علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی

ashnaee_ba_ghavanin_va_moghararat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی”

آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی

اسلاید 1: آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانیآشنایی با قوانین و مقررات

اسلاید 2: ماده 3: مواردمیزان وشرایط پرداخت علی الحساب تبصره 2: وجوهی که به عنوان مساعده حقوق ومزایا به کارکنان پرداخت می شود از نظر این آئین نامه درحکم علی الحساب تلقی می گردد وبعد از پانزده هرماه حداکثر به میزان 50% خالص دریافتی ماه قبل قابل پرداخت است . ( حداکثر سالیانه 2 بار برای هرکارمند )تبصره 3 : درقراردادهای پیمانکاری ساختمانی وتاسیساتی طبق شرایط عمومی پیمان عمل خواهد شد.ماده 4 نحوه تسویه علی الحساب :دریافت کنندگان علی الحساب مکلفند دراسرع وقت اسناد ومدارک لازم برای تسجیل وتادیه تمام دین وتسویه علی الحساب دریافتی را به دانشگاه ارائه نمایند وواحدهای اجرایی پرداخت کننده علی الحساب مکلفند نسبت به تسویه علی الحسابها پرداختی از اولین پرداخت قطعی بعدی وحداکثر ظرف مدت یکسال اقدام نمایند.مساعده حقوق پرداخت شده به کارکنان درپایان همان ماه کلاً از حقوق ومزایا کسر می گردد. .

اسلاید 3: - رعایت ماده 4 ( آئین نامه مالی ومعاملاتی ) : موسسه موظف است با رعایت مقررات مربوطه تا پایان خرداد ماه سال بعد نسبت به تهیه صورتهای مالی نهایی اقدام وپس از امضاء مسئولین مربوطه جهت اظهار نظر به حسابرس مستقل ارائه نماید. - تبصره 4 ماده 6 موسسه ملزم به ارائه فهرست وشماره کلیه حسابهای بانکی به ستاد دانشگاه جهت اعلام به هیئت محترم امناء دانشگاه .

اسلاید 4: تبصره 3 ماده 6 آئین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاهها ، که اذعان می دارد: افتتاح هرنوع حساب بانکی برای واحد اجرائی بادرخواست کتبی واحد اجرائی از رئیس موسســـه ( یا مقام مجاز از طرف ایشــان ) پس از ارجاع به مدیر مالی موسسه جهت اظهار نظر فنی با تشخیص رئیس موسسه ( یا مقام مجاز از طرف ایشان)می باشد . لازم به توضیح است واحدهای تابعه مستقل وغیر مستقل قبل از افتتاح ویا مسدود نمودن هرگونه حساب بانکی ضمن رعایت « تبصره » ماده ذکر شده از هرگونه اقدام خارج از چارچوب اکیداً خودداری شود.

اسلاید 5: ماده 10 بند 4واحد های اجرایی مستقل مکلف به رعایت کلیه مفاد مندرج , در این آیین نامه و سیاست گذاری و تصمیمات موسسه در قالب قوانین و مقررات مربوطه از جمله دستورالعمل های ابلاغی نظام نوین مالی خواهند بود . بدیهی است رییس واحد و رییس امور مالی و سایر مسئولین واحداجرایی حسب مورد در خصوص مسئولیت های محوله در مقابل کلیه دستگاههای نظارتی شخصا“ پاسخگو خواهند بود.

اسلاید 6: :ماده 11 « رئیس امورمالی واحد اجرایی فردی است دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با امورمالی که به پیشنهاد مدیرامورمالی موسسه وتائید وابلاغ معاون پشتیبانی موسسه برای مدت 4 سال انتخاب وبه این سمت منصـــــوب می شود . ( درواحد تابعه مستقل طبق تبصره « 2 » ماده 11 عمل می شود )

اسلاید 7: تبصره 2 ماده 11:رییس امور مالی واحد اجرایی مستقل به پیشنهاد مدیر امورمالی ( خزانه دار ) موسسه و با تایید رییس موسسه و ابلاغ معاون پشتیبانی موسسه ، برای مدت 4 سال انتخاب و به این سمت منصوب می شود.

اسلاید 8: بند ((الف )) و ((ب )) ماده 11:الف : رئیس امورمالی درواحدهای اجرایی مستقل ، عملیات اجرایی مالی ومعاملاتی را زیر نظر رئیس واحد اجرایی وبا نظارت مدیرامورمالی ( خزانه دار ) موسسه که براساس این آیین نامه ودستورالعمل های ابلاغی به وی محول می شود انجام می دهد ودرقبال وظایف محوله ودرحدود اختیارات این آیین نامه ومقررات ذیربط مسئول وشخصاً درمراجع قانونی ونظارتی پاسخگو خواهد بود.

اسلاید 9: ب: رئیس امورمالی درواحدهای اجرایی غیر مستقل ، درمورد وظایف واختیاراتی که از طرف مدیرامورمالی موسسه وبراساس این آیین نامه به وی تفویض می گردد مسئول بوده وفرد تفویض گیرنده ضمن تعهد به پاسخگوئی به مقام تفویض کننده ، مکلف به رعایت مفاد این آیین نامه بوده وشخضاً درمراجع قانونی ونظارتی پاسخگو خواهد بود.

اسلاید 10: به استناد مواد 39 و 40 و 41 آئین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاهها ، می بایست خرید پس از تامین اعتبار توسط مدیریت امورمالی به واسطه آن مدیریت محترم انجام شود ، لذا مستدعی است از این پس تدبیری اتخاذ شود ، از انجام خریدهایی که فاقد درخواست یا درخواست آنها تکمیل نگردیده وعلی الخصوص فاقد تامین اعتبار می باشند اکیداً خودداری گرددو درصورت ایجاد تعهد بدون رعایت موارد فوق ، تعهد مازاد براعتبار محسوب شده وقابل پرداخت نخواهد بود.

اسلاید 11: ماده 53 : موارد کارپردازیکارپرداز ماموری است که نسبت به خرید ، تدارک کالا وخدمات مورد نیاز طبق دستور مقامات مجاز با رعایت این آئین نامه اقدام می نماید. ازکارپردازان قراردادی باید تا سقف تنخواه ایشان وثیقه معتبر اخذ گرددوگردش عملیات درپایان هرسه ماه کنترل ،تسویه و ترمیم گردد.( از ارائه تنخواه کارپردازی بیش از حد مجاز جداً خودداری شود)تبصره 1 : درخصوص کارپردازان رسمی وپیمانی تا سقف پاداش پایان خدمت ایشان وثیقه لازم نبوده ومازاد برآن لازم است وثبقه دریافت شود وتسویه پایان خدمت تنخواه داران منوط به تسویه تنخواه ایشان خواهد بود.

اسلاید 12: ماده 57: حد نصاب معاملات :الف) معاملات جزئی : معاملاتی که به قیمت ثابت سال 1394 کمتر از 139/000/00 ریال می باشد. ب ) معاملات متوسط : معاملاتی که مبلغ مورد معامله بیش از سقف مبلغ معاملات جزئی بوده واز ده برابر سقف ارزش معاملات جزئی تجاوز نکند. ج ) معاملات عمده : معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آن ها بیش از ده برابر سقف ارزش مبلغ معاملاتی جزئی باشد. .

اسلاید 13: -میزان تنخواه پرداختی به کارپردازان نسبت به پرداخت برابر با مقررات تنخواه گردان تا سقف متعارف باشد.- اخذ تضامین معتبر برابر با دستور العمل پیوست ( 1 ) آئین نامه مالی ومعاملاتی ولزوم تمدید ورعایت موارد تصویب شده درآئین نامه مالی ومعاملاتی - رعایت تشخیص درآمد اختصاصی ولزوم واریز وجوه به بانک غیر قابل برداشت مطابق با تبصره 3 و 4 ماده 19 آئین نامه مالی ومعاملاتی . - رعایت دستور العمل پیوست آئین نامه مالی ومعاملاتی درخصوص پیش پرداخت وعلی الحساب پیوست شماره ( 2 ) ومیزان پرداخت ، ونحوه تادیه وتسویه موارد مذکور. .

اسلاید 14: مواد 57 و 62 : درخصوص ما ده 57 وبند« ب » ماده 62 وروش انجام مناقصه توجه ویژه داشته واز خردکردن معاملات جداً خودداری شود.

اسلاید 15: ماده 93:مسئولیت نظارت بر نحوه استفاده از اموال منقول و غیر منقول در اختیار ستاد و در واحدهای اجرایی متضامنا“ به عهده رییس موسسه یا مقامات مجاز از طرف ایشان و مدیرامور مالی موسسه و رییس واحد اجرایی و رییس امور مالی است و حفظ نگهداری آن با استفاده کننده می باشد.- لازم به توضیح است : بدلیل اهمیت حفظ ونگهداری دارائی های ثابت منقول وغیر منقول دانشگاه هرگونه جابجایی امین اموال ویا تغییر نفرات موجود می بایست ضمن هماهنگی با مسئول امورمالی واحد ومطابق با قوانین ومقررات صورت گیرد.

اسلاید 16: ماده 105 آیین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاههای علوم پزشکیوجوهی که به عنوان مساعده حقوق به کارکنان پرداخت می شود طبق تبصره 2 ماده 3 این آیین نامه درحکم علی الحساب تلقی میگرددومی بایست وفق مقررات اقدام گردد.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید