابع و....تهیه سیستم کنترل منابع (دوربین ویا گیتهای مغناطیسی جهت کنترل ورود و خروج منابع با توجه به امانت منابع به اشخاص)ارتقائ کتابخانه :- ارتقاء رتبه کتابخانه دانشکده پزشکی در سومین رتبه بندی ”ارزیابی مقایسه ائی و معرفی الگوهای برتر دانشکده های پزشکی ایران در سال 1386 ” از رده هیجدهم دوره قبل به رتبه ششم کشوریاتخاذ رتبه کتابخانه برتر برای چهارمین سال متوالی (1385لغایت88)در جشنواره هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان6

اسلاید 7: تهيه منابع علمي مورد نياز كتابخانه پزشكي منابع مورد نياز كتابخانه شامل :كتب چاپی فارسي و لاتینكتب الکترونیک فارسي و لاتین مجلات چاپی فارسي و لاتین - بانکهای اطلاعاتی (مجلات الکترونیک ) منابع ديداري شنيداري ( فيلم – اسلايد – لوح فشرده و...) مي باشد . تهیه منابع از طریق مراجع زیر صورت می پذیرد:معاونت پژوهشی وزارت متبوع درخصوص مجلات لاتین چاپی و منابع الکترونیکثبت و سفارش در خصوص كتب ضروري- نمايشگاه ها و فروشگاه هاي معتبر داخلي جهت تهیه کتب فارسی7

اسلاید 8: - نمايشگاه بين المللي كتاب (تخصصي ) که سالیانه یکبار و بدون استفاده از یارانه با اندک تخفیفی برگزار می گردد.نمايشگاه بين المللي كتب (عمومی) که سالیانه یکبار و با استفاده از یارانه برگزار می گردد .کتابداران دانشکده ها و مراکز تابعه دانشگاه به صورت گروهی وتحت نظر معاونت پژوهشی دانشگاه (کتابخانه مرکزی) با شرایط خاص به نمایشگاه جهت تهیه منابع اعزام می گردند. برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز با توجه به محاسن مختلف ،دارای موانع و مشکات خاص خود می باشد از قبیل :1- اختصاص روز پایانی نمایشگاه به کتابخانه ها و موسسات2- امکان تهیه تنها یک عنوان کتاب در روز موسسات و کتابخانه ها3- ارائه تنها کتب ادیشن اول به صورت یارانه ائی بر اساس قیمتهای اعلام شده در کاتولوگ های مربوطه 4- ارائه سایر منابع با قیمت آزاد و بر اساس قیمتهای اعلام شده در کاتولوگ های مربوطه با تخفیفهای متفاوت8

اسلاید 9: 5- کمبود نسخ عناوین کتب عرضه شده6- عدم کنترل دقیق برلیست منابع عرضه شده جهت فروش (به طوریکه بعضا یک عنوان کتاب توسط دو ناشر با دو قیمت متفاوت ارائه می گردند ویا اینکه بلافاصله بعد از شروع نمایشگاه برخی از عناوین عرضه نمی گردند به بهانه اینکه کتب به نمایشگاه نرسیده یا تمام شد یا...)7- هر ساله کتابداران جهت خرید منابع در روزهای اول ، با جمع آوری کارت اعضا که تمایلی به خرید شخصی ندارند مبادرت می ورزند و نسبت به تهیه کارت خرید که آنهم داستانی دارد اقدام می نمایند.8- عدم اعزام کارپرداز و...طبق سیاست معاونت پژوهشی دانشگاهو بسیاری از موارد دیگر که در این مقال نمی گنجد.9

اسلاید 10: عوامل انتخاب منابع در کتابخانه :کتابدارمیز امانت کتابخانه جامعه استفاده کننده کتابخانه شامل:( دانشجویان – اعضای هیئت علمی و...)- گروه های آموزشی دانشکده پزشکیکمیته انتخاب منابع کتابخانه کمیته انتخاب منابعدر حال حاضر کمیته مذکور تحت عنوان گروه کاری تخصصی امور کتابخانه که متشکل از نمایندگان 25 گروه آموزشی دانشکده می باشند وطبق شرح وظایف تعریف شده ائی با کتابخانه همکاری می نمایند.10

اسلاید 11: با توجه به مدیریت جدید ضروری است در خصوص اعضای کمیته انتخاب منابع تصمیم گیری شود. در این خصوص پیشنهاد می گردد کمیته انتخاب منابع با عضویت ریاست محترم دانشکده- معاون محترم اداری مالی- معاون محترم پژوهشی- رئیس کتابخانه و...تشکیل گردد.گردش کار جهت انتخاب منابع :با توجه به برگزاری نمایشگاه ها ، کاتولوگهای ناشرین داخلی و بین المللی دریافت میگردند و بر اساس موضوع تفکیک شده و به گروه ها ارسال می شوند ، پس از انتخاب منابع توسط گروه های آموزشی دانشکده ومیز امانت کتابخانه (کتابدار)و جامعه استفاده کننده ، کتابخانه نسبت بررسی آنان از نظر اولویت اول و دوم ، استفاده سنجی ،نیازسنجی سال ،موجودی و بودجه در کتابخانه اقدام نموده و نسبت به تهیه لیست اولیه مبادرت می ورزد. هنگام خرید در صورتیکه بنا به دلائلی موفق به تهیه برخی از منابع نشویم اولویت دوم ویا...جهت خرید لیست می گردند.11

اسلاید 12: تهیه منابع فارسی مورد نیازدر سال 1388 در اوائل سال جاری برحسب ضرورت ونیاز، تعداد: 328 نسخه کتاب فارسی معادل: 109عنوان به مبلغ : 22/710/000 ریال با مشارکت(50%)معاونت پژوهشی دانشگاه ودر اواخر سال جاری نیز تعداد: 254 نسخه کتاب فارسی معادل : 30/770/900ریال و با احتساب تخفیف:21/607/130 ریال از طریق دانشکده پزشکی از مرکز کتاب شماره یک وابسته به معاونت پژوهشی دانشگاه خریداری گردید و پس از انجام مراحل اداری به مخزن کتابخانه افزوده شد.مبلغ به ریالنسخه فارسیعنوان فارسینام مرکز22/710/000328109کتابخانه پزشکی21/607/13025493کتابخانه پزشکی12

اسلاید 13: گزارشی ازخريد منابع چاپی از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران1388 اختصاص مبلغ : 120/000/000 ریال (یکصدوبیست میلیون ریال) ازطرف دانشكده پزشکی و اختصاص : 100/000/000 ریال (یکصد میلیون ریال )از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه جهت تهيه منابع علمی مورد نیازبه کتابخانه اختصاص داده شده است که به شرح زیر هزینه شده است :- دريافت حدود 95كارت از اعضاء محترم هيئت علمي دانشگاه- خرید 20عنوان کتب فارسی معادل 77جلد- خرید 446 عنوان کتب لاتین معادل 450جلدمبلغ کل هزینه شده بابت خرید منابع : 243/000/000 ریال 13

اسلاید 14: جدول خريد منابع علمي ازبیست ویکمین نمايشگاه بين المللي کتاب اردیبهشت1388مبلغ كل خريد به ریالهزینه متفرقهمبلغ ريالي خريد لاتين تعداد كتب لاتين مبلغ ريالي خريد فارسيتعداد كتب فارسي 243/824/2213/300/000237/666/000450جلد6/158/00077جلد14

اسلاید 15: چگونگی تهیه و جدول مقایسه خرید منابع در چهار سال 1385الی1388 15

اسلاید 16: تهیه منابع الکترونیک کتاب : با توجه به درخواست کتابخانه مرکزی دانشگاه در خصوص تهیه لیست کتب الکترونیک ، لیست مذکور توسط گروه کاری تخصصی امور کتابخانه تهیه و به کتابخانه مرکزی دانشگاه جهت تهیه اعلام گردید.-افزایش کتب الکترونیک از700عنوان به 955 عنوان و به روزسانی کتب الکترونیک موجود (نوین پژوهش آسیا) .- درخصوص تهیه منابع رفرانس مورد نیاز گروه های مختلف آموزشی دانشکده و کتب فارسی دانشجویان اقدام گردید،لکن به علت عدم اختصاص بودجه لازم کتابخانه تا کنون موفق به تامین منابع نشده است.16

اسلاید 17: تهيه نشريات لاتين چاپي مجلات لاتین : در حال حاضر بانک اطلاعاتی کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران INLM به آدرس(www.inlm.org)جهت استفاده محققین بر روی سایت دانشگاه به آدرس : www.mui.ac.irو کتابخانه مرکزی دانشگاه به آدرس :www.lib.mui.ac.ir و کتابخانه دانشکده پزشکی به آدرس :www.med.mui.ac.ir قابل دسترسی می باشد. با توجه به سیاست چند سال اخیر وزارت متبوع مبنی برعدم تهیه منابع چاپی(ژورنال)در سال جاری 1388 با توجه به درخواست معاونت پژوهشی دانشگاه لیست نشریات(هسته ) مورد نیاز گروه های آموزشی دانشکده طی مراحل مختلف به صورت چاپی و الکترونیک تنظیم وبه کتابخانه مرکزی دانشگاه جهت تهیه ارسال گردید.17

اسلاید 18: فعالیت های جنبی کتابخانه در سال 1388کتابخانه دانشکده پزشکی در رتبه بندی کتابخانه های دانشگاه در سال 1388 برای چهارمین سال مستمر رتبه اول را با توجه به موارد مطرح شده در فرم ارزیابی کتابخانه ها بدست آورد.این موفقیت بر تمامی همکاران کتابخانه مبارک باد.بازنگری کلی 2500جلدمنابع مرجع و اصلاح ccnو شماره رده بندی منابعاصلاح منابع دیداری شنیداری18

اسلاید 19:  آموزش کارورزی مدیریت امور کتابخانه به به کارآموزان رشته کتابداری شرکت در جلسات مستمر شورای فنی سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه در معاونت پژوهشی دانشگاه ورود اطلاعات به وب سایت کتابخانه با مدیریت کتابخانه برگزاری کارگاه آموزش بانکهای اطلاعاتی (کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران ) در مرکز کامپیوتر دانشکده پزشکی (1388) جهت اعضای محترم هیئت علمی با مساعت وهمکاری EDO دانشکده پزشکی در مرکز کامپیوتر دانشکده و دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی در تیر ماه سال جاری. 19

اسلاید 20:  برگزاری نمایشگاهی از کتب خریداری شده از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1388 به مدت سه روزدر کتابخانه دانشکده پزشکی جهت بازدید علاقمندان بازدید کلیه دانشجویان جدیدالورود به اتفاق مدیران گروه های آموزشی از بخشهای مختلف کتابخانه پزشکی به صورت اردوئی همکاری و تامین منابع مورد نیاز آزمون ارتقائ دستیاری(تهیه حدود 107عنوان کتب مورد نیاز)به اطلاع می رساند بالای 90% از منابع کتابخانه پزشکی می باشد.برگزاری هفته پژوهش و ارائه گزارش عملکرد کتابخانهدریافت کتب اهدائی از افراد و...و جذب کتب مورد نیاز برای کتابخانه از بین کتب مذکور واهدا مابقی کتب به دانشجویان20

اسلاید 21:  حذف User Name & password کلیه رایانه های کتابخانه و دانشکده و اختصاص Vpn با تعیین ساعت به عنوان جایگزین جهت همکاران کتابخانه .با توجه به مورد فوق انجام این روش (Vpn)سودمند است لکن در کتابخانه ها و به خصوص کتابخانه پزشکی و اخص تر از آن بخش مجلات ،این روش دارای معایب زیر می باشد که ضروری است مسئولین محترم به آن توجه نمایند:آسیب پذیر بودن رمز ورودی : به طوری که با توجه حمایت شدید مسئولین محترم مرکز رایانه دانشکده هر روز تعدادی از رایانه ها دچار عیب فنی می گردند.لذا درخواست می گردد برای رضایت ارباب رجوع کتابخانه به شکل نامحدود و آسانی از اینترنت استفاده نمایند (مکاتبه معاون پژوهشی دانشگاه ).21

اسلاید 22: پیگیری درخصوص رفع مشکل قطعی برق کتابخانه و پیشنهادقرار دادن کتابخانه در مدار برق اضطراری دانشکده از طرق مختلفنصب دیوار کا ذب بین سالن مطالعه خواهران و برادرانتعویض و تامین روشنائی کتابخانه (سالن مطالعه )با لامپ کم مصرف T5.افزایش ساعت کار سالن مطالعه کتابخانه تا 23شب باهمکاری دانشکده در سال 1387 و اصلاح آن در سال 1388 تا ده شب به طور مستمر حتی در ایام تعطیلدریافت یک دستگاه کامپیوتر کامل جهت بخش مجلات22

اسلاید 23: ارائه گزارش آماری منابع موجود و اهداف کتابخانه در رابطه با طب سالمندیتغییر وضعیت کتابخانه (مخزن ) با اضافه نمودن 15قفسه کتاب یکطرفه و8قفسه دو طرفه با جابحائی کلیه منابع موجود جهت گسترش بخش مرجع کتابخانه و تغییر و افزایش فضای فیزیکی موجود.وجین بیش از 2000 جلداز کتب مازاد بر نیاز کتابخانه .باز سازی کلی دستشوئی های طبقه اول و دوم ساختمانتهیه و نصب دو دستگاه آبسردکن (سردوگرم)جهت سالن مطالعه وبخش مجلات23

اسلاید 24: به امید موفقیت 138824

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید