QCDSM (کیفیت ، هزینه ، تحویل)
اسلاید 1: QCD (کیفیت ، هزینه ، تحویل) که گاه به QCDSM (کیفیت ، هزینه ، تحویل ، روحیه ، ایمنی) گسترش مییابد رویکرد مدیریتی است که در ابتدا برای کمک به شرکت ها در بخش خودروسازی انگلیس توسعه داده شده است. تجزیه و تحلیلQCD برای ارزیابی مؤلفه های مختلف فرایند تولید استفاده می شود. همچنین بازخورد را در قالب واقعیت ها و ارقام ارائه می دهد که به مدیران کمک می کند تا تصمیمات منطقی بگیرند. با استفاده از داده های جمع آوری شده ، سازمانها راحت تر می توانند اهداف آینده خود را در اولویت قرار دهند.QCD به تجزیه یک چیز بزرگ در موارد کوچکتر کمک می کند ، این امر به سازماندهی و اولویت بندی تلاش ها کمک می کند و از نظر روانشناختی مانع از احساس غرق شدن می شود.QCD یک رویکرد سه بعدی است. اگر حتی در یک بعد نیز مشکلی وجود داشته باشد ، ناگزیر دیگران نیز رنج می برند. یک بعد را نمی توان به خاطر دو حالت دیگر قربانی کرد.
اسلاید 2: مدیریت منابعفرایند QCDSM مخصوصاً برای مشاغل کوچک و متوسط سودمند است زیرا آنها غالباً بودجه کافی برای کار بر روی فرصتهای بهبود را ندارند. در حالی که شرکت های بزرگ می توانند منابع لازم را برای رسیدگی به یک مسئله بزرگ را بلافاصله اختصاص دهند ، معمولاً در مورد شرکتهای کوچکتر اینگونه نیست.با استفاده از فرآیند QCDSM ، مسائل بزرگ به مراحل بسیار کوچکتر تقسیم می شوند. سپس شرکت می تواند با گذشت زمان بودجه لازم را برای هر یک از این مراحل داشته باشد. به دنبال این استراتژی ، حتی مسائل بزرگ را می توان بدون گرفتن بدهی یا مواجه شدن با سایر مسائل برطرف کرد.علاوه بر این ، موضوعی که زمانی بزرگ بود ، پیشرفت های افزایشی را با گذشت زمان خواهد دید نه اینکه فقط سالهاست که یک مشکل باقی بماند. شرکت ها غالباً دریافتند که این استراتژی می تواند تقریباً بلافاصله به آنها مزایایی برساند ، و سپس به مرور زمان مزایای خود را ادامه می دهد.
اسلاید 3: درک QCDSMQuality - کیفیت محصولاتی که تولید می شوند باید بسیار بالا باشد. به همان اندازه مهم است که کیفیت باید به طور مداوم خوب باشد. بسیاری از شرکت ها از یک استراتژی Six Sigma برای بهبود کیفیت هنگام اجرای QCDSM استفاده می کنند.Cost - هزینه های محصولات فروخته شده باید رقابتی نگه داشته شود. مهم نیست که کیفیت یک محصول چقدر بالا باشد ، بسیاری از مردم اگر هزینه زیادی داشته باشند آن را خریداری نمی کنند. مدیریت هزینه ها می تواند با کاهش ضایعات ، بهبود کارآیی و بسیاری موارد دیگر انجام شود.Delivery - مشتریان باید محصولات خود را به موقع تحویل بگیرند یا شرکت دیگری پیدا می کنند که بتواند نیازهای آنها را برآورده سازد. برنامه ریزی و اجرای مناسب برای کلیه سفارشات تضمین می کند که یک وسیله می تواند به موقع تحویل شود.
اسلاید 4: Safety - با تمرکز داخلی بیشتر ، ایمنی به نفع همه افراد در تأسیسات خواهد بود. شناسایی خطرات موجود در تاسیسات و از بین بردن آنها باید برای همه افرادی که روی هر نوع محصول کار می کنند اولویت باشد.Morale - بالا نگه داشتن روحیه کارمندان می تواند تأثیر مثبتی در بسیاری از زمینه های دیگر تجارت داشته باشد. شرکتهایی که روحیه کارمندان بالایی دارند به طور مداوم عملکرد بهتری نسبت به شرکتهایی که روحیه پایین دارند ، دارند و این موضوع را به یک نکته اساسی برای تمرکز تبدیل می کند.هنگامی که در مورد هر یک از این موارد و یا همه موارد پیشرفت هایی حاصل شد ، یک شرکت قادر به خدمت رسانی بهتر به مشتریان خود خواهد بود. علاوه بر این ، حاشیه سود بهبود خواهد یافت ، این یعنی یک شرکت بهتر اداره شده برای همه افراد درگیر.بر خلاف بسیاری دیگر از استراتژی های بهبود محل کار ، سیستم QCDSM به منظور ارائه یک رویکرد بسیار واقع بینانه برای حل هر نوع مشکل یا ناکارآمدی موجود است. این یک سیستم قابل فهم بسیار آسان است و می تواند در کنار همه راهکارهای دیگری که امروزه شرکت ها برای بهبود محل کار انجام می دهند به خوبی عمل کند.
اسلاید 5: مزایای QCDروش QCDSM مزایای مختلفی را به مشاغل مختلف ارائه می دهد. کیفیت بهتر ، هزینه های پایین تر ، تحویل مطمئن تر ، ایمنی بهتر و روحیه بهبود یافته فقط موارد مشهود هستند که از این نام خارج می شوند.هر یک از این مزایای مستقیم همچنین مزایای ثانویه یا غیرمستقیم دیگری را برای شرکت به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال ، بهبود ایمنی همچنین به کاهش خطر جریمه ، مجازات و حتی بازرسی های انجام شده توسط OSHAیا آژانس های دیگر کمک می کند. هر تلاشی که یک شرکت می تواند برای بهبود ایمنی در محل کار انجام دهد ، مزایای دراز مدت برای تجارت ، کارمندان ، مشتریان و حتی جامعه خواهد داشت.پیشرفت هایی که در مورد چگونگی تحویل به موقع محصولات انجام می شود ، در جلوگیری از نیاز به ذخیره سازی محصولات نهایی یا قطعات برای دسته بعدی ، هنگامی که در حال استفاده نیستند، کمک خواهد کرد. این اغلب به عنوان استراتژی فقط در زمان توصیف می شود ، و نشان داده می شود که بسیار سودمند است. اجرای مناسب QCDSM مسیری طولانی را در رسیدن به اهداف مرتبط با استراتژی های صرفا زمانی انجام می دهد.
اسلاید 6: نحوه اجرای QCDSM روش های زیادی وجود دارد که یک شرکت می تواند استراتژی های QCDSM را پیاده سازی کند. در بسیاری از موارد ، کمک می کند تا حداقل یک نفر را به یک کلاس آموزش رسمی یا سمینار بفرستید تا دانش و تجربه لازم برای انجام صحیح آن را بدست آورید.استخدام شخصی با تجربه در این زمینه غالباً معمول است. آن شخص می تواند برای تکمیل و اجرای چندین پروژه کمک کند تا همه از نحوه کار همه چیز آگاه باشند.آموزش همهفرایند QCDSM چیزی نیست که فقط یک نفر بتواند آن را اداره کند. درعوض ، این موضوعی است که همه افراد در یک مرکز باید برای دستیابی به آن با هم کار کنند. با توجه به این نکته ، باید به هر یک از کارمندان آموزش های لازم داده شود تا بفهمد QCDSM چیست و نقش آنها چه می تواند باشد
اسلاید 7: در بیشتر مواقع ، کارکنان خط مقدم کسانی هستند که مواردی را که باید اصلاح شوند شناسایی می کنند و همچنین کسانی که اجرای این تغییرات را انجام می دهند. حتی اگر آنها راه حل های بالقوه یا لیست مراحلی را که باید برداشته شود را پیشنهاد کنند ، آنها کسانی خواهند بود که بیشترین تأثیر را دارند.مشارکت کارمندان در تصمیم گیری هااین واقعیت که کارمندان کسانی خواهند بود که به احتمال زیاد تغییرات را اعمال می کنند ، باید بخشی از برنامه ریزی و تصمیم گیری باشند. این امر نه تنها به ایجاد تغییرات با مشکلات کمتركمك می كند بلكه می تواند به شناسایی موضوعات آینده قبل از وقوع آنها نیز كمك كند.هنگامی که یک مدیر یا شخص دیگری که کار را روزانه انجام نمی دهد ، ایده ای به وجود می آورد ، ممکن است برای همتایانش عالی به نظر برسد. با این حال ، هنگامی که یک کارمند خط مقدم آن را می شنود ، ممکن است بلافاصله مشکلی را مشاهده کند که رخ خواهد داد. درگیر شدن این افراد در طی فرایند به جلوگیری از ابتلا به این نوع مسئله کمک خواهد کرد و این باعث می شود کل فرآیند QCDSM بسیار کارآمدتر شود.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.