Tamadon_Chin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تمدن چین”

تمدن چین

اسلاید 1: تمدن چين ارائه دهندگان : مهرناز تاجيكپارميس سرپولكياستاد مربوطه : سركار خانم مهندس طهراني

اسلاید 2: چين

اسلاید 3: فهرست مطالبهنر چينمعماري چينپيشرفت معماريخصوصيات ايزدكده هاي در چين

اسلاید 4: اژدها : اژدها و فرهنگ چين نماد جهان طبيعي سازگار هستند . اگر دو اژدها كنار هم اما در خلاف جهت هم قرار گيرند . نهايت ابديت و جاودانگي به وسيله يين يانگ Yin Yang مشهور خواهند بود.امپراطوري هاي چيني فكر مي كردند كه انها اژدها هاي واقعي و پسران بهشت هستند. از اين رو به تخت هايي كه بر روي ان مي خوابند تخت اژدها گفته مي شد. لباس هاي تشريفاتي امپراطور را رداي اژدها مي ناميدند.در اذهان مردم قديم چين ، اژدها خدايي بود كه آرزو ها و آرمان مردم چين را در بر داشت. مردم براي هر عكس حكاكي يا نوشته اي كا شامل هر شرح يا توصيفي از اژدها بود احترام زيادي قائل بودند. در نتيجه اژدها تبديل به نماد و سمبل ملت چين شد.

اسلاید 5: هنر چيني توجه تمايز نقاشي چين و ژاپن از نقاشي ساير كشورها : فرق اصلي نقاشي :در تصاوير چيني ، بر خلاف تصاوير اروپايي بعد نمايي و سايه پردازي وجود ندارد.چيني ها عقيده داشتند كه نشان دادن عمق در صفحه تصوير ، كاري ساختگي و دروغين است. چيني ها مناظر را از بالا مي نگريستند اما اروپاييان از روبرو نگاه مي كردند رعايت سايه و روشن در نقاشي نيز برايشان كاري غريب بود. بي گمان رعايت سايه و روشن براي نمايش واقعيت مشهودي است.در چين، هنر ساختاري يا معماري از جمله هنرهاي فرعي بود. از اين رو معماران بزرگي كه از آن ديار بر خاستند بندرت از خود نامي به جاي گذاشتند و ظاهراً كم تز از سفالگران بزرگ محبوبيت يافتند. در چين عمارت هاي عظيم حتي براي تعظيم خدايان به وفور ساخته نمي شد . شايد بتوان گفت كه چينيان به سبب هنري خود از ساختمان هاي تناور صرف نظر كردند يا به علت توجه خود به فعاليت هاي عقلي ، در حوره ي معماري از تخيل بهره نجسته اند.

اسلاید 6: تقريباً در ميان همه ملت هاي كهن سه عامل اصلي هنر معماري داشتند. اشرافيت موروثيدستگاه روحاني نيرومندآثار هنري بزرگ پيشين (معبدها ، كاخ ه ا و ...)

اسلاید 7: آيين بوداني هر از چند گاهي در چيني ها چيره شد و به ساختن معبد هاي بزرگي همت گمارد.معماري باستاني چين به معماري قديمي ژاپن ، كره ، ويتنام تاثيرات مستقيم داشته و بعد از قرن 17 به معماري اروپا نفوذ كرده است.

اسلاید 8: پيشينيان چين با نظر داشتن به شرايط مختلف طبيعي و جغرافيايي ، معماري كهن به شيوه هاي ساخت كوناگون و سبك متوع هنري را خلق كرده اند. در شمال حوضه رودخانه زرد،نياكان چيني براي جلوگيري از سرما و باد و برف در ساخت خانه از الوار و خاك ، رس استفاده مي كردنند و در جنوب از بمبو (بامبو) وني جزو مواد معماري بود و در بعضي مناطق به منظور اجتناب از رطوبت و تشديد تصويه هوا در ساخت بنا تركيبات مخصوصي كار گذاشته مي شود.

اسلاید 9: سير پيشرفت معماري چينحانتسوي و تانمين و چينگكه طي سال هاي بسيار بر اثر آتش سوزي تعدادي از بناهاي تاريخي چين از بين رفته كه آن هايي كه موجود است در زمان تان مي باشد.

اسلاید 10: معماري چين به همراه معماري غربي و اسلامي از جمله معماري هاي مهم در طول تاريخ مي باشد.

اسلاید 11: خصوصيات عمده هنر معماري چينبر جسته ساختن تقديم قدرت امپراطوريبه زيبايي مجتمع توجه خاصي شده و شكل خانه ها و حياط ها طوري است كه دو طرف همانند اهرم متقابل عمل مي كنند.توجه به محيط طبيعت براي سازه خاي خودامروزه معماري معاصر چين همزمان با حفظ سبك سنتي خود از ويژگي هاي هنري غربي نيز استفاده نموده و ان را با خصوصيات چين توام ساخته و به پيشرفت هاي مداوم دست يافته است.

اسلاید 12: معماري بودائيمعماري بودائي ، شكل خاصي از ساختمان سازي را به نام «پاگودا» به معماري جهان عرضه كرد كه در نظر بعضي ها به نماد كشور چين تبديل شده است.

اسلاید 13: معماري چين همانند ساير هنرهاي ان از گستردگي و تنوع فراوان برخوردار است و هر چند آثار معماري ان ها به علت استفاده از مصالح كم دوام از بين رفته است ولي آنچه از اين آثار باقي مي ماند. گوياي اين حقيقت است كه آثار چين در حد معماري هاي مصر و بين النهرين و ايران باستان استمعماري بين النهرين

اسلاید 14: به طور كلي معماري چين شامل معابد ( معابد كنفوسيوس ، لائوتسه ، بودايي) پاگودا ، قصر ، ديوار چين ، خانه ، آرامگاه ها و معابد صخره اي(غارها) استكنفسيوسيمعبد لائوتسهقصر چينيآرامگاه چينيمعبد صخره اي

اسلاید 15: معماري چين يگانه سيستم معماري در جهان است كه تركيب بندي چوبي عمده آن مي باشد. كه تجلي بخش اصول اخلاقي چيني ها و ديدگاه آنها به طبيعت است.معبدهاي بودايي نسبتاً مجلل در سراسر چين خودنمايي مي كند. اما در برابر معبدهاي هندوستان جلوه اي ندارد. معبدها به راههاي طبيعي زيبايي كه معمولاً از سرازيري هاي پيچ در پيچ مي گذرد و به دروازه هايي مزين منتهي مي شود . در داخل برخي معبد ها براي هانيدن شيطان صورت هايي كراهت انگيز مي كشيدند.زيباترين معابد چيني ان هايي است كه به دين رسمي كشور چين كنفوسيولي است.

اسلاید 16: بيگانگان كه از ديدگاه تخصصي به معماري چيني نمي نگرند . معبد يا قصرها به طبيعت سلطه نمي روزند . بلكه با طبيعت هم نوايي مي كند . عنصر استحكام و دوام در ساختمان هاي چيني ديده نمي شود گويي معماران انتظار مي برند كه دسترنج خود با زلزله از ميان برود. ان ها از چوب هاي كنده كاري شده بيان واقعيت نمي دانستند .خصوصيات ايزدكده ها در چين :1- استفاده از طبيعت و ايجاد هماهنگي با طبيعت براي تمركز بيشتر2- پرهيز از پيچيدگي و سعي در طراحي پلان و سازه ساده . استفاده از پلان مربع يا مستطيل3- حداكثر استفاده از خصوصيات و زيبايي هاي مصالح بومي (چوب)4- دوري جستن از تزئينات زائد5- هماهنگي با محيط اطراف

اسلاید 17: نقاشي بايد وسيله لذت بخشي براي نقل حالات باشد. تصوير هاي چيني بيشتر بر ديوار ها نگاشته يا در طول طومارها درج شده است. در نقاشي چيني انچه مطلوب بود صورت يا شكل بود و نقاش چيني صورت را در تناسب و دقت خط ها و نه گرمي و شكوه رنگ دخالت نداشت. استادان فن به ندرت از رنگ بهره مي بردند مركب سياه را كافي مي دانستند در چين 2 جريان ديني (آيين كنفوسيوس و آيين تائويي- بودايي) رواج گرفت و دو سبك فلسفي(معادل فلسفه كلاسيك و رمانتيك غرب) اهميت يافت در نقاشي نيز دو شيوه مخالف پديد آمد . يكي شيوه اي بود مبتني بر سنن سخت و قوانين محدوديت آور كلاسيك كه در شمال برخاست و ديگري در اسلت جنوبي چين بود كه عواطف و خيال را در شكل و رنگ مجال مي داد . نقاشي هاي شيوه شمالي درست با اشياي واقعي تطبيق مي كرد و خطوط ان كاملاً مشخص بود . اما نقاشان جنوبي بر محدوديت هاي شيوه شمالي شوريدند و واقع كرايي خشك را نامناسب مي دانند . كوشش آن ها بر اين بود كه عوامل بيروني را وسيله حالات دروني گردانند بدان سان كه موسيقي از تركيب اصوات حالت خاص به وجود مي آمد. شيوه شمالي در بهبهه جنگ ها زاده شد و شيوه جنوبي زاده تحولات طبيعي هنري و نبوغ هنرمندان بود. و به سبك امپرسیونیسم اروپايي مي ماند.

اسلاید 18: تاثیر فرهنگ بر معماری چین

اسلاید 19: تئوری رنگرنگ‌ها از ابتدا از دو رنگ سیاه و سپید پدید آمده‌اند  چرخش آسمان، رابطه‌ای را میان رنگ‌ها و عناصر پنجگانه بوجود آورده‌استاندیشه سنتی چین براساس پنج عنصر آب، آتش، چوب، فلز و زمین استوار استکه به ترتیب با رنگ‌های سیاه، قرمز، فیروزه‌ای، سپید و زرد مرتبط هستندرنگ به مثابه غذای روح است و عمق تجربیات بشری را بیان می‌کند

اسلاید 20: رنگرنگ سفیدسمبل درخشانی، خلوص و  تحقق یافتنرنگ ابیمعرف بهاررنگ سبزنشانگر کامیابی و سلامتی استرنگ سیاهمعرف آسمان

اسلاید 21: رنگ قرمزنشان‌دهنده شادی و سعادت استدر طول سال نوی چینی، تعطیلات و در میهمانی‌های خانوادگی به نشانه شادی و نیک‌فرجامی در همه جا دیده می شود.دوران کمونیست‌ها رنگ قرمز به عنوان نمادی از خطر، خون، رنج وفعالیت های سیاسی استفاده می شودزمینه فرهنگیپرچم چین نیز به این رنگ است

اسلاید 22: رنگ قرمزاستفاده از این رنگ در پاکت‌های قرمزی که حاوی پول‌هایی با عنوان عیدی است و به نشانه برکت و خوشبختی به کودکان داده می‌شود.فانوس‌های قرمز، آویزه‌های قرمز که به طور معمول در مقابل خانه‌ها آویزان است نیز به این رنگ می باشد

اسلاید 23: رنگ زردجایگاه ویژه‌ای در فرهنگ چین داردزرد نشانه خوش‌بختی است زرد سمبلی از زمین است و براساس یک گفته قدیمی این رنگ مرکز هر چیزی استاین رنگ در پرچم چین نیز دیده می شود

اسلاید 24: رنگ زرد. رنگ زرد رنگی برای امپراطورهاست. این رنگ اغلب تزئین دهنده کاخ‌های امپراطوری، محراب ها و معابد است

اسلاید 25: رنگ زردزرد هم‌چنین نشانگر رهابودن از امور دنیوی است در آئین بودا مورد احترام استراهبان بودایی نیز لباس زرد می‌پوشند

اسلاید 26: شهر ممنوعهمجموعه کاخ های سلطنتی امپراتوران چین در سال 1406 م در پکن ساخته شد.مدت ساخت :14 سال در امتداد شمال به جنوب با 961متر طول و753 متر عرضشهر از 2قسمت تشکیل شده1.داخلی 2.خارجی

اسلاید 27: بخش خارجی دور تا دور شهر خندقی قرار دارد دیواری به طول 10 متر دور تار دور شهر کشیده شده دیوار ها در برابر پوپ های جنگی مقاوم بودندرنگ دیوارها به رنگ قرمز که نشان دهنده طراوت وزندگی است

اسلاید 28: برجکهای دیده بانی شهر ممنوعهدر 4گوشه عمارت 4 دیدبانی قرار دارد

اسلاید 29: نماد اژدهااژدها به نمادي براي ملیت چین تبدیل شده استچینی ها معمولا خود را فرزندان اژدها می خوانند اژدها را برترين موجود است اژدها حامی است اژدها رب النوع آبی استچینی ها گاه خود اژدها هستندشاخ اژدها مانند شاخ گوزن ، گردن اژدها مانند مار ، فلس اژدها مانند فلس ماهی ، چنگال هامانند چنگال های عقاب ، گوش هامانند گوشهای گاو است

اسلاید 30: اژدها وققنوساژدها وققنوس درنزد چینی ها مقدس میباشداژدها نماینده قدرت امپراتوری استامپراتور «پسر آسمانی» اژدهای حقیقی نامیده می‌شود

اسلاید 31: بخش داخلی شامل 3کاخ که محل زندگی و انجام امور اداری امپراتور می باشدباغ سلطنتی اتقکهایی محل زندگی خانواده سلطنتی

اسلاید 32: بخش های مختلف شهر ممنوعه باغ سلطنتی در شمالی ترین قسمت شهر ممنوعه قرار داردتقسیم بندی اتاق ها قسمت شرقی:متعلق به دختران .خانم ها وجوانانمحل طلوع خورشید .نشانه جوانی وطلوع مجدد قسمت غربی:متعلق به افراد مسن محل غروب خورسید نشانه گذر عمر

اسلاید 33: کاخ ژونگ ههاستفاده از 2رنگ زرد و قرمز در تزئین کاخ امپراتور قبل از حضور در مراسم کاخ تایهه از این کاخ میگذرد هر ساله وسایل کشاورزی وبذر های جدید در این کاخ به امپراتور نشان میدهند

اسلاید 34: کاخ بائوههدارای بام 2کله ای محل رسیدگی به امور :محل بخشش امیران خراجگذار را به حضور می پذیرفتهنر مندان را به حضور می پذیرفت

اسلاید 35: خانه چینیمدخل اصلی در داخل توسط “ مانع ارواح ” (دیواری در مقابل مدخل) حفاظت می‌شود حیاط از داخل خانه از نظر پنهــــان استبر اساس عقاید چینی، شیاطین و ارواح پلید در خط مستقیم حرکت می‌کردند و این دیوارها در مقابل مدخل مانع ورود آنها به داخل خانه می‌شدند

اسلاید 36: دیوار خانه چینییک تالار چهار گوشه زیر یک بــــام نوک تیز با قرنیزهای بر آمدهبر روی یک شبکه نگاهدارنده و ستونهــای چوبیدیوارها هیچ نقشی در نگاهـداری از سقف ندارنددر حکم پرده‌ها و تیغه‌های جدا کننده.

اسلاید 37: سقفجهت همه ساختمانها شمالی ـ جنـــوبی بوده‌استدر منازل چینی بام بسیـار اهمیت داردجنس آن از آجر و کاشی استرنگ سقف هاسبز، ارغـــوانی، سرخ یا آبی است .

اسلاید 38: معابد سلطنتی پکن محرابهای مقدس محل هایی بودند که امپراتور ها به احترام نیروهای طبیعت نیایش های خود را به انان تقدیم می کردن موقعیت معابد :باتوجه به سمت.رنگ.فصل تعیین می شد شرق :فصل بهار. رنگ سبز غرب :فصل پاییز .رنگ سفید جنوب :فصل تابستان .رنگ قرمز شمال:فصل زمستان .رنگ سیاهقسمت اصلی در معابد1.محراب 2.معبد سلطنتی :محل نگهداری لوح ها انبارها:محل نگهداری وسایل مراسم ایینی.محل تهیه غذا

اسلاید 39: کاخ تابستانی

اسلاید 40: معبد ابتنها معبد سلطنتی باقی مانده سال ساخت :1420 مدارای 2بخش :1.دیوار اول :محل نگهداری دام جهت قربانی کردن 2.دیوار دوم:محل قرارگیری معابد اصلی

اسلاید 41: دیوار دومدارای 2بخش :1.بخش جنوبی :محراب در ان قرار دارد محل امپراتور 2.بخش شمالی :در فصل بهار امپراتور اسمان را برای داشتن محصول خوب نیایش میکند

اسلاید 42: محراب اسمان طرح بنای این محراب از تپه تای محل سنتی ایین پرستش خدایگان اسمان.زمین.خورشید سر چشمه گرفته شده استتشکیل شده از 3سکو که با مر مر سفید پوشیده شده است

اسلاید 43: تالار چینیان تالار نیایش برای افزایش محصول دارای حالت دایرهای 3لایه بام به رنگ ابی محل قرارگیری: درمرکز حیاط مربعی برروی سکویی سه طبقه۲۸ ستون چوبی دارد، به تعداد روزهای ماه.

اسلاید 44: مراسم دادن قربانی قربانی ها برای خدای اسمان داده می شد نخستین ماه بهار نیت دستیابی به محصول بیشترنخستین ماه تابستان طلب باران برای محصولات کشاورزیدر مواقع خاص (خشکسالی.سپاس از خدای اسمان)پیشکش ها: حیوانات غذای پخته اشیای نمادین

اسلاید 45: کنفسیوسکنفسیوس یکی از بزرگترین فیلسوفان بود بنیان گذار مکتب کنفسیوس

اسلاید 46: اعتقاداتجهان بر اساس قانون قطبیت افریده شده است از هستی مطلق ابتدا معبودی یگانه به وجود می اید همرا با ان قطب دیگری که قسمت پذیر است به وجود می اید این 2قسم در هم می پیچند از ان 2نیروبه وجود می اید قوی وضعیف روشنای وتاریکی صفات زن ومردتغییر وتبدیل شدن این دو قطب اساس به وجود امدن خوبی وبدی خیر وشر

اسلاید 47: معبد کنفسیوس نخستین معبد ساخته شده در چینمحل ساخت : شرق چین طول معبد از شمال تا جنوب 1000کیلومتردارای 500اتاقدارای 9 حیاطعدد 9 مورد استفادی امپراتور بوددارای 10 ستون سنگی به ارتفاع 6مترستون ها اژد ها نما حکاکی های هر ستون با دیگری متفاوت

اسلاید 48: جنگل سنگی ارامگاه مخصوص کنفسیوس وخانوادهاشبزرگترین ارامگاه 5هزار لوح سنگی در داخل ان نگهداری می شود

اسلاید 49: پاگودا یکی ازاثار برجسته هنر معماری نماد معماری چین چتری شکل حداکثر 90 متر

اسلاید 50: طبقات پاگوداچند طبقه تعداد طبقات فردعدد زوج درنزد چینیها نحس می باشد

اسلاید 51: پاگودا =استوپا تقلیدی از استوپاهای هندیتفاوت بجای نقشه گرد 4.6یا 8 ضلعی هستند

اسلاید 52: پاگوداها دارای پله های مارپیچ وگردان در داخل هر چتر ی به ایوان گردی ختم می شود1.ماموران حکومتی مسائل حکومتی را بررسی می کردند 2.محلی برای دعا ونیایش 3.پیشگویان چینی در ان بخش تالع بینی میکردند 4.جهت وزش باد را مشخص می کردند

اسلاید 53: دیوار چینیکی از 7اعجایب جهاندر قرن 9 ق.م ساخته شد بزرگ ترین مهندسی تافعی ونظامیطولانی ترین زمان ساخت 7000کیلومتر طول ساخته شده بر روی کوهها10متر ارتفاع

اسلاید 54: هدف ساختاز شرق تا غرب شمال چین کشیده شده است برای جلوگیر از حملات کشورهای شمالی .مغول ها

اسلاید 55: برجهای اتش برج های اتش را سکوهای دیواری نیز گویندکاربرد:ذخیره سلاح نگهداری غلات استراحت سربازان در جنگ به عنوان مخفیگاهخبر رسانی

اسلاید 56: تنها ساخته بشر که از کره ماه دیده می شود

اسلاید 57: تادائو اندووساکای ژاپن به دنیا آمددر20 سالگی، آندو تصمیم به یادگیری خودآموز مستقیم معماری گرفتاو معماری را با رفتن و دیدن ساختمان های واقعی و مطالعه اموختتقریباً همه پروژه های وی، از بتن عریان به عنوان ماده اولیه ساخته شده اندویژگی های شاخص معماری آندو: نظم ,مردم ,احساست انسانی

اسلاید 58: کلیسای نوردر یک منطقه مسکونی ارام متناسب با جهت تابش خورشیددارای حجم مکعب مستطیل

اسلاید 59: ویژگیهای کلیسای نوراستفاده از تضاد ها در کنار هم (اصول کاری تادائو اندو)قرار گرفتن ورودی مورب در مقابل حجم منظم ومکعبی

اسلاید 60: ویژگی کلیسای نورورود نور توسط پنجره صلیب شکل به فضای تاریک کلیسا

اسلاید 61: ویژگی کلیسای نوراستفاده از شیشه (ماهیتی صاف وشفاف )در کنار بتن (ماهیتی خشن )

اسلاید 62: استفاده از الوارهای کم ارزش در نیمکت وکف سازی متناسب با ویژگی اصلی کلیسا (پاکی وتقدس )

اسلاید 63: معبد ابتپه ای در جزیره آواجی دیدی وسیع به خلیج اوزاکا محل قرارگیری هومپوکوجی معبد اصلی و جدید فرقه شینگون بادیست می باشد.

اسلاید 64: راه ورود به معبدتوسط پلکانی از روی سطح اب وارد معبد می شویم

اسلاید 65: سالن اصلیسالن اصلی زیر یک استخر بیضی شکل بزرگ پر از نیلوفر ابی قرار دارد

اسلاید 66: سالن اصلیاین سالن از یک اتاق گرد با یک شبکه بندی از ستونهای چوبی تشکیل شده که درون محوطه ای مربع شکل قرار گرفته است.

اسلاید 67: رنگستونها وفضای داخلی سالن قرمزسرخ نماد نیروی زندگی ومحافضت کننده نور قرمز غروب باعث تشدید قرمزی سالن شدهقرمزی معبد به مخاطب این پیام را میدهد:درپس ابی الوده خون مقدس جاریست

اسلاید 68: شرح نماد ها در مسیر حرکتپس از عبور از احساسات (دیوارهای منحنی )به عقلانیت میرسیم (اتاق مربع قرمز)

اسلاید 69: اندو با عبور از دل طبیعت شرقی خاک (کف زمین ودیوارها )باد (بین دیوارها )اب (حوض وسط ) نور( در تالار اصلی )

اسلاید 70: اندو با عبور از دل طبیعت شرقی خاک (کف زمین ودیوارها )باد (بین دیوارها )اب (حوض وسط ) نور( در تالار اصلی )واستفاده از اموزه های شرقی خود تعریفی دوباره از رابطه بین انسان طبیعت ومعماری در دنیای مدرن و صنعتی بیان میکند.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید