پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اختلال وسواس جبری – بدریخت انگاری – وسواس -انبار کردن

ekhtlal-ravani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلال وسواس جبری – بدریخت انگاری – وسواس -انبار کردن”

اختلال وسواس جبری – بدریخت انگاری – وسواس -انبار کردن

اسلاید 1: 1234محور اصلی پاور اختلال وسواس جبریاختلال بدریخت انگاری بدن اختلال انبارکردناختلال وسواس کندن مو و پوست

اسلاید 2: اختلال وسواسی جبری (OCD)به صورت گروه مختلفی از علائم تظاهر می کند که شامل افکار مزاحم، آداب وسواسی اشتغالات ذهنی و وسواس های عملی هستند.این وسواس های عملی یا فکری راجعه ناراحتی شدیدی برای فرد ایجاد می‌کنند. این وسواس های فکری و عملی سبب اتلاف وقت می‌شوند و اختلال قابل ملاحظه‌ای در روند معمولی و طبیعی زندگی، کارکرد شغلی، فعالیت های معمول اجتماعی یا روابط فرد ایجاد می کند. بیمار مبتلا به اختلال وسواسی-جبری ممکن است فقط وسواس فکری، فقط وسواس عملی، یا هر دوی آنها را با هم داشته باشد.وسواس فکری عبارتست از فکر، احساس، اندیشه، یاحسی عودکننده و مزاحم. برخلاف وسواس فکری(obsession) که یک فرایند ذهنی است، و وسواس عملی(compulsion)نوعی رفتار است. اجبار (وسواس عملی)رفتاری آگاهانه، استاندارد، و عودکننده است، نظیر شمارش وسواسی، یا اجتناب. بیمار مبتلا به اختلال وسواسی_جبری از غیرمنطقی بودن وسواس هایش آگاهی دارد و این وسواس های فکری یا عملی را خود_ناهمخوان(ایگو دیس تونیک) می یابد(یعنی به صورت یک رفتار ناخواسته).

اسلاید 3: همه گیر شناسیمیزان شیوع مادام العمر اختلال وسواسی-جبری(OCD) در جمعیت عمومی نسبتاً ثابت و حدود ۲ تا ۳ درصد است. با توجه به ارقام مذکور اختلال وسواسی-جبری چهارمین بیماری روانپزشکی پس از فوبیا(هراس)، اختلالات مرتبط با مواد، و اختلال افسردگی اساسی است. طبق بررسی‌های همه گیر شناختی انجام شده در اروپا، آسیا و آفریقا ثابت شده که این ارقام در فرهنگ های مختلف است.در میان بزرگسالان احتمال ابتلای مرد و زن به این اختلال یکسان است، ولی در میان نوجوانان، پسرها بیشتر از دخترها دچار اختلال وسواسی-جبری می‌شوند. میانگین سن شروع این اختلال حدود ۲۰ سالگی و البته در مردها مختصری زودتر (حدود ۱۹ سالگی) و در زنها کمی دیرتر (حدود ۲۲ سالگی)است. در کل، حدود دو سوم بیماران پیش از ۲۵ سالگی و تنها کمتر از ۱۵ درصد آنها پس از ۳۵ سالگی علایمشان شروع می‌شود.

70,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید