برنامه‌ریزی

آشنایی با مدل مبنا (قسمت اول)

ashnaee_ba_modele_mabna

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با مدل مبنا (قسمت اول)”

آشنایی با مدل مبنا (قسمت اول)

اسلاید 1: به نام خداعنوان درس سوم: آشنايي با مدل مبنا (قسمت اول)(تشکيل کميته راهبري، شناخت وضعيت موجود سازمان، تدوين اصول ارزشي، ترسيم افق چشم‌انداز، تدوين بيانيه ماموريت)

اسلاید 2: نقشه راهنماي مدل مبنا

اسلاید 3: در پايان مطالعه اين درس خواهيد توانست: با قسمتي از مجموعه اول مدل مبنا آشنا شويدنقش کميته راهبري برنامه‌ريزي استراتژيک را در فرايند برنامه‌ريزي استراتژيک تشريح کنيدنحوه شناخت سازمان به عنوان گام اوليه فرايند برنامه‌ريزي استراتژيک را تشريح کنيداصول ارزشي را تعريف نموده و نحوه تدوين آن را بيان کنيدتعريف شفافي از افق چشم‌انداز، ضرورت آن و نحوه ترسيم آن داشته باشيدتعريف شفافي از بيانيه ماموريت، ضرورت آن و نحوه تدوين آن داشته باشيد

اسلاید 4: مجموعه شناخت و آماده‌سازي مدل مبنا

اسلاید 5: تشکيل کميته راهبري

اسلاید 6: شناخت وضعيت موجود سازمان با ديدگاه استراتژيکشناخت راهبردي- شامل شناخت استراتژي‌ها، برنامه‌هاي بلندمدت، ميان‌مدت و کوتاه‌مدت در وضعيت فعلي و شناخت مجموعه پروژه‌هاي در دست، و عملکرد سازماناساسنامه سازمان مشخصات و سوابق کامل اعضاي هيات مديره و مديرعاملمعرفي سازمان، سوابق گذشته، محصولات و خدمات و مشتريان گزارشات هيات مديره به مجمع در ارتباط با عملکرد سازمان مستندات خودارزيابي نتايج ارزيابي عملکرد سازمان (هر سازمان با استفاده از معيارهاي خاص، ارزيابي عملکرد را انجام مي‌دهد. فارغ از ميزان صحت و دقت اين کار در سازمان، تمامي مستندات مربوطه خصوصاً در سال آخر فعاليت دريافت مي‌شود)فهرست کامل پروژه‌هاي انجام شده (خصوصاً در 5 سال گذشته) با تاکيد بر پروژه‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي مديريتي به همراه نتايج اجراي آن

اسلاید 7: شناخت وضعيت موجود سازمان با ديدگاه استراتژيکشناخت ساختاريشرح وظايف مصوب واحدهاي مختلف سازمانيمقررات قانوني در ارتباط با نمودار سازماني ساير مستندات در ارتباط با ساختار شناخت فرايندي- با هدف کسب شناخت کامل نسبت به فرايندهاي سازماني در توليد محصولات يا ارايه خدمات

اسلاید 8: تدوين اصول ارزشي سازمانچک‌ليست اصول ارزشي شرکت مبنامجموعه‌اي از باورها و رفتارهاي قابل قبول و غيرقابل قبول کارکنان را نشان دهدبر اساس مجموعه‌اي از لغات متداول که صدها شرکت استفاده مي‌کنند نباشد بلکه منحصر به سازمان باشدبا فعاليت‌هاي واقعي کسب و کار سازگاري داشته باشدآن را به نظام انگيزش، ارتقاء، و سنجش عملکرد گره زداز باورها و اخلاقيات مديران ارشد گرفته شودتوسط همه کارکنان قابل درک باشدبا گذشت زمان و تغيير شرايط و استراتژي‌هاي سازمان، دستخوش تغيير نشود

اسلاید 9: ترسيم افق چشم‌اندازتصويري ذهني و محرک از آينده مطلوب سازمان است.مهيج و انرژي‌زاست و بالاترين استانداردي است که يک سازمان مي‌تواند خود را در قبال ميزان نيل به آن سنجش کند.آرزو و رؤياي آينده سازمان را به تصوير مي‌کشد. نشانگر تصورات ايده‌الي است که سازمان مي‌خواهد نسبت به مشتريان، کارکنان و جامعه داشته باشد. باعث ترغيب کارکنان به سمت آينده مطلوب مي‌شودمثال : چشم‌انداز 20 سال قبل مايکروسافت: ”ما مي‌خواهيم در بيست سال آينده هر شخص در هر کجاي دنيا، يک کامپيوتر شخصي در منزل خود داشته باشد“

اسلاید 10: عناصر قابل استفاده در ترسيم افق چشم‌اندازVISIONنقطه تمايز محصولات و خدمات ما چه خواهد بود ؟نقش فناوري در سازمان ما چگونه خواهد بود؟چگونه براي مشتريان خود ايجاد ارزش خواهيم کرد؟سازمان ما براي کارکنان چه شکلي خواهد داشت؟کارکنان چگونه براي موفقيت سازمان خواهند کوشيد؟در قبال مجمع و سهامداران چه وضعيتي خواهيم داشت

اسلاید 11: چک‌ليست تدوين چشم اندازخلاصه و به صورت چند پاراگراف کوتاه، ساده و قابل درک است همسو و همراستا با چشم انداز بيست‌ساله کشور و صنعت است مديران در تدوين بيانيه چشم‌انداز مشارکت داشته‌اند در عين حال که مبتني بر واقعيت‌ها و توانمندي‌هاي سازمان است، چالش‌آميز و دشوار است الهام بخش، قابل به ذهن‌سپاري و هدايت‌کننده رفتار بوده و تاثير ذهني مثبتي ايجاد مي‌کند به آينده مطلوب سازمان براي تمامي ذي‌نفعان توجه شده است به جايگاه سازمان در کشور و جهان توجه شده است به جايگاه سازمان در قبال همه ذي‌نفعان (کارکنان، مشتريان، سهامداران و جامعه) توجه شده است نقش تکنولوژي‌هاي مرتبط در چشم‌انداز مورد توجه قرار گرفته است

اسلاید 12: چک‌ليست تدوين چشم اندازنحوه ترسيم افق چشم‌انداز در مدل مبنامرور مستندات سازمان و کسب شناخت از وضعيت فعليمصاحبه با مديريت ارشد به منظور درک تصور ايده‌ال آن‌ها از آينده سازمانانجام مطالعات بنچ‌مارک روي چشم‌انداز صنايع مشابهترسيم افق چشم‌انداز پيشنهادي 20 ساله سازمان (با توجه به موارد فوق)تشکيل جلسه کميته راهبري، ارايه مفاهيم چشم‌انداز و ارايه چشم‌انداز پيشنهادياخذ و اعمال نظرات اصلاحي اعضاي کميته روي چشم‌انداز پيشنهادي نهايي کردن و تصويب بيانيه چشم‌انداز

اسلاید 13: تدوين بيانيه ماموريتجمله يا عبارتي که بدان وسيله، قصد يک سازمان از مقصود سازمان‌هاي مشابه متمايز مي‌شود. مأموريت، بيان کننده علت وجودي سازمان است. بلکه به آينده نزديک توجه دارد و محصولات، خدمات، مشتريان و فرايندهاي کاري کليدي را توصيف مي‌کند. بيانيه مأموريت، نبايد بسيار وسيع يا کم عمق باشد. به مثال زير توجه کنيد:بيانيه مأموريت شرکت زنيت (Zenith) در دهه 1960: ما سازنده بهترين دستگاه‌هاي تلويزيون هستيم.بيانيه مأموريت موتورولا (Motorola) در دهه 1960: استفاده از تکنولوژي براي خدمت‌رساني به جامعه. اين تعريف باعث شد که با گذشت زمان به سمت ساخت تلفن، پيجر و دستگاه موبايل روي آورند. پس بيانيه مأموريت نبايد ديد سازمان را برروي فرصت‌هاي جديد ببندد.

اسلاید 14: چک‌ليست تدوين ماموريت در مدل مبنابه وضوح سازمان از ساير سازمان‌ها يا رقبا متمايز سازد.آنچه که سازمان انجام خواهد داد (در يک افق زماني معمولاً 5 ساله)، تعريف و از آن مهمتر آنچه را سازمان انجام نخواهد داد، مشخص کند.بر توانايي‌ها و قابليت‌هاي سازمان بنا شده و معقول و منطقي باشد.به سازمان اين امکان را بدهد که در ارتباط با فرصت‌هاي آينده، تصميمات مطلوبي اتخاذ کند.بدون ذکر جزييات، محصولات و خدمات کليدي و عمده سازمان را بيان کند.طول آن متجاوز از يک پاراگراف نباشد.براي همه کارکنان به خوبي قابل درك باشد.عاري از کلمات پيچيده بوده و متني روان داشته باشد.بر زمان خيلي دور متمرکز نبوده و با چشم‌انداز مشتبه نشود.در مواقع لزوم و هر چند وقت يکبار قابليت بازنگري داشته باشد تا شرايط پيش‌بيني نشده در آن لحاظ شود.

اسلاید 15: مجموعه شناخت و آماده‌سازي مدل مبنا

اسلاید 16: شما موفق به اتمام سومين جلسه يادگيري شديد

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید