پاورپوینت درس دوم فارسی پایه هشتم(خوب جهان را ببین! صورتگر ماهر)
اسلاید 1: فارسی هشتم درس دوم: خوب جهان را ببینمحتوای درسمعنی شعر کلمات مهمّ املایی و ...نمونه سؤال تستی و تشریحیمعنی واژگانآرایه ها و نکات دستوریاعلام
اسلاید 2: بخش اول درس دوم«خوب جهان را ببین!» دارای لحن تعلمیی و توصیفی است. تأکید امام علی(ع) بر خوب دیدن و دقت و تفکر در جهان آفرینش وپدیده های عالم می باشد. همان طور که قرآن مجیداشاره دارد « أفلا ینظرون الی الابل کیف خلقت » آیا در آفرینش شتر نمی نگرید که چگونه خلق شد؟ چندین هزار منظر زیبا بیافرید/تا کیست کو نظر ز سر اعتبار کرد
اسلاید 3: در این درس، به شگفتی آفرینش خفاش، ملخ، مورچه و طاووس برای درک عظمت هستی اشاره شده است .
اسلاید 4: - جهان آفرینش با مخلوقات شگفت انگیز قابل تأمل و تفکر است. - خالق این جهان خداوند حکیم، قادر و تواناست. - انسان برای شناخت بهتر خدا، باید در پدیده های عالم اندیشه و تفکر کند و این یکی از راه های شناخت پروردگار است ( قل سیروا فی الارض) مفهوم کلی درس با تأمّل در تصاویر بالا در می یابیم که: جهان آفرینش، پر از راز و رمز است و فقط خداوند توانا و دانا قادر به خلق چنین دنیای شگفت انگیزی است.
اسلاید 5: نکته ی دستوری: اندیشه ات: مفعول / راز آفرینش: ترکیب اضافی/ هم خانواده: آفریده ، آفریدگار ، آفریننده / پی ببری: مضارع التزامی/ خواهند گفت: مستقبل / آفریننده: وندی / مورچه ی کوچک: ترکیب وصفی / درخت بزرگ: ترکیب وصفی / است :فعل اسنادی
اسلاید 6: معنی : از کارهای عجیب آفرینش خداوند بی مانند، رازهای پیچیده ی خردمندانه وعالمانه در به وجود آوردن خفّاش ها است. روشنایی روز که همه چیز را آشکار و قابل دیدن می کند، چشم های خفّاش را می بندد و نابینا می کند، زیرا خفّاش در روز، از دیدن عاجز است و تاریکی شب که همه ی موجودات را در خواب و آرامش فرو می برد، چشم های خفّاش را بینا می کند. نکته ی دستوری : خالق بی همتا: ترکیب وصفی /اسرار پیچیده: ترکیب وصفی / آفریدن: مصدر /فرو می برد : فعل پیشوندی آرایه : می گشاید و می بندد : تضاد / شب و روز : تضاد / تاریکی و نور : تضاد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.