علوم انسانی و علوم اجتماعی

آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان

ziba_shenakhti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت حاضر از کتاب آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان نوشته ونیتا کول فصل ششم رشد بیان خلاق و درک زیباییها (زیبا شناختی) می باشد که توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد به صورت خلاصه پاورپوینت شده و کنفرانس داده شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3554 بازدید, 23 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان”

آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان

اسلاید 1: بسمه تعالیدانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهرموضوعکتاب آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان (ترجمه دکتر فرخنده مفیدی)فصل ششمرشد بیان خلاق و درک زیباییها (زیبا شناختی)استاد:جناب آقای دکتر حسین فکوریتهیه و تنظیموحید کوچکی – یاسر شیخیمقطع کارشناسی ارشد آموزش و پرورش ابتداییآذر 97

اسلاید 2: یکی از چیز های که انسان را خوشبخت نگاه می دارد، وجدان انسان ها است اگر انسان از دوران جوانی شروع کند، فکر کند کاری را که انجام می دهد به کسی صدمه ای نمی رساند، کاری که من می کنم که برای دیگران یک کمک و خدمت رسان باشد و هر شب که می رود بخوابد سرش را روی موتکا می گذارد وجدانش راحت باشد، بدانید که همیشه خودش را خوشبخت حس می کند. پروفسور مجید سمیعی

اسلاید 3: همه کودکان استعداد خلاقیت را دارند اگر چه ممکن است از نظر میزان دارا بودن قدرت خلاقه متفارت باشند.خلاقیت با هوش مترادف نیست یک فرد بسیار با هوش ممکن است فردی بسیار خلاق نباشد.خلاقیت در خلا شکل نمی گیرد و هر چه دانش و تجربه کودکان بیشتر باشد پایه و مبنای کوششهای خلاق آنها کیفی تر است.یک محیط برانگیزنده و ترغیب کننده، می تواند در بهبود خلاقیت کودکان سهم موثرتری داشته باشد.فراهم کردن فرصت ها و امکانات در بازی های آزاد به ویژه بازی های نمایشی و ساختمان سازی خلاقیت را در کودکان شکوفا می کنند.فضای مستبدانه و خشک در خانه یا مدرسه که باعث سخت گیری و نظم افراطی می شود رشد خلاقیت را در کودکان کاهش می دهد.

اسلاید 4: نقش معلمباید هاتفاوتهای فردی را درکودکان درک کرده، بپذیریدکودکان را تشویق کنید تا در بیان احساسات و عقایدشان راحت باشند.کودکان را تشویق کنید تا پژوهش کنند کنجکاو باشند و سوال کنند.به کودکان زمان و آزادی دهید تا فکر کنند و با تدارک فرصتای مناسب برای آنها تعادلی بین بازی های آزد و سازمان یافته فراهم آورید.

اسلاید 5: نبایدنباید کپی کردن و تقلید کردن را در فعالیت های هنری و بیان، مورد تشویق قرار دهید از تدارک الگوهای پیش ساخته، عکسها و بریده های آماده، و نظایر آنها اجتناب ورزیده زیرا این قبیل مواد و و سایل مانع رشد توانایی های خلاقه کودکان می شود.نباید تولیدات خلاق کودکان را تصحیح کنید یا دوباره ترسیم و از نو بازسازی کنید به خاطر داشته باشید کودکان راه ارائه مخصوص به خود دارند.نباید تخیلات کودکان را واپس بزنیدنباید محیطی مستبدانه با تاکید زیاد بر سازمان یافتگی مقررات و قوانین سخت و دست و پاگیر ایجاد کنید.

اسلاید 6: سطوح اساسی و مهمی که به توجه نیاز دارند1- بیان خلاق از طریق هنر2- حرکات خلاق3- تفکر خلاق4- پرورش درک زیباییها

اسلاید 7: بیان خلاق از طریق هنر فعالیت هایی چون:ترسیم و رنگ آمیزینقاشی کردنچاپ کردنپاره کردن، بریدن و چسباندن، کولاژمدل سازی و خمیر بازیتا کردن کاغذ

اسلاید 8: ترسیم و رنگ آمیزیتصویر 1

اسلاید 9: تصویر 2

اسلاید 10: تصویر 3

اسلاید 11: تصویر4

اسلاید 12: تصویر5

اسلاید 13: نقاشی کردنتصویر1

اسلاید 14: تصویر2

اسلاید 15: تصویر3

اسلاید 16: چاپ کردن به روش چاپ و برش سیب زمینی و درست کردن گل و برگتصویر1

اسلاید 17: تصویر2

اسلاید 18: تصویر3

اسلاید 19: تصویر4

اسلاید 20: تصویر5

اسلاید 21: تصویر6

اسلاید 22: پاره کردن، بریدن و چسپاندن (کولاژ)تصویر1

اسلاید 23: تصویر2

اسلاید 24: تصویر3

اسلاید 25: تصویر4

اسلاید 26: مدل سازی و خمیربازیتصویر1

اسلاید 27: تصویر2

اسلاید 28: تصویر3

اسلاید 29: تا کردن کاغذتصویر1

اسلاید 30: تصویر2

اسلاید 31: تصویر3

اسلاید 32: تصویر4

اسلاید 33: تصویر5

اسلاید 34: تصویر6

اسلاید 35: حرکت خلاقهدف های رفتاری 3 تا 6 ساله هاباید بتوانند در بیان خود از طریق حرکات بدنی احساس آزادی کنند و احساس خود را در پاسخ به موسیقی و کلمات تجربه کنند.بعضی از فعالیت های پیشنهادیقافیه شعری همراه با عمل (کشی) و بازی با انگشتانحرکت موزون: با کمک یک طبل و با تمبور، معلم می تواند ضربه زدن را یاد دهد و سپس ضربه ها را کندتر کند و یا تندتر کند. از کودکان بخواهید تا صداهای مختلفی را با هماهنگی ضربه های طبل تجربه کنند مثلا دست زدن، ضربه زدن به زانو ها، پای کوبیدن به زمین و مانند اینها.

اسلاید 36: نمایش خلاق: شنیدن موزیک و صداهایی را که از نظر سرعت، وزن و نت نوسانانی دارند، برای کودکان مورده تشویق قرار دهید. در این حال کودکان را تشویق کنید تا از طریق حرکات بدنی به طریق دلخواه به موزیک پاسخ دهند.

اسلاید 37: به کودکان فرصت دهید تا داستانها و یا موقیعت هایی را برای برقراری گفتگوها و اعمال شخصی خود، به صورت نمایشی اجرا کنند. مثال داستان شاهنامه رستم و سهراب

اسلاید 38: بازی مانند: حدس بزن این چیه؟ را با کودکان بازی کنید از کودکان بخواهید تا به صورت نیم دایره بنشینند بازی را می توان با معلم و یا مربی کودکان آغاز کرد بدین ترتیب که معلم شی را در دست می گیرد و برای مثال یک مداد را انتخاب می کند و سپس با حرکات و اعمال تقلیدی سعی می کند آن را در قالب شی دیگر نمایش دهد مثلا با حرکت دادن آن به صورت مسواک زدن دندان، وانمود می کند که یک مسواک دندان است. کودکان باید حدس بزنند که چه چیزی به صورت تصوری و عوضی نمایش داده شده است.

اسلاید 39: تفکر خلاقهدف های رفتاری سنین 4 تا 6 سالهباید بتوانند سوالات از نوع باز را هم زمان و با استفاده از تخیلات خود پاسخ دهندبعضی از فعالیت های پیشنهادیبازی آزاد، به ویژه بازی های نمایشی یا وانمود سازی (تظاهر کردن) و بازی های سازنده، سبب شکوفایی خلاقیت می شوند.

اسلاید 40: سوالات از نوع: از کودکان سوالاتی بپرسید که تخیلات آنها را برانگیزد و دارای یک پاسخ صحیح نباشد برای مثال:الف) چه اتفاقی خواهد افتاد اگر:بال داشتیم و می توانستیم پرواز کنیم؟یک سگ ناگهان وارد کلاس شود؟قد شما بلندتر از قد پدرتان باشد؟ب) چه خواهید کرد اگر:ظرف غذای شما در بالای طاقچه یا کمد و دور از دسترس شما باشد و شما بسیار گرسنه باشید.

اسلاید 41: خلق یک داستان به همراه کودکان:از کودکان بخواهید تا به صورت نیم دایره بنشینند. داستان را با یک جمله راهنما آغاز کنید. برای مثال، روزی و روزگاری در یک جنگل شیری بود که...، سپس از کودکی که در انتهای نیم دایره نشسته بخواهید تا با اضافه کردن یک جمله داستان را ادامه دهد. کودک بعدی جمله دیگر می افزاید و این طریق ادامه می یابد تا در نهایت داستان کامل می گردد.

اسلاید 42: پرورش درک زیبایی هاهدف های رفتاری سنین 3 تا 6 سالهباید بتوانند نسبت به رنگ و زیبایی های محیط پیرامون خود حساسیت نشان دهند.بعضی از فعالیت های پیشنهادیسعی کنید که محیط کلاس را با استفاده از هر آنچه در محیط موجود است، به صورتی زیبا و جالب تزیین کنیدتزیینات کلاس را جذاب و درعین حال مرتبط، تنظیم کنید. سعی کنید آنها را در سطح دید کودکان قرار دهید. تزیینات را در هر زمان مقدور باشد ترجیحا با تغییر هر پروژه، تغییر دهید.کودکان را به گردش در طبیعت و خارج از کلاس ببرید و توجه آنها را به زیبایی طبیعت و محیط پیرامونشان جلب کنید.کودکان را تشویق کنید تا درک و احساس و علایق خود را در محیط و نسبت به زیبایی ها به صورت کلامی بیان کنند.

اسلاید 43: تزیین کلاس با توجه به داشته ها و رنگ های موجود و ...تصویر1

اسلاید 44: تصویر2

اسلاید 45: تصویر3

اسلاید 46: تصویر4

اسلاید 47: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان