ashnaee_ba_radio

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با رادیو”

آشنایی با رادیو

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: آشنایی با رادیودرسال 1311 رادیو در ایران آغاز به کار کرد و یکسال بعد هیئت وزیران تصویب نامه ای صادرکرد که فروش دستگاههای گیرنده موسوم به رادیو برای دریافت صدا مجاز اعلام شود.درسال 1317 سازمانی با عنوان پرورش و افکار به منظور راهنمایی افکار عمومی تاسیس شد و اساسنامه آن در هیئت وزیران تصویب شد .ریاست این سازمان برعهده وزیر فرهنگ بود و این سازمان دارای کمیسیونهای مطبوعا ت و کتاب و سخنرانی و نمایش و رادیو و موسیقی بود.جالب اینکه در اساسنامه آمده است: کمیسیون رادیو مامور است برنامه ای جامع تنظیم و به تصویب دولت برساند که به ترتیب منظمی اخبار و نطق ها و موسیقی را برای پرورش افکارعمومی از طریق رادیو پخش نماید.همچنین در مراکز کشور بلندگوهایی در اماکن عمومی برای شنیدن رادیو نصب خواهد شد.

اسلاید 3: برنامه سازی برای رادیو1- فردی که با بهره گیری از عوامل معنوی و فرهنگی و نیروهای انسانی لازم به مدد تکنیک های خاص رادیویی به خلق یک اثر خوب و شنیدنی نائل شود برنامه ساز رادیو است .2- به یاد داشته باشیم قبل از هر مداخله بهداشتی و آموزشی از نوع وسیله ارتباط جمعی مورد نیاز اگاهی داشته باشیم .

اسلاید 4: اصول برنامه سازی رادیویی1- هدف برنامه2- تحقیق در باره برنامه3- طرح برنامه4- برآورد مالی5- آمادگی وتمرین6- ضبط واجرا7- بازشنوی و کنترل

اسلاید 5: هدف برنامه1- هدف برنامه در رادیو عبارت است از قصد یا منظور از ارائه یک برنامه رادیویی یا پیامی معین برای گروهی مشخص از شنوندگان.2- هدف در قالب ایده هایی مختلف به وسیله برنامه ساز توسعه یافته و به صورت یک اثر منطقی شامل مجموعه ای از اصوات، گفتار و نغمه های جذاب وجلب کننده است.

اسلاید 6: پرسشبه این پرسشها پاسخ دهید:1- آیا ایده تان به اندازه کافی جالب هست؟2- آیا ایده های دیگری وجود دارد که بیشتر و بهتر ما را به هدف برساند؟3- آیا این ایده با کانال ارتباطی یعنی رادیو متناسب است؟4- شنوندگان این برنامه چه گروهی هستند و چه انتظاراتی دارند؟5- شنوندگان ما از لحاظ رفتار / باور و نگرش چه خصوصیاتی دارند؟

اسلاید 7: تحقیق1- برای پاسخ به سوالات مطرح، پیشنهاد تحقیق می دهیم 2- جستجو، طرح سوال، تعمق و یافتن جواب در امری که ناشناخته است تحقیق نام دارد3- هرعاملی که ما را در شناخت این مجهولات کمک کند منبع تحقیق است

اسلاید 8: منابع تحقیق1- کتابخانه2- دانشگاه 3- انجمنهای علمی4- موسسه های علمی 5- وزارت خانه ها6- مراکز فرهنگی7- مراکز آمار8- اینترنت9- اشخاص آگاه

اسلاید 9: انتخاب رسانهپس از مرحله تحقیق و حصول اطمینان از توفیق نسبی ایده مطرح شده باید ببینیم آنچه می خواهیم ارائه کنیم در قالب یک برنامه رادیویی، اثربخش تر از هر وسیله ای است .

اسلاید 10: طرح برنامه1- دراین مرحله لازم است طریقه و قالب ارائه برنامه را مشخص کنیم بطور مثال برنامه به صورت گفتاری ساده باشد ویا در قالب میزگرد، مصاحبه ، نمایش یا مجموعه باشد.2- انتخاب تیتر و عنوان مناسب (آرم) از دیگر نکات کلیدی طرح است.

اسلاید 11: برآورد مالی و فنی 1- از وظایف برنامه ساز رادیویی ،برآورد مالی هزینه های برنامه و برآورد امکانات فنی لازم است.2- طرح وبرنامه هرشبکه موظف به پذیرش یا رد برنامه است3- برآورد فنی در یک برنامه رادیویی می تواند شامل تعیین حقوق نویسنده یا نویسندگان ،مجریان ،هنرپیشگان ،موزیک و وسایل فنی باشد.

اسلاید 12: تمرین 1- تمرین و آمادگی نقش سازنده و موثری در کیفیت اجرایی و صحت انجام برنامه های رادیوست.2- تمرین صحیح می تواند از میزان اشتباه و کندی در روند اجرایی برنامه را به حداقل برسا ند.

اسلاید 13: ضبط و اجراضبط و اجرای برنامه تجسم ایده ها و مفاهیم ذهنی ما به صورت یک ترکیب صوتی است.

اسلاید 14: کنترل و بازشنوی1- پس از ضبط برنامه ، تهیه کننده نوار ضبط شده را با دقت از آغاز می شنود و صداهای اضافه و گفتارهای تکراری را حذف می کند.2- همچنین تداوم منطقی بین بخش های مختلف برنامه را ایجاد می کند ودر نهایت برنامه برای پخش آماده می شود.

اسلاید 15: برنامه های رادیویی آنچه را که فرستنده رادیویی، پخش و توسط گیرنده رادیویی شنیده می شود، برنامه رادیویی نام دارد.برنامه رادیویی، دو گروه عمده اند:1- برنامه های زنده، که بیشتر اطلاع رسانی فوری دارند2- برنامه های تولیدی

اسلاید 16: فرم برنامه های ساده رادیویی1- برنامه های گفتاری2- سخنرانی3- میزگرد4- مصاحبه5- گزارش

اسلاید 17: به یاد داشته باشیمبرنامه های گفتاری رادیو، نباید بیشتر از ده دقیقه طول بکشند، زیرا تجربه نشان داده که مغز، شنونده بیش از ده دقیقه مطلب یکنواخت نیست و خسته می شود. همچنین برنامه های طولانی مدت، باعث تشویش ذهن می شود و مطالب اولیه نیز فراموش میشوند، البته این نکته برای برنامه های عمومی است و در برنامه های تخصصی برعکس است.

اسلاید 18: برنامه ها ی مرکب رادیوییمجموعه ای از فرم های مختلف رادیویی که به تناسب، در یک قالب عرضه شوند، برنامه ترکیبی نام دارد.

اسلاید 19: برنامه های مجله ای سادهبرنامه هایی هستند که علاوه بر گفتار و موسیقی، یک یا دو فرم از فرمهای مختلف رادیویی نیز در آنها بکار گرفته شده اند، مثل گفتار و مصاحبه، گفتار و گزارش، گفتار و قطعات نمایشی

اسلاید 20: برنامه های مجله ای مرکبهمانند فرم ساده به شمار می روند، اما چند فرم رادیویی مثل گزارش مصاحبه، رپرتاژ، قطعات نمایشی دارند.

اسلاید 21: برنامه های گفتاریاین نوع برنامه ها، خسته کننده ترین برنامه های رادیو هستند، بنابراین بهتر است این گفتار، خرد شود

اسلاید 22: سخنرانیاز فرمهای رایج در رادیو است که ریشه در سنت ما دارد.عمده ترین اصل در یک سخنرانی، رعایت فکر اصلی و تداوم منطقی مطالب ارائه شده و یافتن لحن صحیح و مناسب برای سخنران است.

اسلاید 23: به یاد داشته باشیمدر سخنرانیها از بهترین و خطیب ترین کارشناسان، استفاده کنیم.افرادی را انتخاب کنیم که صدای دلپذیرتری داشته باشند.بهترین نوع سخنرانی در رادیو، ساده ترین و موجزترین آن است.بدترین نوع سخنرانی آن است که از روی نوشته، خوانده شود زیرا شنونده در برابر القائات رسمی، روحیه مقاوم می یابد.

اسلاید 24: میزگردمیزگرد از قالبهای برنامه های رادیویی است که بعضا کاربرد دارد و جزو برنامه های گفتاری به شمار میرود.در این برنامه معمولا دو یا چند متخصص همراه مجری برنامه، مسئله یا مشکلی را که مبتلابه عموم مردم یا گروه اجتماعی خاص است، مطرح میکنند.در این گونه موارد، نیاز به مجری مسلطی داریم که به برنامه آشنا باشد و بتواند اندیشه های مطرح شده را با پیوندی منطقی و با رعایت تسلسل فکری دنبال کرده و نتیجه گیری کند.

اسلاید 25: مصاحبهمصاحبه از انواع گفتارهای رادیویی است که در آن یک متخصص یا کارشناس مطلع وآگاه، همراه با مجری به طرح مسئله می پردازد.مصاحبه بدون اطلاع قبلی یا با اطلاع قبلی صورت می گیرد

اسلاید 26: گزارشگزارش عبارت است از بررسی،تعریف و تشریح وقایعی که در زمان و مکان دیگری غیر از استودیو روی می دهد.در این برنامه چگونگی ان حوادث و وقایع برای شنوندگان بازگو می شود.هرچه اطلاعات گزارشگر کاملتر باشد گزارش بهتری خواهد شد.

اسلاید 27: گفتار و موسیقیموسیقی به جذاب شدن برنامه کمک می کند. گفتار و موسیقی همواره نسبت 50% دارند.ثابت شده که بعد از 150 کلمه می توان از یک موسیقی فاصله ای استفاده کرد.هرچه مطلب برنامه سختتر باشد و فهم ان مشکل باشد باید فواصل موسیقی کمتر شود.

اسلاید 28: برنامه های ترکیبی برنامه های ترکیبی قالب های منفاوت دارند.سرگرمی:با ایجاد فضای شاد طراحی می شوند مثل کمدی یا طنز.مسابقه:مسابقه و ازمایش های هوش و در نهایت جایزه دادن از برنامه هایی است که می تواند در یک برنامه مرکب کاربرد داشته باشد.مسابقات رادیویی می تواند در حضور تماشاچی یا بدون ان برگزار شود.

اسلاید 29: نکات مسابقهپرسشها باید بدیع و جالب باشند.سوالها، طوری طراحی شوند که ضمن دوری از پیچیدگی های غیر لازم، فکر شنونده را به کار بیاندازد.شرایط بومی و منطقه ای را رعایت کنید.برای سوالات، هدف گذاری کنید.از پراکندگی موضوع بپرهیزید.جوایزی اختصاص دهید.

اسلاید 30: درام رادیوییدرام، همان نمایش رادیویی است اعم از کمدی یا غم انگیز.سرچشمه اصلی درام، متاثر از زندگی انسان است.موضوع درام باید جذاب انتخاب شود.شنونده با شنیدن آن احساس طبیعی بودن کند.هدف درام مشخص باشد.زبان ساده و مناسب داشته باشد.طولانی و خسته کننده نشود.

اسلاید 31: موسیقی نمایشبیش از هر چیز، باید به موسیقی نمایشمان فکرکنیم، به طور مثال برای برنامه پزشکی می توان از موسیقی سریال ابو علی سینا اقتباس کرد.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید