علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی

Azmoon_shafahi_tavanmandihaye_balini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی”

آزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی

اسلاید 1: آزمون شفاهیآزمونی برای سنجش توانمندی های بالینی

اسلاید 2: آزمون شفاهي يكي از تدابير متداول و مؤثر در ارزشيابي دانشجويان به منظور ارائه بازخورد فوري، تشويق و ترغيب دانشجو در يادگيري و رفع مشكلات و معايب يادگيري آنان استفاده از پرسشهاي شفاهي است. استاد با استفاده از اين روش مي‌تواند دانشجو را هدايت كند تا اشكالات يادگيري خود را پيدا كنند.

اسلاید 3: آزمون شفاهي

اسلاید 4: آزمون شفاهي

اسلاید 5: آزمون شفاهي

اسلاید 6: براي امتياز دادن به پاسخها از روش طبقه‌بندي بشرح زير استفاده مي‌شود.كاملاً درستنسبتاً درستنيمه درستمبهمبي‌پاسخغلط

اسلاید 7: اساتيد بر حسب جمع امتيازات اخذ شده به دانشجو نمره مي‌دهند.پس از اعلام نمره به دانشجو موارد اشتباه در پاسخ توسط اساتيد توضيح داده شود.

اسلاید 8: Oral examروش ارزیابی بالینی که از قدیمی ترین شیوه های ارزیابی محسوب می شود بدلیل کمبود عینیت از دهه 70 بتدریج بر اساس توصیه های موسسات اعتبار بخشی و نهاد های معتبر در آموزش پزشکی منسوخ شدامروزه درزمره روشهای احیا شده و اصلاح شده قرار دارد.

اسلاید 9: آزمون شفاهیبرای ارزيابی بعضی از توانمندی های بالينی از آن استفاده می شود.دانش پزشکی medical knowledge را اندازه می گيردسطوح بالای حيطه دانش و شناخت را می سنجد و از اين نظر مشابه آزمون کتبی تشريحی است.اما مهارت ها و صلاحیت هایی مانند توان حل مساله و استدلال بالینی را هم می سنجد.

اسلاید 10: روش بهبود یافته آزمون شفاهیانتخاب اهداف ويژه از ميان توانمندی مورد نظرتعيين سطح مورد نظر در حيطه شناخت(سطوح شش گانه)طراحی سوال مورد نظر: می تواند سوال اختصاصی و در يک حوزه خاص باشد:تشخيص افتراقی سر درد در مواردی که اسکن مغزطبيعی استدر صورت لزوم آماده سازی برگه آزمايش و يا کليشه راديولوژی تعيين معيارارزشيابی برای هر قسمت از پاسخ هاتهيه کارت برای نوشتن سوالاتتهيه جعبه هايي برای قرار دادن کارت سوالات

اسلاید 11: دستورالعملي براي برگزاري آزمون شفاهيتهيه يك سري كارت كه در هر كارت يك سؤال روشن و مفهوم نوشته شده باشد.سؤالات متناسب اهداف باشند.سؤالات در طبقه‌بندي سؤالات آسان- متوسط- مشكل قرار گيرد.جهت برگزاري امتحان وجود حداقل 2 استاد ضروري است.سؤالات بصورت تصادفي توسط دانشجو انتخاب مي‌شود.

اسلاید 12: آزمون شفاهینقش استاد بیمار: در این حال به سوالات دانشجو همانند یک بیمار پاسخ می دهد.معلم پرسشگر: نقش فعال را عهده میگیردپرستار یا همراه بیمار: درمورد بعضی سوالات مربوط به مهارت ارایه اطلاعات به بیمار که به توانمندی مهارت های ارتباطی مربوط میشود این نقش ایفا میشود.

اسلاید 13: آزمون شفاهیمی توان آزمون در یک سالن یا اتاق با دو ورودی برگزار شود تا دانشجویان آزمون داده با آنها که آزمون نداده اند برخوردی نداشته باشند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید