سایر تحقیق و پژوهش

تئوری رشد شناختی پیاژه

Jean Piaget2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تئوری رشد شناختی پیاژه”

تئوری رشد شناختی پیاژه

اسلاید 1: تئوری رشد شناختی پیاژهاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهتئوری رشد شناختی که توسط ژان پیاژه ارائه شده است، بیان می‌کند کودکان طی چهار مرحله تکامل ذهنی پیدا می‌کنند. طبق نظر او انسان به صورت پله پله به مرحله پختگی عقلی می‌رسد. در تئوری او نحوه یادگیری کودک در سنین مختلف براساس موقعیت‌های محیطی و استعداد فکری (هوش) او است.

اسلاید 3: مراحل رشد پیاژه به این شرح است:1- مرحله حسی حرکتی: از تولد تا دو سالگی2- مرحله تفکر پیش عملیاتی: از ۲ تا ۷ سالگی3- مرحله تفکر عملیات عینی: از ۷ تا ۱۱ سالگی4- مرحله عملیات انتزاعی یا صوری: پس از ۱۲ سالگیپیاژه بر این باور بود که کودکان نقش فعالی در فرآیند یادگیری دارند و مانند دانشمندان کوچکی هستند که پدیده‌های جهان را مشاهده می‌کنند، آزمایش می‌کنند و از آن‌ها یاد می‌گیرند. همین طور که کودکان در جهان پیرامونشان مشغول کشف و شهود هستند، دانسته‌های جدیدی بدست می‌آورند که از آن‌ها برای تحکیم دانسته‌های قبلی خود و گردآوری اطلاعات جدید استفاده می‌کنند.

اسلاید 4: مروری بر نظریه ی رشد شناختی پیاژهیکی از ابعاد مهم رشد در دوره ی کودکی رشد شناختی می باشد. شناخت (Cognition) یک مفهوم وسیع و جامع می باشد و اشاره به فعالیتهای روانشناختی می نماید که منجر به کسب ،پردازش ، سازماندهی و استفاده از دانش و آگاهی می گردد . به کمک پدیده ی شناخت می توان اطلاعات را تفسیر ، طبقه بندی و به یاد آورد. رشد توانانیهای شناختی با تولد نوزاد آغاز می گردد . زمانی که نوزاد متولد می شود قدرت شناختی وی بسیار محدود می باشد اما بتدریج در کارکردهای شناختی وی تغییرات بسیار مهمی به وجود می آید . عوامل مختلفی از جمله رشد بخشهای مختلف مغزی مسئول به وجود آمدن چینن تغییرات مهمی می باشند.

22,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید