کسب و کار اقتصاد و مالی

اخلاق در محیط کسب وکار

akhlaghe_eslami_dar_mohite_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق در محیط کسب وکار”

اخلاق در محیط کسب وکار

اسلاید 1: اخلاق اسلامی و محیط کسب و کاردرس اخلاق اسلامی (نیمسال دوم 96-97)امیرحسن کشتکاران به نام حضرت دوست

اسلاید 2: تجارت و اقتصاد چه در جایگاه ملی و چه در سطح بین المللی دو قدرت عمده پیش برنده هستندموثر بر حوزه های گوناگون زندگی (فرهنگ-ارتباطات-خانواده-آموزش و پرورش-...)لزوم اطمینان از حرکت کردن تجارت و اقتصاد در مسیر درست (اخلاق مداری)برخورد با تجارت های ضد اخلاقی(قاچاق،...)مشاهدات نشان می دهد که در سه دهه اخیر توجه به ارزش های اخلاقی به عنوان اصلی مهم در تجارت و اقتصاد مورد توجه قرار می گیرد و همچنین تحقیقات گویای آن است که موسسات و شرکت هایی که به این اصول پای بندی بیشتری دارند موفق ترند.

اسلاید 3: دو نگاه در اخلاق کسب وکارنگاه کارکرگرایانه به کسب و کار رویکردی است که آن را به عنون وسیله ای برای امرار معاش و تامین نیازهای انسان اعم از مادی و معنوی قلمداد می کند.نگاه کارکردگرایانه و فرا کارکردگرایانهدر اخلاف نگاه فرا کارکردگرایانه در واقع بجای آنکه اخلاق را درخدمت افزلیش سود ببیند کسب کار را در راستای هدف تعالی و رشد انسان قرار می دهد.نگاه کارکردگرایانه صرف مردود است.

اسلاید 4: نمونه هایی از نگاه فراکارکردگرایانه شرع در اخلاق کسب کار دوری از حرص ولع و رقابت بی جاپرهیز از دروغ پرهیز از سوگندخوردن درمعاملهرعایت انصاف و پرهیز از کم فروشی...

اسلاید 5: نگاه کارکردی به اخلاق در محیط کسب کارنقش اخلاق در:تولید توزیعشفافیت اطلاعاتاعتماد و تشکیل سرمایه اجتماعی

اسلاید 6: تولیدتبانی در قیمت یا مقدار فروش: توافق چند شرکت مبنی بر ارائه کالایی با قیمت مشابه و بالاتر از قیمت واقعی یا کاهش یا افزایش مقدار عرضه در مقاطعی تضیع حقوق مصرف کننده و ضربه به بازارانحصارگرایی: خارج کردن رقبا از میدان عدم همخوانی با اقتصاد آزاد و جلوکیری از رشدوابسته کردن فروش یک کالا به خرید کالای دیگرتبانی و تقلب در مناقصه یا مزایده دامپینگ یا ارزان فروشی مکارانه: کاهش قیمت برای تصاحب بازار برای زمین زدن رقبا

اسلاید 7: احتکار: بدلیل طبیعی یا مصنوعی کالای موردنیاز کمیاب شده و در دسترس نیست تاجر از این وضعیت سو استفاده کند قیمت ها را افزایش دهدتلقی رکبان:اشخاصی با آگاهی به قیمت کالای در شهر به استقبال کاروان های تجاری رفته و با قیمت ارزان کالا را خریداری کنند و با قیمت گزاف بفروشند که سبب انحصار شدن و بازار سیاه می شودتوزیع

اسلاید 8: غش در معامله:غش در لغت به معنای خیانت است و به صورت جامع به صورت کلی کلاه برداری – جعل سند – چک بی محل و ... از انواع غش در معامله استتبلیغات بسیار زیاد و گمراه کننده:تمجید یا مذمت بی دلیل از کالاییبیع الحاضر للبادی: افراد شهر نشین اجناسی را از روستاییان بخرند و تنها با واسطه گریبا قیمتی گرانتر بفروشندشفافیت اطلاعات

اسلاید 9: کم فروشی: به اندازه پول جنس تحویل ندادن یا کار را درست انجام ندادنپوشاندن عیب کالا به هر شیوه اینجش در معامله:شخص بدون قصد خرید قیمت متاع را زیاد کند و از آن تعریف و تمجید کند تا دیگری فریب خورده کالا را خریداری کند خواه با فروشنده تبانی کرده باشد خواه نکرده باشدداخل شدن در معامله دیگران: ( دخول فی السوم) شخصی با فروشنده ای بر سر کالایی به توافق رسیده و در آستانه معامله اند و خریداری دیگر با قیمتی بالاتری بیاید و آن کالا را درخواست کند یا فروشنده دیکر بیاید و به خریدار قیمت کمتری پیشنهاد دهد. اعتماد

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان