سایر، فیلم ارائه‌های جذاب

خانه ۵۰۰ دلاری من در دیترویت — و همسایه‌هایی که کمکم کردند تا دوباره بسازمش

۱۲ مهر ۱۳۹۷

در سال ۲۰۰۹، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس «درو فیلپ» یک خانه‌ی مخروبه در دیترویت به ارزش ۵۰۰ دلار خرید. در طی سال‌های بعد او همچنان که تپه‌های زباله را که فضای اتاق‌ها را اشغال کرده بودند بیرون می‌ریخت و طراحی داخلی خانه‌اش را بازسازی می‌کرد، نه تنها یاد گرفت چطور می‌شود یک خانه را تعمیر کرد …

در سال ۲۰۰۹، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس «درو فیلپ» یک خانه‌ی مخروبه در دیترویت به ارزش ۵۰۰ دلار خرید. در طی سال‌های بعد او همچنان که تپه‌های زباله را که فضای اتاق‌ها را اشغال کرده بودند بیرون می‌ریخت و طراحی داخلی خانه‌اش را بازسازی می‌کرد، نه تنها یاد گرفت چطور می‌شود یک خانه را تعمیر کرد — بلکه در ضمن یاد گرفت چطور می‌شود یک جامعه را ساخت. فیلپ در ادای احترام به شهری که دوستش دارد به ما درباره‌ی «همدلی بی حدومرز» می‌گوید و اینکه «ما قدرت خلق دنیایی جدید را با همدیگر داریم و وقتی دولتمردان از آن امتناع می‌کنند باید خودمان آن را بسازیم»

0 دیدگاه برای “خانه ۵۰۰ دلاری من در دیترویت — و همسایه‌هایی که کمکم کردند تا دوباره بسازمش”

دیدگاهی برای این مطلب نوشته نشده است.

اولین دیدگاه را برای “خانه ۵۰۰ دلاری من در دیترویت — و همسایه‌هایی که کمکم کردند تا دوباره بسازمش” بنویسید.

نوشته‌های مرتبط:

سیاست و قانون‌گذاری

در سال ۲۰۰۳، دهکده ی بودروس فلسطین، یک مبارزه ی ده ماهه بی خشونتی را برای جلوگیری از ساختن دیوار حائل در میان درختان زیتون شان بپا کردند. آیا در موردش چیزی شنیدید؟ خیر. جولیا باکا، فیلمساز برزیلی از ما میپرسد که چرا ما فقط به اعمال پر خشونت بین اسرائیلیها و فلسطینیها توجه میکنیم …

سایر

دیرین-مردم شناس معروف، ‘زِرِسِنای اَلِمسگد’ در مکان‎های صعب‎العبور اتیوپی به دنبال ریشه‎ها و اجداد انسان می گردد. در اینجا او راجع به پیدا کردنِ قدیمی ترین اسکلتِ بچه‌ی شبیهِ انسان صحبت می‌کند و از این می‌گوید که چطور آفریقا سرنخ های انسان بودن ما را در خود جای داده است.

پزشکی و سلامت

استیو جانسون نویسنده‌ای است که ما را به یک تور ۱۰ دقیقه‌ای در کتابش، نقشه‌ی روح‌ها، می‌بَرَد که در مورد یک همه‌گیری وبا در سال ۱۸۵۴ در لندن و اثر آن بر روی علم، شهرها و جامعه‌ی نوین است.