کسب و کارگزارش‌های دولتیمدیریت و رهبریسایربرنامه‌ریزی

آشنایی با نظام پیشنهادها با تاکید بر نحوه بررسی پیشنهادها

صفحه 1:
*#عنوان سخنراني آشنايي بانظام پيشنهادها ( با تاکید بر نحوه بررسي پيشنهادها سعید فنح الهي راد مرداد 90

صفحه 2:
a توضيحاتي در زمینه نظام پيشنهادها نكا جایگا ‎ju‏ لیندهای .© نكاهويه جايكام فرآيند بروسودر نقشه فرآيندهاى 3 4 5 6 7 8 9 .10 موضوعات غیر قابل طرح به عنوان پيشنهاد رويكردهاي لازم براي بررسي پيشنهاد چالشهاي بررسي پیشنهاد نظارتهای دبیرخانه ای بر بررسی پيشنهادها كاه به‌هومنوع درخواست تجدند بر دز پززسین ریانبها: پارامترهای تعیین نتیجه بررسی مورف بر استانداردها ی برزننتی پیتنتهاد نقش مدیران در نظام پيشنهادها

صفحه 3:
۱) شناخت نظام پیشنهادها (فرایند.فلسفه.اهداف ضرورت . تاریخچه و...)

صفحه 4:
ام پيشنهادها نظامی است که طبق آن فرایندهایی برای ایلثه و دیبافت بسررسوولعلام نتيجه - اجرلوب_يشنهادهاومصوب - و بادلشدهرولنكيزش - در سازمان ايجاد مى شود بیرخانه (ستادی) برای انجام فعالیتهای آمپزشی گزارش دهی(ارزیابی عملکرد واحدها/افراد) ایجاد می شود ضمنا سیستم اطلاعاتی برای مکانیزه کردن فرمهای نظام پيشنهادها و تهیه گزارشات بروز استقرار می یاید

صفحه 5:
ماموریت اصلي نظام پيشنهادها ایجاد فضايي در سازمان است که کلیه کارکنان را ترغیب نماید تا در زمینه كاري خویش گامهاي کوچك مستمر رو به جلو بردارند.

صفحه 6:
مسير حركتي نظام بيشنهادها

صفحه 7:
اهداف استقرار نظام پيشنهادها اهداف استقرار نظام پيشنهادها بهبود فرهنگ سازمانی (۲ ) کسب مزایای اقتصادی ايتقائروحيه مشلوكتفردوو - 2 5 ‎i‏ ‏كروهى كاركنان در يهيود سازمانى عرق “وى ‎RAPA RIAN‏ هس و نود زماقع فرموك ركازيا - 5 و -بهبود فرآیندهای کاری در سازمن با ‎abl‏ یادن نارگن" ایجاد بانک(۳ اجرای پیشنهادهای مفید کارکنان

صفحه 8:
مزابای برای سهامداران و مدیران: -مزایای اقتصادی ناشی از رفع اتلافها؛ کاهش هزینه ها -جلب رضایت بیشتر مشتریان بابت رفع مسائل و سرعت بخشی به انجام کارها -بهبود شگرف در فرهنگ سازمانی و رضایتمندی شغل ی کا رکنان ند پرای طرح نظرات و پيشنهادها -دریافت پاسخ مستدل قدرشناسانه و سریع به پيشنهادها از سئولین مربوطه -وجود امکان درخواست تجدید نظر در بررسی پشنهاد -امکان کسب رضایتمندی و غرور شغلی از مشاهده مزایای به اجرا رسیدن پيشنهادها -امکان کسب درآمد بیشتر از منشا فکر و خلاقیت برای کار کنان بعنوان پاداش پیشنهادهای پذ برفته و اجرا شده زایش شادابی,جذابیت و مفرح بودن محیط کاری شدن روحیه عارضه بینی .تحلیل گری , مشار کت جویی و مسئله ستیزی در کار کنان ای روحیه خمودگی و مسئله گریزی ینی روحیه دانش اندوزی و ۳ دانش و آگاهیهای شغلی کار کنان به واسطه جستجوی همیشکی کار کنان برای یافتن زمینه های بهبود در کار خود و ارائه پيشنهاد

صفحه 9:
لجواهایوردوو نادر طیهو قررک‌نشته( فولاد سازوکروبتلان ۱۸۶۷ - کدایمیانکلیس/۱۹۰ و بکار گیری موفق در صنایع ژاپن طی دهه های ۱۹۵۰ میلادی به بعد صدور به سازمانهای غربی از نیمه دوم دهه ۱۹۷۰ میلادی . فراگیر شدن در جهان از دهه ۱۹۸۰ میلادی :ایران آغاز در ۴ سازمان ایرانی در سال ۱۳۶۸ در بخش صنعت طی پروژه ای وزارت صنایع و گسترش آن به سایر سازمانها .اعطاى ماموريت كسترش نظام پيشنهادها در سازمانهای دولتی به سازمان مدیریت دولتی .ايجاد الزام استقرار نظام بيشنهادها در سازمانهای دولتی توسط هيات وزيران ( سال ۱۳۷۲) آغاز همایشهای سالینه نظام پیشنهادها ( از ابتدای دهه ۱۳۸۰) .ایجاد رویکرد جدید (کایزنی/مدرن) نظام پيشنهادها در سازمانهای پیشرو و گسترش آن به سایر سازمانها رواج بکار گیری سیستم اطلاعاتی نظام پيشنهادها در سازمانها از نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ ایجاد انجمن نظام پيشنهادها .الزام به استقرار نظام پيشنهادها طی ماده ۲۰ قانون خدمات کشوری .ایجاد جایزه ملی نظام پيشنهادها از سال ۱۳۸۷ در کشور

صفحه 10:
بهره كيري از سيستم اطلاعاتي تحثجادبدا كايزني بودن بيشنهاد ها (کرچکستمر و مرتبط با کار خود) بهره گیری از موتور رقابتٍ برای فعال کردن مدیران و کارکنان تفویض اختیار در بررسي پیشنهادها تس سس سایر نظامهاي سازمان هدفكذار شاخصهاء سهولت اجرا(اغلب پيشنهادها نیاز به منابع زيادي ‎i Qe‏ ندارند و توسط پيشنهاددهنده اجرا مي شوند. برای ادارهنظامپیشنهادها استقرار دبيرخانه بويا و برتحرك

صفحه 11:
گزارش دهی و اطلاع رسانی

صفحه 12:
ارتباط نظام بيشنهادها با سایر نظامها

صفحه 13:
7 0 ‎we‏ ‏7 يفيتيث وتياك یومع وال رت أطلاعات دی مهندسی و تعقیات مواد ‎all‏ و برفامه ريزى استراتؤيك واحد ‎hing gage‏ بدي میندسی ابزار مجموفه آزمایشگانی سپکو بروزه هلى تكوين اتخصصى بازركلذى 418 550 2.96 5.50 5.50 5.50 5.50 5.50 550 550 550 55۱ wins (18) da 14 15 14 14 15 12 14 10 10 15 15 15 15 15 14 15 siete بموقع (از13) 12 14 15 13 10 13 12 14 1 1 15 14 13 15 7 13 شرفت( 7.0 184 152 158 16.0 13.9 8.6 ‎ng‏ ‏117 ‏10 ‏200 ‏156 ‎BA‏ ‏146 ‏157 ‎Ba‏ ویژه 575 265 16 10 6.25 18.15 31 36.25 075 10 175 1625 144 93 92 35

صفحه 14:
2) ESSE SY 9 ae ou ‏و سا‎ 0 || دا ها مرها یاک لوم د.ا هك 138607127 ا سعید فتحلهي راد شرع وضعيت فعلى و مشكلات آنا شخ شاد نر حال حاضر بزو 2:0 ‎Sh‏ فاقد سيستم ايموببلايزر مبباشد. | تنهايا تغيير در دو شهاره دسته سيم ويك مجموعه قفل ويك داشبرد و 2 فينوان اين خودرو را به ايمهببلايزر مجيز نهود. یاب ‎up cas‏ راح ‎bot also stati‏ ینور ۱ ۲فزایی قیمت در شر خودرو حین فروش حداقل به میز! موافقت ایرانخودرو ویا مدید بروژه ري استئیل با ارائه لیست حذف و ل سنا اضف باق إن مش سود عايد سيسام ايرالخودرو ميكرحد. ۲- افزایش ضريب حفاظتي خودرو ۲- استفاده از تكنولوژي روز تسد ‎oti ge‏ ۳ 1 Tre 11387 BE BO satus ea [05 | ‏اير‎ al ‏كمينه اموريروته شاف تكوين‎ OS FREE pain ‎(tite Nadine‏ رمد متشاركت ‎ ‏۲ | تجدیدضد | |= 794652 ما ‏با تشکو اویژه ۳ ‎Fist‏ 765426 له ] ‎Tio‏ ‏اطبدر 716[ 6 - ‎fio‏ ‎i ——| ‏ات ”تر ‏فرم برسی | فراع | برسي مجدد لدسی‌نشت فا اجرنشدة | أماروكزارشات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
۹ 1 سعيد فتعالهي راد بررسي [77954 ‏دقندو_‎ ee eee lg la seid ‏عنوان‎ ‏ادعبه کمه | قلف‎ برسی ‎sta fanaa! lad (OSHS‏ تگمی ]1 لیر درضورت نكبارق بون ‎ese‏ 99559588 00 |[ سس ‎ ‎eres est‏ —_— ارتباط با مشكلات اعلام شده ‏و اراک شود دهد ‎Preis‏ میت اهمیت بیشنید ‎(acto die) Dl‏ = فيزن اقميت ييشتهاد قردي يكروفي < | إحداكترة) بل مسب توس كمينه علي ] ‎ ‎ ‎ ‏هیوست ]۳ 7 ويذه-ازنظر سير مريوطه ]+[ يحم اعتيارييشتهات ‎١“‏ | مبلاييش بيني صرفهجوى ‏نار بي ‎oe) 1387 [08 [20 iat pes‏ شح يشتهاد شح وشعيت فعلى ومشكلات آنا تنها با تغییز در نو شهازه دسته سیم ويك مجمعه ققل ویلا داشبرد و ۲11 میتیان " در حالا حاضر یژو 20۵ »99 فاقد سيستم ايمهبيلفيزر ميباشد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ین خودرو را به نیزر عجهز نود ‎

صفحه 16:
۱۳ lat |2|zlale 20 77 ال | فرم تبت احرا ‎te‏ ناخ 12[ 06] 1387] پیشنهاد دهنده ‎ ‏عنوان ييشنياد ‏تنهابا تغيير در دو شهاره دسنه سيمر ويك مجموعه قفل ويك داشبرد و 6 میاه این خودرو ره ایجولازد مجوزنجود ‎-١‏ در ابتدا دريروثه نجميع(86501/110) طى جلسه اه اعلام شد كه پروژه الک فاقدآیمویلایزر یباشد. درابن جلسه معاوتهاي ساحث و ی مهيدسي نیز عضو داشعه ند,وتممیم گرقنه شد تا لیست سثف و اخافدتفيه وبراف مات دكيا 8#قو تمه اسان ‎(sg‏ ‏؟- در مرحله دوم, ليست حذف نهيه شد شمانكينه كه در مدارك نيز أعدم اسث اذكل قمعات ارائه شده در ليست حذف واضافه فقط ا كلم مموط ‎771 [1319373575۲ 1 01 ‎pn 2 2 ‎ ‎WWE pias‏ ] اقیقد ان 0 ۳ سوم ‎BAECS RAR‏ 1 ‎ ‏يب بیشنهادات ویژه ‎[arias ‎ ‎Cas ‎EES ‎ ‎ ‎ ‎ ‏حیدرضضاهري قد ۰ انلقن 71609 ‎ ‎ ‏احری ‎bailed‏ اصلاح ليست حذف و اضاقه دد خودروف 200 :510 1 ‎ ‏در حال حاصريزة 200 )5 قالد سيستم ايمهيلايزر ‎zo‏ ‎ ‏درحال حاضر فروش هر دستاه خودروي مجهز به يمهيلايزر بيش اذ ‎١‏ ميليون ريال بالائر از خؤدروي معمولي به فروش ميرسد, با علي به ينكه مت هر دست ايميلايزر حدود ۲۵۳/۰۰ ال در هر خودرة فبياشد لذا شر خودرو ‎Ula Moo ga‏ سود آوری بيشتر خواهد ناثيت. اكد فيض كترم ذد سال اول توليد انبوه ‎2٠1٠٠»‏ دستثاه توليد و عرضه كردد سود حاصل اذ اين بروذة در ‏وضعيت فعلي ‏ تتحليل خرودي لها ‎601010 ‏مبلغ صرفه حوبي اظهاري راك لتقي ‎sida | 2 ۳ ‎۳ ‎۳ I ‏تفرييجم‎ ‏نف جيارم :191315 | عياف تجيدق باستي ‏تف ششم 1 ‎Lol‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
+ 4 2 له بررسى بيشنهادها ‏ أ ۸: عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها فرآینده: هدفگذاری کمی پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن فرآیند (00: برنامه ریزی و بودجه بندی

صفحه 18:
نقشه ف رآیندهای نظام پیشنهادها - سطح دوم(۳۰ فر آیند سطح ۲) سایرنظامهای سازمانی مرتبط ارزیابی عملکردکارنن . ۲-۷)سحابه و ‎Jacl‏ كارنامه مشاركت واحدها در سيستم ارزيابى عملكرد مديران (0-1 )محاسبه و اعمال كارنامه مشاركت واحدها در فرايند *: أموزش و ترويج آموزش ۲-۶)گزارش دهی و اطلا *-7) ترويج و تبليغات (١-؟‏ فرآیند ۵: نظارت نظارت بر کفیت بررسي و از 3-؟)نظارت بر بررسي بميقع پیشنهادها ۰۰ ۲-۵) نظارت بر اجرايبمرقع (۵-۱ نظارت بر پیشنهادهای دریاتی ‏ ۵-۵) نظارت بر اجراي پیشنهاده(صحه گذاری اجرا) -- ۶-۵) نظارت بر تدیم اجرای پیشنهادها(۵-۴ 1 5 آيند ):ارائه و درياة فرأيند©:اجراى بيشنهادها | | فرأيند ©:بررسى بيشنهادها | | فرایند 0:ارانه و دریافت محاسبه و يردلخت 04 5 ‎sats Sh‏ متشه ‎CESS‏ زمينه سازىيجرا(0-6 أمأ بر صیرطزیبه ت۳9 || ‎COR ete‏ دس ۳۳ ۳ ] ]| برنامه ریزولیر لوپ شنید([4ه اجراءييشتهد رحن | |ادتشيابييشتهدهاوقالقبول[©-© Cap ie pine Sed فرآیند ۸: عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها نظرسنجي از یفعن در زمینه نظلمپشنهاده(میران کارناندبیران).. 1-8) بهينه كاوي 2 5-48) عارضه يابي «تحليل و بازنكري (1-. فرایند۹: هدفگذاری کمی» پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن هنفكذارى كمى ياخصهاى نظام بيشتهادها 1-4 )اندازه كيرى و انتشار دستيابى به اهداف(سازمان»واحدها و افراة) (4-1 فرآيند (00: برنامه ريزى و بودجه بندى برنامه ريزوسا يانه برلئت حتقلهدلف _ 0009)بودجه ريزوس ا يانه نظام بيشنهادها(000-)

صفحه 19:

صفحه 20:
نقشه فرآیندهای نظام پيشنهادها - سطح اول (0 فرآیند سطح 4) فرآیندح»: هدفگذاری کمی » پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن قرآيند©:بيوند با سايرنظامهاى سازمانى مرتبط (ارزيابى عملكردءكورد»ارتقاامميزى مديريت و ... ) تست اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده فرآیند 0: آموزش و ترویج :فرآیند 6 ها بررسی و اعلام نتيجه اجب | فرآیند 0 ارائه و دریافت پیشنهاد فرآينده4:ياداش دهی (بهپیشنهددهنده‌بررسی کندگان ۰ مجریان و برترینهاینظم پیشنهاده فرآیند 0: برنامه ریزی و بودجه بندی

صفحه 21:
نقشه فرآیندهای نظام پيشنهادها - سطح دوم(000 فرآیند سلح ©) فرآیندج" هدفگذاری کمی» پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن هفگارک میب اخصهاین ام پیشنهادها __0.0)ندازم گبرینتشا ستیابیبه لهدن(سازمانولهدها و لفراد(-0] فرآينده: بيوند با سايرنظامهاى سازمانى مرتبط (ارزيابى عملكردءاكورد,ارتقاسميزى مديريت و ... ) محاسبه و لعما.لكارنامه مشاركتافراد در سيستم ارزيابعملكرد كا ركنا ©-0 محاسبه و لعمالكارنامه مشاركتولحدها در سيستم. ارزيابىعملكرد مديرلر©- © محاسبه و لعما-لكارناماه مشاركتسا ان لفراد در سیستم ارتقا (66 محاسبه و اعاللک ارنامه مشارکتولحدها در سیستم ممیزیدیری[6 ی فرآیند 6: آموزش و ترویج آموزش ۵2)گ زارش‌دهیو لطلاع رسانی ‏ 4ه) ترویج و تبلیفات(6 فرآیند:اجرای پیشنهادهای ۲ ی تست ‎dose: rig‏ زمینه ساز ‎q‏ فيد ار عور كور سر ط) 1 ‎ae‏ ی مرو ۳ (منابع و اخذ تابیدیه اد قايلة ب لزه | لم موضوعاتفراخرار044 لجرلیپ یشنهاد (6 ‎J‏ تن تسعیینمحدوده مشار کب( فرآیند6۳:پاداش دهی (به پیشنهاددهندهبررسی کنندگان + مجریان و برترینهای نظام پیشنهادها) محاسبه و برداختهاداشها ©-©) لنتخاببمعرفوو بادلشدهوبه برترينهائ نظام پیشنهدها (14 فرآیند 0: برنامه ريزى و بودجه بندى برنامه ريزىسالانه برلئت حققلهداف ©-©)بودجه ريزىسالانه نظام پیشنهدها( 16

صفحه 22:
۱ 1 ; | ®

صفحه 23:
چه موضوعاتي نمي تواند تحت عنوان پیشنهاد در نظام پيشنهادها مطرح شود 1-انتقاد از روش و استاندارد انمام كاري بدون ارائه راه مل 2- شکایت(اشفاص یا واهدهاي خاص) 3-هنگامي که پیشنهاد جنبه تذکر و يادآ‌ري صرف براي انجام روش کار ي باشد 4-موضوع پیشنهاد. وظایف جاري و مورد پيگيري پيشنهاددهنده باشد 5-درخواستهاي اداري و ملزومات 6 -درخواستهاي سخت افزاري و همچنین درخواستهاي نرم افزاري که تنها براي پيشنهاددهنده مورد کاربرد باشد

صفحه 24:
9 ‌ 0 رویکردهایسحیح بررسرپ یشنهلاد

صفحه 25:
با پيشنهاددهنده گان بر خوردی محترمانه و قدر شناسانه و مثبت داشته باشیم 4 0 ۰ برخورد مثبت و مناسب با بيشنهاددهنده ‎٠‏ ارائه بيشنهادهاى بيشتر

صفحه 26:
برخورد مناسب با پيشنهادهنده ۳ هر بر که پيشنهاه را همانند هدیه ای گیانقدر از پيشنهاددهنده پاس بدارید

صفحه 27:
در نظام پيشنهادها پذیرش پیشنهاد ارزش است -بررسی کننده پیشنهاد همواره ‎g‏ می بایستی در تعامل فکری با پيشنهاددهنده پیشنهاد را به سمت تكميل و پذیرش هدايت كند -درصد بالاتر پذیرش و اجرای پیشنهاد در واحدهای سازمان توفیق است

صفحه 28:
ا |

صفحه 29:
جالشهای بررسی پیشنهاد

صفحه 30:
جالشهای بررسی پيشنهاد

صفحه 31:
جالشهای بررسی پيشنهاد

صفحه 32:
جالشهای بررسی پيشنهاه تساخیر دراجيلى 1

صفحه 33:
چالشهای بررسی پيشنهاد بی عدالتی در بررسی -۵ پيشنهادها دخللهادنس متواحه) (در تسعیبر‌نستیجه بسروسی

صفحه 34:
نظارتهای دبیرخانه ای بر بررسی ( 2 نظارتهای دبيرخانه اى بر بررسى بيشنهادها ‎(CC‏

صفحه 35:
تداوم اجرای پيشنهادها صحت امتیازدهی محاسبات صرفه جویی پیشنهادهای ویژه و بررسی بموقع پیشنهادها نظارت بر کیفیت پیشنهادهای دریافة ارت بر کیفیت پیشنهادهای دریافتی اجرای بموقع پيشنهادها کیفیت بررسی پیشنهادهای رد شده صحه گذاری اجرا

صفحه 36:
+ ۱ نكاهويه موضوع درخواستق جديد نظر در بر رسيي يشنهاد-م ) 7/(© 6

صفحه 37:
۰ تعداد دفعات مجاز درخواست بررسی مجدد ۰ مرجع بررسی درخواستهای بررسی مجدد ۰ مهلت بررسی درخواستهای بررسی مجدد

صفحه 38:
لنولع ( سعكزيه ضكسيييد يرس يمسق 6 هاوت عیین‌نتیجه بسررسی‌پیشنهادهد 6

صفحه 39:
الف ) قابل قبول و قابل اجرا ب) غیرقابل قبول ب -۱) پيشنهاد تکراری است ب -۲) پيشنهاد در راستای سیاستهای سازمان يا واحد نیست ب -۳) پيشنهاد در سازمان جاری است ب -۴) اجرای پيشنهاد امکان پذیر نیست ب -۵) اجرای پيشنهاد از نظر تحلیل هزینه فایده به نفع سازمان /واحد نیست ب-۶)پيشنهاد تعریف شده (بطور مستند)و در برنامه کاری سازمان/واحد قرار دارد ب-۷)موضوع پيشنهاد #وظیفه پيشنهاددهنده است ب-۸)موضوع در قالب پيشنهاد قابل طرح نمی باشد

صفحه 40:
ملاكك اول : پيشنهاددهنده و همچنین کمیسیون بررسی کننده پيشنهاد مى توانند با پرسش سوال ذیل وظیفه را از پيشنهاد تمیز دهند: «آیا انجام اقدام مندرج در ييشنهاد توسط مقاممافری لعيين شده وجلئم اتجام آن فرد را مورد سوال وی قرار می دهد؟؛ اگر پاسخ سوال مثبت باشد اقدام يا بهبود مندرج در پيشنهاد وظیفه پيشنهاددهنده بوده و در قالب پيشنهاد قابل قبول نمی باشد و بالعکس ملاکث دوم : وظایف افراد انجام فعالیتهای مقرر مطابق با . * استانداردهای موجود يا تعیین شده توسط مقام مافوق است.بدین ترتیب پيشنهادها نمی توانند در مورد اجرای فعالیت تعیین شده با روش مقرر باشند لکن هر تغیبری در مورد فعالیتها و یا استانداردهای انجام آنها با .هدف _ بهره وری بیشتر می تواند بعنوان پيشنهاد مورد قبول باشد

صفحه 41:
مرورءیر لستانداردهاویررسیپیشنهلاهد

صفحه 42:
مروری بر استانداردهای بررسی پيشنهادها بسروسیسموقع بسيشنهادها طبق‌آیین‌نلمه-1 بريسىئكروه ب يشنهادها- © دعوناز پيشنهاددهنده در جلسه بررسلدر صورنامکار) و با حدلقلسرقرلروتسمانبا 5 چودر صووتوجودلبهام در پسيشنهاد همفکریو تسلاش‌جهدتسکمیل تسفییر و با تعدیلبسيشنهاد جهناجولییشدردر صوونفیاز)-۲) آسبنستلیج بسروسیور قسلبفسرم بسروسیپسيشنهادها در قللجمالقی‌پودبلنه و قدیشناسلنه- 6 از پسيشنهادههن ذکر داللمنطتیو حسندلدر حل نغیر قابلقبولعام نمودربسيشنهاد -0© تعبيروسئولو مهلطجرا در حللقلبل ياعلام نموهيشنهاد- 7 اريشيلبيو تعببرهقيقامتياز بيشنهادهاوق لبلقبو لطب هستور ل فمل ©

صفحه 43:
۶

صفحه 44:
كاركنان و فرهنگ-۴ سازماز وضعيت طراحى نظام-۳ بيشنهادها و آيين نامه

صفحه 45:
,در بازارها همواره عرضه به دنبال تقاضا حرکت مي کند

صفحه 46:
دیدگاه های موثر در جلب مشارکت کارکنان توسط مدیران ۳ = چهار اصل فکری که ضامن جلب مشارکت کار کنان توسط مدیران است

صفحه 47:
ريسك بنذيرودر بذيرشو آزمونليدم هاي‌جدید رح برهيزاز فرلهم كردن مكانائلازم برليدموته سازيو تست ‎fee‏ ترغیبر تشویقدانمي‌کارکنابه مشارکتو ‎PED‏ ‏اينانتش‌مربي‌گریدر لموزشفنوزمفاهيم خاقیتب هو کارکنان لطلاع رساتیستمر به کارکنان‌از موضوعات‌طروحه 0 »در جلساتمديريتيشركتدر زمينه لهدلف استرلتزيها پروژه هاي جدید و ليجاد فضاور قابتيدر لمر خلاقيت( از طريقة_شويقم” بسرتزينها و تاثير دهودر ‎(HES Sle‏ برخورد محترمانه و قدرشناسانه به پیشنهادها(و-9 حضور فعالاه در جلساتب ررسیپ یشنهلاهد0 نظارتبر بررسیپ یشنهادهاودریافتیمربوط به حوزم6 خود پيگيرياجرايي رشنهادهايمصوببمرتبط با ولحد اعام مساتلپ یش رو ودرقا لبموضو عاتف راخوانب ‎PAL pL‏ پیشنهادها توسط کارکنان بركزاريجلساتهم لنديشيدر زميناه موضوعاتكاريولحد و-© لستخراج پيشنهادهایگ روهی

صفحه 48:
توخم هه چیز دای مدیریت بی شور و شوق روحيه ريسك كريزى و عافيت طلبى عدم بركزارى جلسات داخلى عادت كردن به وجود مسائل و فقدان فرآيند حل مسئله گرفتار شدن در چنگال روزمرگی و امور جاری و غفلت از فعالیتهای و فلت از اطلاع رسانی موضوعات مهم سازمانی به کار کنان عدم شر کت در جلسات بررسی پیشنهاد غفلت در مربی گری و انگیزش کار کنان غفلت از فعالیتهای توانمند سازی و تفویض اختیار

:عنوان سخنراني آشنايي بانظام پيشنهادها ) با تاكيد بر نحوه بررسي پيشنهادها سعيد فتح الهي راد مرداد 90 فهرست توضيحاتي در زمينه نظام پيشنهادها .۱ ن//گاهیب///ه /جای/گاه /ف//رآ/ی/ند ب//رر/س/یدر ن//قشه /ف//رآ/ی/ندهای 2. ن//ظام پ///یشنه/اد/ها موضوعات غیر قابل طرح به عنوان پیشنهاد .3 رويکردهاي الزم براي بررسي پيشنهاد .4 چالشهاي بررسي پيشنهاد .5 نظارتهای دبیرخانه ای بر بررسی پیشنهادها .6 نگاهی به موضوع درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهاد .7 پارامترهای تعیین نتیجه بررسی .8 مروری بر استانداردهای بررسی پیشنهاد .9 نقش مديران در نظام پيشنهادها .10 )1شناخت نظام پيشنهادها (فرايند،فلسفه،اهداف،ضرورت ،تاريخچه و)... نظام پيشنهادها چيست؟ :نظام پيشنهادها نظامي است كه طبق آن فرايندهايي براي دريافت ارائه و ب ررسيو اعالم ن تيجه - اجراي يشنهاد هايم صوب - پ و پ اداشد هيو انگيزش - در سازمان ايجاد مي شود :و دبيرخانه (ستادي) براي انجام فعاليتهاي آموزشي ت رويجي- ن ظارتيو - گزارش دهي(ارزيابي عملكرد واحدها/افراد) ايجاد مي شود .ضمنا سيستم اطالعاتي براي مكانيزه كردن فرمهاي نظام پيشنهادها و تهيه گزارشات بروز استقرار مي يابد ماموريت اصلي نظام پيشنهادها ماموريت اصلي نظام پيشنهادها ايجاد فضايي در سازمان است كه كليه كاركنان را ترغيب نمايد تا در زمينه كاري خويش گامهاي كوچك مستمر رو به جلو بردارند. مسير حركتي نظام پيشنهادها در حيطه كار خود بهبودهاي كوچك اهداف استقرار نظام پيشنهادها اهداف استقرار نظام پيشنهادها بهبود فرهنگ سازمانی )۲ شارکت ردیو - ف ارتقایروحيه م گروهی کارکنان در بهبود سازمانی همسو ن مودنم نافع ف ردیک ارک نانب ا - م نافع س ازمان ی افزایشدان شش غلیک ارک نان - اسب رایت بلور خ الق يت و - ايجاد ب ستر م ن ب استعدادهایک ارک نان )1 ايجاد بانک)۳ اطالعاتي قابل دستيابي همگاني به گامها و فرصتهاي بهبود کسب مزاياي اقتصادي صرفه جويي اقتصادی از طريق حذفاتالفها بهبود فرآیندهای کاری در سازمان بااجرای پيشنهادهاي مفيد کارکنان مزایای مورد انتظار از استقرار نظام پيشنهادها در شركت مزایای برای سهامداران و مدیران: مزایای اقتصادی ناشی از رفع اتالفها،کاهش هزینه ها-جلب رضایت بیشتر مشتریان بابت رفع مسائل و سرعت بخشی به انجام کارها -بهبود شگرف در فرهنگ سازمانی و رضایتمندی شغلی کارکنان مزایای برای کارکنان ایجاد فرصتی ارزشمند برای طرح نظرات و پیشنهادهادریافت پاسخ مستدل ،قدرشناسانه و سریع به پیشنهادها از مسئولین مربوطهوجود امکان درخواست تجدید نظر در بررسی پیشنهادامکان کسب رضایتمندی و غرور شغلی از مشاهده مزایای به اجرا رسیدن پیشنهادهاامکان کسب درآمد بیشتر از منشا فکر و خالقیت برای کارکنان بعنوان پاداش پیشنهادهایپذیرفته و اجرا شده افزایش شادابی،جذابیت و مفرح بودن محیط کارینهادینه شدن روحیه عارضه بینی ،تحلیل گری ،مشارکت جویی و مسئله ستیزی در کارکنانبجای روحیه خمودگی و مسئله گریزی بازآفرینی روحیه دانش اندوزی و افزایش دانش و آگاهیهای شغلی کارکنان به واسطهجستجوی همیشگی کارکنان برای یافتن زمینه های بهبود در کار خود و ارائه پیشنهاد تاريخچه نظام پيشنهادها :جهان مان -1867ك ا الزمو انگليس 1908و . )... اجراهايم ورد يو ن ادر ط يدو ق رنگ ذشته( ف والد س ازيك روپآ ل : .بكارگيري موفق در صنايع ژاپن طي دهه هاي 1950ميالدي به بعد .صدور به سازمانهاي غربي از نيمه دوم دهه 1970ميالدي .فراگير شدن در جهان از دهه 1980ميالدي :ايران .آغاز در 4سازمان ايراني در سال 1368در بخش صنعت طي پروژه اي وزارت صنايع و گسترش آن به ساير سازمانها .اعطاي ماموريت گسترش نظام پيشنهادها در سازمانهاي دولتي به سازمان مديريت دولتي .ايجاد الزام استقرار نظام پيشنهادها در سازمانهاي دولتي توسط هيات وزيران ( سال )1372 .آغاز همايشهاي ساليانه نظام پيشنهادها ( از ابتداي دهه )1380 .ايجاد رويكرد جديد (كايزني/مدرن) نظام پيشنهادها در سازمانهاي پيشرو و گسترش آن به ساير سازمانها .رواج بكارگيري سيستم اطالعاتي نظام پيشنهادها در سازمانها از نيمه دوم دهه 1380 .ايجاد انجمن نظام پيشنهادها .الزام به استقرار نظام پيشنهادها طي ماده 20قانون خدمات كشوري .ايجاد جايزه ملي نظام پيشنهادها از سال 1387در كشور ويژگيهاي نظام پيشنهادهاي مدرن/کايزني و تفاوتهاي آن با نظام پيشنهادهاي سنتي کايزني بودن پيشنهاد ها ،مستمر و مرتبط ب111ا ک11ار خ1ود( )ک111وچک بهره گيري از سيستم اطالعاتي تحت web بهره گیری از موتور رقابت برای فعال کردن مدیران و کارکنان تفويض اختيار در بررسي پيشنهادها پيوند نظام پيشنهادها با ساير نظامهاي سازمان سهولت اجرا(اغلب پيشنهادها نياز به منابع زيادي ندارند و توسط پيشنهاددهنده اجرا مي شوند سيستم هدفگذاري کمي شاخصهاي مشارکت توسط مديريت برای اداره نظام پیشنهادها استقرار دبیرخانه پویا و پرتحرک محورهاي فعاليت دبيرخانه پوياي نظام پيشنهادها آموزش و فرهنگسازي فعاليتهاي نظارتي فعاليتهاي نظارتي عارضه يابي و بهبود برنامه ريزي گزارش دهي و اطالع رساني ارتباط نظام پيشنهادها با سايرنظامها نظام ارزيابي عملکرد مديران نظام ارزيابي عملکرد افراد ارتباط نظام پيشنهادها با ساير نظامها نظام بازبيني سبك رهبري نظام آکورد نظام ارتقا کارکنان تصويري از سيستم اطالعاتي :فرم ارائه پيشنهاد ‏www.themegallery.com تصويري از فرم بررسي پيشنهاد ‏www.themegallery.com تصويري از فرم اجراي پيشنهاد ‏www.themegallery.com نقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح اول( ۱0فرآیند سطح )۱ فرآیند :۷پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبط فرآیند :۶آموزش و ترویج فرآیند :۵نظارت :فرآیند۴ انگيزش :فرآیند3 اجرای پیشنهادها :فرآیند 2 بررسی پيشنهادها و اعالم نتیجه فرآیند :۸عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها فرآیند :۹هدفگذاری کمی ،پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن فرآیند :10برنامه ریزی و بودجه بندی :فرِآیند 1 ارائه و دریافت پیشنهاد نقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح دوم( ۳0فرآیند سطح )2 فرآیند :۷پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبط پيوند مشارکت افراد در سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان )۲-۷محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت و1احدها در سیستم ارزیابی عملکرد مدیران )۷-۱ محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت سالیانه افراد در سیستم ارتقا )۴-۷محاسبه و اعمال کارنامه مشارکت و1احدها در سیستم ممیزی 1مدیریت )۷-۳ فرآیند :۶آموزش و ترویج آموزش )۳-۶ترو1یج و 1تبلیغات )۶-۱ )۲-۶گزارش دهی و اطالع رسانی فرآیند :۵نظارت )۳-۵نظارت بر اجراي بموقع )۵-۱ )۲-۵نظارت بر بررسي بمو1قع پيشنهادها نظارت بر کيفيت بررسي و ارزشيابي پيشنهادها در کميته ها )۶-۵نظارت بر تداو1م اجراي پيشنهادها)۵-۴ )۵-۵نظارت بر اجراي پيشنهادها(صحه گذاري اجرا) نظارت بر پيشنهادهاي دريافتي فرآیند:۴انگيزش محاسبه 1و پ111ردا1خت)1-4 ،پاداشهاي پيشنهاددهندگان بررسي کنندگان و مجريان ا1نتخاب،مع1رفیو )2-4 پاداش دهی به برترینهای نظام پیشنهادها فرآیند :2بررسی پيشنهادها و اعالم نتیجه فرآیند:3اجرای پیشنهادها زمینه 1س11ازیا1جرا)1-3 در ص11ورتل11زوم 1ب111ه 1ا1خذ ت111اییدیه 1و( )اختصاص منابع براي اجرا ا1جرا1یپ111یشنه1اد )2-3 ب111ررسیپ111يشنه1ادهايدريافتي)1-2 ب111رنامه 1ریزیا1جرا1یپ111یشنه1اد)2-2 ارزشیابیپ111یشنه1ادهایق11ابلق11بول)3-2 فرِآیند :1ارائه و دریافت پیشنهاد ا1عالم 1موضوعاتف111را1خوا1ن)1-1 ت111عیینمحدوده 1مشارک1ت)2-1 دريافت پيشنهاد از ذينفعان)۱-۳ فرآیند :۸عارضه يابي و بهبود نظام پيشنهادها نظرسنجي از ذينفعان در زمينه نظام پيشنهادها(مديران،کارکنان،دبيران) )۲-۸بهينه کاوي )۳-۸عارضه يابي ،تحليل و بازنگري )۸-۱ فرآیند :۹هدفگذاری کمی ،پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن هدفگذاری کمی پاخصهای نظام پیشنهادها )۲-۹اندازه گیری و انتشار دستیابی به اهداف(سازمان،واحدها و 1افراد))۹-۱ فرآیند :10برنامه ریزی و بودجه بندی ب111رنامه 1ریزیس11ا11لیانه 1ب111را1یت111حققا1هدا1ف )10-2ب111ودجه 1ریزیس11ا11لیانه 1ن11ظام 1پ111یشنه1ادها)1-10 ن11گاهیب111ه 1ج1ایگاه 1ف111رآیند ب111ررسیپ111یشنه1ادها در ن11قشه 1ف111رآیندهاین11ظام 1پ111یشنه1ادها2- نقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح اول ( 8فرآیند سطح )1 فرآیند :7هدفگذاری کمی ،پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن فرآیند:6پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبط (ارزیابی عملکرد،آکورد،ارتقا،ممیزی مدیریت و ) ... فرآیند :5آموزش و ترویج :فرآیند3 اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده :فرآیند 2 بررسی و اعالم نتیجه :فرِآیند 1 ارائه و دریافت پیشنهاد فرآیند:4پاداش دهی (به پیشنهاددهنده،بررسی کنندگان ،مجریان و برترینهای نظام پیشنهادها) فرآیند :8برنامه ریزی و بودجه بندی نقشه فرآیندهای نظام پیشنهادها – سطح دوم( 20فرآیند سطح )2 فرآیند :7هدفگذاری کمی ،پایش و گزارش دهی میزان تحقق آن هدفگذاریک111میپ111اخصه1این11ظام 1پ111یشنه1ادها (س11ازمان،وا1حدها و ا1فراد))1-7 )7-2ا1ندازه 1گ111یریو ا1نتشار دستیابیب111ه 1ا1هدا1ف فرآیند :6پیوند با سایرنظامهای سازمانی مرتبط (ارزیابی عملکرد،آکورد،ارتقا،ممیزی مدیریت و ) ... محاسبه 1و ا1عما11لک111ارنامه 1مشارک1تا1فراد در س11یستم 1ارزیابیعملکرد ک11ارک1نان)1-6 محاسبه 1و ا1عما11لک111ارنامه 1مشارک1توا1حدها در س11یستم 1ارزیابیعملکرد مدیرا1ن)2-6 محاسبه 1و ا1عما11لک111ارنامه 1مشارک1تس11ا11لیانه 1ا1فراد در س11یستم 1ارتقا )3-6 محاسبه 1و ا1عما11لک111ارنامه 1مشارک1توا1حدها در س11یستم 1ممیزیمدیریت)4-6 آموزش فرآیند:3اجرای پیشنهادهای پذیرفته شده زمینه 1س11ازیا1جرا)1-3 در ص11ورتل11زوم 1ت111امین( )منابع و اخذ تاییدیه ا1جرا1یپ111یشنه1اد )2-3 فرآیند :5آموزش و ترویج )5-2گ111زارشدهیو ا1طالع رسانی )5-3ت111رویج و ت111بلیغ1ات)1-5 فرآیند :2بررسی و اعالم نتیجه ب111ررسی)1-2 ب111رنامه 1ریزیا1جرا1یپ111یشنه1اد)2-2 ارزشیابیپ111یشنه1ادهایق11ابلق11بول)3-2 :فرِآیند 1 ارائه و دریافت پیشنهاد ا1عالم 1موضوعاتف111را1خوا1ن)1-1 ت111عیینمحدوده 1مشارک1ت)2-1 فرآیند:4پاداش دهی (به پیشنهاددهنده،بررسی کنندگان ،مجریان و برترینهای نظام پیشنهادها) )4-2ا1نتخاب،مع1رفیو پ111ادا1شدهیب111ه 1ب111رترینه1این11ظام 1پ111یشنه1ادها )1-4 محاسبه 1و پ111ردا1ختپ111ادا1شه1ا فرآیند :8برنامه ریزی و بودجه بندی )8-2ب111ودجه 1ریزیس11ا11لیانه 1ن11ظام 1پ111یشنه1ادها)1-8 ب111رنامه 1ریزیس11ا11لیانه 1ب111را1یت111حققا1هدا1ف موضوعاتغیر ق11ابلطرح در ق11ا11لبپ111یشنه1ادها3- چه موضوعاتي نمي تواند تحت عنوان پيشنهاد در نظام پيشنهادها مطرح شود -1انتقاد از روش و استاندارد انجام كاري بدون ارائه راه حل -2شكايت(اشخاص يا واحدهاي خاص) -3هنگامي كه پيشنهاد جنبه تذكر و يادآوري صرف براي انجام روش كار ي باشد -4موضوع پيشنهاد ،وظايف جاري و مورد پيگيري پيشنهاددهنده باشد -5درخواستهاي اداري و ملزومات - 6درخواستهاي سخت افزاري و همچنين درخواستهاي نرم افزاري كه تنها براي پيشنهاددهنده مورد كاربرد باشد رويكردهايص11حيح ب111ررسيپ111يشنه1اد4- با پيشنهاددهنده گان برخوردي محترمانه و قدر شناسانه و مثبت داشته باشيم • برخورد مثبت و مناسب با پيشنهاددهنده • ارائه پيشنهادهاي بيشتر برخورد مناسب با پيشنهادهنده • هر برگه پيشنهاد را همانند هديه اي گرانقدر از پيشنهاددهنده پاس بداريد در نظام پيشنهادها پذيرش پيشنهاد ارزش است بررسي كننده پيشنهاد هموارهمي بايستي در تعامل فكري با پيشنهاددهنده پيشنهاد را به سمت تكميل و پذيرش هدايت كند درصد باالتر پذيرش و اجرايپيشنهاد در واحدهاي سازمان توفيق است چ1ا11لشه1ايب111ررسيپ111يشنه1ادها5- پيشنهاد بررسي چالشهاي چالشهاي بررسي پيشنهاد 1ت اخير در ب ررسي پ يشنهاد ها ت وسط ك ميته ها بررسي پيشنهاد چالشهاي بررسي پيشنهاد چالشهاي ك ارشناسيض عيفدر2- ررسي يشنهاد پ ب چالشهاي بررسي پيشنهاد اجتناباز پ ذيرش3- پ يشنهاد ب دليلايجاد ك ار جديد پيشنهاد بررسي چالشهاي چالشهاي بررسي پيشنهاد ت اخير در اجراي4- هاي ذيرفته پ يشنهاد پ ش ده بررسي پيشنهاد پيشنهاد چالشهايبررسي چالشهاي بي عدالتي در بررسي ۵- پيشنهادها ،واحد( د خا لتداد نس مت کاريو ...پ يشنهادد هنده عيين تيجه ب ررسي ن )در ت -6نظارتهای دبیرخانه ای بر بررسی پیشنهادها ابعاد نظارتي دبيرخانه نظام پيشنهادها تداوم اجراي پيشنهادها صحت امتيازدهي محاسبات صرفه جويي پيشنهادهاي ويژه نظارت بر کيفيت پيشنهادهاي دريافتي کيفيت بررسی پيشنهادهاي رد شده بررسي بموقع پيشنهادها اجراي بموقع پيشنهادها صحه گذاري اجرا ن11گاهیب111ه 1موضوع درخوا1ستت111جدید ن11ظر در ب111ررسیپ111یشنه1اد7- نکاتی در زمینه درخواست تجدید نظر • تعداد دفعات مجاز درخواست بررسی مجدد • مرجع بررسی درخواستهای بررسی مجدد • مهلت بررسی درخواستهای بررسی مجدد ا1نوا1ع گ111زینه 1هایت111عیینن11تیجه 1ب111ررسیپ111یشنه1ادها8- انواع گزینه های معمول بررسی پیشنهادها الف ) قابل قبول و قابل اجرا ب) غيرقابل قبول ب ـ )1پيشنهاد تكراري است ب ـ )2پيشنهاد در راستاي سياستهاي سازمان يا واحد نيست ب ـ )3پيشنهاد در سازمان جاري است ب ـ )4اجراي پيشنهاد امكان پذير نيست ب ـ )5اجراي پيشنهاد از نظر تحليل هزينه فايده به نفع سازمان /واحد نيست ب)6-پيشنهاد تعريف شده (بطور مستند)و در برنامه كاري سازمان/واحد قرار دارد ب)7-موضوع پيشنهاد ؛وظيفه پيشنهاددهنده است ب)8-موضوع در قالب پیشنهاد قابل طرح نمی باشد مالکهای تمیز پیشنهاد از وظیفه مالک اول :پیشنهاددهنده و همچنین کمیسیون بررسی کننده پیشنهاد • می توانند با پرسش سوال ذیل وظیفه را از پیشنهاد تمیز دهند« :آیا انجام اقدام مندرج در پیشنهاد توسط مقام مافوق تعیین شده و عدم انجام آن فرد را مورد سوال وی قرار می دهد؟» اگر پاسخ سوال مثبت باشد اقدام یا بهبود مندرج در پیشنهاد وظیفه پیشنهاددهنده بوده و در قالب پیشنهاد قابل قبول نمی باشد و بالعکس مالک دوم :وظايف افراد ،انجام فعاليتهاي مقرر مطابق با • استانداردهاي موجود يا تعيين شده توسط مقام مافوق است.بدين ترتيب پيشنهادها نمي توانند در مورد اجراي فعاليت تعيين شده با روش مقرر باشند لكن هر تغييري در مورد فعاليتها و يا استانداردهاي انجام آنها با .هدف بهره وري بيشتر مي تواند بعنوان پيشنهاد مورد قبول باشد مروریب111ر ا1ستانداردهایب111ررسیپ111یشنه1ادها9- مروری بر استانداردهای بررسی پیشنهادها آیین امه1- ررسی موقعپ یشنهاد ها ط بق ن ب ب روهی یشنهاد ها2- پ ب ررسیگ ماس ا3- ب رقراری ت ن و یا حداقلب (در ص ورتامکا ) د عوتاز پ یشنهادد هنده در جلسه ب ررسی ویدر ص ورتوجود ابهام در پ یشنهاد ورت یاز)4- ن ل ت غییر و یا ت عدیلپ یشنهاد جهتاجراییش دن(در ص جهت کمی ، همفکریو ت الش ت ررسی یشنهاد ها در ق ا لبجمالتیم ود بانه و ق درشناسانه5- پ ب رم ب بت تایج ب ررسیدر ق ا ل ف ث ن از پ یشنهادد هنده ذ کر د الیلم نطقیو م ستدلدر حا لتغ یر ق ابلق بولاعالم ن مود نپ یشنهاد 6- ت ابلق بولاعالم ن مود نپ یشنهاد7- ت عیینم سئولو م هلتاجرا در حا ل ق ارزشیابیو ت عییند قیقامتیاز پ یشنهاد هایق ابلق بولط بقد ستورا لعمل8- -10نقش مديران در نظام پيشنهادها ارکان نظام پیشنهادها رويکرد و حمايت۱- مديريتي مديريت نظام۲- پيشنهادها کارکنان و فرهنگ۴- سازماني وضعيت طراحي نظام۳- پيشنهادها و آيين نامه نقش مديران در بازار پيشنهادها تقاضاي پيشنهاد از سوي مديران نظام پيشنهادها عرضه پيشنهاد از سوي كاركنان .در باز1ارها همواره عرضه به دنبال تقاضا حركت مي كند دیدگاه های موثر در جلب مشارکت کارکنان توسط مديران کارکنان مشارکت کارکنان مشارکت چهار اصل فکري که ضامن جلب مشارکت کارکنان توسط مديران است سازمان براي بقا و توسعه نياز به جريان دائمي بهبود و تغيير است رضايتمندي از وضعيت موجود بزرگترين دشمن بهبود و تغيير است جلب مشارکت کارکنان باعث رضايت بيشتر آنها و بهبود در انجام کارها ميشود کارکنان بالقوه داراي تواناييهاي فکري بي انتها هستند و وظيفه مديريت به بالفعل درآوردن ان است Diagram مياني نقش مديران در نظام پيشنهادها ا1يجاد ف111رهنگب111هبود ج1وييو ت111حولخ1وا1هيدر وا1حد ت111حت1- س11رپرستي ريسك پ111ذيريدر پ111ذيرشو آزمونا1يده 1هايج1ديد و2- پ111رهيز از ع1افيتطلبي ف111را1هم 1ك1ردنا1مكاناتال1زم 1ب111را1ين11مونه 1س11ازيو ت111ست3- ا1يده 1ها ت111رغيبو ت111شويقدا1ئميك1اركنانب111ه 1مشاركتو خالقيت4- ا1يفاين11قشمربيگ111ريدر ا1موزشف111نونمفاهيم 1خالقيتب111ه5-1 ك1اركنان ا1طالع رسانيمستمر ب111ه 1ك1اركناناز موضوعاتمطروحه6-1 ،در جلساتمديريتيش11ركتدر زمينه 1ا1هدا1ف،ا1سترا1تژيه1ا ...پروژه هاي جديد و ا1يجاد ف111ضايرقابتيدر ا1مر خالقيت( از طريقت111شويق7- ب111رتزينه1ا و ت111اثير دهيدر ارزيابيعملكرد ك1اركنان) ب111رخورد محترمانه 1و ق11درشناسانه 1ب111ه 1پ111يشنه1ادها(هر8- چند پ111يشنه1ادهايض11عيف ارزشق11ائلش11دنب111ه 1پ111يشنه1ادهايهر چند ك1وچك و ا1جتناب9- از ك1بيره 1ن11گري حضور ف111ع1ا 11ناله 1در جلساتب111ررسيپ111يشنه1ادها1- ن11ظارتب111ر ب111ررسيپ111يشنه1ادهايدريافتيمربوط ب111ه 1ح1وزه2-1 خ1ود پ111يگيريا1جرا1يپ111يشنه1ادهايمصوبمرتبط ب111ا وا1حد3- ا1عالم 1مسائلپ111يشرويدرقا11لبموضوعاتف111را1خوا1نب111را1يارا1ئه4-1 پ111يشنه1ادها ت111وسط ك1اركنان ب111رگزاريجلساتهم 1ا1نديشيدر زمينه 1موضوعاتك1اريوا1حد و5- ا1ستخرا1ج پ111يشنه1ادهايگ11روهي موانع موجود در سبک مدیریتی • • • • • • • • • • توهم همه چیزدانی مدیریت بی شور و شوق روحیه ریسک گریزی و عافیت طلبی عدم برگزاری جلسات داخلی عادت کردن به وجود مسائل و فقدان فرآیند حل مسئله گرفتار شدن در چنگال روزمرگی و امور جاری و غفلت از فعالیتهای بهبود غفلت از اطالع رسانی موضوعات مهم سازمانی به کارکنان عدم شرکت در جلسات بررسی پیشنهاد غفلت در مربی گری و انگیزش کارکنان غفلت از فعالیتهای توانمند سازی و تفویض اختیار

51,000 تومان