کسب و کار فروش و بازاریابی

آشنایی با مدل مبنا (تجزیه و تحلیل ذینفعان)

ashnaei_ba_modele_mabna

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مدل مبنا (تجزیه و تحلیل ذینفعان)”

آشنایی با مدل مبنا (تجزیه و تحلیل ذینفعان)

اسلاید 1: به نام خداعنوان درس ششم: آشنايي با مدل مبنا (تجزيه و تحليل ذي‌نفعان)

اسلاید 2: نقشه راهنماي مدل مبنا

اسلاید 3: در پايان مطالعه اين درس خواهيد توانست: علت پيدايش مقوله ذي‌نفعان و ضرورت توجه به آن را بيان کنيد.انواع رويکردها در قبال تئوري ذي‌نفعان را تشريح کنيد.ذي‌نفعان سازماني را تعريف و طبقه‌بندي نماييد.با مدلي عملي براي تجزيه و تحليل ذي‌نفعان آشنا شويد.مدل دايره‌اي و ماتريسي شناخت ذي‌نفعان را تشريح کنيد.ماتريس قدرت-تمايل در تحليل ذي‌نفعان را تشريح کنيد.

اسلاید 4: مجموعه آماده‌سازي تدوين

اسلاید 5: منشا ظهور بحث ذي‌نفعانچه کسي بايد شرکت را کنترل کند؟ چگونه؟ و براي رسيدن به چه اهدافي ؟ از قديم الايام، شرکت‌ها توسط مالکين خود و براي نيل به اهداف اقتصادي اداره ‌شده است. اما با گسترش تئوري‌هاي ذي‌نفعان، کنترل از طريق مالکيت تضعيف شد و با بزرگتر شدن ابعاد سازمان‌ها، فعاليت‌ اقتصادي شرکت‌ها، آثار و تبعات اجتماعي زيادي به دنبال آورده است. سازمان‌هاي بزرگ از کنترل مستقيم مالکان خارج شده است و مفهوم مسؤوليت‌پذيري اجتماعي يعني توجه داوطلبانه به اهداف اجتماعي در کنار اهداف اقتصادي، پايه و اساس فعاليت‌هاي شرکت‌ها شد. هنري مينتزبرگ

اسلاید 6: تئوري ذي‌نفعان (Stakeholder theory)رويکردهاي مختلف در قبال تئوري ذي‌نفعان- رويکرد ارزش سهام‌داران (shareholder value)- رويکرد ارزش ذي‌نفعان (stakeholder value)- رويکرد مديريتي يا نظريه حد واسط متدولوژي‌هاي مختلف تئوري ذي‌نفعان- متدولوژي توصيفي (descriptive) – ارزش سهام‌داران- متدو لوژي هنجاري (normative)- ارزش ذي‌نفعان- متدولوژي ابزاري (instrumental) - مديريتي

اسلاید 7: تعاريف ذي‌نفعتعريف اول: در گذشته، ذي‌نفعان را شامل دو گروه توليدکنندگان محصول و مصرف‌کنندگان نهايي محصول مي‌دانستند. اما به نظر مي‌رسد امروزه بايستي نگرش ما نسبت به اين مقوله وسيعتر شده و ذي‌نفعان را افرادي تلقي کنيم که دانش، مهارت يا نياز آنان در موفقيت کسب و کار سازمان اثرگذار است.تعريف دوم: ذي نفع، افراد يا سازمان‌هايي هستند که به نوعي از فعاليت‌هاي سازمان متأثر مي‌شوند و مي‌توانند، تقويت‌کننده يا مانع موفقيت سازمان شوند. ذي‌نفعان ممکن است برنده يا بازنده باشند و نيز مي‌توانند بخشي از تصميم‌گيرندگان، کاربران، مصرف‌کنندگان و فعالان سازمان باشند.تعريف سوم: ذي‌نفع قانوني، شخص يا گروهي است که براي مشارکت در فعاليت‌ها و مشخص کردن جهت‌گيري‌هاي سازمان، داراي دانش کافي است و سهم و منفعت آن در سازمان بالاست ذي‌نفعان، افراد و گروه‌هايي هستند که براي رسيدن به بخشي از اهداف يا نيازهاي خود به سازمان وابسته‌اند و سازمان نيز به نوبه خود به آنها وابسته است و از آنها متاثر مي‌‌شود.

اسلاید 8: طبقه‌بندي ذي‌نفعان

اسلاید 9: تجزيه و تحليل ذي‌نفعان در مدل مبنافعاليت اول: شناسايي ذي‌نفعان کليدي برگزاري سمينار آموزشي به منظور توجيه مديران با مقوله و تئوري‌هاي ذي‌نفعانشناسايي ذي‌نفعان سازمان از طريق مدل دايره‌اي (پيش از برگزاري جلسه کميته راهبري) و طرح آن در جلسه کميته راهبري نظرسنجي در مورد ذي‌نفعان شناسايي نشده (از طريق فرم يا طوفان ذهني) و نهايي کردن گروه‌هاي ذي‌نفع اثرگذار بر سازمان

اسلاید 10: فعاليت دوم: شناسايي خواسته‌ها و انتظارات کليدي ذي‌نفعان تجزيه و تحليل ذي‌نفعان در مدل مبنا

اسلاید 11: فعاليت سوم: طبقه‌بندي ذي‌نفعان و تعيين روش‌هاي برخورد با آن‌ها تجزيه و تحليل ذي‌نفعان در مدل مبنا

اسلاید 12: تعيين قدرت و تمايل

اسلاید 13: مجموعه آماده‌سازي تدوين

اسلاید 14: فهرست منابع و مراجع[1] Weiss J.W.; BUSINESS ETHNICS: A STAKEHOLDERS AND ISSUES MANAGEMENT APPLICATIONS, Southwestern Publications, 2002. [2] Frost, F.; GENERIC PROMOTION OF DAIRY PRODUCTS: A STAKEHOLDER PERSPECTIVE, School of marketing. Curtin university of Technology, 2001. [3]Mintzberg, H.; STAKEHOLDER MANAGEMENT, Dagmar Recklies, www.themanager.org, April 2001. [4]Marr J.W. & Walker, S.; STAKEHOLDER POWER, Perseus Books Group, 2001 [5]Henry Mintzberg; The Rise and Full of Strategic Planning, Prentice Hall, 1996[6]Kelsey, K. D.; WHO ARE YOUR STAKEHOLDERS? AGED 6224, Lesson4, 2002.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید