اتیسم
اسلاید 1: استاد مربوطه: پدیدآوران: موضوع: اختلال طیف اوتیسمبهار 1396
اسلاید 2: ویژگی های مبتلایان به اوتیسم:اوتیسماختلال اتیسم یک اختلال نافذ رشد است که از طریق ناتوانی در زمینه های مختلف از قبیل مهارتهای ارتباطی، مهارتهای حرکتی درشت و ظریف و حتی گاهی مهارتهای ذهنی و رفتارهای غیر عادی کلیشه ای مشخص می شود ودر تمام دوران زندگی باقی می ماند. گفتار طوطی وارتاخیر زبانیدرک تحت اللفظی کلامواژه سازیاستفاده از گفتار غیر متناسب با محیط
اسلاید 3: تقسیم بندی اوتیسم کنش بالا12علل زمینه ای شناخته شده اوتیسم:عوامل پریناتالعوامل ایمنی شناختیعوامل طبیعی تشریحیعوامل بیو شیمیاییعوامل زیستیعوامل ژنتیک
اسلاید 4: 1- مقایسه کارکرد اجرایی در کودکان مبتلا به اوتیسم و عادی و ارتباط آنها با توانایی ریاضیات و خواندنمقاله هاروشنتیجهابزارنمونه گیرینمونهتوصیفی- مقایسه ای132 دانش آموز(16 اتیسم12 پسر و 4 دختر و 116 عادی55 پسر و 61 دختر در محدوده سنی 6 تا 12 سال)آزمون کولیج و کورنولدی،کی- مت و سطح خواندن به ترتیب برای اندازه گیری کارکردهای اجرایی،ریاضیات و خواندندر دسترسکودکان اتیسم در مدرسه استثایی شهر قزوین یعنی میثاق و بیاضیان تحصیل می کردند.بر اساس این یافته ها کارکردهای اجرایی در کودکان اوتیسمی مختل هستند و اختلال در آنها با ضعف در ریاضی و خواندن رابطه دارد
اسلاید 5: 2-تأثیر آموزشی مهارتهای تمرین توپی بر رفتار تطابقی کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالاروش: نیمه تجربینمونه: 14 کودک 12 پسر و 2 دختر 4 تا 7 ساله کودک مبتلا به اتیسمنمونه گیری: نمونه گیری در دسترس ، این روش در دو فاز طراحی شده در فاز اول تأثیردرمان رایج و در فاز دوم تأثیر همزمان مداخله مهارتهای تمرین توپ(هفته ای 3 جلسه 45 دقیقه ای و مجموعا 10 جلسه) و درمان رایج مشخص شده و تفاضل میانگین نمرات درهردو فاز با هم مورد مقایسه قرار گرفت.نتیجه گیری: مهارتهای توپ می تواند همزمان با استفاده از درمانهای رایج باعث بهبودی رفتارهای تطابقی در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با عملکرد بالا شده و به کاهش عملکرد این اختلال کمک نماید.ابزار: رفتار تطابقی با آزمون تطابقی واینلند وشدت اختلال اوتیسم با پرسش نامه ارزیابی درمان اوتیسم سنجیده شد.
اسلاید 6: روش: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثر بخشی آموزش مهار تهای اجتماعی از طریق داستا نهای اجتماعی در کاهش رفتارهای اوتیستیک و افزایش رشد اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم انجام شده است. است. این مطالعه از نوع شبه تجربی، با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است نمونه گیری: نمونه گیری در دسترس، متشکل از 16کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بودند که به صورت تصادفی 8 نفر در گروه آزمایش و 8 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش در طول 4 ماه،56 جلسه تحت آموزش مهارتهای اجتماعی با شیوه داستانهای اجتماعی قرار گرفت.نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی از طریق داستانهای اجتماعی موجب کاهش رفتارهای اوتستیک و بهبود رشد اجتماعی در آموزدنی ها بود. 3-بررسي اثربخشی آموزش مهار تهاي اجتماعي بر رفتارهاي اوتيستیک و رشد اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اوتيسم
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.