baziye_noshabe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بازی نوشابه”

بازی نوشابه

اسلاید 1: بازي نوشابهاستاد درس: دکتر بهروز کريميتدريس يار: محمد مهاجرتبريزيپاييز 90 دانشگاه صنعتي اميرکبيردانشكده صنايع و سيستم هاي مديريتبسمه تعالي

اسلاید 2: Computerized Beer Gameمعروف به بازي نوشابهشبيه سازي يک سيستم توليد و توزيع است.هدف: مقايسه مديريت سنتي و نوين (همکارانه) زنجيره تاميندر دهه 1960 در MIT ساخته شده البته نسخه قديمي آن امکان پياده سازي زنجيره تامين نوين را نداشته است و بر روي يک تخته بزرگ بازي را انجام مي داده اند.

اسلاید 3: نماي آغازين بازي

اسلاید 4: Understanding the Screen Each facility in the supply chain is represented on the display. On the left, the number of items in inventory is displayed. The next two elements (going from left to right) represent items in transit to inventory, that is, the numbers in the box labeled Delay 1 represent the number of items which will arrive in inventory in one week ,and similarly for Delay 2. The box on the right lists (1) the total inventory and shortage cost up to the current time; (2) the backorder, that is, the demands which have been received at this facility, but not yet met due to lack of inventory; and (3) the most recent order placed by this facility, in this example the Distributor, to its upstream facility, in this example the Factory. Backorder refers to orders received by the Distributor not yet met from inventory. To find out the orders placed by the Distributor which have been backlogged, that is, not yet met by the factory, check the backorder at the Factory. There is a one week lag before this order arrives at the upstream supplier.(order lead-time)

اسلاید 5: شبيه سازي زنجيره تامين سنتي با بازي نوشابهفرضيات شبيه سازي شبيه سازي حاضر شامل يک زنجيره عرضه سنتي سري (زنجيره اي که در آن عضو تکراري وجود ندارد) مي باشد که شامل 4 عضو است. اين اعضا بواسطه سنتي بودن مجموعه و عدم وجود يک مديريت زنجيره واحد فاقد ارتباط اطلاعاتي با يکديگر مي باشند.در اين زنجيره هرکس در فکر مينيمم کردن هزينه هاي خود است.چهار عضو اين زنجيره عبارتند از:توليد کننده (factory)، توزيع کننده(distributor)، عمده فروش(wholesaler)، و خرده فروش(retailer).

اسلاید 6: فرضيات1)مقدار ظرفيت هر يک از انبارهاي موجودي درون اين مجموعه نامحدود است.2)مواد اوليه قابل دسترس براي کارخانه نامحدود است.3) زمان سفارش دهي يک روز است (مدت زماني که طول مي کشد سفارش يک عضو زنجيره براي عضو تامين کننده آن، معنادار گردد).(Order Lead-time) اما سفارشاتي که در انتهاي هر هفته داده مي شود در ابتداي هفته بعد دريافت مي گردد (در صورت موجود بودن در انبار)4) time lead تامين تقاضا دو هفته مي باشد. (Supply lead time=delivery Lead-time)5) زمان لازم براي توليد کارخانه نيز دو هفته مي باشد.6) سيستم از نوع پس افت مي باشد و در آن مشتري در صورت پاسخگو نبودن تقاضا از دست نمي رود بلکه هزينه اين پس افت به سيستم تحميل مي شود.(Backorder inventory system)

اسلاید 7: فرضيات (ادامه)7)هزينه کمبود هر قلم کالا برابر 1 دلار در هفته مي باشد.8) هزينه نگه داري هر قلم کالا در انبار برابر 0/5 دلار در هفته ميباشد.9) تمامي هزينه هاي مربوط به کالا از يک عضو زنجيره به بعدي به عهده عضو فرستنده است. مثلا هزينه نگهداري موجودي در راه از توزيع کننده به عمده فروش بر عهده توزيع کننده است.10) سفارشدهي در ابتداي هر هفته صورت مي گيرد (با مشاهده تقاضا) و سفارش رسيده از عضو بعدي هم از انبار موجودي ارسال مي شود. 11) تمام تقاضا بايد برآورده شود و سفارش از دست رفته نداريم. تنها خرده فروش است که از نرخ تقاضاي واقعي مطلع است.

اسلاید 8: در اين بخش از آزمايش (زنجيره با مديري سنتي) فرض شده است که ما مديريت بخش توزيع را بر عهده داريم و به دنبال کاهش هزينه هاي توزيع کننده مي باشيم.

اسلاید 9: در تصوير اطلاعات داخل Order Entry مربوط به ابتداي اين دوره است (پيش از آنکه تقاضاي رسيده از سطح بعدي ارسال شود) اما اطلاعات سمت راست اطلاعات در لحظه است.

اسلاید 10: دقت شود که در سفارشدهي شما از مدل هاي موجودي استفاده مي کنيد.اجراي برنامه

اسلاید 11: جدول شماره 1 : ميزان تقاضا، سفارش، سفارشات عقب افتاده و هزينه در زنجيره تامين سنتي

اسلاید 12: نتايج شبيه سازيهمانطور که قابل مشاهده است با حرکت در طول زنجيره ( از خرده فروش به سمت کارخانه)، به طور متوسط هزينه ها، ميانگين موجودي و واريانس افزايش مي يابد که نشانگر وجود اثر شلاقي در زنجيره است.ميانگين و انحراف معيار نشان داده شده مربوط به سفارشات است و نه تقاضا

اسلاید 13: اثر Oscillationاين اثر بر اين واقعيت دلالت دارد که نوسانات تقاضا در ابتدا بسيار زياد بوده و با گذشت زمان و به کار گيري سيستم سفارش دهي مناسب و منطقي حالت نسبتا پايداري بخود مي گيرد.نمودار تکي براي بازيکنان داراي دو محور عمودي است: دلار که براي هزينه= cost است و item که براي شمارش تعداد سفارشات، سفارشات پس افت و موجودي است.

اسلاید 14: اثر Phase Lagوجود افت و خيزها، مستقل از مقدارشان، براي هريک از اعضا با يک تاخير زماني تکرار مي گردد. چرا که هر يک از اين تقاضاها براي تامين راه ديگري جز تقاضا از عضو بالا دستي در مجموعه ندارد. به عبارتي ديگر، پيک تقاضا براي اعضاي زنجيره به ترتيب اتفاق مي افتد و از عضو پاييني زنجيره شروع و به عضو بالايي زنجيره ختم مي گردد. به اين اثر، اثر تاخير فاز گفته مي شود.

اسلاید 15: اثر Bullwhipبا دقت در نمودار مشخص است که افت و خيزها با مقادير شديدتري به عضو بالاتر منتقل مي شود اين اثر را اثر شلاق چرمي ميگويند. اثر شلاقي يکي از بزرگترين مخاطرات سيستم هاي زنجيره تامين مي باشد، که بواسطه آن عناصر بالادستي بواسطه بي اطميناني هاي بازار و ترس از از دست دادن مشتري ها و سود، سعي در بالا نگه داشتن موجودي انبارهاي خود داشته باشند.

اسلاید 16: شبيه سازي زنجيره تامينVMI با ليدتايم دريافت سفارش دو هفته ايفرضيات شبيه سازيتمامي فرضيات مطرح شده در حالت زنجيره تامين سنتي برقرار است. با اين تفاوت که در اين حالت بعلت برقراري سيستم VMIدرزنجيره، سيستم سفارش دهي وجود ندارد و تمامي اعضاي زنجيره از مبادلات کالا در طول زنجيره باخبرند. بنابراين دراين بخش از آزمايش، ما به عنوان مدير کارخانه بايد سياست توليدي خود را بر اساس ميزان سفارشات رسيده به مشتري نهايي مشخص کنيم.در اين حالت هيچ يک از اعضاي مياني و نيز کارخانه موجودي نگهداري نمي کنند و تنها خرده فروش انبار موجودي دارد. البته مراحل تاخيرها همچنان وجود دارد ولي هر کالاي توليد شده بدون عبور از انبارها به عضو ديگر منتقل مي شود (موجودي رسيده به هر سطح زنجيره بلافاصله به سطح بعدي انتقال مي يابد)تنها کارخانه داراي سيستم سفارشدهي است و هيچ يک از اعضاي ديگر اين امکان را ندارند.تنها خرده فروش داراي سفارش عقب افتاده با هزينه 4 دلار براي هر واحد در هفته است.

اسلاید 17: نحوه اجرا

اسلاید 18: اجراي برنامه

اسلاید 19: نتايج تنها براي کارخانه ميانگين و انحراف استاندارد تعريف ميشود و براي بقيه صفر است و اين به علت عدم وجود سيستم سفارش دهي بين اعضاي زنجيره است. حذف کامل اثر شلاقي

اسلاید 20: مديريت زنجيره در حالت اطلاعات کاملGlobal Informationبازي را ببينيد 

اسلاید 21: مقايسه نتايج زنجيره تامين سنتي و زنجيره تامينVMI

اسلاید 22: شبيه سازي زنجيره تامين VMIبا Lead Timeيک هفته اي

اسلاید 23: مقايسه نتايج زنجيره تامين سنتي و زنجيره تامينVMI با Lead Time دو و يک هفته اي

اسلاید 24: نتيجه گيري نهاييدر اين آزمايش دو عامل از عوامل موثر بر اثر شلاقي را مورد بررسي قرار داديم. با مقايسه زنجيره تامين سنتي با زنجيره VMI با Lead Time دو هفته اي نشان داديم که با کاهش زمان سفارش دهي بين اعضاي زنجيره (Order Lead Time) اثر شلاقي به شدت کاهش مي يابد و هزينه ها نيز به شدت کم مي شوند.در ادامه با کم کردن Lead Time تحويل کالا (Delivery Lead Time)بين اعضاي زنجيره، نشان داديم که اثر شلاقي نسبت به قبل کمتر شده و هزينه ها بيش از پيش کاهش مي يابند.

اسلاید 25: شما هم بازي کنيد! يکبار زنجيره سنتي را مبتني بر سفارشات رسيده مديريت (شبيه سازي) کنيد و در حالتي که شما مدير توزيع کننده يا ديگر اعضا هستيد (به صورت تخيلي هم که شده حس مديريت را تجربه کنيد).يکبار زنجيره فوق را در حالت (GI) Global Information شبيه سازي کنيد.يکبار در حالت Centralized (VMI) يکبار هم براي زنجيره سنتي با ليدتايم کمتر (يا GI يا VMI) هزينه هاي کل سيستم و نيز تک تک را در چهار حالت با هم مقايسه کنيد.مهلت تحويل (شنبه26آذر=روز حمل و نقل)

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان