Analiz_imeni_shoghl

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آنالیز ایمنی شغل”

آنالیز ایمنی شغل

اسلاید 1: آناليز ايمنی شغل ( (JSA

اسلاید 2: مقدمههر روز در محيطهاي كار حوادث زيادي رخ مي دهند كه منجربه مرگ وآسيب مي شوند اين حوادث اغلب به علت عدم شناسايي خطرات بالقوه وآموزش صحيح كارگران اتفاق مي افتند با شناسايي و ارزيابي خطرات محيط كارمي توان ازبسياري ازحوادث پيشگيري كردبا ارزيابي ريسك مي توان خطرات موجود دريك شغل راشناسايي ، عدد ريسك آنها رامحاسبه وكنترلهاي مورد نياز ارائه دادJSA روشي سيستماتيك جهت شناسايي خطرات وارزيابي ريسكهاي آنها به منظور ارائه اقدامات كنترلي مناسب مي باشددر اين روش هر مرحله از شغل به دقت بررسي مي شود ، خطرات بالقوه هرمرحله شناسايي وارزيابي مي گردند وبهترين راه حل كنترلي جهت حذف يا كاهش خطرات ارائه مي گردد

اسلاید 3: مقدمهدرواقع ارزيابي ريسك يك فرآيند سه مرحله اي است : شناسايي كل خطرات محاسبه ريسكها ارائه اقدامات كنترلي

اسلاید 4: JSAيكي از تكنيكهايي كه به وسيله آن ميتوان ارزيابي ريسك انجام داد JSA مي باشد JSA روش مطالعه دقيق وسيستماتيك جهت شناسايي وارزيابي خطرات موجود يا بالقوه درهرفرآيند يا شغل مي باشد دراين روش شغل به مراحل پی در پی شكسته مي شود ، سپس خطرات هرمرحله شناسايي وعدد ريسك آنها به دست مي آيد ودرنهايت راه حلهاي كنترلي ارائه مي گردداين روش به نامهاي JHA(Job Hazard Analysis),SJA(Safe Job Analysis), THA(Task Hazard Analysis) معروف است

اسلاید 5: JSA هدف اصلي ازاجراي اين تكنيك يافتن روشي ايمن جهت انجام شغل وپيشگيري ازحوادث مي باشد با استفاده از اين روش مي توان نيازهاي آموزش ايمني كاركنان راتعيين نمود ازJSA مي توان درتدوين يك برنامه مديريت ايمني وپيشگيري ازحوادث بهره جست همچنين ازآن جهت انتخاب وسايل حفاظت فردي مورد نياز مي توان استفاده كرد

اسلاید 6: روش اجرا ي تكنيك JSA تشكيل تيم JSA آناليز ايمني شغل بايد توسط يك تيم انجام شود . ابتدا تيمي متشكل از يك سرپرست ، يك كارگربا تجربه ويك كارشناس ايمني وبهداشت جهت انجام اين تكنيك براي شناسايي وارزيابي خطرات هرشغل بايدتشكيل گرددمراحل اجرامراحل اجراJSA به 4 مرحله زير تقسيم می شود: 1. شكستن شغل به مراحل پی در پی پس ازانتخاب يك شغل، مراحل مختلف انجام آن شغل مشخص وبراي هرشغل يك فرم JSA تكميل گردد

اسلاید 7: روش اجرا ي تكنيك JSA 2. شناسايي خطرات موجود در هرمرحله در اين مرحله خطرات موجود يا بالقوه مرتبط با هر شغل شناسايي وتعيين می شوند3. ارزيابي ريسك بمنظور اولويت بندي ريسكها واقدامات كنترلي دراين مرحله خطرات شناسايي شده طبقه بندي می شوند.جهت انجام اين مرحله ، 2 پارامتر بايد مشخص گردند: - احتمال وقوع يك حادثه - شدت پيامد آن سپس جداول شدت واحتمال وقوع حادثه درهم ادغام تا ماتريس ريسک بدست آيد - درنهايت براساس شاخص ريسك تصميم گيري می شودعدد ريسك بااستفاده از فرمول زير محاسبه می گردد: شدت پيامد حادثه * احتمال وقوع حادثه = ريسك

اسلاید 8: روش اجرا ي تكنيك JSA 4. ارائه اقدامات كنترلي- براساس ارزيابي ريسكها واولويت بندي آنها اقدامات كنترلي ارائه می گردد. - باتوجه به طبقه بندي ريسكها مي توان مطمئن شد كه اقدامات كنترلي به صورت موثر اعمال مي شوند.

اسلاید 9: نمودار1: فرايند انجام JSA

اسلاید 10: جدول 1: طبقه بندی شدت حادثه

اسلاید 11: جدول 2: سطح احتمال وقوع خطر مکررمحتملگاه به گاهخيلی کمغيرمحتملاحتمال وقوعسطح خطرتوصيف خطرAبطورمکرراتفاق می افتدBدرطول عمريک سيستم چندين باررخ می دهندCگاهگاهی درطول عمرسيستم رخ می دهندDاحتمال وقوع آن درطول عمرسيستم خيلی کم استEاحتمال وقوع آن درطول عمرسيستم آنقدرپايين است که می توان درحدصفرفرض کرد

اسلاید 12: جدول 3:ماتريس ارزيابی ريسک

اسلاید 13: جدول 4: معيارهای تصميم گيری براساس شاخص ريسک

اسلاید 14: نمونه ای از برگه کاری JSA

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید