صفحه 1:
صفحه 2:
راه هاي ت i
تحربى عواطف و احساسات ظاهري:
ظاهري: _
استفاده از
ز طراحی - 0
براى
کردک.و نوجواد.
صفحه 3:
SoS)
صفحه 4:
راه هاي تحریک عواطف و احساسات ظاهری:__
استفاده از نمایش - 60
برای
آموزش روایات
یا موضوعات دینی مختلف
کودک .و نوجواد...
صفحه 5:
راه هاي تحريى عواطف و احساسات ظاهری:
1
کودک و نوجوانت ۲
صفحه 6:
کارتهای امنیازی ۱۰ - ۲۰ و ۳۰ امتیازی باشد.
در رنگهای مختلف و روی مقوا پرینت گرفته شود.
برای جوایز ویژه و ...
در معرض دید بچه ها باشد.
حتما بايد جند جايزه ويزه براق هر : مقطع که از خبلی زبادی برای آن
دور وف وی ارزش خیلی زیادی برای آن بچه .
صفحه 7:
۰ تعمیل فرم وضایت هن ۴۰ امتیز
۰
2
۵
3
رز
4s
5
آزمون نهائی - ۴۰ ما ~~
امتیازات ویژه(نماز جماعت و جمعه و ...) ۱۰ امتیاز
صفحه 8:
اهمیت به نماز -
٠ رعايت ادب و اخلاق-
٠ حرف شنوى از والدين-
۰ تمرین و انجام ki HSS
۰ رعایت نظم و اتضباط
۰ اهمیت به کلاسها-
۰ مجموع امتیازات-
شیم
۰ امتیاز
کودک و نوحوان ۷
صفحه 9:
در اولین جلسه برنامه خیلی خوب و جذاب اجرا شود .
حتما مسائل مهم تربیتی باید مطرح شود.
حتما به بدر هارو ماهر ها بها داده شود دو/ؤدا يوج ان ثم باشند »
امتيازا ت خاصی به آنها داده شود .
تكاليف متناسب و جالبی از آنها خواسته شود.
راه کارهای خوب در زمینه های تربیتی از آنها گرفته شود.
شیوه های پر کردن فرم امتیاز دهی والدین بیان شود
۱ - اصلا فرم را به بچه هایتان ندهید.( حتی نشان ندهید)
۲ - بعضی اوقات ملاکهای امتیاز را برای بچه ها یاد آوری نمائید نه
هميشه
کودک و نوجوان
صفحه 10:
۳ - زمانی که از دست آنها عصبانی شدید اصلا بحث امتبازات را پیش
۴ - دقت بیشتری داشته باشید و سخت گیری نمائید.
۰ ۵ -اگر گریه کرد و گفت امتیازم را کم نکن*یگوئیک حالا تبینم چی می
شود؟ و ...
ء - همه چیزهائی که در امتیاز دادن از آنها اننظار داریم بايد خودمان
رعایت کنیم.
٠ يتاداورى.
بايد توجه داشت که با اين برنامه هم روی دانش آموزان وّهم روی پدر
ها و مادرها می توان تاثیر بسیاز زیادی گذاشت.
از این برنامه برای بچه های خودتان هم استفاده نمائید.
کودک و نوجوان
صفحه 11:
زاة فلي تعردق عواطف و اعساسات ارو
اجرای - 40
مسایقات
و بازیهای گروهی
کودک .و نوجواد...
صفحه 12:
۰ ۱ - اجرای بعضی از اين مسابقات نیازمند یک مدیریت خوب و عالی است
اگر احساس می کنید که نمی توانید اجرا نکنید.
۰ ۲ - اگر دیدید که جلسه دارد به هم می خور3 و از کنترل خارج شده
است سریع يا بازی را تغییر دهید با با طرح یک معمای جذاب و یا
خواندن شعر و .۰۰ دوباره جلسه را کنترل کنیکیم. ۲
کودک و نوجوان
۰ ۳ - باید از هر فرصتی استفاده کرد تا نکته ای تاثبر گذا ره بجه ها
انتقال داد مخصوصا زمانی که در بازی به اوج لذت برسند.
۰ ۴ -اکثر بازی ها باید گروهی و چند نفره اجرا شود.
۰ ۵ - حتما باید رقابت سالمی ایجاد شود.
صفحه 13:
۱ -هب بازی:
۲ -وکیل بازی:
Beare ۰
۰ ۴ - در جواب نباید به هیچ وجه از بله با خیر استفاده کند
۰ ۵ - توب شیطا
چه ها دور 6۵ :
؟- همه بابد ا
8 اين توب توب ث با تودستت نمونه
8 تو دست هر کی بمونه از بازی ینمی موض 6 - هرکس همراهی
نکند وشعر رابلند نخواند » می سوزد. ۲
۰ ۵-نسسه آخر که کفته می شوذ توپ دست هر کسی باشد می سوزدء
۰ ۶ - هر کس توب را برتاب کند می سوزدء
٠ ۷ - هر کس توب را نگیرد می سوزد.
کودک
Pres
2
صفحه 14:
۰ ۵ - نگه داشتن توپ با انگشت يا روی قوزک پا و ... وحرکت کردن با همان
صووته
٠ ع - ينالتى با جشم بسته
٠ 7 - سیب خوری بدون کمک دست
۰ ۸ -باد کردن بادکنک بدون کمک دست
-٩ ۰ از |تا ۵۰ بر عکس و سریع شمردن.
٠ ۱۰- بی نقطه نویسی.
١١ ٠ - نوشتن از چپ به راست
۰ ۱۳ - خواندن متن با یک نفس
۰ ۳- آب خوردن در حال رکوع
۰ ۱۴ -پیام رسانی با دهان بسته
۰ ۵ - آبرسانی با لیوان بر روی سر
کودک و نوجوان
صفحه 15:
۰ ۱۶ - آبرسانی دو نفره باتشت
٠ ۱1۷- سابقه آینه(تقلید)
۸ - جمله نویسی یا نقاشی با چشم بسته
۳ - هد زدن با توپ
۰ ۲۴ - روپائی زدن باتوپ
-¥d
۰ ۲۷- انجام دادن شیرین کاریها از سوی بچه ها
کودک
eS.
\
2
صفحه 16:
راه هاي تحریک عواطف واحساسات ظاهری:...
نقاشی و رنک آمیزی - 0)
(طرح های آماده و ...)
کودک .و نوجواد...
صفحه 17:
صفحه 18:
مرحله دوم: تاثیر گذاری بر اندیشه و فکر
رعابت چند نها اصل haan
صفحه 19:
راه pil gla گذاري بر انديشه و نکر
کردک.و نوجوان..
صفحه 20:
راه pil gla گذاري بر انديشه و نکر
کردک.و نوجوان..
صفحه 21:
استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع: خداشناسی - زیبائیهای خلقت
صفحه 22:
راه های تاثیر گذاری بر اندبشه و فکر
موضوع: خداشناسی - عظمت خلقت
صفحه 23:
استفاده ازتصاوبرو عکس
موضوع: خداشناسی - تنوع رنگها
صفحه 24:
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع: خداشناسی - نظم و دقت بی نظیر در عالم
صفحه 25:
راه pil gla گذاري بر انديشه و نکر
کردک.و نوجوان..
صفحه 26:
راه هاي تاثي ركذاري بر انديشه و فكر:__
اجرای - 6
مسابقات
و بازیهای گروهی
کودک .و نوجواد...
صفحه 27:
راه هاي تاثیرگذاری بر اندبشه و نکر
كودك و نوجوان ,
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
استفاده از طراحی – 7
کودک و نوجوان
برای
آموزش روایات
استفاده از طراحی برای آموزش روایات
المومن
کالجبل
الراسخ
مومن باید مثل کوه محکم و استوار باشد.
کودک و نوجوان
حضرت علی (ع) فرمود:
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
استفاده از نمایش – 8
آموزش روایات
یا موضوعات دینی مختلف
کودک و نوجوان
برای
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
10
امتیاز
20
امتیاز
30
امتیاز
کودک و نوجوان
استفاده از – 9
کارتهای
امتیاز
تــــذکـــــرات
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
کارتهای امتیازی 20 – 10و 30امتیازی باشد.
در رنگهای مختلف و روی مقوا پرینت گرفته شود.
تمام امتیازات ابتدا در دفتر حضور و غیاب ثبت شود.
هر دو هفته یک بار ،با حضور بچه ها امتیازات جمع بسته شود.
طبق جمع بندی امتیازات 1یا 2کارت به آنها داده شود و در دفتر هم ثبت
شود .
پشت تمام کارتها توسط مربی امضاء شود و بعد اعطا شود.
برای جوایز ویژه و ...حتما ویترین شیشه ای جالبی تهیه شود تا جوایز همیشه
در معرض دید بچه ها باشد.
حتما باید چند جایزه ویژه برای هر مقطع که ارزش خیلی زیادی برای آن بچه
ها دارد تهیه و تبلیغ شود.
مالکها و شیوه های اعطای امتیازات
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
•
تکمیل فرم رضایت والدین – 40امتیاز
حضور والدین در جلسه هم اندیشی اولیاء – 3امتیاز
حضور فعال در هر جلسه – 2امتیاز
جواب دادن به سواالت شفاهی – 2امتیاز
انجام تکالیف در منزل – 5امتیاز
نوشتن جزوه – 10امتیاز
آزمون نهائی – 40امتیاز
امتیازات ویژه(نماز جماعت و جمعه و 10 )...امتیاز
فرم امتیاز دهی والدین به فرزندان
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
اهمیت به نماز–
رعایت ادب و اخالق–
حرف شنوی از والدین–
تمرین و انجام تکالیف–
رعایت نظم و انضباط–
اهمیت به کالسها–
مجموع امتیازات–
8امتیاز
8امتیاز
8امتیاز
8امتیاز
4امتیاز
4امتیاز
40امتیاز
نکات مهم جلسات هم اندیشی والدین:
•
•
•
•
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
در اولین جلسه برنامه خیلی خوب و جذاب اجرا شود .
حتما مسائل مهم تربیتی باید مطرح شود.
حتما به پدر ها و مادر ها بها داده شود در اداره جلسات سهیم باشند ،
نظر بدهند ،نقد نمایند .
مسابقات ویژه ای برای آنها اجرا شود.
امتیازات خاصی به آنها داده شود .
تکالیف متناسب و جالبی از آنها خواسته شود.
راه کارهای خوب در زمینه های تربیتی از آنها گرفته شود.
شیوه های پر کردن فرم امتیاز دهی والدین بیان شود
– 1اصال فرم را به بچه هایتان ندهید (.حتی نشان ندهید)
– 2بعضی اوقات مالکهای امتیاز را برای بچه ها یاد آوری نمائید نه
همیشه
ادامه نکات مهم جلسات هم اندیشی والدین:
•
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
– 3زمانی که از دست آنها عصبانی شدید اصال بحث امتیازات را پیش
نکشید .
– 4دقت بیشتری داشته باشید و سخت گیری نمائید.
– 5اگر گریه کرد و گفت امتیازم را کم نکن :بگوئید حاال ببینم چی می
شود؟ و ...
– 6همه چیزهائی که در امتیاز دادن از آنها انتظار داریم باید خودمان
رعایت کنیم.
• یــــــادآوری.
باید توجه داشت که با این برنامه هم روی دانش آموزان وهم روی پدر
ها و مادرها می توان تاثیر بسیار زیادی گذاشت.
از این برنامه برای بچه های خودتان هم استفاده نمائید.
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
اجرای – 10
و بازیهای گروهی
کودک و نوجوان
مسابقات
نکـــات مهم دراجـــرای مسابقات و بازیهای گروهی
• – 2اگر دیدید که جلسه دارد به هم می خورد و از کنترل خارج شده
است سریع یا بازی را تغییر دهید یا با طرح یک معمای جذاب و یا
خواندن شعر و ...دوباره جلسه را کنترل کنید.
• – 3باید از هر فرصتی استفاده کرد تا نکته ای تاثیر گذار به بچه ها
انتقال داد مخصوصا زمانی که در بازی به اوج لذت برسند.
• – 4اکثر بازی ها باید گروهی و چند نفره اجرا شود.
• – 5حتما باید رقابت سالمی ایجاد شود.
کودک و نوجوان
• – 1اجرای بعضی از این مسابقات نیازمند یک مدیریت خوب و عالی است
اگر احساس می کنید که نمی توانید اجرا نکنید.
مسابقات و بازیهای گروهی
•
•
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
– 1هب بازی:
– 2وکیل بازی:
– 3بله ،خیر:
– 4در جواب نباید به هیچ وجه از بله یا خیر استفاده کند:
– 5توپ شیطان:
نکات – 1 :بچه ها دور هم حلقه بزنند.
– 2توپی از یک نقطه به گردش در می آید.
– 3همه باید این شعر را با صدای بلند و هماهنگ بخوانند.
بپا تو دستت نمونه
این توپ توپ شیطونه
از بازی بیرون می مونــــه – 4هرکس همراهی
تو دست هر کی بمونه
نکند وشعر رابلند نخواند ،می سوزد.
– 5نـــــــه آخر که گفته می شود توپ دست هر کسی باشد می سوزد.
– 6هر کس توپ را پرتاب کند می سوزد.
– 7هر کس توپ را نگیرد می سوزد.
ادامه مسابقات و بازیهای گروهی
•
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
– 5نگه داشتن توپ با انگشت یا روی قوزک پا و ...وحرکت کردن با همان
صورت.
– 6پنالتی با چشم بسته
– 7سیب خوری بدون کمک دست
– 8باد کردن بادکنک بدون کمک دست
–9از 1تا 50بر عکس و سریع شمردن.
– 10بی نقطه نویسی.
– 11نوشتن از چپ به راست
– 12خواندن متن با یک نفس
– 13آب خوردن در حال رکوع
– 14پیام رسانی با دهان بسته
– 15آبرسانی با لیوان بر روی سر
ادامه مسابقات و بازیهای گروهی
•
•
•
•
•
•
•
– 21راه رفتن روی قوطی
– 22بطری نوشابه خانواده پر از آب را روی کف دست قرار دادن و طی کردن مسیر
مشکل.
– 23هد زدن با توپ
– 24رو پائی زدن با توپ
– 25هدف گیری با توپ
– 26بازی با دارت آهن ربائی
- 27انجام دادن شیرین کاریها از سوی بچه ها
کودک و نوجوان
•
•
•
•
•
– 16آبرسانی دو نفره باتشت
– 17مسابقه آینه(تقلید)
– 18جمله نویسی یا نقاشی با چشم بسته
– 19طناب کشی
– 20گفتن وتکرار جمالت سخت مانند:
• شش سیخ کباب ،شیخ چشمه سر ،سیخی شش هزار
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
نقاشی و رنگ آمیزی – 11
کودک و نوجوان
(طرح های آماده و )...
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
نقاشی و رنگ آمیزی (طرح های آماده و :)...
رنگ آمیزی کنید و بنویسید دوست دارید خانه شما چطور باشد؟
کودک و نوجوان
مرحله دوم :تاثیر گذاری بر اندیشه و فکر
تفکر
تفکر
تمرکز
تمرکز
آگاهی
آگاهی
تذکر
تذکر
کودک و نوجوان
طرح سوال
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :
طرح سوال – 1
کودک و نوجوان
و
معماهای جالب
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :
استفاده از – 2
کودک و نوجوان
تصاویر
و عکس
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع :خداشناسی -زیبائیهای خلقت
کودک و نوجوان
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع :خداشناسی – عظمت خلقت
10/000
کیلو متر
کودک و نوجوان
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع :خداشناسی – تنوع رنگها
کودک و نوجوان
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :استفاده ازتصاویرو عکس
موضوع :خداشناسی – نظم و دقت بی نظیر در عالم
کودک و نوجوان
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :
استفاده از – 3
کودک و نوجوان
بازیهای
فکری
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :
اجرای – 4
و بازیهای گروهی
کودک و نوجوان
مسابقات
راه های تاثیرگذاری بر اندیشه و فکر :
اجرای 5 -
کودک و نوجوان
مسابقات کتبی