علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

آموزش مقدماتی Adobe flash cs6

moghadamehei_bar_adobe_flash_cs6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش مقدماتی Adobe flash cs6”

آموزش مقدماتی Adobe flash cs6

اسلاید 1: آموزش مقدماتی Adobe flash cs6 ابزار حرفه ای ساخت مالتی مدیا و انیمیشنسهیلا کمال زادهمهندسی نرم افزار

اسلاید 2: سطح مقدماتیبخش اول :آغاز کار با فلشفضای کار پیش فرضبخش دوم :آشنایی با جعبه ابزارEyedroper- paint Bucket- Ink Bottleپاک کردن اشیاءبخش سوم :آشنایی با پالت رنگایجاد یک طیف رنگبخش چهارم:آشنایی با سمبل هاایجاد سمبل هاایجاد یک دکمه جدیدسمبل های گرافیکیبخش پنجم:آشنایی باFrame بخش ششم :پانل های libraryوTransformآشنایی با نوارزمانی و لایه هافریم کلیدی keyframeابزارDecoبخش هفتم : تنظیمات فایل خروجیبخش هشتم:ایجاد انیمیشنTween نمودن شکلمیان گذاری حرکتی با Motion Tweeing بخش نهم : کار با متن هانمایش متونمتن TLFبخش دهم : کار با المان های سه بعدیآشنایی با استخوان سازی

اسلاید 3: نرم افزار گرافیکی فلش که در سال 1996 توسط شرکت ماکرومدیا به دنیای وب معرفی شد. پس از خریداری شدن ماکرومدیا توسط شرکت Adobe در سال 2005 تحت برند و پشتیبانیAdobe عرضه شد.Adobe فلش یک پلتفرم چند رسانه ای است که برای افزودن پویا نمایی ، ویدئو و تعامل با کاربر در صفحات وب بکار می رود. البته بیشتر برای بازی های اینترنتی و بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد اخیرا برای تولید برنامه های کاربردی غنی اینترنتی به خدمت گمارده شده است.فلش با ارسال همزمان صدا و تصویر و تعامل با کاربر از طریق موس، میکروفن و دوربین ابر قدرتی در طراحی سایت های جذاب محسوب می شود. این نرم افزار سازگاری بسیار بالایی با سایر نرم افزارهای صوتی و گرافیکی شرکت Adobeداشته و این امر موجب تسریع و تسهیل روند تولید محتوا توسط این سامانه می گردد.فایل خروجی فلش با پسوند swf تولید می شود.توسط زبان برنامه نویسی ActionScript پشتیبانی می شود.از دیکر کاربردهای فلش می توان به تولید کاتولوگ های چند رسانه ای ، تولید اتوران های حرفه ای برای CDوDVD و امکان ساخت فلش هایی برای گوشی های نوکیا اشاره کرد.

اسلاید 4: زماني كه با يك صفحه ي وب برخورد مي كنيم ايده هاي مختلفي براي ساختن يك وب سايت جالب ،در ذهنمان ايجاد ميشود. در Flash ابزارهايي وجود دارد كه به وسيله ي آنها ميتوان به راحتي تصاوير مختلفي خلق كرد. تصاوير، برداري(vector) خيلي بهتر از نقشه هاي بيتي(Bite) هستند. فيلم هاي Flash به واسطه برداري بودنشان كم حجم تر از تصاوير نقشه بيتي خواهند بود. در Flashعلاوه بر انيميشن هاي ساده ميتوانيد وب سايتهاي محاوره اي نيز بسازيد. به عنوان مثال ميتوان فيلم فلشي را ايجاد كنيد كه در آن فيلمهاي كوتاه وTrack هاي موسيقي متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زيرا Flash كاملاً شيء گرا ميباشد.  

اسلاید 5:

اسلاید 6: صفحه كا ري (Workspace ) در Flash :

اسلاید 7: ابزار Paint Bucket Tool : برای ایجاد رنگ پرکننده اشیاء استفاده می کنیم ، این ابزار یک Option دارد . این ابزار برای رنگ آمیزی قسمتهایی از شکل که دارای فاصله (Gaps) باشد هم استفاده می شود .(این ابزار فقط روی اشیاء بسته عمل می کند.) بدون فاصله Dont Close Gaps فاصله کوچک را هم رنگ می کند Close Small Gaps فاصله متوسط را هم رنگ می کندClose Medium Gaps فاصله بزرگ را هم رنگ می کند Close Large GapsInk Bottle Tool : از این گزینه برای رنگ آمیزی حاشیه اشکال یاStroke استفاده می شود . Erase Tools  : برای حذف نقاط مختلف شکل از این ابزار استفاده می شود ، Faucet: استفاده از این ابزار باعث می شود ، کل شکل یکباره حذف شود . Erase Mode : این گزینه ها دقیقا مانند گزینه های Brush Mode است .   بخش دوم :آشنایی با جعبه ابزار

اسلاید 8: بخش چهارم :آشنایی و نحوه ایجاد Symbolاستفاده از Symbolباعث صرفه جویی در زمان می گردد. جهت ایجاد سمبل یا نماد از دو طریق انجام می شود . روش اول : از منوی Insert دستور New symbol را انتخاب کنید ، نامی برای سمبل خود انتخاب کنید از منوی بازشده سه نوع را می توانید انتخاب کنید که در ابتدا movie clip را انتخاب و ok نمائید.اکنون درون صفحه یک دایره را بکشید ، حال scene1 را انتخاب تا شکل به کتابخانه شما اضافه شود.و هر موقع خواستید از آن استفاده نمائید.روش دوم : می توانید یک شکل را در صفحه ترسیم نموده و با استفاده از ابزار Selection روی آن دوبار کلیک نمائید تا کل انتخاب شود از منوی Modfiy دستور Convert to symbolباز شده و نام symbol و نوع آن را انتخاب نمائید.اکنون Symbol جدید ساخته و در Libraryذخیره می شود.حال Symbol یک دکمه را طراحی می کنیم:ابتدا فایل تمرین buttons زا باز نمائیددر ابتدا از منوی کنترل دستور Enable simple buttons را انتخاب نمائید، این دستور کلیه دکمه هایی ساده ای را که در دسترس می باشد را فعال می نماید.اکنون به بررسی و عملکرد دکمه ها می پردازیم در صورتی که اشاره گر موس را بر روی یک دکمه قرار دهید تمام توابع فراخوانی و انجام می شود . در این مورد دستور بالا را مجددا غیر فعال کنید و با دوبار کلیک بر روی کلیک مورد نظر وارد حالت ویرایشی آن شوید....

اسلاید 9: سمبل های گرافیکی فایل تمرین graphics را باز نمائید، دوبار کلیک نمائید تا وارد حالت ویرایشی آن شوید نوار زمانی سمبل گرافیک مانند نوار زمانی صفحه اصلی نشان داده می شود .این سمبل دارای دو تنظیم دیگر است با انتخاب scene به صفحه اصلی بر گردید که با استفاده از پنل سمت راست و گزینه looping و باز کردن کشوی مورد نظر نوع دلخواه را انتخاب نمائید.( تعداد دفعات نمایش را انتخاب نمائید.)روی سمبل کلیک نموده و می بینید که سمبل در فریم های مختلف دارای رنگ های مختلف است اکنون تغییرات را در فریم های مختلف مشاهده نمائید.اجرای گرافیک را مشاهده نمائید .در نوار زمانی میتوانید با گرفتن کلیدshiftچندین فریم را انتخاب نموده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی shiftو f5آنها را حذف نمائید و یا راست کلیک نموده و گزینه remove frame را انجام دهید.

اسلاید 10: یکی از ویژگی های فلش استفاده از جعبه ابراز transform است با نگه داشتن روی آن دو گزینه انتخاب می گردداز این ابزار هم می توان برای اشکال و هم برروی سمبل ها استفاده نمائیم، Free transform که سمبل movie clip است را انتخاب نمائید، با استفاده از پایین نگه داشتن alt و Drag کردن یک کپی از سمبل ایجاد می شود. زمانی که ابزار free transform دو

اسلاید 11: فصل ششم : آشنایی با نوار زمانی و لایه هابرای شروع فایل Layersرا باز کنید پانل Timlinnاز دو بخش تشکیل شده قسمت سمت چپ برای کاربا لایه ها و قسمت سمت راست برای کار بر روی فریم ها که بازه ای از زمان است که مقدارش در زیر نوار زمانی نشان داده شده است همانطور که مشاهده می کنید فریم ها با اعدادی مشخص شده اند با خط عمود می توانیم محدوده کار را تغییر دهید. دوسمبل در کتابخانه موجود است ابتدا لایه اول را به روی صفحه Darag کنید سپس یک لایه جدید باز کرده و سپس سمبل مورد نظر به درون صفحه Darag کنید ترتیب لایه ها را تغییر کنید نام لایه ها در فلش بسیار مفید بوده و مهم می باشد اگر بر روی نام دوبار کلیک کنید می توانید نام لایه را تغییر دهید.ابتدا فایل تمرینlayers and properties را انتخاب نمائید.آیکون مداد یعنی لایه قابل ویرایش می باشد اگر چشم را خاموش کنید قابل ویرایش نمی باشد می توانید یک لایه را وضعیت جاری قفل کنید . با کلیک بر روی مربع کوچک بنفش رنگ تمام محتوا نشان داده می شود با این آیکون محتوای لایه زیرین مشاهده می شود .یک آیکون کوچک کنار نام لایه دیده می شود با دوبار کلیک وارد قسمت propertiesآن می شوید، در این کادر تمام ویژگی یک لایه را مشاهده می کنید: نوع لایه ،قفل بودن یا بازبودن ...

اسلاید 12: ضرورت استفاده از لایه ها :لایه ها به ما این امکان را می دهند که اشکال و حرکات ایجاد شده را به صورت تفکیکی کنترل و نظارت کنیم . وقتی هر شکل در لایه مربوط به خود وجود داشته باشد ، کاربر این امکان را دارد که به راحتی اشکال را ویرایش کرده و هر کدام را در هرجایی که مد نظرش قرار دارد به راحتی تنظیم کرده و حرکات آنها را کنترل و پردازش کند . در این حالت برای ویرایش مثلا یک شکل کوچک ، کاربر مجبور به تغییر تمام موضوع نبوده و تنها با یک دستور ساده می تواند شکل مورد نظرش را ویرایش کند .لایه ها هیچ ضخامتی نداشته ، حجم زیادی اشغال نمی کنند . بنابراین کاربر می تواند هر تعداد لایه ای که نیاز داشت ، ایجاد کرده و با لایه های مختلف کار کند . لایه ها به طور پیش فرض با نام Layer 1,2, ... نامگذاری می شوند ، اما امکان تغییر نام لایه به نام دلخواه و متناسب با موضوع، وجود دارد . امکان کپی گرفتن از لایه ها نیز در موارد خاص وجود دارد .  

اسلاید 13: بررسی فریم کلیدی یا Key frame در نوار زمانی تغییرات دکمه یا ا نیمشن در آن تعریف می شوند فریم های کلیدی با دایره های توپر مشخص می شوند دایره ای رسم نمائید و تبدیل به یک movie clip نمائید حال فایل جدیدرا انتخاب نمائید و یک دایره در آن رسم نمائید با راست کلیک آن را convert به سمبل و movie clip نمائیدحال فریم دیگری را انتخاب نمائید و از منوی insert و از منوی timelineدستور frame را انتخاب نمائید و از حالت انتخاب خارج نمائید اکنون فریم 10 را انتخاب نمائید واز دستور insert – timelineدستور keyframeرا انتخاب نمائیدحال یک فایل کلیدی دیگر هم داریم حال سمبل را حرکت داده وبه محل دیگری منتقل نمائید با حرکت دادن نوار لغزنده سمبل تا عدد 9 ثابت و به عدد ده که رسید تغییر می یابد .مجددا اولین فریم کلیدی را انتخاب و راست کلیک و گزینه creat clssic tween را انتخاب نمائید حال یک افکت که بصورت یک حرکت مستقیم می باشد ایجاد می شود و یک فلش نشان دهنده این حرکت می باشد.بر روی فریم 6 کلیک نمائید و آن را بعنوان key frame معرفی نمائید لذا از منوی insert - timelineو keyframرا انتخاب نمائید حال سمبل را به پایین صفحه درگ نمائید نتیجه را با یکبار اجرا انیمیشن ببینید.

اسلاید 14: فریم چیست؟هر فریم در Flash نشان دهنده چشم اندازی از فیلم است که در یک فاصله زمانی نمایش پیدا میکند . اگر شما به طور پیش فرض از 12 فریم در ثانیه استفاده کنید هر فریم در یک دوازدهم فاصله زمانی نمایش پیدا میکند. یادگیری انواع Frame :نرم افزار Flash دارای دو نوع Frame است. فریم های معمولی و فریم های کلیدی. اختلاف و شباهت بین دو نوع به شرح زیر می باشد: - در زمان نمایش فیلم کلیه فریم ها در زمانهای مساوی نمایش داده میشوند (مگر اینکه شما با نوشتن قطعه کد اسکریپت مشخص کنید که یک فریم چه زمانی طول بکشد تا نمایش یابد. - آیتم های مختلف را فقط به فریم های کلیدی میتوان اضافه نمود. این اهمیت ندارد که چه چیزی را می خواهید اضافه کنید، بلکه باید به یاد داشت که به فریم های کلیدی میتوان آیتم نیز اضافه نمود.

اسلاید 15: آشنایی با ابزار Decoابزار Deco برای ترسیم رنگ پرکننده استفاده می شود ابتدا از جعبه ابزار Deco را انتخاب نمائید و سپس vine fill را انتخاب وکلیک نمائید ترسیم شروع و با کلیک مجدد ترسیم متوقف می شود.شما می توانید متحرک سازی کنید گزینه Animate stepرا فعال نمائید برنامه را اجرا و نتیجه را مشاهده فرمائید.از سمبل های سفارشی خود نیز می توانید استفاده نمائید و به این جهت روی دکمه Edit کلیک نمائید و سمبلی را از کتابخانه انتخاب نمائید.

اسلاید 16: فصل هفتم : تنظیمات فایل خروجیبررسی تنظیمات فایل : از منوی Modify دستور document را کلیک نمائیداصلی ترین تنظیمات گزینه dimensions می باشد که عرض وارتفاع فایل برحسب پیکسل مشاهده و تنظیم نمائید.در قسمت matchمی توانید تعیین کنید که سایز صفحه کاری با چه جیزی منطبق باشد.سرعت فریم ها هم قابل کنترل است .

اسلاید 17: کار با متن :فلش CS6 از دو موتور پشتیبانی می کند: نوع اول Classic textنوع دوم TLF textClassic text که به سه نوع تقسیم می شود: Astatic textمتن مانند یک تصویر عمل می کند نوع دوم Dynamic textیا متن پویا با استفاده از این متن از دستورات اکشن اسکریپ استفاده می شود. سومین متن متن ورودی می باشد که مشابه متن پویا است . متن توسط کاربر وارد می شود مانند: نام کاربری یا رمز ورودیابزار را فعال نموده و هرنوع متنی را از کادر تکست تایپ در بالای Properties انتخاب نمائیدودر مورد هر متنی می تواید فونت ، شیوه متن ، سایز ، فاصله حروف و رنگ را مشخص کنید.

اسلاید 18: کار با المان های سه بعدیشبیه سازی حرکت یک دوربین فایل تمرین moving cameraرا وارد نمائید المان ها آشنایی با استخوان سازی

اسلاید 19: با تشکر از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید