آموزش و پرورش فرانسه
اسلاید 1: آموزش وپرورش فرانسه تهیه کننده : پریناز عبدالله پور
اسلاید 2: موضوع: آموزش وپرورش فرانسه تهیه کننده:پریناز عبدالله پور استاد راهنما:استاد موفقی سال تحصیلی:1399-1398 ترم:سوم دانشگاه:پیام نور مرکز میاندوآب
اسلاید 3:
اسلاید 4: آموزش وپرورش در فرانسهساختار نظام آموزشی فرانسه برمبنای دو محور اصلی(پایدار)و(پویایی)بررسی میشود.در محور پایداری،سیاستهای آموزشی وقوانین مصوب در جهت دستیابی به وضعیت مطلوب آموزشی(پنداره نظام)ودر محور پویایی نوسامانی ساختارهاواستقرار زیر ساختها،اهداف وعملکردوضعیت موجود نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است محور پایداری برمفهوم تداوم در حفظ ارزشهای سهگانه جمهوری(برابری.برادری وآزادی)تاکید دارد.در این محور تلاشهای متفکران ومسعولان کشور در مدت بیش از دو قرن پس از انقلاب فرانسه (1789-1995)در قالب سیاستهای عمده آموزشی عرضه شده است.محور پویایی ونوآوری نیز که به معنای تکاپوی وضعیت موجود نظام آموزشی (سیاستها،اهداف،ساختار،کادر وعملکردآموزشی)است.
اسلاید 5: در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه در حال تحول و دستیابی به وضعیت مطلوب آموزشی عنوان شده است.به طور کلی میتوان گفت که نظام آموزشی فرانسه ،محصول برهه خاص زمانی است که بت پایداری وپویایی از آغاز انقلاب ملی طی سال 1789 تاکنون همچنان ادامه داشته است.بیش از13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور فرانسه به تحصیل مشغولند.
اسلاید 6: نظام آموزشی کشور یکپارچه بوده واین در حالی است که ساختار حال حاضر آن در خلال دهه های60 و 70 قرن بیستم میلادی دستخوش تغییرات تدریجی شده است که ازجمله تغییرات میتوان به تفکیک مقاطع آموزش ابتدایی ومتوسطه از یک دیگر اشاره کرد. از دهه 70 کشور فرانسه از افزایش قابل توجهی در توسعه ورشد نظام آموزش پیش دبستانی برخوردار شده است.
اسلاید 7:
اسلاید 8: در این اثنا،با توجه به تغییرات آموزشی کشور،امکان حضور تمامی کودکان گروه سنی 3تا5 سال در کلاس های پیش دبستانی فراهم شد.از سال 1967،سن حضور دانش آموزان در مدارس مقطع آموزشی پایه بین ردههای سنی 6تا 16 سال تعیین شده است. کشور فرانسه با برخورداری از تعداد60هزار مدرسه ابتدایی،به فراهم سازی تسهیلات آموزشی لازم برای دانش آموزآن،درخلال5 سال آموزشی رسمی مبادرت کرده است.
اسلاید 9: در3سال اول آموزشی رسمی،آموزش پایه در حوزه مهارتهای پایه(ابتدایی) ارائه شده ودر دوسال باقی مانده دانش آموز،آموزشهای لازم را فراگرفته ومدارس ابتدایی را پشت سر میگذارد.مقطع آموزش متوسطه نیزخود به دو مرحله متوالی تقسیم میشود که به نام سیکل یا دوره نامگذاری شده است.تقریبا تمامی کودکان ردهای سنی 11 تا15 سال در کالجها حضور می یابند.از سال 1975 تنها تعداد یک کالج برای آموزش تواناییهای مختلط اجتماعی به تمامی دانش آموان صرف نظر از سطح پیشرفت تحصیلی آنان وجود داشته است .
اسلاید 10:
اسلاید 11: پس از گذراندن دوره 3 آموزشی دانش آموزان به کالجهای عمومی،فنی ویا فنی حرفهای راه یافته که ثبت نام به عمل میاید.تصمیم گیری های آموزشی در خصوص دروس تجدیدی،تعیین کلاسهای بالاتر آموزشی،تغییر رشته تحصیلی با روند گفتگوی میان مدارس(معلمان،کادر اجرایی وپرسنل دستیار)،اولیا ونمایندگیهای دانش آموزی صورت میگیرد.اگرچه معلمان به ابراز نظرات خود در شوراهای آموزشی مرکب از نمایندگان دانش آموزی،معلمان و والدین مبادرت مینمایند،با این وجود والدین از حق تقاضای ورود دانش آموزان به مقاطع بالاتر آموزشی ویا تقاضای تکرار سال تحصیلی گذشته برخوردار میباشند.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.