سایرسایر

بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهید رجایی و راهکارهای مواجهه با آن ها

صفحه 1:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها نویسنده : مهدی رستگاری کارشناس عملیات بندری شرکت تایدواتر خاورمینه مدرس در دانشگاهجامع علمی-کاربردی و سازمنبنادر و دربتوردی

صفحه 2:
a

صفحه 3:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها اهمیت راهبردی بخش بنادر در سطح ملی * نقش حیاتی بنادر به عنوان گره وصل کننده كشور به نظام اقتصاد جهانی‌مجرای عبور جریان تجارت بين الملل و نقطه اتصال به شبکه حمل و نقل جهانی *سرمايه كذارى كلان ملى در ده سال اغیر در توسعه بخش ‎ly‏ كشور با توجه به اهميت راهبردی این بخش *اهميت ويِقِه مجتمع بندرى شهيدرجابى در ميان دوازده بندر تجارى اصلى كشور

صفحه 4:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها مجتمع بندری شهید رجایی : نگاهی به حال و آینده *نقش حیاتی مجتمع بندری شهیدرجایی به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور هدفگذاری برای تبدیل مجتمع بندری شهیدرجایی به بندر كانونى در محيط فوق لعاده رقابتی بنادر حوزه خلیج فارس تا سال ۱۳۹۱ *افزلیش عملی ظرفیت . توان عملیلتی و حجم عملیات لین بندر به بیش از دو برابر در طی دو سال اخیر *انتشار خبرهای حاکی از توسعه ظرقیت و توان عملیلتی لین بندر به دو برایر مقدار کنونی در طی یک تا دو سال آیده

صفحه 5:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها در چنین شرایطی افزلیش حجم و تنوع جریانهای ترافیکی . حوادت و سوانح ناشی از آنها . و عدم توسعه سامانه های مدیربت ترافيكى در محدوده و حريم مجتمع بندرى شبهيدرجابى تبديل به يك جالش حياتى برلى ابقا و توسعه بندر شده استه

صفحه 6:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها علل پیکربند چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی این علل را می توان در هفت حوزه زیر مقوله بندی نمود:

صفحه 7:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه اول - برخورد صنعتی با ترافیک بندری *کارکرد بندر به منزله بستر تمرکز واحدهای تولید خدمات بندری, حمل و نقلی و لجستیکی * جریان یاقتن ترافیک در بندر با هدف تولید خدمات در محیط بندر *لزوم تلقی ترافیک جاری در بندر به عنوان «ترافیک صنعتی» و تملیز آن از ترافیک شهری و جاده ای *لزوم طراحی و تنظیم ترافیک بندری در پلستای مصالح عمومی. الزامات قانونی و مقتضیات صنعت وبا هداف تسهیل تولید خدمات و ارتقای کیفیت در زی» و پیشگیری از آلودگی نها امین ایعتی و امتح ده

صفحه 8:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزهاول - برخورد صنعتی با ترفیک پندری (دامه) اساسی ترین راهبردها در این زمینه عبارتند از : * تعريف و به اجرا كذاشتن مقررات ويزه ترافيك صنعتى *ارائه: برنامه های مدیریت ترافیک (شامل برنامه های اجرایی تنظيم ترافيك در شرايط عادی و اضطرارى) *آرایش و تجهیز مسیرهای ترافیکی با اهداف صنعتی یادشده

صفحه 9:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه دوم-منطقه بندی و ناحیه بندی ترافیک و تمایز رویکردهای ترافیکی *قلئل شدن به تمليز جريان هاى ترافيك و رويكردهلى مديريت أنها در محدوده بندر با حدود خارجى حريم بندر *تمايز ترافيك بايانه لى از ترافيك بين يايانه لى در محدوده بندر تمیین و تشخیص متولی اصلی مدیریت ترافيك و حدود اختيارات وى در مناطقه *شناسایی طرف های ذینفع مدیریت ترافيك و تعيين الكوى مشاركت أنها در اين عرصه * ناحیه بندی مناطق ترافیکی از جهت تمرکز ترافیک , تسهیلات و زیرساخت ها؛ نرخ تردد؛ ماهیت چریان های ترافیکی و سایر عوامل

صفحه 10:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه سوم- توسعه و بهسازی تسهیلات و زیرساخت ها (حریم خارجی بندر ] *و برقیلر نبودن تناسب لازم بین توسعه شبکه راه های منتهی به بندر شهیدرجایی با حجم تراقیک گذرکننده (متشکل از جریان های حمل و نقل جاده ای. سفرهای کاری» ترددهای محلی, سقرها و حمل و نقل بین شهری) از آن در شرایط ‎ab‏ *سیر پرشتاب توسعه فیزیکی بندر شهیدرجلیی و چند برابر شدن حجم ترافیک تاشی از افزایش حجم عملیات و جریان, های ترایکی جانبی آن در طی دو سال آینده *افزایش تردد در محور جاده ای منتهی به بندر به دلیل جابجایی پایانه حمل بار بندرعباس به نزدیکی مجتمع بندری شهیدرجایی *اقزایش حجم تراقیک در اثر توسعه عمومی مرکز و غرب استان هرمزگان

صفحه 11:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه سوم- توسعه و بهسازی تسهیلات و زیرساخت ها (حریم بیرونی بندر ) *فزلیش سرعت در لت فشردگی رخ و شتاب بالاى جريان ترافيكى عبوركننده و علل روانی در این جاده *محدوديت اكيد در تعريض جاده به دليل استقرار مراكز صنعتى و نظامى در جوا آن *أثار نامطلوب ورود روستاها و اماكن تجارى واقع در مسير در حريم قانونى جاده *نابساماتی شدید در هنگام انسداد جاده به دليل شرليط جوى: حوادث جاده اى ويا هر دليل ديكر *ازدحام ترافيكى در اثر تجمع وسائط نقلي ديزل در بمب كازوثيل اين محور جاده اى

صفحه 12:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها برأيند اين عوامل به افزليش ازدحام , حوادث جاده اى و تاخير وتوقف در اين محور جاده لى مى انجامد جاده كوتاهى كه با احتداب جريان اقتصادى كالا و صساقر» استقرار بتدر مراكز صنعتى و يايكاه هاى نظامى در شم راهبدی ترین محورهای جاه ای کشوراست. پا

صفحه 13:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه سوم- توسعه و بهسازی تسهیلات و زیرساخت ها (حریم بیرونی بندری ) ازجمله راهکارهای اساسی برای رفع چالش ترافیک در جاده منتهمی به بندر شهیدرجایی: *احداث آزادراه شهیدرجایی در حدفاصل بندر شهیدرجایی و سه راه تازیان (مصوب) *اصلاح نقاط حاذثه خيز و/يا برازدحام و رفع گلوگاه ها در این محور جاده ای * ایجاد مرکز مدیریت تاقیک و بهره براری از سامائه ها و فاوری های نوين بايشء كنترل و اطلاعات ره در ین محور *افزايش كنترل انتظامى بليس راهور بر ترافيك اين محور جاده لى

صفحه 14:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه سوم- توسعه و بهسازی تسهیلات و زیرساخت ها (محدوده بندری) *عدم توسعه متوازن شریان های اصلی تراقیکی بندر با توسعه ظرفیت و رشد حجم عمليا. J *موانع و مشكلات موجود براى توسعه لين شريان ها و كلوكاه هلى ناكزير مو il *فراونینقاط حادئه خیز در سطح يايانه ها و مسیرهای بین پیانه ای * توسعه نیافتگی مسیرهای ترافیکی در اراضی جدیدالاحداث بندر “مشكلات درب هاى ورود و خروج بايائه ها و بندر

صفحه 15:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها با توجه به محل احداث پایلنه های دریلیی در مجتمع بندری شهیدرجلیی بافت تسهیلا از شمال به جنوب تياكم ييشترى يافته و متعاقبا مسيرهاى ترافيكى مستقر در اماكن جنوبى لين بندر نيز بار ترافيكى بيشترى بيدا مى كنند. لين در حالى است که تراکم زیرساخت ها در لین اماکن؛ وجود لوقك طاى نكري و قسف جر أينده تكرئ ‎SAI ty anys cola gpl‏ رشد پایاپلی جریان ترافیک با رشد ظرقیت و عملیات در مبادی و مقاصد این مسیرها از میان برده است.

صفحه 16:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه سوم- توسعه و بهسازی تسهیلات و زیرساخت ها(محدوده بندری) بسیاری از نقاط حادثه خیز در مسیرهای ترافیکی پایلنه لی و بین پیانه ای از شیوه های قابل رفع هستند: *تفيير جانمايى اجزلى ‎Ua‏ *وضع و إعمال مقررات ترافيكى *تسریع تکمیل مسیرهای ترافیکی( به خصوص در نواحی جدیدالاحداث مانند اراضی. ۰ هکتاری] *صرف بخشی از هزينه هاى أشكار و ينهان حوادث ترافيكى و خسارات و ‎ab lal cls‏ ارآنها براى رف تقاط دنه خیز و يشكيرى از وقوع أنها ‎

صفحه 17:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه چهارم- سامانه راه آهنِ سامانه ره آهن جایگزین مورد ترجیح بر سامانه حمل و نقل جاده ای است: *فراهم بودن اتصال ريلى بندر شهيدرجايى به اكثر مرزها و شهرهاى بزرك کشور *سبك شدن ترافيك جاده اى و حمل جندين واحد حمل تحت يك بتجره عملباتى *كاهش جشمكير ريسك هاى عمليات حمل و نقل و تخليه و باركيرى *كاهش جشمكير هزينه های عملیانی, مصرف سوخت و الايندكى جوى ناشى از ‎Bade‏ *مزیت در آمیش سرزمیننسبت بهحمل و نقل جاده ای ‎ieee es‏

صفحه 18:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه چهارم- سامانه راه آهنِ اما برای تحول تفکر جاده ای در حمل و تقل باید: *شبکه ریلی بندر شهیدرجایی توسعه پابد *سرعت سير ناوكان ريلى افزايش بيدا تمايد * مسیرهای بازکشت خطوط را آهن به تکمیل رسد *توجه بيشتر مسئولان راه هن كشور به حمل و نقل ريلى كاله

صفحه 19:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه پنجم راهکارها مسائلانساتی عمومی *موزش و اطلاع رسانی فرهنگی برایترویج فرهنگ ترافيك در عين إعمال *فرهنگ ترافیک و به خصوص گرایش به خودکامگی جذانه مقررات *اعتماد به مهارت رانتدكى و سهل اتكارى در يرقرارى ايمتى *لزام به اجرلى أموزش هاى ايمنى موثر برلى رانتدكان *دشوارى كار و تكرارى بودن شرايط و وظايف در آن *تسهيل در شرايط و مدت كار و يهبود در طراحى محبط و وظايف كارى تا حد ممكن *كمبود تسيهيلات رفاهى براى تيروهاى ‎A‏ *اقزايش سطح ارائه تسيهيلات و خدمات رقاهى در محدوده و حريم بندر *خستكى, كاهش هوشيارى و حساسيت و فرسودكى به مرور زمان *حذف عواملى جون روزمركى و تنش در محيط کار *معمارى محيط ترافيك در محدوده بتدر *توسعه قضاى سبز

صفحه 20:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها مسائل انسانی مختص حمل پایانه ای د فيروى انسائى واجد صلاحيت *افزايش توقعات در بازار تيروى انسانى *افزليش احتمال ورود رانندكان غير مجاز به ناوكان بايانه لى #كرى مساسيه يكرد ‎eli tas pal yal‏ حمل .و صرفنظر از مقولاتى جون ليمنى و نكهدارى از تجهيزات در أن راهكارها *اهتمام بر مهارت أموزى براى بركرداندن تعلال عرضه و تقاضا در لين بخش از بر کر *اجرلى ‎le ay‏ انكيزش شقلى *به كار بستن روش ‎la‏ كنترل ادارى در مديريت منابع انساتى *اجراى برنامه هاى حقظ و ارتقاى سلامت رانندگان *بانگری در الكوى محاسبه عملكرد رانتدكان

صفحه 21:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها مسائل انسانی مختص حمل و نقل جاده ای آثر الگوی خود-مالکی(مندفزایش توقعات. قدرت چانه زنی. كرفتارى هاى مللىءو همقزايى آن با عواملی چون سبک خاص زندكى» كرفتارى احتمللى به آفات اجتماعى و.. ) بر تقويت كرايش به خودكامكى فعاليت بيش از حد مجاز در طى ساعات شبنه روز شتاب در عين خستككى برلى به بايان رساندن/ شروع سفر جاده لى تمايل به كريز از شرايط اقليمى بخش هلى جنوبى استان هرمزكان راهکارها آموزش و اطلاع رسانی فرهتگیِ تقویت و ترغیب بنگاه های باربری برای توسعه ناوگان خود و حرکت از سوی الگوی خودسمالک به سوی الگوی بنگاهسمالک افزليش کنترل مستقیم و غيرمستقيم جاده ای بر تردد توگان حمل و ‎we‏ تامين رفاه و إيجاد جاذبه هاى تفريحى در استان هرمزكان براى كاستن از شتاب تاوكان حمل و نقل جاده لى كالا در عين ترويج كردشكرى

صفحه 22:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه ششم- ناوگان حمل و نقل جاده ای *ورود روزلنه حدود ‎2٠٠٠‏ دستاكاه وسيله نقليه ستكين حمل كتنده محمولات جاده لى بندر به و خروج تقرييا همين تعاد از ين وسايط از إين بثدر ‎uns NG‏ لین داد که ا دز قاروا تلد جر رویط فوق فرسوده ‏*قرار كرفتن بخش بزرك و در حال رشدى از اين ناوكان در شمار وسايط نقليه غير يمن ‏و تاكارآمد جينى ‎ ‏"بالا بودن ميانكين سنى بخش نسبتا كارأمدتر تاوكان حمل و نقل و فرسوده تلقى شدن ‏بخش اعظم اين ناوكان از ديد استانداردهاى جهاتى ‎

صفحه 23:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه ششم- ناوگان حمل و نقل جاده اى *تشکیل سطح بالایی از ریسک در حمل و تقل کالا و مسافر در محدوده و حريم بندر افزايش حوادث ترافيكى و ضايعات انسانى و خسا رات ناشى از أنها در خارج وداخل بندر * بالا رفتن خرلبى هاى وسايط نقليه و افزليش توقفات و تاخيرات ناشى از أنها در جریان ترافیکی *اتلاف منبعارژی و آلیندگیبيشتر هو در وسایط نله نکارآمد وا فرسوده *لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور با وسایط نقلیه ایمن و کارآمد

صفحه 24:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه ششم- ناوگان حمل پیانه ای *روى أوردن بندر شهيدرجلبى و يانه داران يزرك لمن به خريد و بهرة بردارى از كشنده هاى بايانه اى در ناوكان حمل بايانه اى و بين يايائه ا بندر *قبليت هاى ويزه كشنده هاى بايانه اى براى كاركردهاى ترافيك بايانه اى نسبت به کشنده های جانه ايناد ‎Sip Spat My spb Gy ys Sag‏ بابين .محدوديت سرعت» الايندكى كمتر و.. ) ايز شدن ناوكان حمل ياينه لى از ثاوكان حمل و نقل جاده لى *لزوم تشويق و ترغيب همه بايلنه داران برلى استفاده از لين كونه كشنده ها در ناوكان حمل بايانه لى در جهارجوب قوانين و مقررات كششور

صفحه 25:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه هفتم- اصالت بهره وری برنامه ریزی *فراهم آمدن بستر رونسازی, کنتول و کاهش ترافیک در نتيجه طراحی و اجرای موثر فرايند برنامه ريزى در فرایند تولید بندری *لزوم طراحى سامانه هماهنكى با مشتريان براى نظام دهى به قرارهاى يايانه و بندر و ایجاد پنجره عملیتی برای آنها *لزوم بكاركيرى زير سامانه تعبين خط مشى اعزام كشنده در ساماته عمليات بندر (05) و سامانه عمليات يايانه (105)

صفحه 26:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه هفتم- اصالت بهره وری توان تجهیزاتی و انسانی *فراهم آمدن بستر روانسازی ترافیک با لفزایش توان تجهیزاتی و انسانی در عملیات بندری *لزوم توجه به نقش تعیین کننده مزیت عملیاتی تجهیزات در جنب تعداد کمی ‎tal‏ *لزوم توجه به نقش تعیین کننده مزیت دانشی نیروی انسانی متخصص ماهر نسبت به نیروی انسانی غیر ماهر * لزوم توجه به برقرار بودن تناسب بين متبع انسائى و تجيهيزات

صفحه 27:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه هفتم- اصالت بهره وری ‎(infostructure) 5leybi css 25‏ *یستری نظاممند بای پشتیانی تلد أرايش دهى و ذخیره سازى ‎٠‏ انتقال: بازيابى و احيانا يردازش سودمند داده ها و اطلاعات در کل مجموعه تولید خدمات بندری است. به واسطه آن امکان اجرای بسیاری از تراکتش های اسنادی و کارهای عمليلتى را بدون الزام به حضور فيزيكى و فعلیت حضوری افراد در محل ‎abs ll‏ مى شود. *بدين ترتيب موجب حذف بسيارى از موارد ترد و دينك افراد ذينفع در بندر شده و آثار قابل توجهى بر ترافيك وأردشونده به بندر خواهد شد

صفحه 28:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها حوزه هفتم- اصالت بهره وری مدیریت فناوری با گرایش به اتوماسیون صنعتی *خودكارسازى عمليات و تراكتش هاى تشكبل دهنده خدمات بتدرى با تكيه بر اصول ‎ils ue‏ و تلفيق و بكاركيرى مجموعه لى از فناورى های نشات گرفته از علومى نظير اندازه كيرى و ابزار دقيق ‎٠‏ كتترل فرآيندهلى صنعتى , علوم اطلاعات و ارتباطات» طراحى سيستم ها و ساير علوم *فراهم امدن مزابابى جون كاهش مداخله انسائى و كم شدن موارد اشتباه و تخلف انسائي؛ افزابش اتكابذيرى. سرعت. دقت و صحت در برنامه ريزى اجرا و كتترل تراكنشها و عمليات؛ كاهش قلبل توجه هزينه هاى توليد؛ افزليش قابليت توليد تمام. وقت با رفع محدوديت هاى عملى متابع انساتى؛ و افزليش قابليت توليد بينتكام خدمات بندری

صفحه 29:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها نتیجه گیریٍ *سرمايه كذارى كلان جمهورى اسلامى ايران در مجتمع بتدرى شهیدرجلیی بهعنان بزرك ترين و مهم ترين بندر كشور و لزوم تحقق اهداف وضع شده براى اين بندر *سرنوشت سازبودنبرهه زمنی کننی از جهت ارقای سهیم و نفوذبندر شهیدجایی خر بازار بتادر منطقه *عدم توسعه متوازن ساماته هاى بشتيبانى و جريان دهى ترافيك در محدوده بندر شهیدرجایی در همکامی با طرح توسعه این بندر *تبديل اين موضوع به كلوكاه توليد خدمات بندرى و يكى از موائع اصلی اهداف بخش بنلار كثشور در مجتمع بتدرى شهيدرجابى

صفحه 30:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها نتیجه گیری(ادامه) *طرح علل ييكربند جللش ترافيك در هفت مقوله « برخورد تیب ترافیک بندری ۰۹ ‎te Aa ye dae yD‏ ترافيك و تمليز جريان هاى ترافيكى در محدوده و حريم مجتمع بندرى شيهبدرجابى »؛ « توسعه و ببهسازى تسيهيلات و زيرساخت ها» , ماه اه آهن», ۶ مسائل انسانى». « ناوكان حمل و نقل جاده اى» و « اصالت بهره ورى» و ارائه راهكار برلى رفع اين علل يا كنترل آثار آنها در مقاله حاضر *أثار برهم كنشى و همفزابى هاى مسائل مطرح در اين هفت مقوله و لزوم اتخاذ رويكردى جامع و منسجم در جاره انديشى براى أنها *لزوم لحاظ جنبه هاى مختلف اقتصادى؛ اجتماعى و فرهتكى در مجموعه راهكارهاى مورد طرح *لزوم همكارى بين بخشى و بين دستكاهى در أمر جاره انديشى و اهتمام و مشاركت كليه طرف هاى ذينفع در رفع إين جالشن *لزوم تحليل و جاره انديشى مسائل» ييامدها و راهكارهلى آنها در سطوح محلى» ملى و منطقه ى *تاثير و تئر متقابل أن بر تنزل سطح توسعه بندر و اهميت عامل زمان در أن *لزوم حفظ سرعت عمل در چارهاندیشی و راهکاریابی برای مسائل مطرح در ذيل اين جالش و اجرائيات آن

صفحه 31:
بررسی علل چالش ترافیک در مجتمع بندری شهیدرجایی و راهکارهای مواجهه با آنها با سپاس از هس‌مراهی شما

39,000 تومان