گیر انداختن (وادار کردن به وفاداری با هزینههای بالای تعویض)
اسلاید 1: گیر انداختنوادار کردن به وفاداری با هزینههای بالای تعویضwww.barkatventures.com
اسلاید 2: مطالعه موردیتولیدکنندهی تیغهای صورتتراشی و محصولات مراقبت شخصیفروش اولین تیغهای یکبار مصرف و تیغههایی که تنها با دستههای این شرکت مطابقت داشت در 1904کنترل این انحصار از طریق ثبت چند پتنت در این زمینهایجاد درآمد تکرارشونده با حاشیه سود بالا و جربان زیان ناشی از ارائه ارزان دستههابزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهانابداع سیستم نسپرسو در سال1976فروش جداگانه دستگاه قهوهساز و کپسول قهوهاجبار مشتریان به خرید کپسولهای قهوه با توجه به مشخصات تکنولوژیکی دستگاه قهوهساز خودابداع نوآوریهایی برای گیرانداختن هرچه بیشتر مشتریانتولیدکنندهی دانمارکی اسباببازیارائه اسباببازیهای آجری درگیرشوندهطراحی محصولات و لوازم جانبی که تنها با سایر طراحیهای ثبتشدهی خود شرکت سازگار استایجاد انحصار خرید محصولات منطبق با لگو برای مشتریان و حفظ آنها از این طریق
اسلاید 3: گیر انداختن چیست؟حفظ مشتریان در دنیای محصولات و خدمات یک فروشندهتناسب انحصاری
اسلاید 4: گیر انداختن چیست؟
اسلاید 5: تاریخچه گیرانداختندشواری ردیابی منشا این الگو به دلیل تنوع بسیار زیاد آنثبت قراردادهایی با تعهدات الزام آور قانونی از قرن ششم در امپراطوری روموجود انواع دیگر گیر انداختن مانند نیازهای آموزشی یا مکانیزمهای فنی از مدتها قبلافزایش علاقه به این مدل با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی پیچیده و استفادهی روزافزون از حق ثبت اختراع در بیش از یک قرن گذشتهجذب علاقمندان بیشتر در صنایع کامپیوتر و نرمافزار
اسلاید 6: گیر انداختن، کی؟ کجا؟ چگونه؟ و ...امکان اجرای الگوی گیر انداختن به سه شیوه زیرقانونی و از طریق نوشتن قرارداهایی با مفاد فسخ سخت که البته کمی کوتاهبینانه استتکنولوژیکی و به وسیله اثرات گیرانداختن محصولمبنا یا فرآیندمبنااقتصادی و به کمک ایجاد محرکهای قوی تا مشتریان قبل از تغییر ارائهدهنده خود دوباره فکر کنندامکان ترکیب گیر انداختن با الگوهای تیغ و تیغه یا نرخ ثابتلزوم توجه به عوامل مختلفی قبل از پیادهسازی این مدل همچونعمر مفید (هرچه عمر مفید کوتاهتر باشد، هزینه های تعویض کمتر است)بررسی توانایی فروش مجدد یک محصول یا ارائه گسترهای از محصولات دیگر
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.