اهداف برنامه درس تربیت بدنی دوره ابتدایی در ایران
اسلاید 1: اهداف برنامه درس تربیت بدنی دوره ابتدایی در ایران استاد:جنای آقای ریحانی دانشجو:جاوید علی الیلی
اسلاید 2: مقدمهدرس تربیت بدنی این قابلیت را دارد که در کنار تعلیم حرکت، از طریق حرکت برای تعلیم مؤثر واقع شود. در برنامه های درسی درهم تنیده، تربیت بدنی میتواند کمک مؤثری برای سایر دروس باشد.در برنامه ی درسی تربیت بدنی، جهت دهی اساسی یاددهی- یادگیری، کسب و حفظ سلامتی برای دانش آموزان است؛ از این رو، اهداف آموزشی حیطه های سه گانه ی زیر را شامل میشود:الف) آگاهیهای مورد نیاز:سیر مطالب مورد نیاز به گونهای طراحی گردیده است که پشتوانه مناسبی برای مهارتهای کسب شده، باشد و بدین وسیله بستر مناسبی را برای دانش آموزان جهت حفظ سلامت خود در آینده، بدون کمک دیگران، فراهم آورد. دامنه آگاهیهای مورد نیاز در ادامه توضیح خواهیم داد.
اسلاید 3: برنامه ريزي محتواي آموزشـي درس تربيت بدنياز دیدگاه کلاین، شش متغیر از متغیرهای برنامه ی درسی شامل: اهداف، محتوی، مدت زمان آموزشی، مکان درسی، وسایل ورزشی و روش ارزش یابی است. توسعهی دانش مربوط به فعالیت های جسمانی، آمادگی جسمانی و تمرین، به عنوان مهم ترین هدف و بازی های جسمانی به عنوان مهم ترین محتوای درس تربیت بدنی شناخته شده اند اسماعیلی، ۱۳۸۳] محتوای آموزشی در کلیهی پایه ها، باید با هم مرتبط باشد و از توسعهی حرکات و مهارت های پایه در دوران ابتدایی آغاز شود و با پالایش و اصلاح حرکات بنیادی و توسعه مفاهيم ابتدایی و سادهی ورزشی ادامه یابد و به آموزش ورزش های تخصصی در دورهی دبیرستان منتهی شود. در واقع، براساس الگوهای تمرینات زمان بندی شده ی معیار (استاندارد).
اسلاید 4: برنامه های تربیت بدنی برای رسیدن به موفقیت ورزشی، باید در سه مرحله برنامه ریزی شوند :• آشناسازی • شکل گیری ورزشی • تخصصی شدن (بومبا، ۱۳۸۱]
اسلاید 5: حرکات پایهیکی از مهمترین جنبههای برنامه درسی تربیت بدنی است که نقش بسیاری در شکل گیری وضعیت مکانیکی بدن در شرایط ایستا و پویا دارد. در این قسمت، اشکال صحیح حرکات پایه (الفبای حرکت) _یعنی راه رفتن، دویدن، پریدن، با پرش رفتن، با جهش رفتن و..._ مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و به شیوهای ساده آگاهیهای لازم را به دانش آموزان منتقل میکند؛ به عبارت دیگر، بحث حرکات پایه از ساده ترین آن شروع میشود و تا پایان دوره ابتدایی، مجموعه مطالب مورد نیاز درباره آن ادامه مییابد. لازم به ذکر است با توجه به اثر تعیین کنندهی وضعیتهای مختلف نگهداری بدن، همچون ایستادن، نشستن، و خوابیدن، بر ستون فقرات در پایه اول ابتدایی به همراه حرکات پایه محسوب شده است؛ بنابراین، موارد یاد شده جزء حرکات پایه محسوب نمیشود و تعلیم آنها به منظور جلوگیری از ناهنجاریهای ستون فقرات صورت میگیرد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.