کسب و کار مدیریت و رهبری

آشنایی با ده برنامه تحول اداری و شاخصهای مرتبط با آن

ashnaee_ba_10_barnamehye_tahavole_edari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با ده برنامه تحول اداری و شاخصهای مرتبط با آن”

آشنایی با ده برنامه تحول اداری و شاخصهای مرتبط با آن

اسلاید 1: دوره آموزشیعنوان دوره:«آشنایی با ده برنامه تحول اداری و شاخصهای مرتبط با آن»به انضمام اسناد و مبانی قانونی مرتبط

اسلاید 2: اهداف آموزشیآشنایی با رئوس، روش ها و محورهای برنامه های تحول اداریآشنایی با فلسفه و مبانی قانونی برنامه های تحول اداریآشنایی با آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری مرتبط با برنامه های تحول اداری

اسلاید 3: مفهوم تحول در نظام اداریتحول در نظام اداری، تغییر برنامه ریزی شده برای افزایش کارایی و اثربخشی (بهره وری) است که در تمامی سطوح دستگاههای اجرایی دولتی، همسو و هماهنگ با سند چشم انداز، سیاست کلی نظام اداری، بخش های برنامه ای توسعه و... برای ایجاد تغییر در ساختار، تکنولوژی، منابع انسانی و مادی، قوانین و مقررات و فرهنگ سازمانی، اجرا و توسط مراجع قانونی ارزیابی و نظارت می شود.

اسلاید 4: الزامات تحول در نظام اداری ایجاد باور، اعتقاد و انگیزه در مدیران سطوح مختلف آگاهی مدیران به ظرفیتها، قوانین و برنامه های تحول بهره مندی مدیران از اختیارات و منابع لازم برای اجرای برنامه تحول برقراری نظام مدیریت عملکرد و ایجاد سیستم تشویق و تنبیه

اسلاید 5: اسناد بالا دستی تحول در نظام اداریسند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران سیاستهای کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)قانون مدیریت خدمات کشوریقانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی

اسلاید 6: سند چشم انداز 1404 سند چشم اندازجمهوری اسلامی ایرانجایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری الهام بخش در جهان اسلامتوسعه یافتهتعامل سازنده و موثر در روابط بین المللهویت اسلامی و انقلابی

اسلاید 7: سیاستهای کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)بند 1: نهادینه کردن فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعیبند2: عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانیبند3: بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه ایبند4: دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیرانبند5: ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و بهسازی و ارتقای دانش، تخصص و مهارتهابند6: رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمت با تاکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگیهای شغل و شاغل و تامین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی

اسلاید 8: بند7: زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محرومبند8: حفظ کرامت و عزت و تامین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و بهره گیری از نظرات و تجارب مفید آنانبند9: توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداریبند10: چابک سازی، متناسب سازی و منطقی سازی تشکیلات نظام اداریبند11: انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوریبند12: توجه به اثربخشی و کارایی در فرآیندها و روش های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوریسیاستهای کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)

اسلاید 9: بند 13: عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداریبند 14: کل نگری، همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش دستگاههای اداری به منظور تحقق اهداف فرابخشی و چشم اندازبند 15: توسعه نظام اداری الکترونیک و الزام آن در جهت ارائه مطلوب خدمات عمومیبند 16: دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات مبتنی بر ارزشهای اسلامیبند 17: خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی بمنظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردمبند 18: شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تاکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیحبند 19: زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیتهای مردمی در نظام اداریسیاستهای کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)

اسلاید 10: بند 20: قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیتهابند 21: نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المالبند 22: تنظیم روابط و مناسبات اداری بر اساس امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و نیز رفاه نسبی آحاد جامعهبند 23: حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهای وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات نظام اداریبند 24: ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزشهای اخلاقی از طریق اصلاح فرآیندهای قانونی و اداری و بکارگیری نظام موثر پیشگیری و برخورد با تخلفاتبند 25: کارآمد سازی و هماهنگی ساختارها و شیوه های نظارت در نظام اداری و یکپارچه سازی اطلاعاتبند 26: حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار و اشاعه فرهنگ بهبود مستمر به منظور پویایی نظام اداریسیاستهای کلی نظام اداری (ابلاغی مقام معظم رهبری)

اسلاید 11: عناوین ده برنامه تحول در نظام اداری کشوربرنامه اول - استقرار دولت الكترونيك برنامه دوم- عدالت استخدامي و نظام پرداختبرنامه سوم- ساماندهي نيروي انساني برنامه چهارم- تمركز زداييبرنامه پنجم- افزايش بهره‌وري و استقرار نظام جامع مديريت عملكرد

اسلاید 12: عناوین ده برنامه تحول در نظام اداری کشوربرنامه ششم- سلامت اداري برنامه هفتم- اصلاح ساختارها و فرايندهابرنامه هشتم- توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انسانيبرنامه نهم- تقويت مديريت و توان كارشناسي كشور و ارتقای روحيه خود كنترلي در كارهابرنامه دهم- خدمات رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع

اسلاید 13: ردیفعنوان برنامهمبانی قانونیمبانی قانونیمبانی قانونیردیفعنوان برنامهسیاستهای کلی نظام اداریبرنامه پنجم توسعهقانون مدیریت خدمات کشوری1استقرار دولت الكترونيكبندهای 15 و 16 مواد 46، 48 و 231 مواد 36، 37، 38 و 402عدالت استخدامي و نظام پرداختبندهای 2، 3 و 6  مواد 46، 48 و 231 مواد 20، 41 تا44، 51، 64 تا 80، (فصل دهم) 87، 93، 95 و 1173ساماندهي نيروي انسانيبندهای 2، 3، 7 و 19 مواد 50 و 65 مواد 13، 18، 22 و 244تمركز زداييبندهای 10، 11 و 19 مواد 63، 64، 181، 184، 186 و بند هـ ماده 224 مواد 16، 21، 24، 29 و 315افزايش بهره‌وري و استقرار نظام جامع مديريت عملكرد بندهای 12، 13و 25 مواد 71 و 79 مواد 16، 20، 36، 81، 82 و 836سلامت اداري بندهای 13، 20، 23، 24 و 25بندهای 14، 16 سیاست کلی برنامه پنجم توسعه مواد 90، 91، 92 و 977اصلاح ساختارها و فرايندهابندهای 10، 12 و 14 مواد 53، 54، 56، 62 و 70 مواد 24، 29، 31، 33، 36 و 378توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انسانيبندهای 1، 4، 5، 9، 16، 21و 26 مواد 20 و 21 مواد 58، 59، 60، 61 و 629تقويت مديريت وتوان كارشناسي كشور و ارتقائ روحيه خود كنترليبندهای 4، 5، 8، 9، 16 و 21 بند«هـ» ماده 224 مواد 16، 19، 20، 53، 54، 55، 56، 57 و 7110خدمات رساني به مردم و تكريم ارباب رجوعبندهای 17، 18، 20، 22و 23مواد 62، 64 و بند «هـ» ماده 224  مواد 25، 26، 27، 28، 36، 49 و 90نمايه ارتباط ده برنامه تحول در نظام اداري با مباني قانوني

اسلاید 14: برنامه اول استقرار دولت الكترونيك

اسلاید 15: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه استقرار دولت الکترونیک)بند15:توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومیبند 16: دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات مبتنی بر ارزشهای اسلامی

اسلاید 16: رئوس، روش ها و محورهای برنامه استقرار دولت الکترونیکارائه و ایجاد پایگاههای ارائه خدمات و اطلاعاتارتباط و تعامل دو سویه دولت با مردم و مردم با دولترسیدگی به شکایات مردمارزیابی عملکرد فرآیندها و سیستم های ارائه کننده خدماتایجاد پایگاه ملی اطلاعات ایرانیانایجاد پایگاه اطلاعات و آمار منابع انسانی (مدیران و کارمندان)اجرای آیین نامه دورکاریراه اندازی پیشخوان دولت الکترونیک در سطح بخش، شهرستان و استان

اسلاید 17: مبانی قانونی برنامه استقرار دولت الکترونیک

اسلاید 18: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 46: بسط و توسعه خدمات دولت الکترونیکالف) ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن با رعایت موازین اسلامی و با استفاده از توان بخش های عمومی غیر دولتی، خصوصی و تعاونی توسط وزارت ارتباطات و فناوری (كليه دستگاه هاي اجرايي تا پايان سال دوم و شصت درصد خانوارها و كليه كسب و كارها تا پايان برنامه)ب) نگهداری و بروز رسانی کلیه اطلاعات در مراکز داده داخلی با رعایت مقررات امنیتی و استانداردهای لازم، توسط کلیه دستگاهها تا پایان سال دوم برنامهج) کلیه دستگاههای اجرایی موظفند:اقدام نسبت به ارسال و دریافت الکترونیکی کلیه استعلامات بین دستگاهی و واحدهای تابعه با استفاده از شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال دوم برنامهعرضه خدمات قابل ارائه به صورت الكترونيكي از طريق شبكه ملي اطلاعات تا پايان برنامهتهيه نقشه جامع دولت الكترونيك تا پايان سال اول برنامه توسط دولتد) تأمين و صدور كارت هوشمند ملي چند منظوره براي آحاد مردم تا پايان برنامه توسط مزارت کشور (ثبت احوال)و...

اسلاید 19: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 48 قانون برنامه پنجم توسعه: توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، خدمات الکترونیک و اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیک و کاهش اسناد کاغذی الف- اقدام به توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و کاربرد امضاء الکترونیکی توسط وزارت بازرگانی ب- سند الکترونیکی در حکم سند کاغذی ج- تنظیم اوراق یا اسناد و همچنین صدور یا اعطای مجوز، اخطار و ابلاغ، مبادله وجه و مانند آن به صورت الکترونیکی ماده 231 قانون برنامه پنجم توسعه: ارتقای سطح حفاظت از اطلاعات رایانه ای و امنیت فناوری و اجرای سند امنیت فضای تبادل اطلاعاتالف- ارتقای برنامه امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط کلیه دستگاهها تا پایان سال دوم ب- اقدام به اجرای سامانه مدیریت اطلاعات کلیه دستگاههای اجرایی از سال دوم برنامه و اجرای دستورالعمل ها و استانداردهای «افتا» از سال اول برنامه

اسلاید 20: ب- قانون مدیریت خدمات کشوریماده 36: اجرای فرآيندهاي مورد عمل و روش هاي انجام كار دستگاه اجرایی با هدف افزايش بهره وري نيروي انساني و كارآمدي فعاليت ها ماده 37: بهبود كيفيت و كميت خدمات به مردم اطلاع رساني الكترونيكي در خصوص شيوه ارائه خدماتارائه فرم هاي مورد نياز جهت انجام خدمات از طريق ابزار و رسانه هاي الكترونيكيارائه خدمات به شهروندان به صورت الكترونيكي و حذف لزوم مراجعه حضوري مردم ماده 38: ايجاد واحدهاي خدمات رساني الكترونيكي از طريق بخش دولتي و غيردولتي در مراكز شهرستان ها به منظور تسريع و سهولت در ارائه خدمات به مردمماده 40: طراحي پايگاه اطلاعات ايرانيان از طريق سازمان ثبت احوال و شركت پست جمهوري اسلامي ايران

اسلاید 21: شاخصهای برنامه استقرار دولت الکترونیک در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه استقرار دولت الکترونیکردیفعنوانعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1 ایجاد پایگاه اطلاعات دادهعمومیتعداد       1 ایجاد پایگاه اطلاعات دادهاختصاصیتعداد       2 واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوانشهریتعداد       2 واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوانروستاییتعداد       3 ارائه خدمات به صورت الکترونیکی اطلاع رسانیتعداد       3 ارائه خدمات به صورت الکترونیکی تعاملیتعداد       3 ارائه خدمات به صورت الکترونیکی تراکنشیتعداد       4دورکاری به روش الکترونیکیدورکاری به روش الکترونیکیتعداد       5الکترونیکی کردن فرآیندهای مشترکالکترونیکی کردن فرآیندهای مشترکتعداد       6ارائه خدمات از طریق پورتال ملیارائه خدمات از طریق پورتال ملیتعداد       7نظرسنجی الکترونیکینظرسنجی الکترونیکیتعداد       

اسلاید 22: برنامه دومعدالت استخدامي و نظام پرداخت

اسلاید 23: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه عدالت استخدامي و نظام پرداخت)بند 2:عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانیبند 3:بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه ایبند 6:رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تاکید بر عمکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگی های شغل و شاغل و تامین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی

اسلاید 24: برگزاری آزمون در تمامی استخدام های دولتی و ایجاد فرصتهای یکسانتوزیع و تخصیص مجوزهای استخدامی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته استانداردسازی شرایط جذب و تصدی مشاغلطراحی طرح طبقه بندی مشاغلبهبود نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، توانایی و مهارتاصلاح و استقرار نظام جبران خدمت کارمندان با رویکرد عادلانه شدن پرداخترئوس، روش ها و محورهای برنامه عدالت استخدامي و نظام پرداخت

اسلاید 25: مبانی قانونی برنامه عدالت استخدامي و نظام پرداخت

اسلاید 26: بند «ب» ماده 20: دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي داراي مجوز، بدون الزام به رعايت قوانين و مقررات عمومي حاكم بر دستگاه هاي دولتي، در چارچوب مصوبات و آيين نامه هاي مصوب هيأت امنا عمل مي نمايند.بند «و» ماده 44: بکارگیری حداقل بيست و پنج درصد نياز استخدامي خود را از ميان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان پنجاه درصد و بالاتر و فرزندان آزادگاني كه حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند به صورت رسمي قطعي توسط دستگاه هاي اجرايي ماده50: هيأت وزيران به عنوان مرجع تصويب افزايش سالانه ضريب حقوق كاركنان، تصويب افزايش جداول و امتيازات و ميزان فوق العاده ها، تعيين عيدي و پاداش و تعيين موارد و سقف كمك هاي رفاهي مستقيم و غيرمستقيم ماده 51: ممنوعیت هرگونه به كارگيري نيروي انساني رسمي و پيماني، در دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات كشوريماده 52: تعيين سقف معافيت مالياتي هر ساله در بودجه سنواتي موضوع مواد (84) و (85) قانون ماليات ها ي مستقيم در طول برنامهالف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 27: ماده 57: موكول به آزمون عمومي جذب نيروي انساني به صورت رسمي يا پيماني در قوه مجريه ماده 58: پرداخت حق الزحمه تشويقي مديريت براي كارايي بر مبناي تحليل منابع و مصارف و كارايي واحد مربوطهماده 59: تابعیت كاركنان دستگاه های مشمول قانون تأمين اجتماعي از قانون مذكور از جمله شرايط بازنشستگي و ساير مزايا ماده 60: تعيين و اعمال امتيازات شغل و شاغل و فوق العاده هاي مربوط به ايثارگران و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر بند «ب» ماده 65: ممنوعیت هرگونه به كارگيري افرادي كه در اجراي قوانين و مقررات، بازخريد يا بازنشسته شده اند، به استثناء مقامات، اعضاء هيأت علمي، ايثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاترالف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 28: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 20: استقرار نظام پیشنهادات در دستگاههای اجرایی به منظور ايجاد انگيزه و افزايش كارايي و بهره مندي از فكر و انديشه و خلاقيت كارمندانماده 41: ورود به خدمت و تعيين صلاحيت استخدامي افراد داوطلب استخدام در دستگاه هاي اجرايي براساس مراتب شايستگي و برابري فرصتها ماده 42: شرايط عمومي استخدام در دستگاه هاي اجراييماده 44: به كارگيري افراد در دستگاه هاي اجرايي با برگزاری امتحان يا مسابقه تخصصي ماده 51: تعيين مجموع مجوزهاي استخدام دستگاه هاي اجرايي در برنامه هاي پنج ساله مي گردد مواد 64 تا 80: حقوق و مزایا؛فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوریتبصره 1 ماده 87: تعيين ميزان حقوق و مزايای كارمندانی که یا موافقت دستگاه اجرایی تا يك چهارم ساعت كار روزانه را تقلیل داده اند.ماده 93: پرداخت حق الزحمه يا اضافه كاري خارج از وقت اداري يا ايام تعطيل برابر مقررات؛ ماده 95: به كارگيري بازنشستگان متخصص (با مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر ) در موارد خاص و پرداخت حق الزحمه اين افراد متناسب با ساعات كار هفتگيماده 117: كليه دستگاههاي اجرايي به استنثاي نهادها، مؤسسات، تشكيلات و سازمان هايي كه زير نظر مستقيم مقام معظم رهبري اداره مي شوند، مشمول مقررات قانون مدیریت خدمات کشوری مي شوند.

اسلاید 29: شاخصهای برنامه عدالت استخدامي و نظام پرداخت در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه عدالت استخدامی و نظام پرداختراهنمای تکمیل:1- جذب تمام نیروی انسانی مورد نیاز از طریق انتشار آگهی و برگزاری آزمون و با رعایت سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولین2- نسبت نیروی انسانی جذب شده به ویژه کادر تخصصی جذب شده در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به کل نیروی انسانی جذب شده

اسلاید 30: برنامه سومساماندهی نیروی انسانی

اسلاید 31: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه ساماندهی نیروی انسانی)بند2:عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانیبند3:بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه ایبند7:زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محرومبند19:زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیتهای مردمی در نظام اداری

اسلاید 32: رئوس، روش ها و محورهای برنامه ساماندهی نیروی انسانیواگذاری تصدی های دولت با اولویت واگذاری امور به تعاونی های متشکل از کارکنان (موضوع ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری) انتقال کارکنان به بخش غیردولتی (موضوع ماده 18 قانون مدیریت خدمات کشوری)ساماندهی نیروی انسانی از دستگاههای اجرایی پرتراکم به سایر دستگاهها انتقال نیرو از کلانشهرها به بخش ها و مناطق محرومانتقال نیرو از ستاد دستگاهها به رده های عملیاتیحمایت از بخش خصوصی (ماده 22 و 24 قانون مدیریت خدمات کشوری)استقرار نظام دورکاری

اسلاید 33: مبانی قانونی برنامه ساماندهی نیروی انسانی

اسلاید 34: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده50: هيأت وزيران به عنوان مرجع تصويب افزايش سالانه ضريب حقوق كاركنان، تصويب افزايش جداول و امتيازات و ميزان فوق العاده ها، تعيين عيدي و پاداش و تعيين موارد و سقف كمك هاي رفاهي مستقيم و غيرمستقيم ماده 65: ساماندهي و كاهش نيروي انساني و كوچك سازي دولتالف) ممنوعیت هرگونه انتقال به كلان شهرها جز در مورد مقامات و در موارد خاصب) ممنوعیت هرگونه به كارگيري افرادي كه در اجراي قوانين و مقررات، بازخريد يا بازنشسته شده به استثناء مقامات، اعضا هيأت علمي، ايثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر در دستگاه هاي اجراييج) كاهش سالانه حداقل دو درصد تعداد كل كاركنان هر دستگاه در تصدي هاي قابل واگذاري اعم از رسمي، پيماني، قراردادي، كار معين و مشخصد) ممنوعیت هرگونه انتقال و مأموريت بيش از شش ماه در يك نوبت يا چند نوبت از مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي به وزارتخانه ها، مؤسسات و شركت هاي دولتي

اسلاید 35: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 13: انجام امور تصدي هاي اجتماعي، فرهنگي و خدماتي از طريق توسعه بخش تعاوني، خصوصي، نهادها و مؤسسات عمومي غيردولتي تعيين صلاحيت شدهماده 18: شرایط كاركنان تحت پوشش كارفرماي غيردولتي متصدی انجام امور دولتی ماده 22: اقدامات لازم براي آموزش، سازماندهي، ايجاد تسهيلات و كمكهاي مالي، رفع موانع اداري و خريد خدمت از بخش غيردولتي به منظور تقويت و حمايت از بخش غيردولتيماده 24: اقدمات لازم برای واگذاری وظايف قابل واگذاري به بخش غيردولتي، كاهش ميزان دو درصد تعداد كارمندان دستگاه هاي اجرايي در امور غيرحاكميتي و استخدام حداكثر معادل يك سوم كارمندان بازنشسته، بازخريدي، مستعفی دستگاه هاي اجرايي

اسلاید 36: شاخصهای برنامه ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه ساماندهی نیروی انسانیردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1انتقال نیرو از ستاد دستگاه به رده های استانیدرصد       2ایجاد پایگاه آمار و اطلاعات منابع انسانیتعداد       3انجام فعالیت دستگاه از طریق دورکاریدرصد       راهنمای تکمیل:1- تعداد نیروی انسانی جابجا شده از تهران به شهرستان ها (کاهش 40 درصدی پست و نیروی انسانی در ستاد دستگاههای مستقر در تهران)2- آمار و اطلاعات نظام اداری مورد نیاز نظیر اقلام اطلاعات پرسنلی، آمار کارکنان و اقلام اطلاعات گروههای خاص مشاغل (پرونده الکترونیکی کارمندان)3- انجام وظایف محول شده بدون حضور فیزیکی کارمند واجد شرایط در محل کار سازمان خود با رعایت ضوابط و برای دوره زمانی مشخص.

اسلاید 37: برنامه چهارمتمرکز زدایی

اسلاید 38: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه تمرکززدایی)بند 10:چابک سازی، متناسب سازی و منطقی سازی تشکیلات نظام اداریبند 11:انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوریبند 19:زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیتهای مردمی در نظام اداری

اسلاید 39: رئوس، روش ها و محورهای برنامه تمرکز زداییانتقال کارمندان، سازمانها، شرکتها، موسسات آموزشی و پژوهشی از تهران به شهرستانهاتوجه به مناطق محروم و دورافتادهتفویض اختیار امور اداری و استخدامی به استانداران کشورمنع هرگونه استخدام و انتقال به تهرانواگذاری فعالیتها و اختیارات به رده های استانیکاهش فرآیندهای انجام کار و عدم تمرکز در تصمیم گیری

اسلاید 40: مبانی قانونی برنامه تمرکز زدایی

اسلاید 41: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 63: ایجاد نظام تشخيص صلاحيت به منظور استفاده از خدمات كارشناسان و مشاوران در دستگاه هاي اجراييماده 64: تنظيم رابطه دولت و بخش ها ي خصوصي و تعاوني كه عهده دار وظيفه تصدي هاي واگذار شده دولت شده اند.بند «هـ» ماده 224: تفويض اختيار به مديران واحدهاي ذيربط استاني در راستاي تسهيل انجام امور و تسريع در خدمت رساني به مردم و تمركززدايي در تصميم گيري هاي اداريماده 181: سازوكارها و شاخص هاي لازم برای توسعه متوازن مناطق، ارتقاء توانمندي هاي مديريتي استان ها و انتقال اختيارات اجرايي به استان ها و تمركز امورحاكميتي در مركز به منظور ارتقاء نظام برنامه ريزي كشورماده 184: تدوين و اجرای «نظام ارزيابي راهبردي محيطي» در سطوح ملي و منطقه ايماده 186: تدوين برنامه جامع تقسيمات كشوري براي ايجاد سطوح تقسيمات كشوري جديد با جهت گيري عدم تمركز و تفويض اختيار به مديران محلي و تقويت نقش استانداران

اسلاید 42: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 16: اقدامات لازم در زمینه استقرار نظام كنترل نتيجه و محصول مبتنی بر تعيين قيمت تمام شده فعاليت ها و خدمات؛ تعيين شاخصها و استانداردهاي كيفي خدمات ماده 21: نحوه عمل با كارمندان رسمي و يا ثابت دستگاه هاي اجرايي كه تمام يا بخشي از وظايف آنها به بخش غيردولتي واگذار مي گردد.ماده 24: اقدامات لازم در زمینه واگذاري وظایف به بخش غيردولتي، کاهش تعداد کارمندان به میزان دو درصد در امور غيرحاكميتي، استخدام حداكثر يك سوم كارمندان بازنشسته و بازخرید شده دستگاههای اجراییماده 29: سازماندهي، طراحي و تنظيم تشكيلات دستگاه هاي اجرايي ماده 31: ارسال تشكيلات تفصيلي دستگاه هاي اجرايي به سازمان و كسب تأييديه سازمان

اسلاید 43: شاخصهای برنامه تمرکز زدایی در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه تمرکز زداییردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1باز توزیع فعالیتها، اختیارات و وظایف دستگاههای مرکزی و استانیدرصد       2انتقال دستگاهها و واحدهای تابعه از مرکز به استانتعداد       3واگذاری وظایف تصدی گریدرصد       4طراحی، سازماندهی و تنظیم تشکیلاتتعداد       5تعیین مشاغل (پستهای) حاکمیتیدرصد        راهنمای تکمیل:1- تحقق مصوبات شورای عالی اداری در خصوص انتقال وظایف اجرایی از حوزه مرکزی به واحدهای استانی و شهرستانی (بخشنامه شماره 65365- 44185 مورخه 23/3/1389 رئیس جمهور)2- انتقال سازمانها، شرکتها، موسسات آموزشی و پژوهشی از تهران به شهرستان ها بر اساس مصوبات کارگروه انتقال و بخشنامه های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور 3- اجرایی نمودن آیین نامه اجرایی ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری (تصویب نامه شماره 231378/ت 43905 ک مورخه 21/11/1388)

اسلاید 44: برنامه پنجمافزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد

اسلاید 45: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد)بند 12:توجه به اثربخشی و کارایی در فرآیندها و روش های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوریبند 13:عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداریبند 25:کارآمدسازی و هماهنگی ساختارها و شیوه های نظارت و کنترل در نظام اداری و یکپارچه سازی اطلاعات

اسلاید 46: رئوس، روش ها و محورهای برنامه افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکردتعیین قیمت تمام شده فعالیت ها، خدمات و محصولات و تعیین شاخصها و استانداردهای کیفی خدمات و دادن اختیار به مدیران در ارزیابی عملکردطراحی مدل بهره وری نظام اداری و تعیین شاخص بر اساس سیاست ابلاغی و رصد سالیانه شاخصهااستقرار نظام مدیریت عملکرد در سطح تمام دستگاههای اجرایی با رویکرد توسعه کار تیمی و ارزیابی دستاوردها به جای فرآیندهاتعیین جایگاه و میزان پیشرفت کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهانبرگزاری جشنواره شهید رجایی بر محور عملکرد دستگاهها

اسلاید 47: مبانی قانونی برنامه افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد

اسلاید 48: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 71: تنظيم ساعت كار نيروي انساني و با استفاده از امكانات موجود در طول شبانه روز و يا در دو نوبت كاري فعال و نگهداری آماده خدمت در راستاي بهبود بهره وري نظام اداري، افزايش رضايت عمومي و دسترسي آسان و سريع شهروندان به خدمات عمومي و دولتي ماده 79: تدوين برنامه جامع بهره وري كشور شامل شاخص هاي استاندارد بهره وري و نظام اجرايي ارتقاء بهره وري در راستاي ارتقاء سهم بهره وري در رشد اقتصادي

اسلاید 49: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 16: اقدامات لازم در زمینه استقرار نظام كنترل نتيجه و محصول مبتنی بر تعيين قيمت تمام شده فعاليت ها و خدمات؛ تعيين شاخصها و استانداردهاي كيفي خدمات ماده 20: استقرار نظام پیشنهادات در دستگاههای اجرایی به منظور ايجاد انگيزه و افزايش كارايي و بهره مندي از فكر و انديشه و خلاقيت كارمندانماده 36: اجرای فرآيندهاي مورد عمل و روش هاي انجام كار دستگاه اجرایی با هدف افزايش بهره وري نيروي انساني و كارآمدي فعاليت ها ماده 81، 82، 83: فصل مربوط به ارزیابی عملکرد قانون مدیریت خدمات کشوری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد

اسلاید 50: شاخصهای برنامه افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه افزایش بهره وری و استقرار نظام جامع مدیریت عملکردردیفعنوانعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1محاسبه هزینه تمام شده یا قیمت تمت شده فعالیت و خدمات واحدهامحاسبه هزینه تمام شده یا قیمت تمت شده فعالیت و خدمات واحدهاتعداد       2اداره واحدها بر اساس نظام قیمت تمام شدهاداره واحدها بر اساس نظام قیمت تمام شدهتعداد       3مستندسازی و اصلاح فرآیندهای مورد عمل اختصاصیتعداد       3مستندسازی و اصلاح فرآیندهای مورد عمل مشترکتعداد       4تطبیق فضاهای اداری دستگاه با دستوالعمل ماده 39 قانون مدیریت خدمات کشوریتطبیق فضاهای اداری دستگاه با دستوالعمل ماده 39 قانون مدیریت خدمات کشوریباب       5استقرار و ایجاد نظان پیشنهادهااستقرار و ایجاد نظان پیشنهادها-       6استقرار و اجرای نظام مدیریت عملکرداستقرار و اجرای نظام مدیریت عملکرددرصد       7برگزاری جشنواره شهید رجاییبرگزاری جشنواره شهید رجایی-       راهنمای تکمیل:1- محاسبه قیمت تمام شده کل واحدهایی که به عنوان واحد مجری تعیین شده اند و انعقاد تفاهم نامه با کلیه واحدهای مجری آیین نامه ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری2- اقدام بر اساس دستورالعمل احرایی ماده 36 قانون مدیریت خدمات کشوری3- اقدام بر اساس ماده 20 قانون مدیریت خدمات کشوری4- اقدام بر اساس آیین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری

اسلاید 51: برنامه ششمسلامت اداری

اسلاید 52: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه سلامت اداری)بند 13:عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداریبند 20:قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیتهابند 23:حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهای وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات نظام اداریبند 24:ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزشهای اخلاقی در آن از طریق اصلاح فرآیندهای قانونی و اداری، بهره گیری از امکانات فرهنگی و بکارگیری نظام پیشگیری و برخورد با تخلفاتبند 25:کارامدسازی و هماهنگی ساختارها و شیوه های نظارت و کنترل در نظام اداری و یکپارچه سازی اطلاعات

اسلاید 53: رئوس، روش ها و محورهای برنامه سلامت اداریتقویت قانونگرایی و پاسخگویی یکسان به عموم مراجعین و تکریم آنهااعمال نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمند در انجام وظایف محوله و جلوگیری از ضرر و زیان دولت و بیت المال (موضوع ماده 90،91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوریبرخورد با افراد حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به کارکنان دستگاههای اجرایی و ارسال پرونده آنها به مراجع قضاییفعال کردن هیات های بدوی، تجدید نظر و هیات عالی نظارت در رسیدگی به شکایات مردمیتدوین شاخصهای سلامت اداری و سنجش سالیانه آنهاتوسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی فرآیندهای انجام کار

اسلاید 54: مبانی قانونی برنامه سلامت اداری

اسلاید 55: الف: سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران در افق 1404ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللبرخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به دور از فقر، فساد و تبعیض و بهره مند از محیط زیست مناسب

اسلاید 56: ب: فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در مورخه 10/2/1380خطاب به روسای قوای سه گانه «كار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه قضاييه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپاريد. دستي كه مي خواهد با ناپاكي در بيفتد، بايد خود پاك باشد و كساني كه مي خواهند در راه اصلاح عمل كنند، بايد خود برخوردار از صلاح باشند.»«بخش هاي مختلف نظارتي در سه قوه از قبيل سازمان بازرسي كل كشور، ديوان محاسبات و وزارت اطلاعات بايد با همكاري صميمانه، نقاط دچار آسيب در گردش مالي و اقتصادي كشور را به درستي شناسايي كنند و محاكم قضايي و نيز مسئولان آسيب زدايي در هر مورد را ياري رسانند.»

اسلاید 57: ج: سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايرانبند 14: اصلاح نظام اداري و قضاييبند 16: تقويت و كارآمد كردن نظام بازرسي و نظارت، اصلاح قوانين و مقررات در جهت رفع تداخل ميان وظايف نهادهاي نظارتي و بازرسي

اسلاید 58: د: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 90: انجام شایسته وظایف از طرف کارمندان دستگاههای اجرایی و پاسخگویی به دستگاه ذیربطماده 91: ممنوعیت اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداري ماده 92: برخورد با متخلفین دستگاههای اجرایی اعم از مدیران و کارمندان ماده 97: رسيدگي به موارد تخلفات کارمندان دستگاه اجرایی

اسلاید 59: شاخصهای برنامه سلامت اداری در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه سلامت اداریردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1تدوین شاخصهای سلامت اداری و سنجش سالانه آنتعداد       2فعال نمودن کمیته های ارتقای سلامت اداری و یا کارگروه مبارزه با رشوه و فساد-       3کاهش زمان رسیدگی به شکایات مردمدرصد        راهنمای تکمیل:1و2- اقدام بر اساس برنامه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاه اجرایی، مواد 90، 92 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه اجرایی مواد 84، 86، 87، 90، 91 و 93 قانون مدیریت خدمات کشوری3- محاسبه زمان رسیدگی به شکایات مردم و کاهش آن نسبت به دوره قبل، موضوع نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم

اسلاید 60: برنامه هفتماصلاح ساختارها و فرآیندها

اسلاید 61: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه اصلاح ساختار و فرآیندها)بند 10:چابک سازی، متناسب سازی و منطقی سازی تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق چشم اندازبند 12:توجه به اثربخشی و کارایی در فرآیندها و روش های اداری به منظورتسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوریبند 14:کل نگری، همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش دستگاههای اداری به منظور تحقق اهداف فرابخشی و چشم انداز

اسلاید 62: رئوس، روش ها و محورهای برنامه اصلاح ساختار و فرآیندهاساماندهی، طراحی و تنظیم تشکیلات دستگاههای اجرایی (موضوع ماده 33 ق.م.خ.ک)کوتاه نمودن مراحل انجام کار و سلسله مراتب اداری در سطح عمودی و افقی مدیریتیاصلاح ساختار تفصیلی دستگاههای اجرایی (ماده 31 قانون مدیریت خدمات کشوری)اصلاح فرآیندها و روشهای انجام کار با رویکرد اتوماسیون اداری (مواد 36 و 37 قانون مدیریت خدمات کشوری)

اسلاید 63: مبانی قانونی برنامه اصلاح ساختار و فرآیندها

اسلاید 64: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 53: ادغام وزارتخانه ها تا پایان سال دوم برنامه ماده 54: اقداماتی به منظور يكپارچه سازي، ساماندهي و رفع موازي كاري در نظام آماري كشورماده 56: اصلاح ساختار دستگاه هايي كه به ساخت و ساز ساختمان هاي عمومي دولتي مي پردازند.ماده 62: تشکیل کارگروه بررسی اخذ مجوز فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي و همچنين شيوه صدور، تمديد، لغو و ساير مقررات ناظر بر آنماده 70: نظارت بر امور اخذ و تكميل و صدور مجوز فعاليت هاي اقتصادي نيازمند اخذ مجوز از طريق ايجاد پنجره واحد به صورت حقيقي يا در فضاي مجازي با مشاركت ساير دستگاه هاي مرتبط

اسلاید 65: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 24: اقدمات لازم برای واگذاری وظايف قابل واگذاري به بخش غيردولتي، كاهش ميزان دو درصد تعداد كارمندان دستگاه هاي اجرايي در امور غيرحاكميتي و استخدام حداكثر معادل يك سوم كارمندان بازنشسته، بازخريدي، مستعفی دستگاه هاي اجرايي ماده 29: سازماندهي، طراحي و تنظيم تشكيلات دستگاه هاي اجرايي ماده 31: ارسال تشكيلات تفصيلي دستگاه هاي اجرايي به سازمان و كسب تأييديه سازمانماده 33: تنظيم تشكيلات داخلي واحدهايي از دستگاه هاي اجرايي كه براساس قيمت تمام شده اداره مي شوند.ماده 36: اجرای فرآيندهاي مورد عمل و روش هاي انجام كار دستگاه اجرایی با هدف افزايش بهره وري نيروي انساني و كارآمدي فعاليت ها ماده 37: بهبود كيفيت و كميت خدمات به مردم

اسلاید 66: ردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1طراحی، سازماندهی و تنظیم تشکیلاتتعداد       2تعیین مشاغل (پستهای) حاکمیتیدرصد       شاخصهای برنامه اصلاح ساختار و فرآیندها در دستگاه اجرایی در برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه اصلاح ساختارها و فرآیندهاراهنمای تکمیل:1- اجرایی نمودن ضوابط و شاخصهای سازماندهی، طراحی و تنظیم تشکیلات دستگاههای اجرایی (ماده 29 ق. م.خ.ک)2- اقدام بر اساس تصویب نامه شماره 163467/44913 مورخ 22/7/1389 وزیران عضو کمسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک

اسلاید 67: برنامه هشتمتوانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی

اسلاید 68: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه توانمندسازی و آموزش منابع انسانی)بند 1: نهادینه کردن فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعیبند4: دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیرانبند5: ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارتهای آنانبند9: توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداریبند16: دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات با ابتناء بر ارزشهای اسلامیبند21: نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المالبند26: حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار و اشاعه فرهنگ بهبود مستمر به منظور پویایی نظام اداری

اسلاید 69: رئوس، روش ها و محورهای برنامه توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانیمتناسب سازی دانش، مهارت و نگرش کارکنان دولت با شغل مورد نظر در قالب نظام آموزش جدیدایجاد ارتباط مابین ارتقای کارمندان و مدیران با آموزش و بهره مندی از امتیازات آنساماندهی بورس ها و دوره های آموزشی داخل و خارج برای کارکنان دولت ارائه آموزش فرهنگی، فنی، محاسباتی، مالی و قانونی به مدیران و کارشناسانارائه آموزشهای تخصصی و اختصاصی مربوطه به مدیرانارائه آموزشهای کارگاهی و مهارتی به مدیران و کارمندان

اسلاید 70: مبانی قانونی برنامه توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی

اسلاید 71: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 20: اقداماتی به منظور زمينه سازي براي تربيت نيروي انساني متخصص و متعهد، دانش مدار، خلاق و كارآفرين، منطبق با نيازهاي نهضت نرم افزاري، با هدف توسعه كمي و كيفي ماده 21: تهيه ساز و كارهاي لازم و پيش بيني الزامات اجرایی به منظور گسترش شايستگي حرفه اي از طريق افزايش دانش و مهارت، اصلاح هرم تحصيلي نيروي كار و ارتقاء و توانمندسازي سرمايه هاي انساني

اسلاید 72: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 58: برقراري رابطه بين ارتقاء كارمندان و مديران و آموزشماده 59: الزام دستگاه‌ها به برنامه‌ريزي آموزش كارمندان و مديران براساس نظام بازطراحي شدهماده 60: بورس‌هاي آموزشيماده 61: ممنوعیت اعزام كارمندان دستگاه هاي اجرايي براي طي دوره هاي آموزشي در داخل و خارج از كشورماده 62: الزام تدوين شيوه‌ها و الگوهاي لازم براي افزايش توان و توان‌سنجي مداوم كارمندان توسط سازمان

اسلاید 73: شاخصهای برنامه توانمندسازی و آموزش فرهنگی و تخصصی منابع انسانی در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنج ساله دستگاههای اجرایی در قالب برنامه توانمندسازی وآموزش کارکنان ردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1آموزش فرهنگی مدیرانسرانه       2آموزش مهارتی مدیرانسرانه       3آموزش قوانین و مقررات مالی، محاسباتی مدیران سرانه       4آموزش فرهنگی کارمندانسرانه       5آموزش مهارتی کارمندانسرانه       6آموزش قوانین و مقررات ویژه کارمندانسرانه       راهنمای تکمیل:1- اجرای دوره آموزشی فرهنگی سلمان برای مدیران2- اجرای دوره آموزشی تخصصی ویژه مدیران3- اجرای طرح آموزشی فرهنگی سلمان برای کارمندان4- اجرای دوره های آموزشی تخصصی ویژه کارمندان دستگاه5- اجرای دوره آموزشی عمومی ابلاغ شده (اصلاح الگوی مصرف، هدفمندسازی یارانه ها، قانون مدیریت خدمات کشوری وسایر قوانین و مقررات) ویژه کارمندان دستگاه

اسلاید 74: برنامه نهمتقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و ارتقای روحیه خودکنترلی در کارها

اسلاید 75: سیاستهای کلی نظام اداری(بندهای مرتبط با برنامه تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و ارتقای روحیه خودکنترلی در کارها)بند4: دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیرانبند5: ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارتهای آنانبند8: حفظ کرامت و عزت و تامین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و بهره گیری از نظرات و تجارب مفید آنانبند9: توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداریبند16: دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات با ابتناء بر ارزشهای اسلامیبند21: نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المال

اسلاید 76: رئوس، روش ها و محورهای برنامه تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و ارتقای روحیه خودکنترلی در کارهاارائه آموزشهای فرهنگی جهت افزایش ایمان و باورهای خودکنترلیاعطای اختیارات لازم به مدیران برای اعمال مدیریت بر واحدهای تحت پوششاستفاده از خدمات مراکز عمی، آموزشی و پژوهشی موسسات دولتی و خصوصی تایید صلاحیت شده ایجاد سازوکارمناسب برای جلب مشارکت کارکنان وبهره مندی از فکر واندیشه آنان درتصمیم گیری اجرای دستورالعمل نظام انتصاب مدیران حرفه ای بر مبنای تعهد، تخصص، تجربه، توانمندی و ارزیابی عملکردتربیت مدیران کارآمد و ارزش مدار و استقرار نظام شایستگی و ایجاد ثبات در خدمت مدیرانایجاد بانک اطلاعات مدیران و حفظ سرمایه انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط

اسلاید 77: مبانی قانونی برنامه تقویت مدیریت و توان کارشناسی کشور و ارتقای روحیه خودکنترلی در کارها

اسلاید 78: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانبند هـ ماده 224: در راستاي تسهيل انجام امور و تسريع در خدمت رساني به مردم و تمركززدايي در تصميم گيري هاي اداري و مالي و اجتناب از موازي كاري و پاسخگويي مديران، اختيارات، وظايف و مسئوليت هايي كه در قوانين و مقررات براي دستگاه هاي اجرايي يا رؤسا و بالاترين مقام آنها پيش بيني شده است حسب مورد به مديران واحدهاي ذي ربط استاني و ستادي دستگاه هاي يادش ده براساس شرح وظايف پست هاي سازماني و يا احكام انتصاب و يا تفويض اختيار قابل تفويض است لكن در هيچ موردي مسئوليت مديران استاني يا ستادي يادشده رافع اختيار رئيس يا بالاترين مقام دستگاه نيست.

اسلاید 79: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 16: اقدامات لازم در زمینه استقرار نظام كنترل نتيجه و محصول مبتنی بر تعيين قيمت تمام شده فعاليت ها و خدمات؛ تعيين شاخصها و استانداردهاي كيفي خدمات ماده 19: ارتقاي مستمر در كيفيت و كميت ارائه خدمات دستگاه هاي اجراييماده 20: استقرار نظام پیشنهادات در دستگاههای اجرایی به منظور ايجاد انگيزه و افزايش كارايي و بهره مندي از فكر و انديشه و خلاقيت كارمندانماده 53: انتصاب و ارتقاء شغلي كارمندان با احراز شايستگي و عملكرد موفقماده 54: استقرار نظام شايستگي و ايجاد ثبات در خدمت مديرانماده 55: ايجاد بانك اطلاعات مديران جهت استفاده مقامات و مديران ذي ربطماده 56: تنظيم برنامه ها و سامانه هاي اجرايي مؤثر براي آموزش مديران متناسب با وظايف و نقش ها مورد انتظارماده 57: شرايط تخصصي و عمومي پستهاي مديريت حرف هاي و نحوه ارتقاي مسير شغليماده 71: امتياز شغلي مديريت سياسي (مقامات)

اسلاید 80: برنامه دهمخدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع

اسلاید 81: سیاستهای کلی نظام اداری (بندهای مرتبط با برنامه خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع)بند 17: خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردمبند 18: شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تاکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیحبند 20: قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیتهابند 22: تنظیم روابط و مناسبات اداری بر اساس امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و نیز رفاه نسبی آحاد جامعهبند 23: حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهای وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات اداری

اسلاید 82: رئوس، روش ها و محورهای برنامه خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوعآشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خود به منظور استفاده مناسب از خدمات دستگاههای اجراییاجرای برنامه های مختلف رسانه ای در جهت آسیب شناسی نظام اداری، معرفی حقوق مردم و تکریم ارباب رجوعاستانداردسازی خدمات ارائه شده به مردم (موارد26 و 27 ق.م.خ.ک)تاثیرگذاری رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران در ارتقاء و انتصابتشویق و ترغیب مدیران و کارکنان خدمتگزار به مردمافزایش سهم عملکرد دستگاهها در اجرای مصوبات استانی به عنوان معیار ارزشیابی، ارتقاء و تثبیت مدیریت

اسلاید 83: مبانی قانونی برنامه خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع

اسلاید 84: الف: قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایرانماده 62: تشکیل کارگروه بررسی اخذ مجوز فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي و همچنين شيوه صدور، تمديد، لغو و ساير مقررات ناظر بر آنماده 64: تنظيم رابطه دولت و بخش ها ي خصوصي و تعاوني كه عهده دار وظيفه تصدي هاي واگذار شده دولت شده اند.بند هـ ماده 224: تفويض اختيار به مديران واحدهاي ذيربط استاني در راستاي تسهيل انجام امور و تسريع در خدمت رساني به مردم و تمركززدايي در تصميم گيري هاي اداري

اسلاید 85: ب: قانون مدیریت خدمات کشوریماده 25: خدمت گزاری به مردم با رعايت موازين اخلاق اسلامي و منشور اخلاقي و اداريماده 26: آشنا کردن مردم با حقوق و تكاليف خود در تعامل با دستگاه هاي اجرايي از طريق وسايل ارتباط جمعيماده 27: مستند و شفاف سازی زمان و كيفيت و استاندارد ارائه خدمات به مردمماده 28: لحاظ کردن رضایت ارباب رجوع از عملكرد كارمندان در ارتقاء، انتصاب و تمديد قراردادهاي استخدامي و بهره مندي از ساير امتيازات استخداميماده 36: اجرای فرآيندهاي مورد عمل و روش هاي انجام كار دستگاه اجرایی با هدف افزايش بهره وري نيروي انساني و كارآمدي فعاليت ها ماده 49: شرايط تمديد قرارداد كارمندان پيمانيماده 90: انجام شایسته وظایف از طرف کارمندان دستگاههای اجرایی و پاسخگویی به دستگاه ذیربط

اسلاید 86: شاخصهای برنامه خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع در دستگاه اجرایی در طی برنامه 5 سالهبرنامه پنجساله دستگاه اجرایی درقالب برنامه خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوعردیفعنوانواحد سنجشوضع موجود13901391139213931394جمع1آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خودبرنامه        2تدوین استانداردهای ارائه خدماتدرصد       3استقرار و راه اندازی سیستم سامددرصد       4ارتقای میزان رضایت مردمدرصد       5تحقق مصوبات سفرهای استانی هیات دولت بر اساس برنامه زمان بندی درصد       راهنمای تکمیل:1- آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود در تعامل با دستگاه از طریق وسایل ارتباط جمعی به ویژه صدا وسیما و ارائه اطلاعات لازم2- مستندسازی و شفاف سازی زمان و کیفیت و استاندارد ارائه خدمات و اطلاع رسانی به مردم3- استقرار، پیگیری و ثبت به موقع پاسخ نامه های مردمی از طریق سامد4- ارائه خدمات با کیفیت به مردم به منظور ارتقای میزان رضایت مندی آنان که سنجش آن به صورت سالانه انجام می شود.

اسلاید 87: پـايـان

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید