آموزش الکترونیکی
اسلاید 1: آموزش الکترونیکیمریم اکبریدوره سخنرانی حرفهایشهریور94
اسلاید 2: ICTمقدمهاینترنتCDسیستمهای چند رسانهای2/22
اسلاید 3: دانشگاه زنده نمی ماند! مگر اینکه در خارج از محوطه دانشگاه سنتی اتفاق بیفتد، آینده آموزش در خارج از کلاس درس سنتی است و آموزش از راه دور به سرعت در حال پیشروی است، این گفتههای پیتر دراکر در سال 1997است.3/22
اسلاید 4: TrainingTeachingLearningواژهشناسیEducationموضوع اینجاست که هنگام ترجمه به فارسی، ما تفکیک چندانی بین این معانی قائل نمیشویم.4/22
اسلاید 5: آموزش الکترونیکیاستفاده از فناوری اطلاعات و شبکههای ارتباطی در امر آموزش و یادگیری روشی از آموزش است که خودانگیزش، ارتباط، کارایی و فناوری را با هم ترکیب میکند.5/22
اسلاید 6: دستهبندیهای آموزش الکترونیکیدستهبندیهای مختلف آموزش الکترونیکی را میتوان براساس موارد زیر بررسی کرد:روش ارتباطزمانبندیساختار کلاسیفناوریهای استفادهشده6/22
اسلاید 7: دستهبندی EL بر اساس روش ارتباط7/22
اسلاید 8: دستهبندی EL براساس زمانبندیآموزش الکترونیکی همزمان *یک ارتباط بلادرنگ برقرار میشود. *در زمان معین انجام میگیرد. *معمولا نیاز به تجهیزات پیشرفتهتر و پهنای باند زیاد میباشد. مثال: کنفرانس ویدئویی و گپ برخط.آموزش الکترونیکی غیر همزمان *ارتباط بلادرنگ نیست. *نیاز به پهنای باند زیاد نیست. *مثال: استفاده از وب،گروه خبری.8/22
اسلاید 9: دستهبندی EL براساس ساختار کلاسیچگونگی مدیریت آموزشخوداتکاییاستاد محور9/22
اسلاید 10: دستهبندی EL براساس فناوریهای استفاده شدهفناوری متغیرترین عنصر آموزش الکترونیکی است. هرچه فناوری پیشرفتهتر باشد گزینههای بیشتری برای کمک به آموزش الکترونیکی وجود دارد.مثالهایی از فناوریهای مختلف:کاستهای صوتی و تصویری، لوحهای فشرده،آموزش از طریق رادیو و تلویزیون، آموزش به کمک رایانه، آموزش تحت وب، آموزش از طریق تلفن همراه و ...10/22
اسلاید 11: میزان رشد آموزش الکترونیکیسازمانها، شرکتها و بخشهای مختلف به طور فزاینده به استفاده از آموزش الکترونیکی روی آوردهاند.نرخ رشد آموزش الکترونیکی نشاندهنده آن است که تا چه میزان کشورها خود را به آموزش الکترونیک و استفاده از آن تطبیق داده اند.11/22
اسلاید 12: 10 کشور با بالاترین نرخ رشد برای آموزش الکترونیکیهند 55%چین 52%مالزی 41%رمانی 38%لهستان 28%جمهوری چک 27%برزیل 26%اندونزی 25%کلمبیا 20%اوکراین 20%12/22
اسلاید 13: LMSسیستم مدیریت آموزشی، زیرساختی برای آموزش الکترونیکی بوده و با ایجاد بستری مناسب ارتباط بین فراگیران، اساتید و سایر مسئولین را برقرار می کند. با در نظر گرفتن شرایط و توصیه های گوناگون می توان LMSها با قابلیت های ویژه ای را به بازار و یا عرصه تجارت ارائه کرد. به کارگیری این سیستم ها مزایایی مانند کاهش اتلاف وقت دانشجویان، کاهش هزینه های آموزشی و ... را در پی دارد. بازار LMS نرخ ارزش 2.55 بیلیون دلار را در سال 2013 داشته است.13/22
اسلاید 14: انتظار می رود بازار LMS با داشتن چنین نرخ رشدی ارزش تقریبی آن تا پایان سال 2015، 4بیلیون دلار و بیش از 7 بیلیون دلار تا سال 2018 باشد.همچنین انتظار می رود بالاترین نسبت سهم درآمدی برای LMS مربوط به آمریکای شمالی باشد. میتوان گفت بیشترین تولیدکنندگان LMS در آمریکای شمالی بوده اما تطبیق بیشتر با این نوع آموزش مربوط به کشورهای در حال توسعه مانند هند، چین و ... است.14/22
اسلاید 15: بازار آموزشی موبایلیبیشترین خریداران محصولات آموزشی موبایل در سال 2012 مردم کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، چین، هند بودهاند. انتظار میرود در سال 2017 بیشترین خریداران محصولات و سرویسهای آموزش موبایلی چین، آمریکا، اندونزی، هند و برزیل باشند.15/22
اسلاید 16: آموزش از طریق MOOCMOOC دورههایی هستند که در اینترنت برگزار شده و بدون آنکه شخص مبلغی را پرداخت کند میتواند در این دورهها شرکت کند. افراد بسیاری در این دورهها شرکت میکنند. اخیرا تنها 8% از شرکتها از MOOC استفاده میکنند در حالیکه 7% دیگر تنها MOOC را تست کرده اند. پیش بینی میشود در دو سال آینده 28% از MOOC استفاده کنند.16/22
اسلاید 17: آموزش از طریق MOOCبرای مثال بیش از 350 سازمان با Coursera و Udacity همکاری داشته تا بتوانند بهترین دانشآموزان خود را شناسایی کرده و از بین آن ها افرادی را که واجد شرایط ترین هستند را برای کارهای مربوطه برگزینند. همچنین گوگل درحال حاضر 80000 نفر از کارمندانش را در دوره Udacity’s HTML5 ثبت نام کرده است.17/22
اسلاید 18: روش های ارائه آموزش 47% از ساعات آموزشی کلاس در سال 2014 به وسیله استاد رهبری شده که نسبت به سال گذشته تنها 3% افزایش داشته است. 29.1% از ساعات آموزشی صرف استفاده از متدهای تلفیقی شده است که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. 28.5% از ساعات آموزشی به وسیله فناوریهای مبتنی بر کامپیوتر یا کلاسهای آنلاین یا به عبارتی تکنولوژیهای بدون مربی صرف شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. 15% از ساعات آموزشی به کلاسهای مجازی و پخشهای آنلاین اختصاص داده شده است. ( برگزاری کلاس ها به وسیله استاد و از راه دور) که نسبت به سال قبل کاهش یافته است. 4.2% از ساعات آموزشی کلاس مربوط به برگزاری آموزشهای اجتماعی بوده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. 1.4% از ساعات آموزشی به وسیله دستگاههای موبایل اتفاق میافتد که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.18/22
اسلاید 19: فواید آموزش الکترونیکیآموزش در هر زمان و مکانکاهش هزینههاکاهش زمان آموزشافزایش امکان کسب دانشامکان استفاده مجدد محتوافراگیر بودن آموزشرسانههای گوناگون(کیفیت بهتر و فهم بیشتر)...19/22
اسلاید 20: معایب آموزش الکترونیکیکاهش تعامل اجتماعی و تماس رو در رو کمبود اساتید با تجربه در این زمینهکنترل کمتر روی دانشجویانفراگیران باید به رایانه و اینترنت دسترسی داشته باشند...20/22
اسلاید 21: 8 روند در آینده صنعت جهانی آموزش الکترونیکی1. گسرتش عظیم دورههای آنلاین آزادبیش از 36000 نفر در اولین دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه هاروارد شرکت کرده اند، به بیانی یک کلاس آنلاین هاروارد بیشتر از یک کنسرت موسیقی متقاضی داشته است.2. ارائه وام به سرمایهگذاران آموزش الکترونیک3. ارائه آموزشها با فرمتهای کوتاه 21/22
اسلاید 22: 8 روند در آینده صنعت جهانی آموزش الکترونیکی4. افزایش اهمیت و شناخت یادگیری غیر رسمی5. تغییر نقش اساتید6. ارتقاء مفهوم پژوهش7. آموزش فراگیران در خارج از محدوده کشورشان8. نفوذ رو به رشد جوامع یادگیری22/22
اسلاید 23: كشور كوچك ژاپن در كنارهي اقيانوس آرام طي چند دهه اخير توانسته است خود را به عنوان يكي از امپراطوران تكنولوژي، صنعت و اقتصاد به جهان معرفي نمايد مسلماً منابع نفت وگاز باعث توسعه اين كشور آتشفشاني و زلزلهخيز نشده بلكه توجه به نيروي انساني و مديريت آن، راز توسعه ژاپن بوده است.در مطالعات تيمزكه درباره پيشرفت تحصيلي بيش از 40 كشور جهان و دردرسهاي رياضي و علوم تجربي انجام گرفتهاست ژاپن در اين 2 درس و در تمام مقاطع سني بين 3 كشور اول بوده و ايران به همراه كلمبيا و آفريقاي جنوبي در انتهاي جدول قرار دارد. همچنين «پرفسور وزرا وگل استاد دانشگاه هاروارد در تحقيقات خود به اين نتيجه دست يافت كه دانشآموزان ژاپني كه دوره ابتدايي را در كشور آمريكا گذراندهاند هنگام بازگشت به كشور خود از همسالان خود در درسهاي رياضي و علوم عقبترند . 23
اسلاید 24: نمایی از سرویس مدارس در ژاپن24
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.