کسب و کار فروش و بازاریابی

معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهره‌وری (APQC)

AFQC_c1p2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهره‌وری (APQC)”

معرفی استانداردهای باز الگوبرداری مرکز آمریکایی کیفیت و بهره‌وری (APQC)

اسلاید 1: معرفي استانداردهاي باز الگوبرداري مركز آمريكايي كيفيت و بهره‌وري (APQC)

اسلاید 2: آشنايي با مفاهيم فرآيند، فرآيندگرايي و مديريت فرايندياز ساختارهاي سازماني وظيفه‌اي تا ساختارهاي سازماني فرايندي تاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌وري و كيفيت (APQC)معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرآيند (PCF) معرفي شاخص‏هاي کليدي ارزيابي عملکرد (KPI)مدل الگوبرداري APQCمعرفي فرهنگ لغات معنايي به‌کار گرفته شده در ترجمه PCFارائه مدلي براي الگوبرداري از استانداردهاي باز PCF براي بهبود يا توسعه فرايندها2فهرست مطالبشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 3: 333آشنايي با مفاهيم فرآيند، فرآيندگرايي و مديريت فرايندي33شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 4: 4تعريف دپارتمان تجارت و صنعت انگلستان از فرايند‌ آشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389فرایندها سنگ‏بناهاي اصلی سازنده سازمان‏ها هستند و درک و بهبود آنها می‏تواند مايه حیات سازمان‏هایی با كيفيت فراگير باشد. آنها ورودی‌ها را که می‌توانند شامل اقدامات، روش‏ها و عملیات باشند، به خروجی‌ها تبدیل می‏کنند.گام‏هایی هستند که به واسطه آنها براي خروجي‌هايي كه نیازها و انتظارات مشتريان را برآورده کرده یا از آن هم فراتر می روند، ارزش آفرینی می‌کنیم و این ارزش‌آفرینی بایستی هدف سازمان‏های مشتری مدار و با کیفیت فراگیر باشد.

اسلاید 5: رويكرد فرايندي‌ آشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فرايندي5شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 6: 6رويكرد فرايندي‌ هر فعاليت‌ يا مجموعه‌اي‌ از فعاليت‌ها كه‌ از منابع‌ جهت‌ تبديل‌ دروندادها به‌ بروندادها استفاده‌ مي‌كند مي‌تواند به‌ عنوان‌ يك‌ فرايند در نظر گرفته‌ شود.براي‌ آن كه‌ سازمان‌ها به طور اثربخش‌ به‌ كار بپردازند مجبورند تعداد زيادي‌ از فرايندهاي‌ مرتبط‌ با‌ هم‌ و متعامل‌ را شناسايي‌ ‌و مديريت‌ كنند. غالبا برونداد يك‌ فرايند مستقيما درونداد فرايند بعدي‌ را تشكيل‌ مي‌دهد. شناسايي‌ و مديريت‌ نظام‌يافته‌ فرايندهاي‌ به‌ كار گرفته‌ شده‌ در يك‌ سازمان‌ و به‌خصوص‌ تعامل‌ بين‌ اين‌ فرايندها را رويكرد فرايندي‌ مي‌نامند.آشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 7: 7فرايند چيست؟ تعريف EFQMيک فرايند توالي فعاليت‏هايي است که با توليد خروجي‏هاي مورد نياز از ورودي‏هاي متنوع ايجاد ارزش افزوده مي کنند تعريف ISO9000:2005”مجموعه‌ فعاليت‌هاي‌ مرتبط‌ به‌هم‌ يا متعامل‌ كه‌ دروندادها را به‌ بروندادها تبديل‌ مي‌كنند.“آشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 8: 8فرايندفعاليت‏ها و روش‏هاي کنترل مرتبط به هم و متعاملورودي نيازمندي‏هاي مشخص شده(مشتمل بر منابع)خروجينيازمندي‏هاي برآورده شده(ماحصل فرايند)اثربخشي فرايند=قابليت رسيدن به نتايج مطلوبکارايي فرايند=رابطه نتايج بدست‏آمده و منابع استفاده شدهپايش و اندازه‏گيريآشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 9: 9اثربخشي و کارايياثربخشيEffectivenessميزاني‌ از‌ فعاليت‌هاي‌ برنامه‌ريزي‌شده‌ كه تحقق‌ يافته‌ و نتايج‌ برنامه‌ريزي‌شده‌ كه به دست‌ آمده‌ است‌.كارايي‌Efficiencyرابطه‌ بين‌ نتيجه‌ به‌دست‌آمده‌ و منابع‌ استفاده‌شده‌آشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 10: 10مدل‏ فراينديآشنايي با مفاهيم فرايند، فرايندگرايي و مديريت فراينديشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 11: 111111از ساختارهاي سازماني وظيفه‌اي تا ساختارهاي سازماني فرايندي1111شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 12: 12گذر از ساختار وظيفه‌اي به ساختار فرايندياز ساختارهاي سازماني وظيفه‌اي تا ساختارهاي سازماني فرايندشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389سازمان وظيفه‏اي عموديفرايندها در سازمان وظيفه‏ايسازمان ماتريسيوظيفه‏ها در سازمان فرايندي سازمان فرايندي افقيسازمان فرايندي ايده‏آل

اسلاید 13: 13مديريت فرايند و مديريت به وسيله فرايند مديريت فرايندفنون مديريت عمليات و بهبود فرايندها، به‌صورت منفرد مديريت به وسيله فرايندمديريت و بازنگري سازمان به صورت سيستمي مرکب از فرايندها مرتبط به هم و متعامل و بهبود توام عملکرد کسب و کار و فرايندهااز ساختارهاي سازماني وظيفه‌اي تا ساختارهاي سازماني فرايندشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 14: 14فرايندهاي کليدي را چگونه شناسايي کنيم؟فرايندهاي کليدي”فرايندهايي که براي ارائه نتيجه مطلوب ضروري هستند“ راه‏هاي شناسايي فرايندهاي کليديطوفان فکريمصاحبه با ذينفعان کليدي (کساني که تحت تأثير فرايندها قرار مي‏گيرند يا بر آنها اثر مي‏گذارند)استفاده از خدمات يک مشاور خارجيکار با يک مدل عمومي (مانند مدل پرتر يا چارچوب طبقه‏بندي فرايند APQC) و تطبيق آن با شرايط خاص سازمان از ساختارهاي سازماني وظيفه‌اي تا ساختارهاي سازماني فرايندشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 15: 15تاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‏وري و کيفيت(APQC)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 16: 16مرکز آمريکايي بهره‏وري و کيفيت APQC : American Productivity & Quality Center مركز آمريكايي بهره‌وري و كيفيت (APQC) در سال ١۹۹۷ با درخواست برخي اتحاديه‏هاي صنفي و مقامات رسمي دولتي در آمريکا تاسيس گرديد، اما هيچگاه فعاليت آن محدود به آن کشور نبوده است.در سال 2008، سازمان‌هاي APQC و IBM در جهت ارتقاء چارچوب طبقه‌بندي فرايند فراصنفي و توسعه تعدادي از چارچوب‏هاي ويژه صنايع مختلف با يکديگر همکاري مشتركي را آغاز نمودند. قصد و نيت آنان از انجام اين كار، ايجاد مدلي بود تا واحدهاي كسب وكار و ساير سازمان‌ها را تشويق كند كه فعاليت‌هايشان را بيشتر از ديدگاه فرايندي و فراصنفي نسبت به ديگاه محدود وظيفه‌اي مشاهده كنند .تاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌وري و كيفيتشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 17: سازمان APQC علاوه بر ارائه نسخه عمومي چارچوب طبقه‌بندي شده فرايندي (PCF)، نسخه‌هاي متعدد ديگري را نيز، ويژه هر صنعت تهيه و ارائه نموده است كه مرتبا در حال توسعه و به‌روزرساني است، از جمله:چارچوب طبقه‌بندي فرايند در بانكداريچارچوب طبقه‌بندي فرايند در صنايع بالادست پتروشيميچارچوب طبقه‌بندي فرايند در صنايع پايين دست پتروشيميچارچوب طبقه‌بندي فرايند در صنعت توليد الکتريستهچارچوب طبقه‌بندي فرايند در صنايع دفاعي و فضاييچارچوب طبقه‌بندي فرايند در ارتباطات راه‌دورچارچوب طبقه‌بندي فرايند در صنعت خودرو چارچوب طبقه‌بندي فرايند در پخش رسانه‏اي (راديو، تلويزيون و ...)17نسخه‌هاي اختصاصي PCFتاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌وري و كيفيتشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 18: اين پايگاه داده، بنيان اصلی چارچوب‏های عمومی و يا ويژه طبقه‏بندی فرآيند است و محتوای آن بطور مداوم و پيوسته بروزآوری می‏‏گردد. اين پايگاه داده دارای دو ويژگی خاص است1- مشارکتی بودن2- باز بودن18 معرفی پايگاه داده مشارکتی استاندادهای باز الگوبرداری OSBC Data base Open Standards Benchmarking Collaborativeتاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌وري و كيفيتشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 19: Booz Allen Hamilton Bank of America Cendant Corporation Fuji Xerox Co., Ltd. Japan Gartner Consulting IBM Global Services KPMG Procter & Gamble Raytheon SAP University of TexasMD Anderson Cancer Center The World Bank 19 اعضای شورای مشورتیOSBC تاريخچه و معرفي مرکز آمريکايي بهره‌وري و كيفيتشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 20: 202020معرفي چارچوب‏ طبقه‏بندي فرآيند (PCF)2020شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 21: 21چارچوب طبقه‌بندي فرآيند Classification Framework Process (PCF)در سال 1992 APQC چارچوب طبقه‏بندي فرآيند را بر اساس يک الگوبرداري در بين 80 شرکت برتر آمريکايي تدوين و معرفي نمود.اين چارچوب ساختاري است که از آن مي‏توان در کليه سازمان‏ها اعم از توليدي و يا خدماتي، صرف نظر از اندازه و مکان جغرافيايي آنان استفاده نمود.اين چارچوب فرآيندها را در 12 رده و متجاوز از 1500 فرآيند و فعاليت به صورت عام تعريف مي‏نمايد.معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 22: 22زباني جهاني براي فرايندهامعرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 23: 23فرايندهاي عملياتيفرايندهاي عملياتي5 مديريت خدمات مشتري4 عرضه محصولات و ارائه خدمات3 بازاريابي و فروش محصولات و خدمات2 توسعه و مديريت محصولات و خدمات1توسعه چشم‌انداز و راهبردمعرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 24: 24فرايندهاي مديريتي و پشتيباني11- مديريت روابط برون سازماني12- مديريت دانش، بهبود و تغيير6- توسعه و مديريت سرمايه‌ انساني7- مديريت فناوري اطلاعات8- مديريت منابع مالي9- تملک، ساخت و ساز و مديريت اموال10- مديريت ايمني و بهداشت محيط زيست (EHS)فرايندهاي مديريتي و پشتيبانيمعرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 25: 25لايه‏هاي چارچوب طبقه‏بندي فرآيند چارچوب طبقه‌بندي فرايندها (PCF) در 12 بخش و 4 لايه طبقه‌بندي و ارائه شده استلايه اول: رده‏بندي‌ها (Categories) که با اعداد صحيح نمايش داده مي‌شوند. (مثال 9 و 8)لايه دوم: گروه‌هاي فرايندي (Process Groups) كه همه اعداد آن با يک خط تيره نمايش داده مي‌شوند. (مثال 8-1 و 9-1)لايه سوم: فرايندها (Processes) که همه اعداد آن با دو خط تيره نشان داده مي‌شوند. (مثال 8-1-1 و 9-1-1)لايه چهارم: فعاليت‌ها (Activities) اعدادي که با سه خط تيره نمايش داده شده‌اند به عنوان فعاليت‌هاي موجود در فرايند در نظر گرفته شده‌اند. (مثال 8-1-1-1 و 9-1-1-1)معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 26: 26مثالي از 4 لايه ليست كاركردي APQC 1-توسعه چشم‎انداز و راهبرد 1-1- تعريف مفهوم كسب‌وكار و چشم‌انداز بلند مدت1-1-1- ارزيابي محيط برون سازماني1-1-1-1- تحليل و ارزشيابي رقابت1-1-1-2- شناسايي روند‎هاي اقتصادي1-1-1-3- شناسايي موازين سياسي و مقرراتي1-1-1-4- ارزيابي نوآوري‎هاي فناوري جديد 1-1-1-5- تحليل جمعيت شناختي1-1-1-6- شناسايي تحولات اجتماعي و فرهنگي1-1-1-7- شناسايي دغدغه‎‎هاي بوم شناختي2626معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)26شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 27: 271-توسعه چشم‎انداز و راهبرد 1-1- تعريف مفهوم كسب‌وكار و چشم‌انداز بلند مدت 1-2-توسعه راهبرد كسب‌وكار 1-3-مديريت ابتكار عمل‎‎هاي راهبردي27معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)27شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 28: 282-توسعه و مديريت محصولات و خدمات 2-1- مديريت سبد محصول و خدمت 2-2- توسعه محصولات و خدمات28معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)28شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 29: 293-بازاريابي و فروش محصولات و خدمات 3-1-شناخت بازارها، مشتريان و قابليت‌ها 3-2-توسعه راهبرد بازاريابي 3-3-توسعه راهبرد فروش 3-4-توسعه و مديريت طرح‌هاي بازاريابي 3-5-توسعه و مديريت طرح‌هاي فروش 29معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)29شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 30: 304- عرضه محصولات و ارائه خدمات 4-1- برنامه‌ريزي وتحصيل منابع مورد نياز (طرح‌ريزي زنجيره تأمين) 4-2-تهيه مواد اوليه و خدمات 4-3-توليد/ ساخت/ عرضه محصول 4-4-عرضه خدمات به مشتري 4-5- مديريت تداركات و انبارداري 30معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)30شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 31: 315-مديريت خدمات مشتري 5-1- توسعه راهبرد خدمات مشتري يا توجه به مشتري 5-2-طرح‌ريزي و مديريت عمليات خدمات مشتري 5-3-اندازه‌گيري و ارزشيابي عمليات خدمات مشتري 31معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)31شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 32: 326-توسعه و مديريت سرمايه انساني 6-1-توسعه و مديريت منابع انساني، برنامه‌ريزي، خط‌مشي‌‎ها و استراتژي‌‎ها 6-2-جذب, منبع‌يابي و انتخاب كاركنان 6-3-توسعه و مشاوره دادن به كاركنان 6-4-تشويق و نگهداشت كاركنان 6-5-انتقال و بازنشستگي كاركنان 6-6-مديريت اطلاعات كاركنان32معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)32شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 33: 337- مديريت فناوري اطلاعات 7-1-مديريت كسب و كار فناوري اطلاعات 7-2-توسعه و مديريت ارتباط با مشتريان فناوري اطلاعات 7-3-مديريت انعطاف‌پذيري و ريسك كسب‌وكار 7-4-مديريت اطلاعات سازمان 7-5-توسعه و نگهداري راهكارهاي فناوري اطلاعات 7-6-گسترش راهكار‎هاي فناوري اطلاعات 7-7-عرضه و پشتيباني خدمات فناوري اطلاعات 7-8-مديريت دانش فناوري اطلاعات33معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)33شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 34: 348- مديريت منابع مالي 8-1- انجام برنامه‌ريزي و حسابداري مديريت 8-2- انجام حسابداري درآمد 8-3- انجام حسابداري عمومي و ارائه گزارشات 8-4- مديريت حسابداري پروژه دارايي ثابت 8-5- پردازش حقوق و دستمزد 8-6- پردازش حساب‌هاي پرداختني و بازپرداخت مخارج 8-7- مديريت عمليات خزانه‌داري 8-8- مديريت کنترل‌هاي داخلي 8-9- مديريت ماليات‎ها 34معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)34شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 35: 359-تملک، ساخت و ساز و مديريت اموال 9-1- طراحي و ساخت‌وساز/تمليك دارايي‌هاي غيرمولد 9-2- حفظ و نگهداري دارايي‎‎هاي غيرمولد 9-3- بدست آوردن، نصب و برنامه‌ريزي نگهداري دارايي‌هاي مولد 9-4- كنار گذاشتن دارايي‌هاي مولد و غيرمولد 9-5- مديريت ريسك فيزيكي35معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)35شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 36: 3610- مديريت ايمني و بهداشت محيط زيست (EHS) 10-1- تعيين اثرات ايمني و بهداشت محيط زيست 10-2- توسعه و اجراي ايمني و بهداشت محيط زيست 10-3- آموزش وتعليم کاركنان 10-4- پايش و مديريت برنامه‌هاي مديريت ايمني و بهداشت محيط زيست 10-5- کسب اطمينان از انطباق با مقررات 10-6- مديريت به‌سازي تلاش‌ها 36معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)36شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 37: 3711- مديريت روابط برون‌سازماني 11-1- پايه‌گذاري ارتباط سرمايه‌گذاران 11-2- مديريت ارتباطات با دولت و صنعت 11-3- مديريت روابط با اعضاي هيئت‌مديره 11-4- مديريت موازين حقوقي و اخلاقي 11-5- مديريت برنامه روابط عمومي37معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)37شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 38: 3812- مديريت دانش، بهبود و تحول 12-1-ايجاد ومديريت راهبرد عملکرد سازماني 12-2-هم‌سنجي عملکرد 12-3-توسعه قابليت‌‎هاي مديريت دانش (KM) در گستره سازمان 12-4-مديريت تغيير38معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)38شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 39: 39مروري بر دومين رده چارچوب طبقه‌بندي فرايند2 - توسعه و مديريت محصولات و خدمات 2-1- مديريت سبد محصول و خدمت 2-1-1- ارزشيابي عملکرد محصولات يا خدمات موجود در مقابل فرصت‌هاي بازار 2-1-2- تعريف نيازمندي‌هاي توسعه محصولات يا خدمات 2-1-2-1 شناسايي بهبود‌هاي بالقوه براي محصولات و خدمات موجود 2-1-2-2 شناسايي پتانسيل محصولات و خدمات جديد2-1-3- اجراي پژوهش اکتشافي 2-1-3-1 شناسايي فناوري‌هاي جديد 2-1-3-2 توسعه فناوري‌هاي جديد 2-1-3-3 ارزيابي امکان پذيري يکپارچه سازي فناوري‌هاي پيشتاز جديد با مفاهيم محصولات يا خدمات3939معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)39شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 40: 40مروري بر دومين رده چارچوب طبقه‌بندي فرايند (ادامه)2-1-4- تا ييد همسويي مفاهيم محصولات يا خدمات با راهبرد کسب و کار2-1-4-1 طرح ‌ريزي و توسعه هزينه و کيفيت اهداف عملياتي 2-1-4-2 اولويت بندي و انتخاب مفاهيم محصولات يا خدمات جديد 2-1-4-3 مشخص كردن توسعه زمانبندي اهداف عملياتي 2-1-4-4 طرح ريزي براي اصلاح محصولات يا خدمات ارائه شده 2-1-5- مديريت چرخه عمر محصولات و خدمات 2-1-5-1 معرفي محصولات يا خدمات جديد 2-1-5-2 از رده خارج كردن محصولات يا خدمات منسوخ (قديمي) 2-1-5-3 شناسايي و اصلاح شاخص‎هاي (ارزيابي) عملكرد4040معرفي چارچوب طبقه‌بندي فرايند (PCF)40شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 41: 414141معرفي شاخص‏هاي کليدي ارزيابي عملکرد (KPI)4141شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 42: ويژگي‏هاي شاخص‏هاي کليدي ارزيابي عملکرد KPI : Key Performance Indicatorsشاخص‏هايي که :نشان‏دهنده اثربخشي و کارايي فرايند باشنداهداف سازمان را منعکس کنندکمي و قابل اندازه‏گيري باشندکليد موفقيت سازمان باشندمعرفي شاخص‌هاي كليدي ارزيابي عملكرد (KPI)42شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 43: شاخص‏‏هاي كليدي ارزيابي عملكرد رده توسعه و مديريت محصولات و خدمات بازگشت سرمايه نوع نوآوريتوسعه مهارت‌هاي حرفه‏ايزمان عبور از مراحلكاهش هزينه‏هاتعداد ثبت اختراعات و انتشاراترشد سهم بازار افزايش درآمد كيفيت ريسكميانگين چرخه زمان نقطه سربه‌سرارزش خالص سبد محصولات معرفي شاخص‌هاي كليدي ارزيابي عملكرد (KPI)43شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 44: 44مثالي از معيارهاي سنجش در APQCتوسعه چشم‌انداز و استراتژيتعداد برنامه‌ريزان تمام وقت سازمان به ازاي هر <يك ميليارد دلار> درآمدتعداد دفعات بازبيني برنامه استراتژيك در سال در صد خطا در برآوردهاي برنامهبودجه عملياتي برنامه‌ريزي استراتژيك به ازاي هر<1000دلار> درآمد مهندسيهزينه ماهيانه تغييرات مهندسي به ازاي (هر) تغيير نرخ رد مهندسي: نسبت ردشده‌ها به ساعات طراحي مهندسي تعداد دستورات تغيير مهندسيتعداد دستورات تغيير مهندسي به ازاي تعداد نقشه‌ها 4444معرفي شاخص‌هاي كليدي ارزيابي عملكرد (KPI)44شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 45: 45مدل الگوبرداري APQCشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 46: گزارش نتايج پروژه مشترک EFQM/APQC براي الگوبرداري از بهترين عملکردهامدل الگوبرداري APQC46شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 47: شرکت‏هاي پشتيبان و شرکاي الگوبرداريشرکت‏هاي پشتيبانHalifax plc, United KingdomHoneywell Europe SA, BelgiumInterbrew NV, BelgiumLM Ericsson, SwedenKautex Benelux NV, BelgiumPhilips Electronics NV, The NetherlandsSaga Petroleum AS, NorwayScandinavian Airlines Systems, SwedenSIMKO AS, Turkeyشرکاي الگوبرداريABB Atom Nuclear Fuel Division, SwedenBekaert UBISA, SpainBritish Telecommunications plc, United KingdomGates Rubber Company, USANorthern Electric Telekomunikasyon A.S. (NETAS), TurkeyRitz-Carlton Hotel Company, USASolvay Polymers, USATNT UK Limited, United Kingdomمدل الگوبرداري APQC47شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 48: روش الگوبرداريروش الگوبرداري APQC مورد استفاده قرار گرفتبراي جمع‏آوري اطلاعات از پرسشنامه و بازديد از محل استفاده شد.3 نوع پرسشنامه تدوين گرديد:پرسشنامه گزينش بهترين سيستم عملکردپرسشنامه تفصيلي براي جمع‏آوري داده‏هاي عيني و کميپرسشنامه بازديد از محل براي جمع‏آوري اطلاعات کيفي درخصوص مدل الگوبرداري APQC48شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 49: از نوامبر 1996 تا ژانويه 1997 EFQM و APQC به جستجو و غربال کردن شرکت‏ها يا بخش‏هايي از شرکت‏هايي پرداختند که در زمينه اندازه‏گيري عملکرد مبتکر شناخته شده بودند.در ژانويه 1997 پشتيبانان و تيم پروژه گردهم آمدند تا 8 شرکت يا بخش از شرکت‏هاي غربال شده را انتخاب کنند.5 شرکت اروپايي و 3 شرکت امريکايي انتخاب شدند.مدل الگوبرداري APQCروش الگوبرداري49شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 50: همه شرکت‏هاي انتخاب شده مشارکت در الگوبرداري را پذيرفتند.7 شرکت از 8 شرکت انتخاب شده به تيم الگوبرداري و نمايندگان شرکت‏هاي پشتيبان پروژه اجازه دادند در يک بازديد نيم روزه با کارکنان کليدي‏شان ملاقات کنند و در خصوص استراتژي‏ها و روش اندازه‏گيري عملکرد تبادل نظر نمايند.1 شرکت اطلاعات را از طريق تلفن اعلام نمود.هم شرکاي الگوبرداري و هم پشتيبانان پروژه پرسشنامه تفصيلي را پر کردند.پرسشنامه بازديد را فقط شرکاي الگوبرداري پرکردند.مدل الگوبرداري APQCروش الگوبرداري50شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 51: زمينه‏هاي الگوبرداريتشريح سيستم اندازه‏گيري عملکردارتباط سيستم اندازه‏گيري عملکرد با استراتژي سازمانمکانيزم‏هاي سيستم اندازه‏گيري عملکردنتايج سيستم اندازه‏گيري عملکرد مدل الگوبرداري APQC51شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 52: در زمينه تشريح سيستم اندازه‏گيري عملکردشرکت‏هاي داراي بهترين عملکرد:داراي سيستم‏هاي اندازه‏گيري عملکرد با حلقه بسته هستند.از معيارهاي سنجش فرايند در سطوح عملياتي استفاده مي‏کنندمدل الگوبرداري APQCيافته‏هاي الگوبرداري52شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 53: يافته‏هاي الگوبرداريدر زمينه ارتباط سيستم اندازه‏گيري عملکرد با استراتژي سازمان شرکت‏هاي داراي بهترين عملکرد:سيستم اندازه‏گيري عملکرد خود را بر يک مضمون واحد متمرکز مي‏کنند.مديريت ارشد از سيستم اندازه‏گيري عملکرد حمايت مي‏کند.داراي سيستم اشاعه خط‌مشي هستند.داراي مسئوليت‏پذيري بالا در سطوح عملياتي هستند.مدل الگوبرداري APQC53شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 54: در زمينه مکانيزم‏هاي سيستم اندازه‏گيري عملکردشرکت‏هاي داراي بهترين عملکرد:از ابزارهاي پايه‏اي کيفيت براي بهبود عملکرد استفاده مي‏کنند.سيستم‏هاي متکامل دارند.از درستي معيارهاي اندازه‏گيري خود مطمئن مي‏شوند.کارکناني دارند که درخصوص اندازه‏گيري عملکرد به خوبي آموزش ديده‏اند.سيستم اندازه‏گيري عملکرد خود را به صورت دوره‏اي بازبيني مي‌کنند.مدل الگوبرداري APQCيافته‏هاي الگوبرداري54شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 55: در زمينه نتايج سيستم اندازه‏گيري عملکرد شرکت‏هاي داراي بهترين عملکرد:نتايج قابل ملاحظه‏اي نشان مي‏دهند.مدل الگوبرداري APQCيافته‏هاي الگوبرداري55شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 56: 565656معرفي فرهنگ لغات معنايي به کار گرفته شده در ترجمه PCF5656شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 57: 57لغات مرتبط با واژه هدف و هدف‌گذاريلغات مرتبط با واژه هدف و هدف‌گذاريهدف Aim هدف آرمانيGoalهدف عينيObjectiveمقصودPurposeراهبرديStrategicطرح راهبرديStrategic planبيانيه راهبرديStrategic StatementراهبردStrategyهدف عملياتيTargetچشم اندازVisionمعرفي فرهنگ لغات معنايي به‌كار گرفته شده در ترجمه PCFشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 58: 585858ارائه مدلي براي الگوبرداري از استانداردهاي باز PCF براي بهبود يا توسعه فرايندها5858شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 59: مرحله اول: برگزاري كارگاه آشنايي با مدل فرايندي كسب‌وكارمرحله دوم: مستندسازي جامع ديجيتالي و شناخت وضع موجودمرحله سوم: انتخاب كميته تحول و تيم بهبود يا مهندسي مجددمرحله چهارم: برگزاري كارگاه آموزشي مديريت فرايند كسب‌وكارمرحله پنجم: الگوبرداري فرايندي با تكيه بر چارچوب طبقه‌بندي فرايندي APQCمرحله ششم: تهيه گزارش نهايي و ارائه نقشه راه براي انجام فازهاي بعديارائه مدلي براي الگوبرداري از استانداردهاي باز PCF59شركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

اسلاید 60: سعيد امامي emami@isi.org.ir , emami@aagahan.com حسنعلي رسولي rasouli@aagahan.com88752445-02160با تشكر از حوصله شماشركت مشاوران فناوري اطلاعات آگاهان شهريور 1389

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید