اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
امتیاز
اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها
اسلاید 1: اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي بانك ها www.prozhe.com
اسلاید 2: خصوصي سازي كه از اوايل دهه 1980 مطرح شده، هم چنان در ابعاد گسترده اي و در بيش از يك صد كشور دنيا دنبال مي شود. روند خصوصي سازي، شكل، نحوه خصوصي سازي و ميزان موفقيت آن در كشورهاي مختلف متفاوت بوده است و مسائل اجتماعي، سياسي و فرهنگي در پيشبرد خصوصي سازي كاملا موثر بوده اند. مهم ترين علت استقبال از خصوصي سازي در سطح كشورها، مسائل اقتصادي است؛ اما در كنار آن مسائل اجتماعي و سياسي و نهادي نيز حائز اهميت است.تعاريف خصوصي سازي :www.prozhe.com
اسلاید 3: خصوصي سازي در ساده ترين و عمومي ترين تعريف انتقال دارايي يا ارائه خدمات از بخش دولتي به بخش خصوصي است. ايده اصلي در تفكر خصوصي سازي اين است كه فضاي رقابت و نظام حاكم بر بازار واحدهاي خصوصي را مجبور سازند تا عملكرد كاراتر نسبت به بخش عمومي دولتي داشته باشند.تعاريف خصوصي سازي :www.prozhe.com
اسلاید 4: رسيدن به اهداف کلان اقتصادي و چشم انداز 20 سالهدستيابي به رشد اقتصادي8 درصد.اصلاح وتوسعه بازار مالي تقليل سهم دولت در اقتصادوکاهش تکيه بانک ها بر دولتافزايش کنترل دخل و خرجافزايش دقت در پرداخت وام واعتباراتکاهش استقراض دولت از پس انداز داخلي وخارجيتسويه بدهي دولت ،افزايش سرمايه وسرمايه گذاري بانکها وافزايش تسهيلات ودر نتيجه رونق اقتصاديضرورت خصوصي سازي:www.prozhe.com
اسلاید 5: افزايش توليد ملي افزايش رونق بازار سرمايه كاهش بيكاري و ايجاد اشتغال كاهش نقدينگي سرگردان و مهار تورم افزايش كارايي و سودآوري شركت هاي موجود در دست دولتتوزيع عادلانه ثروت در جامعه صرفه جويي در هزينه هاي دولت ناشي از اعطاي يارانه ها دستيابي به منابع مالي بخش خصوصي از طريق فروش شركت هاي دولتي افزايش كارايي اقتصادي در بخش هاي اقتصادي به صورت يكنواخت كاستن از نقش دولت در اقتصاد و اعمال تصدي آن و تمركز بيشتر روي اعمال حاكميت اهداف خصوصي سازي:www.prozhe.com
اسلاید 6: ايجاد شرايط مناسب براي حضور در بازار رقابت جهاني افزايش سرمايه گذاري خارجي و غير دولتي افزايش حجم معاملات بازار سياست زدايي از تصميمات اقتصادي بهبود در عملكرد اقتصادي دارايي ها و خدمات افزايش مالكيت و سهام داري در بخش خصوصي گسترش عمومي تر سرمايه داري از طريق مالكيت وسيع دارايي ها افزايش مشاركت مردم در امور اقتصادي و تصميم گيري در كشور كاهش استقراض بخش عمومي جلوگيري از انحصارات دولتي اهداف خصوصي سازي:www.prozhe.com
اسلاید 7: مبانی قانونی مرتبط با واگذاری محورها و عناوین سیاستهای اصل 44 قانون اساسی الزامات، پیش نیازها و مراحل اجرایی واگذاریچگونگی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهار:www.prozhe.com
اسلاید 8: مفاد اصل 44 قانون اساسی سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مواد 6 الی 9 قانون برنامه چهارم توسعه کشور مواد 9 الی 24 قانون برنامه سوم توسعه کشور بند (د) تبصره 8 قانون بودجه سال 1385 کل کشور واگذاری سهام به محرومان (سهام عدالت )مباني قانوني مرتبط با واگذاري:www.prozhe.com
اسلاید 9: شتاب بخشيدن به رشد اقتصاد ملي گسترش مالكيت در سطح عموم مردم به منظور تامين عدالت اجتماعي ارتقاء كارايي بنگاه هاي اقتصادي و بهره وري منابع مادي و انساني افزايش رقابت پذيري در اقتصاد ملي افزايش سهم بخش هاي خصوصي و تعاوني در اقتصاد ملي كاستن از بار مالي و مديريتي دولت در تصدي فعاليت هاي اقتصادي افزايش سطح عمومي اشتغال تشويق اقشار مردم به پس انداز و سرمايه گذاري و بهبود درآمد خانوارهامحورها و عناوین اصلیسیاست هایاصل 44 قانون اساسی :www.prozhe.com
اسلاید 10: قيمت گذاري سهام از طريق بازار بورس اطلاع رساني مناسب جهت ترغيب و تشويق عموم به مشاركت از طريق فراخوان عمومي جلوگيري از ايجاد انحصار و رانت اطلاعاتي تضمين بازدهي مناسب سهام شركت هاي مشمول واگذاريالزامات واگذاري:www.prozhe.com
اسلاید 11: واگذاري سهام شركت هاي مشمول طرح در قالب شركت هاي مادر تخصصي و شركت هاي زير مجموعه با كارشناسي همه جانبه جذب مديران با تجربه، متخصص و كارآمد به منظور افزايش بهره وري بنگاه هاي مشمول واگذاري تغيير وظايف حاكميتي دولت و ايفاء نقش جديد آن در سياست گذاري، هدايت و نظارت بر اقتصاد ملي تخصيص درصدي از منابع واگذاري جهت حوزه هاي نوين با فناوري پيشرفته در راستاي وظايف حاكميتيالزامات واگذاري:www.prozhe.com
اسلاید 12: تعيين سهم بخش هاي دولتي، خصوصي و تعاوني از نظام بانکی توسط قانون گذار اصلاح ساختار و ساماندهي بانک ها قبل از واگذاري لحاظ كردن درصدي از سهام بانک ها قابل واگذاری به کارکنان ارائه برنامه زمان بندي فروش بانک هاپيش نيازهاي واگذاري:www.prozhe.com
اسلاید 13: تنظيم و تدوين اساسنامه جديد بانک ها منطبق با قانون تجارت اقدامات لازم براي اصلاحات ساختاري تهيه مدارك و اطلاعات مورد نياز پذيرش در بورس مراحل اجرایی واگذاری اقدامات لازم در خصوص شفافیت مالیمراحل اجرايي واگذاري:www.prozhe.com
اسلاید 14: فرآیند پيشنهاد، تصمیم گیري و اجراي برنامه واگذاري شرکت هاي دولتي بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه پیشنهاد واگذاری سهامتایید روش و زمان واگذاريتصویب واگذاري سهام ارائه وکالت فروش سهام به سازمان خصوصي سازيتعیین قیمت پایه سهامتصویب قیمت پايهدستگاه اجرایيفروش سهام به روش تعيين شده سازمان خصوصي سازي هيات عالي واگذاري هيات عالي واگذاري سازمان خصوصي سازيشرکت مادر تخصصي هیات وزیران1234567www.prozhe.com
اسلاید 15: الف) بررسي چالش هامباحث قانوني و حقوقيمباحث ماليمباحث نيروي انسانيمباحث اجراييب) برنامه هاي جامع خصوصي سازيقبل از خصوصي سازيدر حين خصوصي سازيبعد از خصوصي سازي خصوصی سازیwww.prozhe.com
اسلاید 16: الف) چالش ها تعيين تكليف دعاوي احتمالي عليه بانکتدوین اساسنامه جدید بر اساس قانون تجارتخروج بانک ها از شمول قوانين و مقررات عام دولت و تابعيت از قانون تجارت1- مباحث قانوني و حقوقيwww.prozhe.com
اسلاید 17: شفاف سازي مالی ارزيابي قيمت سهاموضعيت سهامداري نمايندگان حقيقي و حقوقي2- مباحث ماليالف) چالش هاwww.prozhe.com
اسلاید 18: شفاف سازی حساب ها (ذخائر فنی، مطالبات ، خسارات معوق و تعهدات شرکت) تعیین تکلیف در خصوص تجدید ارزیابی دارایی هاي شرکت به قیمت جاری بر اساس نظرات کارشناس رسمی تهيه مستندات لازم براي پيشنهاد واگذاري سهام تعيين تعهدات و مطالبات معوق بانک هامطلوب نمودن وضعيت (از نظر بندهاي حسابرس و بازرس قانوني)الف) چالش ها1-2- مباحث مالی(شفاف سازي مالی www.prozhe.com
اسلاید 19: الف) چالش ها2-2- مباحث مالی(ارزیابی قیمت سهام)روش سودآوري روش ارزش گذاري دارايي هاي شركت روش قيمت گذاري توسط بورستلفيقي از روش سودآوري وروش خالص دارايي هاي شركتبر مبناي قيمت پايه سهامبر مبناي قيمت نماد بورسبر مبناي قيمت پيشنهادي واگذارندهبر مبناي قيمت بالاتر از قيمت بازارwww.prozhe.com
اسلاید 20: الف) چالش ها3- مباحث نیروی انسانیدغدغه های نیروی انسانی ماهر و متخصص بانک از نظر امنیت شغلی و کاهش انگیزه کاری کارکنان انجام اصلاحات ساختاری از ابعاد تشکیلاتی ، مالی و انسانی اقدامات رقبا ( بخش خصوصی ) براي جذب نيروي انساني كارآمدwww.prozhe.com
اسلاید 21: الف) چالش ها4- مباحث اجرایی ارزيابي قيمت پايه سهام وروش واگذاريمحدوديت ها و توان جذب بازار سرمايهنبود سرمايه گذاري خارجيسهام عدالت و تاثير آن بر عملكرد آتي و مديريت بانکwww.prozhe.com
اسلاید 22: 2- در حين خصوصي سازي3- بعد از خصوصي سازي1- قبل از خصوصي سازي(كارهاي در دست اقدام)3-1- چالش های مالي1-1-چالش های خصوصی سازی 2-1- چالش های حقوقي4-1-چالش های نیروی انسانی،ساختار و تشکیلاتب) برنامه هاي جامع خصوصي سازيwww.prozhe.com
اسلاید 23: 1-1-چالش های خصوصی سازی 1- برنامه ريزي براي مديريت قبل از خصوصي سازي تعیین و احصاء چالش های خصوصی سازي ارائه راهكارهاي برون رفت از چالش هاي خصوصي سازي www.prozhe.com
اسلاید 24: 1- برنامه ريزي براي مديريت قبل از خصوصي سازي تنظیم و تدوین اساسنامه جدید منطبق با قانون تجارت(مواد 278و 279 قانون تجارت) آيين نامه فوق العاده اشتغال و مزاياي مامورين ثابت اعزامي به خارج از كشورآيين نامه آموزشيآيين نامه انضباطيآيين نامه معاملاتآيين نامه استخداميمصوبه نحوه واگذاري سهام2-1-چالش های حقوقيwww.prozhe.com
اسلاید 25: 1- برنامه ريزي براي مديريت قبل از خصوصي سازي اقدامات لازم برای شفافیت مالی ايجاد واحد خصوصي سازي در امور مالي هر يك از بانک ها كه در آينده مسئوليت مديريت سهام شركت را به عهده خواهد داشت. تهیه برنامه زمان بندی واگذاری رفع بندهای حسابرس و بازرس قانونی به ويژه بندهاي تاثیر گذار بر اقلام سود و زیانی تجدید ارزیابی دارایی های ثابت و اصلاح میزان سرمایه پس از آن3-1-چالش های ماليwww.prozhe.com
اسلاید 26: 1- برنامه ريزي براي مديريت قبل از خصوصي سازي اصلاح ساختار تشکیلاتی با نگرش بخش خصوصی واگذاری فعالیت های بازاریابی ، ارزیابیطرح ها و ارزیابی ریسک به بخش خصوصی (برون سپاری) ادغام شعب غیر سود ده فروش دارایی های غیر مولد تغییر نگرش در جذب و نگهداری مشتریان و پیروی از الگوهای رایج در بازار های جهانی جذب مشارکت شرکت های معتبر خارجی به منظور گسترش خدمات بانکی نوین در کشور کاهش هزینه های غیر ضروری و واگذاری بخشی از خدمات اداری به شرکت هاي خصوصي بررسي مشكلات مربوط به كاركنان در راستاي ايجاد امنيت شغلي4-1- چالش های نیروی انسانی، ساختار و تشکیلاتwww.prozhe.com
اسلاید 27: ب) برنامه هاي جامع خصوصي سازي2- برنامه ريزي براي مديريت در حين خصوصي سازي1-2- آماده سازي بستر فرهنگي و اجتماعي مناسب2-2- برنامه ريزي در راستاي تحقق سرعت لازم براي واگذاري سهام بانک ها به منظور اجتناب از طولاني شدن فرآيند واگذاريwww.prozhe.com
اسلاید 28: 2- برنامه ريزي براي مديريت در حين خصوصي سازيموفق ترين برنامه هاي خصوصي سازي بر آموزش همگاني و انتشار آگهي فروش تاكيد داشته اند؛ لذا تلاش ويژه براي اطلاع رساني به مردم و پرسنل موجب تشويق آن ها به شركت در برنامه خصوصي سازي خواهد شد كه در اين راستا نقش مهم و خطير رسانه ها مورد تاييد و تاكيد قرار دارد .1-2- آماده سازي بستر فرهنگي و اجتماعي مناسبwww.prozhe.com
اسلاید 29: 2- برنامه ريزي براي مديريت در حين خصوصي سازي سرعت واگذاري در تعيين پيامد هاي خصوصي سازي بسيار مهم است. سرعت اتخاذ تصميمات براي خصوصي سازي منعكس كننده عزم و پايبندي دولت به فرآيند خصوصي سازي نيز مي باشد. طولاني شدن واگذاري ها ، باعث كم رنگ شدن اهداف و به تعويق افتادن نتايج و افت عملكرد و كارايي خواهد شد. طولاني شدن واگذاري ها، هزينه هاي روانشناختي ( تضعيف روحيه كارمندان و مديران ) را بالا خواهد برد . 2-2- برنامه ريزي در راستاي تحقق سرعت لازم براي واگذاري سهام بانک ها به منظور اجتناب از طولاني شدن فرآيند واگذاريwww.prozhe.com
اسلاید 30: مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي 1- فروش دارايي ها 2- عرضه سهام به عموم3- صدور و توزيع كوپن4- فروش بانک ها به كاركنان و مديريت شركت ها5- تقسيم به واحدهاي كوچك تر6- مشاركت با بخش خصوصي7- اجاره به شرط تمليك8- عرضه سهام به گروه هاي خاصwww.prozhe.com
اسلاید 31: فروش بخشي يا كل سهام دولت به اشخاص حقيقي و حقوقي كه به روش حراج انجام مي گيرد .مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي1- فروش دارايي ها www.prozhe.com
اسلاید 32: در اين روش عرضه سهام در بازار هاي مالي ( بورس اوراق بهادار ) به صورت آزاد و بدون قيد و شرط به مردم صورت مي پذيرد. اين روش به دليل هزينه كم و رعايت مكانيزم بازار مطلوب بسياري از كشور ها بوده است .مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي2- عرضه سهام به عمومwww.prozhe.com
اسلاید 33: جلوگيري از ايجاد انحصار و عدالت محوري از مشخصه هاي اين روش مي باشد. مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي3- صدور و توزيع كوپنwww.prozhe.com
اسلاید 34: افزايش بهره وري و انگيزه ميان كاركنان و كاهش مسائل مالك و كاركنان از مزاياي اين روش است .مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي4- فروش سهام به كاركنان و مديريت شركت هاwww.prozhe.com
اسلاید 35: اين روش براي واحد های بسيار بزرگ با بيش از 1000 شعبه توصيه مي شود. در اين روش، واگذاري ها به تفكيك نمايندگي با بازده مطلوب ، نمايندگي با بازده متوسط و نمايندگي با بازده غير مطلوب انجام مي پذيرد.مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي5- تقسيم به واحدهاي كوچك ترwww.prozhe.com
اسلاید 36: دولت براي افزايش بهره وري و جلب سرمايه بخش خصوصي: ابتدا سهام بانک مورد نظر (الزاماً بالاتر از 50 درصد) را به بخش خصوصي واگذار مي نمايد. در مرحله بعد، پس از سود آوري بقيه سهام دولتي واگذار خواهد شد.مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي6- مشاركت با بخش خصوصيwww.prozhe.com
اسلاید 37: براي جلب مشاركت كارآفرينان دولت با شرايط خاص ( افزايش سودآوري ) واحد ها را براي مدتي به بخش خصوصي اجاره و در صورت احراز شرط قرار داد آن را واگذار مي نمايد .مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي7- اجاره به شرط تمليكwww.prozhe.com
اسلاید 38: اين روش در صورت وجود بانک خصوصي كه داراي توان مديريتي و مالي براي بهينه سازي ساختار بانک ها است از طريق مزايده واگذار مي گردد .مرسوم ترين روش هاي خصوصي سازي8- عرضه سهام به گروه هاي خاصwww.prozhe.com
اسلاید 39: برنامه هاي جامع خصوصي سازي3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازي1- تدبير در يكپارچه نمودن اعضاي مجمع با توجه به پراكندگي سهام واگذاري و تنوع سهامداران7- برنامه ريزي مناسب در خصوص نيروي انساني با توجه به رويكرد اجتماعي3- تصويب قوانين و مقررات خاص4- نحوه برنامه ريزي در خصوص نحوه استفاده از منابع مالي سازمان هاي بين المللي5- تدبير در راستاي رفع محدوديت قانوني در سهم سرمايه گذاري هاي خارجي6- نظارت در عدم استفاده مالكان جديد از اموال بانک در فعاليت هاي تجاري سفته بازي2- تدبير براي ذينفعان سهام عدالت در صورت زيان ده شدن شركت هاي واگذار شدهwww.prozhe.com
اسلاید 40: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازي نحوه واگذاري سهم بانک در صورتي كه منجر به پراكندگي سهام و تنوع گردد، فرآيند انتخاب اعضاي مجمع و تصميم گيري در اداره امور بانک با مشكل مواجه خواهد شد.1-3- تدبير در يكپارچه نمودن اعضاي مجمع با توجه به پراكندگي سهام واگذاري و تنوع سهامدارانwww.prozhe.com
اسلاید 41: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازيبا وجود دغدغه هاي مقام معظم رهبري در صورت اجراي واگذاري سهام عدالت اگر شركت هاي واگذار شده سود ده نباشند، بايد براي قانع كردن اين سهامداران سرفصلي تحت عنوان « كمك به زيان » در بودجه كشور در نظر گرفت، تا بين سهامداران سهام عدالت توزيع شود . 2-3- تدبير براي ذينفعان سهام عدالت در صورت زيان ده شدن شركت هاي واگذار شدهwww.prozhe.com
اسلاید 42: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازيخصوصي سازي بانک های دولتي ممكن است باعث انحصار و تمركز ثروت و سرمايه در دست عده به خصوصي گردد و در نهايت منجر به بوجود آوردن يك اقتصاد مافيايي در كشور شود؛ لذا براي مبارزه با چنين حالتي احتياج به وضع قوانين به خصوصي است.3-3- تصويب قوانين و مقررات خاصwww.prozhe.com
اسلاید 43: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازيمحل ديگر براي تامين مالي به منظور خصوصي سازي در خارج از كشور است. سازمان هايي مثل صندوق بين المللي پول، سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل، سازمان توسعه آسيا مي تواند به كشورهاي نيازمند سرمايه طبق ضوابط كمك مالي نمايد.4-3- نحوه برنامه ريزي در خصوص نحوه استفاده از منابع مالي سازمان هاي بين الملليwww.prozhe.com
اسلاید 44: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازيپس از فرآيند خصوصي سازي ممكن است مالكان جديد مشغول فعاليت هاي تجاري سفته بازي و واسطه گري شوند و از دارايي ها از قبيل زمين ها در پروژه هايي مانند ساخت مجتمع هاي مسكوني و تجاري استفاده كنند .5-3- نظارت در عدم استفاده مالكان جديد از اموال بانک ها در فعاليت هاي تجاري سفته بازيwww.prozhe.com
اسلاید 45: 3- برنامه ريزي براي مديريت بعد از خصوصي سازي خصوصي سازي براي كاركنان ناكارا در كوتاه مدت پيامد هاي منفي را خواهد داشت (نه براي همه كاركنان)؛ اما در بلند مدت با افزايش كارايي خصوصي سازي مي تواند به افزايش فرصت هاي شغلي كمك كند.6-3- برنامه ريزي مناسب در خصوص نيروي انساني با توجه به رويكرد اجتماعيwww.prozhe.com
اسلاید 46: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازيروش هاي خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانشيلي1974كسري بودجه ، بدهي هاي سنگين خارجي ، بحران تراز پرداخت ها بدتر شدن رابطه مبادله ، مهار تورم افزايش كارايي ، كاهش بار مالي دولت ، محدود نمودن دامنه فعاليت هاي اقتصادي، گسترش مالكيت ، ايجاد درآمد براي دولت عرضه عمومي سهام فروش سهام به كاركنان ، فروش مستقيم و فروش به صندوق هاي بازنشستگي آزاد سازي و مقررات زدايي ، ايجاد موانع بودجه اي اصلاح قوانين ماليات و كار ، در نظر گرفتن تسهيلات مالي، تشكيل شوراي خصوصي سازي ، برگردانيدن واحدهاي مصادره اي نحوه مالكيت و ساختار بنگاه ها ، عدم انتخاب واحدهاي بزرگ و غير جذاب در مراحل اوليه فراهم نمودن نقدينگي كافي ، حمايت و نظارت دولت بعد از واگذاري ، عدم شتاب در اجراي خصوصي سازي انگلستان1979كسري بودجه ، نرخ بالاي بيكاري و ناآرامي كارگري و عدم توان در تراز پرداخت ها ، فقدان كارايي در فعاليت هاي اقتصادي دولت بهبود كارايي ، كاهش هزينه ها و استقراض بنگاه هاي دولتي ، كاهش دخالت دولت در تصميم گيري موسسات اقتصادي گسترش پايه هاي مالكيت تشويق كاركنان به منظور شركت در مالكيت واحدها و كاهش قدرت اتحاديه هاي كارگري عرضه عمومي سهام فروش مستقيم ، واگذاري به مديران و كاركنان و فروش دارايي ها تجديد ساختار شركت ها ( مالي / مديريتي / حقوقي / فيزيكي ) ، حذف احداث غير اقتصادي پيش بيني هاي لازم براي مشكلات اشتغال ، آزاد سازي مقررات زدايي و قانونگذاري هاي لازم ، ايجاد تعهد كامل سياسي و اطلاع رساني وسيع و شفاف كنترل و نظارت بر رفتار شركت ها از طريق سهام طلايي ، منظم و پيوسته بودن روند واگذاري تدريجي بودن روند خصوصي سازيگستردگي برنامه واگذاريها، تعيين استاندارد براي ارائه كالاها ، خدمات شركت هاي واگذار شده ، تعهد براي نگهداري سهام www.prozhe.com
اسلاید 47: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازيروش هاي خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانپاكستان1983وضعيت بد مالي دولت به خاطر قيمت گذاري هاي پايين و پرداخت يارانه ، وصول ماليات ناكافي به خاطر ضعف در نظام مالياتي ، كسري مالي دولت و عدم كارايي اقتصادي شركت هاي دولتي بهبود در وضع مالي دولت ، كاهش حجم تصدي دولت ، استفاده از منابع مالي خارجي ، افزايش كارايي شركت هاي دولتي فروش مستقيم ، فروش دارايي ها ، قرار داد مديريت و اجاره برگرداندن واحد هاي مصادره اي و تصويب قانوني كه مانع از مصادره مجدد اين واحدها مي شد ، كاهش قدرت اتحاديه هاي كارگري ، تشكيل كميسيون مستقل خصوصي سازي فقدان حمايت و نظارت بعد از واگذاري، ضعف بازار بورس و سرمايه مالزي1985فقدان كارايي فعاليت هاي اقتصادي دولت ، بحران مالي دولت ، مشكلات شديد مالي مربوط به بنگاه هاي خارج از بودجه افزايش كارايي ، كاهش بار مالي دولت ، توجه به نقش كارآفريني بخش خصوصي داخلي و خارجي ، محدود نمودن اندازه دولتفروش سهام ، پيمانكاري ، اجاره ، سرمايه گذاري مشترك داخلي و خارجي ايجاد كميته خصوصي سازي اعلام ليست شركت هاي قابل واگذاري توجه به مشكل اشتغال ايجاد ثبات سياسي و جود مناسب سرمايه گذاريپيوستگي و گستردگي روند خصوصي سازي ، توجه به پيامد هاي توزيع استفاده از سرمايه هاي خارجي ادامه كنترل دولتي در برخي شركت هاي سود ده كه صرفاً به خاطر سياست خصوصي واگذار شدند و عليرغم كسب درآمد موجب افزايش كارايي نگرديد به كار گيري مكانيزم نظارتي كارا www.prozhe.com
اسلاید 48: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازيروش هاي خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانفرانسه1986عدم كارايي در شركت هاي دولتي، ضعف مالي دولت به خاطر زيان هاي شركت هاي دولتي ، وضعيت مالي بد شركت هاي دولتي افزايش كارايي ، گسترش مالكيت، بهبود در وضعيت مالي دولت ، گسترش بازار سرمايه و افزايش رقابت عرضه عمومي سهام ، فروش مستقيم و واگذاري به مديران و كاركنان تنظيم قانون خصوصي سازي كه مسائل مربوط به خصوصي سازي را دقيقاً مشخص مي كرد ، ارزشيابي تمامي دارايي هاي دولت، ايجاد محدوديت هاي بودجه اي ، پيگيري آزاد سازي مقررات زدايي و مسائل مربوط به اشتغال مشخص بودن تعداد و وضعيت شركت هاي قابل واگذاري براي تخصيص درآمد هاي به دست آمده به بدهي هاي شركت ها و سرمايه گذاري در آن ها در نظر گرفتن سهام جايزه وفاداري آلمان1990تبديل ساختار اقتصادي آلمان شرقي از حالت متمركز به ساختاري براساس مكانيزم بازارافزايش سرمايه گذاري مولد ، حفظ اشتغال رقابت و محدود نمودن دامنه فعاليت هاي اقتصادي دولت، تغيير ساختار اقتصاديعرضه عمومي سهام واگذاري به مديران و كاركنان ، بازگردانيدن به صاحبان قبلي ، ادغام و تعطيل مالي و غير مالي براي اقشار متوسطتشكيل بزرگترين سازمان مستقل خصوصي سازي ، ارزيابي تعداد دارايي شركت هاي قابل واگذاري به كارگيري مديران كاركشته آلمان غربي ، تجديد ساختار و ايجاد تسهيلات اجتماعيايجاد شعب متعدد زير نظر سازمان خصوصي سازي ، اولويت با خريداراني كه ضمن ادامه عمليات شركت سطح اشتغال و مقدار سرمايه گذاري بيشتري را تعهد نمايند ، هدف قرار دادن قشر متوسط اجتماعي در واگذاري ها ، برگرداندن اموال و شركت هاي مصادره اي ، بكارگيري درآمد هاي حاصل شده جهت تجديد ساختار و سرمايه گذاري در واحد ها www.prozhe.com
اسلاید 49: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازيروش هاي خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايراناندونزي1990عدم وجودسيستم هاي حسابداري شفاف و مدون،عدم كارايي شركت هاي دولتي،وابستگي شديد به درآمدهاي نفتيافزايش كارايي و بهبود عملكرد ، افزايش سرمايه گذاري خارجيخصوصي سازي از پائين / واگذاري از طريق فروش سهامانجام خصوصي سازي در صنايع خطوط هواپيمايي ، فرودگاهي ، حمل و نقل و.. مجاز شدن 100 درصد مالكيت خارجي در عمده فروشي تجديد ساختار شركت هاتاسيس آژانس تجديد ساختار آزاد سازي مالي و مقررات زدايي تجديد ساختار بايد در مسيري انجام شود كه بخش مالي را تقويت كندتجديد ساختار بايد به شكلي انجام شود كه اطمينان در بانک همچنان حفظ شودبسترسازي مناسب جهت خصوصي سازي رفع محدوديت هاي سرمايه گذاري خارجي نظارت بعد از واگذاريwww.prozhe.com
اسلاید 50: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانژاپن19491- بازسازي اقتصاد پس از جنگ جهاني دوم2- انقلاب و دگرگوني در ساختار اقتصادي و سياسي كشور3- اصلاحات در زمينه سيستم هاي آموزشي، اداري، قضايي و اراضي. 1- ايجاد زمينه لازم براي رشد اقتصادي2- ايجاد بستر لازم براي توزيع درآمد3 - توسعه اقتصادي و اجتماعي 1- داشتن برنامه ريزي و زمان بندي خاص براي حركت به سوي آزادسازي كامل و اصلاحات گام به گام2- پيش بيني مشكلات اجتماعي آينده3- عمليات و سياست هاي مقررات زدايي و آزادسازي هاي صحيح و به موقع در بانک4- تصويب 4 قانون الف- قانون بيمه گري ب- قانون نحوه فعاليت بانک های خارجي ج- قانون كنترل و نظارت بر موسسات مالی1- وزارت امور اقتصادي و دارايي در مقاطع مختلف از بانک ها گزارش هاي مالي براي اعمال نظارت و تنظيم قانون مقررات براي هماهنگي فعاليت بانک ها دريافت مي كند2- تعيين نرخ بيمه توسطسازمان هاي جداگانه www.prozhe.com
اسلاید 51: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانهندوستان1991ناهماهنگي در روند مالكيت صنايع در هند1- تشويق و حمايت از صنايع كوچك 2- ايجاد اشتغال و به تبع آن افزايش سطح درآمد زندگي مردم 1- تشكيل ستادي براي وضع مقرات بيمه تحت عنوان IRA 2- واگذاري بانک ها به بخش خصوصي4- تقويت قانون نظارت بر امور بانکی 5- افزايش رقابت بين بانک ها6- صدور مجوز فعاليت به شركت ها با سرمايه مشترك هندي – خارجي7- صدور مجوز فعاليت به كارگزاران 1- تاسيس سازمان تنظيم امور بيمه اي كه مسئول بررسي در تجديد نظر در قوانين بانکی است2- تقويت قانون نظارت بر بانک ها3- صدور مجوز فعاليت به شركت ها با سرمايه مشترك هندي – خارجيwww.prozhe.com
اسلاید 52: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانكره جنوبي19821- سرمايه گذاري در اقتصاد و استفاده موثر از محرك هاي سرمايه گذاري2- لزوم ايجاد فضاي رقابتي اقتصادي3- لزوم تعديل ساختار1- انطباق با مقاصد سازمان تجارت جهاني (WTO)2- استقرار سيستم بازار و ايجاد كارآفريني و نوآوري3- تقويت انگيزه ها بر اساس معيار كارآيي4- اختصاص نيروي كار ماهر به توليد5- اعطاي خود گرداني بيشتر به بيمه ها براي اداره امور 1- حمايت و پشتيباني دولت و ايجاد زمينه براي رشد سريع اقتصادي2- تدوين قوانين و مقررات براي كنترل و نظارت اداره شركت هاي بيمه3- كنترل نرخ هاي هاي حق بيمه و تاسيس شركت هاي بيمه ديگر، خواه داخلي و خواه خارجي4- اصلاح نحوه فعاليت بيمه هاي اتكايي كشور5-نظارت گسترده بر سرمايه و نرخ بهره6- اصلاح ساختار اقتصاد كلان7- اصلاحات در بخش انرژي1- اصلاح نحوه فعاليت بيمه هاي اتكايي2- نظارت گسترده بر سرمايه و نرخ بهره3- تدوين قوانين و مقررات براي كنترل و نظارت اداره شركت هاي بيمه4- اصلاحات در بخش انرژي و ساختار اقتصاد كلانwww.prozhe.com
اسلاید 53: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايراناندونزي1988پيشرفت و حركت به سوي اقتصاد باز1- اطمينان بيشتري به سرمایه گذاران داده شود كه تحت حمايت قانون هستندتوجه دولت اندونزي به سرمايه گذاري خارجي و خصوصي داخلي و اجازه تاسيس و فعاليت بانک های خارجي و خصوصي داخلي و تشديد رقابت در بازارهاي داخليwww.prozhe.com
اسلاید 54: جداول مقايسه اي فرآيند خصوصي سازي در كشور هاي مورد مطالعه از نقطه نظر اهداف ، روش ها و اقدامات اجرايينام كشورسالمهم ترين عوامل گرايش به سوي خصوصي سازياهداف خصوصي سازياقدامات برجسته قبل از خصوصي سازينكات مورد توجه براي استفاده از در تجربه ايرانبنگلادش19751- لزوم كاهش مخارج عمومي 2- لزوم محدود كردن واردات و تشويق توليد 3- ايجاد زمينه براي توسعه و پيشرفت اقتصادي كشور 1- جلوگيري از گسترش مشاركت تصميم دولت در اداره صنايع2- ايجاد و افزايش جاذبه هايي براي مشاركت بخش خصوصي در صنعتي كردن كشور1- اصلاح قانون برای فعاليت به بخش خصوص2- تقويت نظارت مالي دولت بر بانک ها3- آزادسازي سيستم هاي اقتصادي1- تقويت نظارت مالي دولت بر بانک هاwww.prozhe.com
اسلاید 55: تجارب خصوصي سازي در داخل و خارج کشور با نگاه ويژه به بانکهاwww.prozhe.com
اسلاید 56: مشکلات احتمالي خصوصي شدن بانک هاپراکندگي سهم واگذاري وتنوع سهامدارانساير سهامداران از دانش وتخصص وتجربه کم بر خوردارند هيچ تضميني براي برطرف کردن عملکردضعيف بانکهاي دولتي کنوني در صورت خصوصي شدن بانکها نمي باشد.www.prozhe.com
اسلاید 57: بيشترين ميزان خصوصيسازي:اروپاوکشورهاي امريکاي لاتينکمترين ميزان خصوصيسازي : خاورميانهدر کشورهاي اروپاي شرقي اکثر بانکها خصوصي شدهاند و بانکهاي پسانداز کوچک به دولت تعلق دارند و تعداد بانکهاي تعاوني نيز بسيار زياد ميباشد. بررسي تجربيات بانکها در ساير کشورهانسبت بانکهاي دولتي به بانکهاي خصوصي از 58 درصد در کشورهاي در حال توسعه و 35 درصد در کشورهاي توسعه يافته در سال 1970 به ترتيب به 38 درصد و 14 درصد در سال 1995 کاهش يافته است.www.prozhe.com
اسلاید 58: شناسايي مباحث کليدي در امر خصوصي سازي بانکهابررسي بدهي هاي دولت به بانکها شفاف سازي صورت هاي مالي بانکها روشهاي برخوردبامطالبات معوق بانکها تحليل و چگونگي مالکيت دولت در بانکها لغو محدوديت خارجي و اثرات بر متغيرهاي اقتصاديبررسي و ظرفيت بازار سرمايه و جذب سرمايه عظيم بانکها و شرکت هاي تابعه بررسي روشهاي واگذاريتعيين تکليف نيروي انسانينهادينه کردن فرهنگ خصوصي www.prozhe.com
اسلاید 59: شفاف سازي صورتهاي مالي بانکها شفاف سازي صورت هاي مالي منجر به کاهش خطر پذيري در اقتصاد و هزينه توليد خواهد شد. در فرآيند خصوصي سازي بايد رعايت اصول شفافيت افشاء و رقابت منصفانه صورت بپذيرد. معيارهاي ايجاد شفافيت انتقال سريع و کامل دارايي ها (شواهدي از مکزيک ، بلغارستان وآفريقاي جنوبي نشان مي دهد ، هنگاميکه قراراست شرکتي واگذار شود ، تاخير در تکميل فرآيند واگذاري شرکت به افت عملکرد ، اتلاف دارايي ها و فروش با نرخ پائين منجر مي شود)عدم فراواني و گوناگوني مراحل مختلف فروش افزايش رقابت در جريان واگذاريwww.prozhe.com
اسلاید 60: تجربه کشورها در برخورد با مطالبات معوق پاکستان: طراحي يک طرح تشويقي براي تسويه وام هاي معوق پاکسازي زيان هاي انباشته از طريق تزريق دارايي جديد به بانک هاي بزرگ مانند HBL و UBL لهستان: تجديد سرمايه بانکها پاکسازي ترازنامه از وامهاي معوقwww.prozhe.com
اسلاید 61: در کشورهائي مانند فرانسه ، مکزيک ، پاکستان ، هند و انگليس، بدهي معوق بانکها درزمان واگذاري از طرف دولت و بانک مرکزي جزء بدهي سوخت شده اعلام و صورتهاي مالي بانکها از وجود بدهيهاي معوق پاکسازي شده ومطالبات غيرموثر، از ارزش دارايي هاي بانک خارج گرديده است چگونگي مالکيت دولت در بانکهامالکيت دولتي بانکها اثرات منفي جدي بر اقتصاد کشورهاي در حال توسعه ميگذارد و ارتباط منفي با عملکرد بانکها و توسعه کلي بخش مالي دارد اما هيچ شکلي از فروش را نمي توان بعنوان روش استاندارد براي محروم کردن بانکها از مالکيت دولتي معرفي نمود. کشورهاي مختلف به يک نسبت بانکهاي دولتي خود را خصوصي ننموده اند . بويژه در کشورهاي در حال توسعه درصد بالايي از سهام بانکها در اختيار دولتها مي باشد.www.prozhe.com
اسلاید 62: تجربه ساير کشورها درچگونگي مالکيت دولت در بانکها نحوه مالکيت دولت در انگليس:تضعيف کنترل دولت در زمينه کنترل بطور واضح بر خدمات ضروري عموميضرورت دخالت دولت د رمواردي که اشتباهات ساختاري در خصوصي سازي رخ دهد نحوه مالکيت دولت در مکزِيک:تجربه خصوصي سازي بانکها در مکزيک به دو دليل موفق نبود: الف) بانکداران اين کشور بدليل اختيارات گسترده دولت، همواره با ريسک مصادره اموال خود مواجه بودند.ب) هدف اصلي دولت مکزيک از خصوي سازي بانکها کسب درآمد براي جبران کسرهاي مالي خود بود و نه اصلاح ساختار مالي کشور www.prozhe.com
اسلاید 63: تجربه ساير کشورها درچگونگي مالکيت دولت در بانکها نحوه مالکيت دولت دربانک تجارت کنيا:فروش سهم کوچکي از مالکيت خود کنترل قسمت اعظم آن را براي چند سال ديگر از زمان آغاز اوليه خصوصي سازينحوه مالکيت دولت دربانکهاي شيلي:1981 : دخالت دولت در 8 بانک آن کشور و حمايت از نقدينگي 1984-1982:خريد داراييهاي سوخت شده بانکها 1985:سرمايه سازي مجدد توسط بانک مرکزيwww.prozhe.com
اسلاید 64: لهستان:پاکستانwww.prozhe.com
اسلاید 65: پاکستانwww.prozhe.com
اسلاید 66: سرمايه گذاري خارجيسرمايه گذاري مستقيم خارجي مي تواند اقتصاد بسته و محدود شده را به يک اقتصاد باز و در حال توسعه مبدل مي سازدبا استفاده از پتانسيل هاي سرمايه گذاري هاي خارجي، برنامه خصوصي سازي در ايجاد درآمد کافي با سهولت بيشتري پيش خواهد رفت. تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجي مقدونيه : برخورد يکسان قانون خصوصي سازي با سرمايه گذاران داخلي و خارجي ﻣولفه تعيين کننده اي در حمايت از روند گذار اقتصاد افزايش کاراييwww.prozhe.com
اسلاید 67: تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجي آفريقاي جنوبي :تشکيل شوراي سرمايه گذاري بين الملل براي به تصوير کشيدن آفريقاي جنوبي به عنوان مقصدي جذاب براي سرمايه گذاري خارجي تقويت روابط تجاري و سرمايه گذاري با بازارهاي کليدي جهان از طريق اجراي برنامه هاي اصلاح تعرفه هاي گمرکي ، تشويق سرمايه گذاري مکزيک : لغو محدوديت هاي مربوط به مالکيت خارجي www.prozhe.com
اسلاید 68: تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجيwww.prozhe.com
اسلاید 69: مجارستان : يكي از ويژگي هاي خصوصي سازي در مجارستان، سهم چشمگير بانك هاي خارجي در بازار بانكي اين كشور است. در سال 1994 : 15% در سال 1999 : 60% تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجي لهستان : سهم سرمايه گذاران خارجي از کل داراييهاي بانکها: 1990: حدود 2درصد 2000: بيش از 70 درصد خصوصي سازي بانکها و ورود بانکهاي خارجي باعث بهبود کارايي سيستم بانکي لهستان گرديد .www.prozhe.com
اسلاید 70: تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجيwww.prozhe.com
اسلاید 71: روماني : تصويب قوانين جديدي براي فعاليتهاي بانكيتحريم نظام بانكداري جديد منحصر به بازارهاي دولتي توسعه فعاليت بانكها با سرمايه خصوصي و افزايش حضور موسسات مالي خارجي تجربه ساير کشورها در زمينه حمايت از سرمايه گذاري خارجيدر اواخر سال 1996 در بانکهاي تجاري مجارستان حدود 20 درصد دارايي هاي بانکي آن کشور، در جمهوري چک 43 درصد، در روماني 50 درصد و در بلغارستان، کرواسي و لهستان ، بيش از 80 در صد خصوصي سازي توسط سرمايه گذاران خارجي صورت گرفته است. www.prozhe.com
اسلاید 72: مشکلات بازار سرمايهکوچکي بازارهاي سرمايه محدوديتي در تامين مالي خصوصي سازي از منابع داخليضعف بازارهاي سرمايه ونبود بازارهاي قوي و کارآمد در کشورهاي در حال توسعه نبود قوانين وضوابط مشخصبنابراين سرمايه گذاري درحقوق صاحبان سهام دراين بازارها به طورمعمول اندک است وخصوصي سازي به طورعمده بصورت فروش مستقيم دارايي ها صورت مي پذيرد. www.prozhe.com
اسلاید 73: تجربه ساير کشورها در زمينه بازار سرمايه فرانسه: تسريع در رساندن بانکهاي ملي شده فرانسوي به سطح جهاني به منظور جذابيت براي بازار سهام مقدونيه:30 درصد :عرضه به شاغلان با شرايط ممتاز 15 درصد :انتقال به صندوق بازنشستگي دولت55 درصد :فروش به سرمايه گذاران داخلي و خارجي با شرايط يکسانwww.prozhe.com
اسلاید 74: نحوه برخورد با نيروي انسانيخصوصي سازي، اگر چه در بلند مدت ، به دليل افزايش کارائي مي تواند به افزايش فرصتهاي شغلي کمک کند ليکن در کوتاه مدت باعث افزايش بيکاري خواهد شد که اين امر مشکل بيکاري موجود در سطح جامعه را افزايش خواهد داد. www.prozhe.com
اسلاید 75: تجربه ساير کشورها درچگونگي برخورد با نيروي انساني آلمان شرقي (1990) ايجاد اطمينان در کارکنان با گسترش سيستم تأمين اجتماعي واگذاري بنگاههاي دولتي بصورت اقساط بلند مدت به بخش خصوصي به قيمت اوليه مشروط بر اخراج نشدن کارگرها و عدم تغيير کاربري تعهد بخشودن رقم اوليه فروش در صورت انجام نوآوري و ورود تکنولوژي هاي جديد صنعتي به بنگاه و سود دهيwww.prozhe.com
اسلاید 76: تجربه ساير کشورها درچگونگي برخورد با نيروي انساني اصلاح گران تندرو : آرژانتين و هلند کشورهاي از اين گروه هستند که بيکاري در آنجا حدود 9و 8 در صد بين سالهاي 1990 و 1996 افزايش پيدا کرد. اصلاح گران معتدل : فرانسه و مجارستان از کشورهاي با اصلاحات معتدل هستند که ميزان بيکاري 5/3 و 3 درصد در طول همان دوره دارد. www.prozhe.com
اسلاید 77: نهادينه کردن فرهنگ خصوصي سازي جلوگيري از خصوصي سازي شتابزدهانجام اصلاحات زمينه ساز در چارچوبي قانوني براي فعاليت هر دو دسته شرکتهاي دولتي و خصوصيايجاد بسترهاي نهادي و قانوني مناسب براي اقتصاد بازار (به اين معنا که حقوق مالکيت تضمين و قانون کار اصلاح شود )حذف کنترل هاي اضافي حاکم بر اقتصاد و مقررات زدايي فراهم شدن محيط کسب و کار و فضاي سرمايه گذاري براي فعاليت بخش خصوصيشروع گفتمان اجتماعي ميان کارکنان و سهام داران قبل از فرآيند خصوصي سازيwww.prozhe.com
اسلاید 78: نتيجه گيري به دليل کمبود سرمايه مورد قبول نهادهاي بين المللي، روش خصوصي سازي سيستم بانکي کشور بايد حداقل از دو مشخصه برخوردار باشد: ابتدا قادر باشد مشکلات تامين سرمايه را ظرف يک پروسه زماني (بطور مثال پنج ساله) مرتفع نموده و شرايط مورد نظر موسسات بين المللي ناظر بر فعاليت بانک ها را مهيا نمايد. حافظه سرمايه انساني (تجربيات ) موجود در زمينه بانکداري در مجموعه سيستم بانکي باشد. www.prozhe.com
اسلاید 79: نتيجه گيري اقدامات خصوصي سازي سيستم بانکي :رفع موانع قانوني خصوصي سازي سيستم بانکي شفاف سازي ترازنامه سيستم بانکي کشور تدوين استانداردهاي اطلاعاتي و نظارتي فروش دارايي هاي غير ضروري بانکها براي بهبود بخشيدن به وضعيت کفايت سرمايه سيستم بانکي کشورمقررات زدايي تدريجي از کنترل هاي مستقيم پولي و جايگزيني ابزارهاي غيرمستقيم پولي بررسي کارايي شعب بانکي و ادغام يا انحلال شعب ناکاراواگذاري بخشي از سهام به مديران و کارکنان و عموم ملت، بطوريکه هيچ سهامداري بيش از ده درصد از سهام را در اختيار نداشته باشد.شناسنامه دار شدن کليه بانکهاي دولتي و شعب داخل و خارج آنها و همچنين شرکتهاي وابسته و پيوسته به آنها به طور دقيقمشخص شدن نحوه واگذاري سهام تعيين راهکارهاي شيوه واگذاري جدا کردن نهادهاي کارگزاري از بانکها و تفکيک بازار پول از بازار سرمايهورود بانکهاي خارجي پس از خصوصي سازيwww.prozhe.com
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.