صفحه 1:
تعریف اموزش
فراگیر:
آموزش فزاگیر بدین معناست که تمامی مدارس باید برای اه ۱۳۱
كود ان بدون توجه به وضعیت جسمانی» هوشی, طفی, زبانی و پا
ير ویژ ناسب سازي شوند و اين سازكاري بايد كودكان داراي
شناتوانيهاي ذهنی وتیز هوش , كودكان خيابانى و كودكان متعلق Lis as
افتاده : اقليتهاي زباتى ؛ فرهنكى يا قومى و كودكان با ساير
صفحه 2:
اموزش فراگیر حق همه:
* آموزش حق تمام کودکان است و آموزش فراگیر قصد دارد تا از دستیایی تمامی
کودکان به یک آموزش مناسب وموثر در جامعه خودشان اطمینان حاصل کند .
صفحه 3:
فراگیر در رابطه با سه مورد
زبر:
1) معلمان
2) همسالان
3( خانواده
صفحه 4:
A م al Pen pe a een
Pe ne ee eee Coreen Bei) Ber eee ااا ا
low sulitiol yusgel lesa, aS wll>
ا PO In hs bart بهشتر 5
حفظ احترام به تفاوتهاي فودي به كأرن ميروند. oo) Canad ۳
ا اا اا ال
| Ferre rae ser eer en ee eras
52-0007 د موزرشى
ا Ane ام
ل
صفحه 5:
۰ همسالان و نكرش انان نسبت به يذيرش كودكان بل نياذق
ويه در موفقيته طرح تاثير كنار است.
ا yessel col Jobs guobe 32 aS wiljgol 3
eee شن فراكير wMSauno ssl biriimr Jisori Jono
بوده ودر تعاملاتء خود ب( سليربانش
ols! وج و همسالان موفقيت SEV
wugbe sjly olSl slp aclizgs oljgel_yuib Sy
موجب بهبود نگرش انها نسبت به همسالان ميشود.
صفحه 6:
حانواده
* تمایل دانش اموزان و اولیا برای قیلر كيرى بين كودكانى كه مشکل
210 د 2 كو ا ور اي 8 رتك م رك انق 7 21153 بوكر
نع گستوش آموزش فیلگیرو حضوو دانش Peer eee ne,
أورس. عادى. محسوب ميشود.
پا ا اك
Spec BE ev EPH pec ETH (nal RO ge GUTS
Toul aisha: ogo5 ghithijssd vols sla gli L gulaic 5 sale
را را سا را ری ار از
نلتوان نوع بونامه دیسی و تعداد کمتو دانش اموزان با برای تحصیل
فرزندانشان مقيد قر می دآنند.
صفحه 7:
موانع وچالش های
eee eS ی
و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان با نیازهای ویژه
2) کمبود کتا بهای کمک درسی مناسب سازی شده
3) كلا سهاى پرجمعیت
4) عدم مناسب سازى فضاى فيزيكى و تجهيزات مورد نيازمدارس عادى
5) ادورت وات تاكاقى واطلاعات ناقض در رابظه يا اجرای ان روکرد
قاتا و كرش اودارا ses lene رمتط عتوان بط
تلفيقى 7
7 ارجات اونا داس انر ان با بارهای ویزه
8) كمبود خدمات توا نبخشی
9( نظارت ناکافی و امکان روابط منفی با همسالان و افت تحصیلی
Wad
صفحه 8:
استفاده از برنامه آ ورس فردی شده
ی ی ی ای رد
ا 1
شود و می تواند در سه حیطه برنامه ریزی» نظارت و ارزیابی آموز؛
استفاده قرارمی گیرد
TICS RUBY ANE ey Terese crete crm
با یادگیر یهای قبلی برای آموزه های جد؛
ده رابط به عنوان هماهنگ و پیک
صفحه 9:
2 جلب مشارکت بیشتر اولیا
برای اجرای موفقیت آمیز رویکرد آموزش فراگیرعلاوه بر توانمندسازی آموزگاران لازم است والدین نیز مشارکت بیشتری در
تصسي گیری و ارابه حدمات آمورشی و نوا EER ACA
به این منظوربرنامه ریزی در جهت برگزاری جلسات آموزش خانواده برای اولیا با هدف شناخت بهتر و برخورد مناسب با
۱3 Sp es Oe itn Ts ele ele Bese ee sree ge SB)
Peer A eT or Se TON BT ا ا
STD) فراكير كمك خواهد كر
صفحه 10:
te Tea ne eS ete Te ا لك
موفق و معرفی توانمند یهای دانش آموزان با نیا های ویژه بهره برد. برنامه ریزی به منظور تقویت اطلاعات؛
۱ SPARS SOE SIO Pat Ter ICR OES ere ا
صفحه 11:
ST hae eee OE Tees esl Ev ATs eae ا ا ا لا
هم شاگردی )) آموزشی به صورت انفرادی توسط یک دان شأموز به دانش آموز دیگر با نظارت معلم مربوطه ارایه م شود. در این
روش افزون بر تقویت یادگیری مطالب مهارتهای اجتماعی و ارتباططی دانش آموزان نيز