tafavt-frdi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار و تفاوت های فردی”

کار و تفاوت های فردی

اسلاید 1: موضوع :کار و تفاوت های فردی

اسلاید 2: منشأ تفاوت های فردی ملل مختلف در طول تایخ از وجود تفاوت های فردی بین انسانها آگاهی داشت آگاهی داشتند و آنها را طبقه بندی می کردند. هر چند علمی و دقیق نبود. برای مثال بقراط حکیم که بر اسا س مزاج ها انسانها را طبقه بندی کرده بود. او براساس مزاج انسانها را به چهار گروه شخصين تن کرده بود که عبارتند از: دموی - غالب عنصرش خون و دم است (دم دمی مزاج بلغمی - گوشه گیر و منزوی سودایی - شاد و احساسی و عاطفی صفراوی - درون گرا عده ای معتقدند این شاخه از علم روانشناسی توسط نظریه تکاملی داروین شروع شده است. داروین در کتاب خود (تنازع بقا و ...) با صراحت به تفاوت های فردی اشاره کرده و می گوید: افراد یک گونه جاندار، (پروانه ها، زرافه ها و خصوصیات فردی متفاوتی دارند. خصوصیات فردی مساعد موجب بقای آن افراد می شوند. (مثال داروین در زرافه های قد بلند و کوتاه با مثال پروانه های سفید که زودتر شکار می شوند برخی دیگر معتقدند آغازگر علم تفاوت های فردی ژان ژاک روسوی فرانسوی است. او که پدر علم تربیت و آموزش و پرورش بوده معتقد است که معلم محوری در قرون وسطی به شاگرد محوری تغییر کرده است.

اسلاید 3: اما پدر علم روانشناسی تفاوتهای فردی را فرانسیس گالتون نامیدند و او دو عامل وراثت و محیط را در این تفاوت های فردی اعلام کرده است. گالتون با مطالعه افراد نابغه به این نتیجه رسید که نبوغ بین افراد ارتی است. نوابغ عموما اجداد نامی داشته اند. بعد از ابراز نظر گالتون درباره وراثت و محیط، محققان تست هوش و IQ و حافظه و شخصتی را طراحی کرده و از آن پس علم روانشناسی تفاوتهای فردی آغاز شد. پس دو عامل بسیار مهم که در ایجاد تفاوت های فردی دخالت دارند، وراثت و محیط است. از دیدگاه مردم وراثت عامل اصلی ایجاد تفاوت های فردی است. بطوری که در مقابل کودک تازه به دنیا آمده افراد عموما دنبال تشابهات جسمانی و بین والدین و کودک می باشند و بر اساس آن شباهتها حکم می کنند که این کودک چه ویژگی هایی در آینده خواهد داشت. اما روان شناسان معتقدند تعامل وراثت و محبط نقش اصلی را در ایجاد تفاوت های فردی به عهده دارد.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید