صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
sa yh ‏سل‎

صفحه 4:
اجراي سیاست هاي اصل “06 قانون اساسي بر اساس اصنل 0202 قانون اساسي؛ نظام ‎Srey ee ner‏ ايران در عليه ييا بخش دولتي» تعاوني و خصوصي استوار گردیده است که بخش دولتي آن شامل كليه صنایع بزرگ و مادرء بانكداري» بیمه تأمین نیرو (انرژي)؛ سدهاء بازرگاني خارجي؛ صدا دسا راهن مین اين اها الحا كمرك صورت مالكيت عمومي در اختيار دولت قرار دار ند

صفحه 5:
سیاست هاي كلي اصل 686 قانون اساسي ۰ مفاد ابلاغیه مقام معظم رهبري در خصوص سیاست هاي كلي اصل 4۳6 قانون اساسي به قرار زیر مي باشد: - شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملي - گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعي - ارتقاي كارايي بنگاه هاي اقتصادي و بهره وري منابع مادي انساني و فناوري - افزایش رقابت پذيري در اقتصاد ملي - افزایش سهم بخش هاي خصوصي و تعاوني در اقتصاد ملي - کاستن از بار مالي و مديريتي دولت در تصدي فعالیت هاي اقتصادي - افزایش سطح عمومي اشتغال - تشویق اقشار مردم به يس انداز و سرمایه گذاري و بهبود درآمد خانوارها

صفحه 6:
قانون مدیریت خدمات کشوری ماده ©- امورحاکمیتی: آن دسته از اموری است که تحقق آن موجب اقتدار و حاکمیت کشور است و منافع آن بدون محدودیت شامل همه اقشار جامعه گردیده و بهره‌مندی از این نوع خدمات موجب محدودیت برای استفاده دیگران الف- سیاستگذاری» دفر در فى نظارت در اخشهای افصادل | ‎icles‏ ‏فرهنگی وسیاسی, ب- برقراری عدالت و تأمین اجتماعی و باز توزیع درآمد. ج- ایجاد فضای سالم برای رقابت و جلوگیری از انحصار و تضییع حقوق مردم. د- فراهم‌نمودن زمینه‌ها و مزیتهای لازم برای رشد و توسعه کشور و رفع فقر و بیکاری. ه- قانونگذاری» امور ثبتی. استقرار نظم و امنیت و اداره امور قضائی,

صفحه 7:
ادامه امور ماده 0- امور حاکمیتی: و- حفظ تمامیت ارضی کشور و ایجادآمادگی دقاعی و دفاع ملی. ز- ترویج اخلاق؛ فرهنگ و مبانی لسلامی و صیانت از هویت ایرانی» اسلامی, ح- اداره امور داخلى؛ مالیه عمومی» تنظیم روابط کار و روابط خارجی. ط حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی. ی- تحقیقات بنیادی؛ آمار و اطلاعات ملی و مذیریت فضبای فرکانس کشور, ك- ارتقاء بهداشت و آموزش عمومىء كنترل و بيشكيرى از بيماريها و آفتهاى واكيرء مقابله و كاهش أثرات حوادث طبيعى و بحرائهاى عمومى. ل- بخشى از امور مندرج در مواد(©)؛ ((00) و (00) اين قانون نظير موارد مذكور در اصول بيست و نهم 66 و سىام(900©) قانون اساسى كه انجام آن توسط بخش خصوصى و تعاونی و نهادها و مزسسات عمومی غیردولتی با تأیید هیأت‌وزیران امکانپذیر نمی‌باشد. م- سایر مواردی‌که با رعایت سیاستهای مصوب مقام معظم رهبری به‌موجب قانون لساسی در فوانین عادی جزء اين امور قرار 2

صفحه 8:
قانون مدیریت خدمات کشوری ‎٠‏ ماده © - امور اجتماعى» فرهنگی و خدماتی: آن دسته از وظايفى است كه منافع اجتماعى حاصل از آنها نسبت به منافع فردی برتری دارد و موجب بهبود وضعیت زندگی افراد می گردد. از. قبیل: آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» علوم و تحقیقات» درمان, توانبخشی, تربیت بدنی و ورزش. اطلاعات و ارتباطات عمومی و امور فرهنگی» هنری و تبلیغات اسلامی.

صفحه 9:
قانون مدیریت خدمات کشوری ‎٠‏ ماده 40 - امور زیربنایی: آن دسته از طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای است که موجب تقویت زیرساخنهای اقتصادی و تولیدی کشور می گردد» از قبیل : طرحهای آب و خاک و شبکه‌های انرژی ارتباطات و راه. ‏۰ ماده 00 - امور اقتصادی: آن دسته از اموری است که دولت» متصدی اداره و بهره‌برداری از اموال جامعه است و مانند اشخاص حقیقی و حقوقی درحقوق خصوصی عمل می‌کند» از قبیل : تصدی در امور صنعتی» کشاورزی» حمل‌ونقل» بازرگانی» مسکن و بهره‌برداری ازطرحهای مندرج درماده((0) این‌قانون.

صفحه 10:
ماده 06 - در راستای اجراء احکام این فصل کلیه دستگاههای اجرانی موظفنداز تاریخ تصویب اين قانون اقدامات ذيل را انجاء الف - حداکثر شش‌ماه پس از تصويب اين قانون آندسته از وظايفى كه قابل واگذاری به بخش غیردولتی است را احصاء و با رعایت راهکارهای مطروحه در این فصل نسبت به واگذاری آنهااقدلم نمایند. به نحوی که طی هر برنامه بیست درصد((96606 ) از میزان تصدیهای دولت در امور قابل واگذازی کاهش یابد. ب - تعدلد مجوزهای استخدلمی مذکور در مادهم(00) این قانون به نحوی تعیین گردد که تعداد کارمندان دستگاههای اجرانی که به هر نحر حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و يا طرف قرارداد می‌باشند هر سال به میزان دو درصد(100) در امور غیرحاکمیتی نسبت به سال قبل کاهش ‎SIS‏ کارم تن که راشای در که بازخریدی استعفاه و سایز موارد از خدمت دستگاههای اجرانی خارج می‌شوند استخدام نما تبصره آهد وظایف حاکمیتی موضوح مادم(0) این قانون از شمول لین مادم مستثتی هستند. تبصره © آنئيننامه اجرائى اير ماده شامل وظیفه قابل واگذاری درچهارچوب این قانون. حمايتهاى دولت براى توسعه بخش غيردولتى و نحوه خريد خدمات از بخش خصوصى و ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تعاونى و تعيين تكليف كارمندان واحدهای واگذار شده و ساير موارد بنا به بيشنهاد سازمان به تصويب هيأت وزيران مىرسد. ‎Seas‏ كران محایات امازل بوي كل كك موطف لجرا إن فصل و11 ‎ ‏دستكاههاى اجرائى كنترل نموده و با مديران متخلف برخورد قانونى نمايند.

صفحه 11:
ی ‎a‏ : شماره: ۲۱۲/۱۹۹3۸ ع تم «وشوع : وظايف قبل واكثارى يد يخشن فير دوش ملام عليكم ا استرم شمن لرسال دستوالل اجرابى وطايف قبل واكقارى به بغش غير دولتى وزارت متبوع وها ‎le‏ سيلمت هاي ‎A Jol Ape‏ لماسى + قلي مهيريت ‎ps ln‏ ناه رم توس ور ملو امال اسلاحات لازم در وظايفه مستولوت ما و عماكرت آن موسسة ‏ مركز ‎٠‏ خوامشمف الست حستور فرعائيد لسبت به مول قرم هيوست براسلس مواره قبل قد و نيجه را سار رق معت هو ‎Jl‏ سید فته يه قر بريه يودج و ‎١‏ -اعصاه واعلام هرمت أن نسته لا وطايف قد براساس موا قاين صدل كر شر زمره وطايف ‎eet‏ ‏أن واعد شناخته مى شود لحصاد واعلم آن كرو از وظايف عد بد ميجب هلته 24 قالان منيييت خنسات كشهرى قال باكثليق به بخش غیروتی می بش 7 حدورت يا مؤردى از وليف و مسعوليت ها كه جام أن به طيل لرنباط با ويستقى با وظليف و مسئولیت ها ديكر مومسسات و مراكز ملى تحقيقاتى تناخل مى ياد لازم لكر است بر نهل ‎ha oy J ol ey Jy ou pe‏ بت بل ‎sally‏ سین ره ری و پشتای يحب ی ای ان سمل رای سا ‎de ead spleen 2 late‏ تا SN ay di a pL

صفحه 12:
دستور العمل اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 46۴ و واگذاری وظایف به بخش غیردولتی در وزارت جهاد کشاورزی 1 eS ars SL Snes Toney ora ۱۳ ee ‏ل‎ Ie ee a ad ‏ا‎ Seren S PNT. rer LTS Peer Teron ‏و بهره گیری از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله اصل 6*6۶ قانون اساسی‎ ‏جمهورى اسلامى ايران و سياستهاى كلى ابلاغى مقام معظم رهبرى و قانون ن اجرانی‎ ‏تنكم بنكو از سر راك سل درلت‎ ag yp ‏اد سترن سیریک سل‎ 0 ‏قانون الحاق موادى به قانو‎ Pepe ern rere ‏درم ترس رل راستای‎ 2000 Ieee S Smee emer ete ce ee > ene eee e 00 BE Sf ‏اصل 62© و وا‎ ‏اختصار« ستاد مرکزی » نامیده می شود در وزارت جهاد کشاورزی با رعایت‎ ‏قوانین و مقررات مربوط تشکیل می گردد به طوریکه اين ستاد دارای‎ See ee tee SS STV ae Tee Teer ‏ا ا ا ا ل‎ nae cain ‏خواهد شد.‎

صفحه 13:
0 كليات کلیه اقدامات مربوط به اجرای اصل <30) وواگذاری وظایف با توجه به مواد قانونی مرتبط می تواند از طریق خرید خدمت. واگذاری مديريت (اجاره » ييمانكارى عمومى » ييمان مديريت )» واكذارى ا ل ا ‎re ere Tete‏ ‎ena‏ ل م ل سازمانى » واكذارى از طريق بورس ء مزايده » انحلال » ادغام و ‎aie Js oleh eben Wey ite), AL,‏ 3 بخش خصوصیی, تعاونی ۰ تشکل های غیر دولتی و سازمانها و موسسات عمومی غیر دولتی و يا سایر دستگاهها و همچنین مقررات زدايى انجام كيرد .

صفحه 14:
ماده 0: ترکیب اعضاء ستاد مرکزی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی | Shee Teh onto) Nal cians Cua os Se Ga as ull -O 211111111 ©- مدير كل امور مالی er es rere) ۱ Dat eS eect Tee SEL ‏رئیس امور مجامع و شرکتها‎ 0 0 سه نفر صاحبنظر به انتخاب رئیس ستاد 211100 0 رئيس سازمان نظام داميزشكي ع 3 5

صفحه 15:
ماده 3: وظايف 1 اختيارات ستاد مرکزی: الف- تصويب عناوين واحدها . وظايف و خدمات قابل واكذارى و تعيين اولويت آنها جهوت واگذاری. ب- تصويب اهداف كمى سالانه و نحوه واكذارى هر يك از وظايف و خدمات از ۱ روشهاى ذكر شده در قوانين و آنين نامه ها و اولويتهاى استفاده از هر يك از روشها. تصویب و بررسی تغییرات ناشی از واگذاری وظایف در تشکیلات ۰ منابع انسانی و دجه هر يك لز واحدها ام ا ا لت ا ا زا( ا ا ا سرمایه ای. ه- تصویب پیشنهادات کمیته های اجرائی سازمان جهاد کشاورزی استان و کمیته های ‎EG eae Le‏ ‎Pie ies Comper a ECN PEPER WIE DIN IPN Teeny re viny‏ ا ل اتحلال ‏ ادحام + ‎rie ce‏ ا 20000 ‎ ‎ ‎

صفحه 16:
‎re a‏ اختيارات دبيرخانه ستاد اجراى اصل 6202 ‎Eye. Seer PON ers ern e peepee me tee ‎RPE OES ee Te ‏ال‎ ‏کشاورزی استانها وسازمانها » موسسات و شرکتهای تابعه و وابسته جهت شناسایی وظایف حاکمیتی و تصدی گری و تنظیم بر نامه نحوه واگذاری تصدیها به بخش غیر دولتی ‏بررسی پیشنهادات واصله از کمیته های فرعی واجرایی و ارائه ا ا ‎ED Se‏ و ‎a‏ ‏تنظیم دستور جلسات و اظهارنظر وبررسی کارشناسی جهت با ۱

صفحه 17:
کف که از ‎Renee‏ م renee DROP Ie eee ete ee ne a ‏اصل 626 و واكّذارى وظايف به بخشهاى غيردولتى در وزارت‎ ‏ل ل ا یر‎ nees ‏وظایف » که در اين دستور العمل «کمیته فرعی» نامیده می شود‎ ane ree ‏ا‎ See int ete Seo ‏زیر تشکیل می گردد.‎ " تبصره: در صورت لزوم كميتة هاى فرعى مى توانند نسبت به تشكيل كاركروههاى تخصصى يا استانى اقدام نمايند.

صفحه 18:
ماده ©- تركيب اعضاى كميته های فر عی سازمانها » موسسات و شركتهاى وابسته ‎Neral (|‏ ۱ ۳ © معاون توسعه مديريت و منابع انسانى يا عناوين مشابه ‎a‏ ‎bes‏ ‏0 معاون / مدیر طرح و برنامه عضو “6 مدير امورحقوقى ‏0 مدیر امور مالی ‏مدیر يا مسئول واحد مشارکتهای مردمی یا عناوین مشابه جر ‏م رئيس كروه نوسازى و تحول ادارى ‏- سه نفر صاحبنظر به انتخاب رئیس کمیته ‎pos ‎pes ‎pas

صفحه 19:
ECE een ey cre tm neem ‏م‎ Renee ‎ee hee COC Ee a ee ae‏ ل ل غير دولتى ا اا ‎eee ere ke‏ ا ‎eee Cera ener eS PEC Bens Lane‏ 1 اعلام به ستاد مرکزی ا وظایف 2 قيمت كذارى خدمات » ساختمانها و امولل منقول و غير منقول قابل واكذارى “20 نظارت بر حسن لجراى بخشنامه ها صادره از سوى ستاد مركزى در محدوده اختيارلت ا ا ا ا ا ل ل ل ید نهایی ‏تصویب فرایند واگذاری وظایف به ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
بررسی و پیشنهاد در خصوص تغییرات ناشی از واگذاری وظایف در ‎OSSD er a rere oe aren‏ ارائه برنامه جكونكى يرداخت يارانه به بخش غير دولتى و ميزان اعتبارات ا ل ا ۳ هزینه ای و تملک دارائی و سرمایه ای به ستاد مرکزی FED OREN yer HO = wa xt) EES SSE OOo er RD Ener] ‏به همراه جدول زمانبندى و روش اجرا در جارجوب وظايف و اختيارات‎ ‏سازمانی‎ تصويب برنامه واكذارى برخى از امورء به استناد برخى از قوانين واكذارى ‎eye)‏ 0 ات ا قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی و ...در حدود اختیارات سر |19 ie ‏ا‎ sb eee

صفحه 21:
دستور العمل تکمیل فرم شناسنامه وظایف تصدی گری الف : تعاریف وظایف تصدی گری : به وظایفی اطلاق می شود که به استناد ماده 0 قانون مدیریت خدمات کشوری حاکمیتی نبوده و دولت به علل مختلف از جمله ارتقاء کیفیت » توسعه اشتغال وارائه خدمات بهتر و... به بخش غیر دولتی واگذار می کند » این تصدیها به استناد مواد ©» ۰0۰0 ©0 و :06 و 9 قانون مدیریت خدمات کشوری به اموراجتماعی » فرهنگی ۰ خدماتی » زیربنایی و اقتصادی تفکیک شده و قابل برونسپاری از دولت می باشد . این وظایف به دو حالت مندرج در بندهای 0و به شرح ذیل قابل بررسی است .

صفحه 22:
GB ‏تصدی‎ تصدی های قابل واگذاری : اموری که ظرفیت اجرا و ارائه خدمات مطلوب آن در بخش غیر دولتی فراهم بوده و امکان واگذاری آن به استناد قوانین و مقررات وجود دارد . ( فرم الف ) تصدی های غیر قابل واگذاری : کلیه اموری که براساس بندهای "ل" و"م " ماده © قانون مدیریت خدمات کشوری در حال حاضر ظرفیت اجرا و ارائه خدمات مطلوب آن در بخش غیردولتی فراهم نیست » لذا در امور مربوط به وظایف فوق » دستگاههای دولتى با تاييد هيات وزیران مکلف به ایجاد و حمایت از بخش غير دولتی جهت ظرفیت سازی می باشند ( فرم ب)

صفحه 23:
بخش غیردولتی : به کلیه موسسات » شرکتها » سازمانها و واحدهایی اطلاق می گردد که سهام يا سرمایه آنها متعلق به دولت نبوده و مستقل از دولت فعالیت می کنند و می توانند مسئولیت اجرای قسمتی از وظایف تصدیگری را برعهده گیرند » این بخش شامل بخشهای تعاونی و خصوصی می باشد .

صفحه 24:
ب - نحوه تکمیل شناسنامه وظایف تصدی گری تصدیهای قابل واگذاری : 0 حوزه کاری : براساس جدول شناسایی وظایف حاکمیتی و تصدی گری مرتبط با فعالیتهای آن سازمان / معاونت وواحد عمل شود .( حوزه کاری به عنوان نمونه در قسمتی از جدول وظایف سازمان تحفیقات آموزش و ترویج كشاورزي به شرح ذیل آورده شده است ( 2 عنوان وظیفه اصلی : متناسب با عنوان هرحوزه کاری مرتبط و با توجه به جدول زیربه عنوان نمونه اقدام شود. 0 عنوان وظیفه قابل واگذاری : براساس لیست تصدیهای احصاء شده آن معاونت» سازمان و... عمل شود » به نمونه ذیل در استخراج و تکمیل اطلاعات مرتبط توجه گردد.

صفحه 25:
POO AERA (Ce SCS) -( عنوان وظیفه - سیاستگذلری . برنامه ریزی , نظارت ۰ تصویب و ‎BU‏ ‏دستورالعملهاء استانداردهاي برنامه هاي ترويجي و انتقال يافته ها در چارچوب نیازهاء اولویت ها و سیاست هاي بخش كشاورزي - - تهیه و تدوین دستورالعملهاه شیوه نامه ها و استانداردهاي ترويجي و انتقال یافته ها ( وظیفه قابل واگذاری ) ان تصدي گري

صفحه 26:
“6 ماهیت وظیفه قابل واگذاری : ماهیت وظیفه براساس موارد مشخص كرد و.يكى أز كزينه هاى اجرايى ؛ خدماتى ؛ مطالعاتى» تحقيقاتى و آموزشى ب ترويجى انتخاب شود » در صورتى كه ماهيت وظيفه در بر كيرنده © مورد است طبق اولويت و با شماره تعيين شود . © دامنه وظيفه : دامنه انجام وظيفه در سطوح ستادی» استانی + شهرستانى و مركز خدمات مشخص گردد © استناد قانونى انجام وظيفه + هریک از وظایف در حال انجام آن سازمان/ معاونت يا واحد مربوطه مى بايست مستند به قوانين و مقرراتی باشد که به آن سازمان / معاونت محول گردیده است » در این راستا ضروری است مستندات انجام وظیفه (مواد قانونی » آيين نامه و دستورالسمل ) ذکر شود تا پس اژآن شرایط و ضوابظ واگذاری وظیفه به بخش غیر دولتی تعریف گردد . م2 فرایندهای انجام وظیفه : ضروری است فرایند هایی که موجب تحقق وظیفه مذکور می گردد به صورت اجمالی تعریف شود .

صفحه 27:
- واحد اداری انجام وظیفه قبل از واگذاری : با توجه به اینکه وظیفه مذکور در آن سازمان ۰ معاونت و دستگاه مربوطه در حال اجرا می باشد . ضروری است نام واحد اداری مجری قید شود . © پستهای سازمانی انجام وظیفه قبل از واگذاری : تعداد و عناوین پستهأی سازمانی مرتبط با اجرای وظیفه مورد نظر به تفکیک سطوح ستاد و استان قید شود . 0- ضوابط و استانداردهای واگذاری وظیفه : نظر به اينکه مباحث کلان سیاستگذاری » برنامه ریزی و نظارت عالیه بر عهده دولت می باشد لذا ضروری است ضوابط » چارچوب و استانداردهای کاری افراد حقیقی و حقوقی جهت واگذاری وظایف از سوی معاونت » سازمان یا واحد مربوطه مشخص شود . 0 روش واگذاری : روش واگذاری وظایف به بخش غير دولتی که شامل اعمال حمایت از بخش غیر دولتی » خرید خدمت » مشارکت » واگذاری مدیریت و مالکیت است با تعیین اولویتهای لازم تعیین گردد.

صفحه 28:
‎IO‏ مجریان غیر دولتی پیشنهادی : با توجه به ظرفیت بخشهاى غير دولتى ضرورى است بيشنهاد آن سازمان درخصوص تعيين مجريان غير دولتى لرائه شود . همجنين ن اينكه أفزايش سهم بخش تعاون به ©© درصد ات ن سال 060606 بر اشام ماد ه © قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی .اجتماعی وفر .| و اجرای سیاستیای کلی ال 6۳6 قالون اساتی مد نظر است » لذ تاکبد می شود مین طرف ترارداد با لحاظ نمودن اولویت فوق صورت پذیرد. ‎ ‎ ‎ ‎ ‏0 دستگاه نظارت کننده : تفکیک نظارت عالیه از نظارت اجرایی صورت گیرد . ‏6 زمانبندی واگذاری تصدیها : به توجه به بند الف ماده 260 قانون مدیریت خدمات ‏کشوری و ضرورت گاهش تصدی های دولت در امور قابل واگذاری به میزان 966000 طي ‏هر برنامه ۰ لازم است در این بخش برنامه زمانبندی واگذاری با درصد تحقق آن در هر سال ح گردد. ‎IG‏ تعیین تکلیف کارکنان : متناسب با درصد تحقق برنامه واگذاری وظیفه بر اساس بند ‏چهاردهم ؛ ضروری است که تفکیک نیروی انسانی مازاد به صورت گزینه هاى بكار: ‏در سایر واحدها ‏ ناظر طرح » شاغل در تعاونی » بازخریدی و ‎‘Bipot Ua)‏ ‏مشخص شود. ‏©1- موانع و مشكلات واكذارى : ضرورى است به منظورتسهيل و تسريع واكذارى وطلت ‏به بخش غير دولتى موانع و مشكلات ت از حیث ساختاری » نیروی انسانی » اعتبارى و .. ‏صورت شفاف » دقيق ومصداقى عنولن كردد. ‎ ‎

صفحه 29:
تصدیهای غیر قابل واگذاری 4 حوزه کاری : نام اين حوزه براساس جدول لیست وظایف حاکمیتی و تصدی گری مرتبط با فعالیتهای آن سازمان ۰ معاونت وواحد لحاظ شود . 2 عنوان وظیفه اصلی : متناسب با عنوان هرحوزه کاری مرتبط و با توجه به جدول فوق به عنوان نمونه اقدام شود . 2 عنوان وظیفه غیرقابل واگذاری : براساس لیست تصدیهای احصاء شده آن معاونت» سازمان و... » وظیفه قابل واگذاری که به دلیل عدم وجود ظرفیتها و امکانات بخش غير دولتی ۰ در حال حاضر شرایط برونسپاری آن وجودندارد مشخص و ذکر نمایید . “© استناد قانونی انجام وظیفه : هریک از وظایف در حال انجام آن سازمان/ معاونت یا واحد مربوطه می بایست مستند به قوانین و مقرراتی باشد که به آن سازمان / معاونت محول گردیده است » در این راستا ضروری است مستندات انجام وظیفه (مواد قانونی » آيین نامه و دستورالعمل ) ذکر شود . 6 فرایندهای انجام وظیفه : ضروری است فرایند هایی که موجب تحقق وظیفه مذکور می گردد به صورت اجمالی تعریف شود .

صفحه 30:
تصدیهای غیر قابل واگذاری واحد اداري انجام وظیفه: با توجه به اینکه وظیفه مذکور در آن سازمان » معاونت و دستگاه مربوطه در حال اجرا می باشد ؛ ضروری است نام واحد ‎Eee‏ م پستهای سازمانی انجام وظیفه: تعداد و عناوین پستهای سازمانی مرتبط با اجزای وظیله مورد نز با کنکیک تبطوح بستاد و استا استان قید شود . 0 دلایل و استناد فني و اجرایی عدم واگذاری : در این بند ضروری ! ‎a i en de eae ae‏ حقوقی در بخش غبر دولتی جهت اجرای وظیفه اشاره گردد تا براساس بند *ل" مادد 2 قانون مدیزیت کدمات کشوری جزه مواردی قرار كبرد كه انجام آن توسط بخش خصوصی ‏ تعاونی و موسسات عمومی غیر دولتی با تایید هیأت وزیران امکانپذیر نمی باشد . نکته : ضروری است هر سازمان / معاونت / شرکت و ... به تعداد تصدیهای قابل واگذاری و غیر قابل واگذاری شناسنامه تهیه نماید .

صفحه 31:
د عتوان ولليقة الى فد ‎Oa OM OO ia‏ ری توس 8 ‏يد عوسي © سادرم تيت‎ (Oyen peas aaltepet sit ‏عد‎ ‎Ay ste eee‏ رنه زین ما ‎3 ‏دوف یاو ام اسان ‎Gree GUE Goh NER‏ - راز یچ ‏"اد سجرى قير موي بيشتيادى ند ‎ae OO el‏ ‎00 ‎

صفحه 32:
6 ‏:سین مغر رعشيل‎ at ai a i ‏تاد‎

صفحه 33:
نمودار جریان فرآیند و زمانبندي براي واگذاري وظایف قابل واگذاري به بخش خصوصي سازمان تحقيقات » آموزش و ترویج كشاورزي معاونت ها /ادارات كل | دوخن تاد جوا کته قرمى اجراى اسل ‎esha gs yA‏ پس از تامین سازکار هاي لازم براي اجرايي نمودن عملیات توسط كو سسيوسوء الذلرق وطاق كر ‎ipa tis OB ce ing‏ اجرايي»تصميمات لازم me ad

صفحه 34:
با تشکر از حسن توجه شما

تفكيك وظايف حاكميتي و تصدي گري در موسسات و مراكز ملي تحقيقاتي اجراي سياست هاي اصل 44قانون اساسي بر اساس اصل 44قانون اساسي ،نظام اقتصادي جمهوري اسالمي ايران بر پايه سه بخش دولتي ،تعاوني و خصوصي استوار گرديده است كه بخش دولتي آن شامل كليه صنايع بزرگ و مادر ،بانكداري ،بيمه ،تأمين نيرو (انرژي) ،سدها ،بازرگاني خارجي ،صدا و سيما ،راه آهن و نظاير اين ها است كه به صورت مالكيت عمومي در اختيار دولت قرار دارند . سياست هاي كلي اصل 44قانون اساسي • مفاد ابالغيه مقام معظم رهبري در خصوص سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي به قرار زير مي باشد: شتاب بخشيدن به رشد اقتصاد ملي گسترش مالكيت در سطح عموم مردم به منظور تامين عدالت اجتماعي ارتقاي كارايي بنگاه هاي اقتصادي و بهره وري منابع مادي ،انساني وفناوري افزايش رقابت پذيري در اقتصاد ملي افزايش سهم بخش هاي خصوصي و تعاوني در اقتصاد ملي كاستن از بار مالي و مديريتي دولت در تصدي فعاليت هاي اقتصادي افزايش سطح عمومي اشتغال -تشويق اقشار مردم به پس انداز و سرمايه گذاري و بهبود درآمد خانوارها قانون مدیریت خدمات کشوری • • • • • • ماده -8امورحاکمیتی :آن دسته از اموری است که تحقق آن موجب اقتدار و حاکمیت کشور است و منافع آن بدون محدودیت شامل همه اقشار جامعه گردیده و بهره‌مندی از این نوع خدمات موجب محدودیت برای استفاده دیگران نمی‌شود.از قبیل: الف -سیاستگذاری ،برنامه‌ریزی و نظارت در بخشهای اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی وسیاسی. ب -برقراری عدالت و تأمین اجتماعی و باز توزیع درآمد. ج -ایجاد فضای سالم برای رقابت و جلوگیری از انحصار و تضییع حقوق مردم. د -فراهم‌نمودن زمینه‌ها و مزیتهای الزم برای رشد و توسعه کشور و رفع فقر و بیکاری. هـ -قانونگذاری ،امور ثبتی ،استقرار نظم و امنیت و اداره امور قضائی. ادامه امور ماده -8امورحاکمیتی: • • • • • • • • و -حفظ تمامیت ارضی کشور و ایجادآمادگی دفاعی و دفاع ملی. ز -ترویج اخالق ،فرهنگ و مبانی اسالمی و صیانت از هویت ایرانی ،اسالمی. ح -اداره امور داخلی ،مالیه عمومی ،تنظیم روابط کار و روابط خارجی. ط -حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی. ی -تحقیقات بنیادی ،آمار و اطالعات ملی و مدیریت فضای فرکانس کشور. ک -ارتقاء بهداشت و آموزش عمومی ،کنترل و پیشگیری از بیماریها و آفتهای واگیر ،مقابله و کاهش اثرات حوادث طبیعی و بحرانهای عمومی. ل -بخشی از امور مندرج در مواد( )10( ،)9و ( )11این قانون نظیر موارد مذکور در اصول بیست و نهم ( )29و سی‌ام( )30قانون اساسی که انجام آن توسط بخش خصوصی و تعاونی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی با تأیید هیأت‌وزیران امکانپذیر نمی‌باشد. م -سایر مواردی‌که با رعایت سیاستهای کلی مصوب مقام معظم رهبری به‌موجب قانون اساسی در قوانین عادی جزء این امور قرار می‌گیرد. قانون مدیریت خدمات کشوری • ماده - 9امور اجتماعی‌ ،فرهنگی و خدماتی :آن دسته از وظایفی است که منافع اجتماعی حاصل از آنها نسبت به منافع فردی برتری دارد و موجب بهبود وضعیت زندگی افراد می گردد ،از قبیل :آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای‌ ،علوم و تحقیقات‌ ،درمان‌ ،توانبخشی ،تربیت بدنی و ورزش‌ ،اطالعات و ارتباطات عمومی و امور فرهنگی‌ ،هنری و تبلیغات اسالمی. قانون مدیریت خدمات کشوری • ماده - 10امور زیربنایی‌ :آن دسته از طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای است که موجب تقویت زیرساختهای اقتصادی و تولیدی کشور می گردد ،از قبیل :طرحهای آب و خاک و شبکه‌های انرژی‌ ،ارتباطات و راه‌. • ماده - 11امور اقتصادی :آن دسته از اموری است که دولت‌، متصدی اداره و بهره‌برداری از اموال جامعه است و مانند اشخاص حقیقی و حقوقی درحقوق خصوصی عمل می‌کند ،از قبیل :تصدی در امور صنعتی‌ ،کشاورزی‌ ،حمل‌ونقل‌ ،بازرگانی‌ ،مسکن و بهره‌برداری ازطرحهای مندرج درماده( )10این‌قانون‌. ماده - 24در راستای اجراء احکام این فصل کلیه دستگاههای اجرائی موظفند‌از تاریخ تصویب این قانون اقدامات ذیل را انجام دهند: • • • • • • الف -حداکثر شش‌ماه پس از تصویب این قانون آن‌دسته از وظایفی که قابل واگذاری به بخش غیردولتی است را احصاء و با رعایت راهکارهای مطروحه در این فصل نسبت به واگذاری آنها اقدام نمایند .به نحوی که طی هر برنامه بیست درصد( ) %20از میزان تصدیهای دولت در امور قابل واگذاری کاهش یابد. ب -تعداد مجوزهای استخدامی مذکور در ماده( )51این قانون به نحوی تعیین گردد که تعداد کارمندان دستگاههای اجرائی که به هر نحو حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و یا طرف قرارداد می‌باشند هر سال به میزان دو درصد( )%2در امور غیرحاکمیتی نسبت به سال قبل کاهش یابد. ج -حداکثرمعادل یک سوم کارمندان که به روشهای بازنشستگی ،بازخریدی ،استعفاء و سایر موارد از خدمت دستگاههای اجرائی خارج می‌شوند استخدام نمایند . تبصره -1وظایف حاکمیتی موضوع ماده( )8این قانون از شمول این ماده مستثنی هستند. تبصره -2آئین‌نامه اجرائی این ماده شامل وظیفه قابل واگذاری درچهارچوب این قانون، حمایتهای دولت برای توسعه بخش غیردولتی و نحوه خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی و تعیین تکلیف کارمندان واحدهای واگذار شده و سایر موارد بنا به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. تبصره -3دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند اجراء این فصل را در دستگاههای اجرائی کنترل نموده و با مدیران متخلف برخورد قانونی نمایند. شماره 214/19918 : تاريخ 28/3/88: دستورالعمل اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44 و واگذاری وظایف به بخش غیردولتی در وزارت جهاد کشاورزی به منظور سیاست گذاری ،برنامه ریزی ،نظارت ،فراهم آوردن زمینه های توسعه مشارکت مردم در بخش کشاورزی ،ارتقاء کیفیت و ایجاد وحدت رویه در اجرای مطلوب قوانین مربوط به اجرای اصل 44و واگذاری وظایف به بخش غیر دولتی و بهره گیری از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله اصل 44قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران و سیاستهای کلی ابالغی مقام معظم رهبری و قانون اجرائی آن ،قانون مدیریت خدمات کشوری ،قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ،قانون برنامه چهارم توسعه و در راستای تحقق اهداف چشم انداز جمهوری اسالمی ایران و سیاستهای ابالغی برنامه پنجم توسعه « ستاد مرکزی اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44و واگذاری وظایف به بخش غیردولتی » که در این دستورالعمل به اختصار« ستاد مرکزی » نامیده می شود در وزارت جهاد کشاورزی با رعایت قوانین و مقررات مربوط تشکیل می گردد به طوریکه این ستاد دارای دبیرخانه ،کمیته ها ی فرعی ،اجرایی وکارگروههای تخصصی می باشد و از این پس کلیه اقدامات مرتبط در چارچوب مقررات مربوطه و این دستورالعمل انجام خواهد شد. ماده :1کلیات کلیه اقدامات مربوط به اجرای اصل 44وواگذاری وظایف با توجه به مواد قانونی مرتبط می تواند از طریق خرید خدمت ،واگذاری مدیریت (اجاره ،پیمانکاری عمومی ،پیمان مدیریت ) ،واگذاری مالکیت ( اجاره به شرط تملیک ،فروش تمام یا بخشی از سهام و واگذاری اموال ) ،مشارکت ،واگذاری وظیفه ،واگذاری واحد سازمانی ،واگذاری از طریق بورس ،مزایده ،انحالل ،ادغام و یا جابجائی و انتقال وظیفه یا خدمات به بخشهای غیر دولتی شامل بخش خصوصی ،تعاونی ،تشکل های غیر دولتی و سازمانها و موسسات عمومی غیر دولتی و یا سایر دستگاهها و همچنین مقررات زدایی انجام گیرد . ماده :2ترکیب اعضاء ستاد مرکزی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -1معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی -2معاون برنامه ریزی و اقتصادی یا نماینده تام االختیار عضو -3رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عضو -4رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری عضو -5مدیر کل امور مالی عضو -6مدیر کل دفتر حقوقی عضو -7رئیس موسسه پژوهشهای برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی -8رئیس امور مجامع و شرکتها -9سه نفر صاحبنظر به انتخاب رئیس ستاد -10 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی -11 رئیس سازمان نظام دامپزشکی رئیس دبیر و عضو عضو عضو عضو عضو ماده :3وظایف و اختیارات ستاد مرکزی: ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ الف -تصویب عناوین واحدها ،وظایف و خدمات قابل واگذاری و تعیین اولویت آنها جهت واگذاری. ب -تصویب اهداف کمی ساالنه و نحوه واگذاری هر یک از وظایف و خدمات از طریق روشهای ذکر شده در قوانین و آئین نامه ها و اولویتهای استفاده از هر یک از روشها. ج -تصویب و بررسی تغییرات ناشی از واگذاری وظایف در تشکیالت ،منابع انسانی و بودجه هر یک از واحدها د -تصویب چگونگی پرداخت یارانه به بخش غیر دولتی و میزان اعتبارات الزم برای خرید خدمات و میزان صرفه جوئی های بعمل آمده در اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی و سرمایه ای. هـ -تصویب پیشنهادات کمیته های اجرائی سازمان جهاد کشاورزی استان و کمیته های فرعی سازمانها ،موسسات ،شرکتهای تابعه و وابسته و -تصویب چگونگی واگذاری شرکتها ،واحدها ،موسسات و وظیفه در قالب واگذاری ، انحالل ،ادغام ،جابجایی و انتقال وظیفه به بخشهای غیر دولتی ماده :4وظایف و اختیارات دبیرخانه ستاد اجرای اصل 44 ‏ ‏ ‏ ‏ ابالغ مصوبات مربوط به اجرای قانون اصل 44به واحدهای ذیربط و پیگیری اجرای آن . هماهنگی با کمیته های اجرایی و فرعی سازمان جهاد کشاورزی استانها وسازمانها ،موسسات و شرکتهای تابعه و وابسته جهت شناسایی وظایف حاکمیتی و تصدی گری و تنظیم برنامه نحوه واگذاری تصدیها به بخش غیردولتی بررسی پیشنهادات واصله از کمیته های فرعی واجرایی و ارائه نتایج آن به ستاد مرکزی جهت تصویب . تنظیم دستور جلسات و اظهارنظر وبررسی کارشناسی جهت موضوعات قابل طرح در جلسات ستاد مرکزی ماده :5کمیته های فرعی سازمانها ، موسسات و شرکتهای وابسته در راستای اجرای سیاستها و برنامه های قانون اجرایی سیاستهای اصل 44و واگذاری وظایف به بخشهای غیردولتی در وزارت جهاد کشاورزی «کمیته فرعی اجرای اصل 44و واگذاری وظایف » که در این دستورالعمل «کمیته فرعی» نامیده می شود در سازمانها ،موسسات و شرکتهای وابسته با ترکیب و وظایف زیر تشکیل می گردد. تبصره :1در صورت لزوم کمیته های فرعی می توانند نسبت به تشکیل کارگروههای تخصصی یا استانی اقدام نمایند. ماده -6ترکیب اعضای کمیته های فرعی سازمانها ،موسسات و شرکتهای وابسته ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ -1رئیس /مدیرعامل/باالترین مقام مسئول -2معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی یا عناوین مشابه عضو -3معاون /مدیر طرح و برنامه -4مدیر امورحقوقی -5مدیر امور مالی -6مدیر یا مسئول واحد مشارکتهای مردمی یا عناوین مشابه عضو -7رئیس گروه نوسازی و تحول اداری عضو -8سه نفر صاحبنظر به انتخاب رئیس کمیته عضو رئیس دبیر و عضو عضو عضو ماده -7وظایف کمیته های فرعی سازمانها ، موسسات و شرکتهای وابسته ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ شناسائی و تصویب عناوین واحدها ،وظایف و خدمات قابل واگذاری و تعیین اولویت آنها تصویب فرایند واگذاری وظایف به بخش غیر دولتی تعیین و تصویب اهداف کمی و روش واگذاری هر یک از فعالیتها و وظایف بررسی ،تعیین و تصویب هزینه سرانه واگذاری فعالیتها در محدوده واحد سازمانی و اعالم به ستاد مرکزی بررسی و احراز صالحیت طرف قرارداد واگذاری وظایف قیمت گذاری خدمات ،ساختمانها و اموال منقول و غیر منقول قابل واگذاری نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها صادره از سوی ستاد مرکزی در محدوده اختیارات پیشنهاد اعضاء هیات امناء «حسب ضرورت» و شرح وظایف آنها به ستاد مرکزی جهت تائید نهایی  ‏ ‏ ‏ ‏ بررسی و پیشنهاد در خصوص تغییرات ناشی از واگذاری وظایف در تشکیالت ،منابع انسانی و بودجه و ارائه به ستاد مرکزی ارائه برنامه چگونگی پرداخت یارانه به بخش غیر دولتی و میزان اعتبارات الزم برای خرید خدمات و میزان صرفه جوئی های بعمل آمده در اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی و سرمایه ای به ستاد مرکزی تصویب برنامه خصوصی سازی ،واگذاری یا انتقال وظایف واحد سازمانی به همراه جدول زمانبندی و روش اجرا در چارچوب وظایف و اختیارات سازمانی تصویب برنامه واگذاری برخی از امور ،به استناد برخی از قوانین واگذاری از جمله ماده 88قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 47 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی و....در حدود اختیارات سازمانی ارئه گزارش عملکرد ماهانه از روند تحقق واگذاریها به ستاد مرکزی دستورالعمل تکمیل فرم شناسنامه وظایف تصدی گری ‏الف :تعاریف ‏وظایف تصدی گری :به وظایفی اطالق می شود که به استناد ماده 8قانون مدیریت خدمات کشوری حاکمیتی نبوده و دولت به علل مختلف از جمله ارتقاء کیفیت ،توسعه اشتغال وارائه خدمات بهتر و ...به بخش غیر دولتی واگذار می کند ،این تصدیها به استناد مواد 13 ،11 ،10 ،9و 14و 15قانون مدیریت خدمات کشوری به اموراجتماعی ،فرهنگی ،خدماتی ،زیربنایی و اقتصادی تفکیک شده و قابل برونسپاری از دولت می باشد .این وظایف به دو حالت مندرج در بندهای 2و 3به شرح ذیل قابل بررسی است . تصدی های تصدی های قابل واگذاری :اموری که ظرفیت اجرا و ارائه خدمات مطلوب آن در بخش غیر دولتی فراهم بوده و امکان واگذاری آن به استناد قوانین و مقررات وجود دارد ( .فرم الف ) تصدی های غیر قابل واگذاری :کلیه اموری که براساس بندهای "ل" و"م " ماده 8قانون مدیریت خدمات کشوری در حال حاضر ظرفیت اجرا و ارائه خدمات مطلوب آن در بخش غیردولتی فراهم نیست ،لذا در امور مربوط به وظایف فوق ،دستگاههای دولتی با تایید هیات وزیران مکلف به ایجاد و حمایت از بخش غیر دولتی جهت ظرفیت سازی می باشند ( فرم ب) بخش غیردولتی : به کلیه مًو سسات ،شرکتها ،سازمانها و واحدهایی اطالق می گردد که سهام یا سرمایه آنها متعلق به دولت نبوده و مستقل از دولت فعالیت می کنند و می توانند مسئولیت اجرای قسمتی از وظایف تصدیگری را برعهده گیرند ، این بخش شامل بخشهای تعاونی و خصوصی می باشد . ب – نحوه تکمیل شناسنامه وظایف تصدی گری ‏تصدیهای قابل واگذاری : -1حوزه کاری :براساس جدول شناسایی وظایف حاکمیتی و تصدی گری مرتبط با فعالیتهای آن سازمان /معاونت وواحد عمل شود (.حوزه کاری به عنوان نمونه در قسمتی از جدول وظایف سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي به شرح ذیل آورده شده است ) -2عنوان وظیفه اصلی :متناسب با عنوان هرحوزه کاری مرتبط و با توجه به جدول زیربه عنوان نمونه اقدام شود. -3عنوان وظیفه قابل واگذاری :براساس لیست تصدیهای احصاء شده آن معاونت ،سازمان و ...عمل شود ،به نمونه ذیل در استخراج و تکمیل اطالعات مرتبط توجه گردد. امور ترويجي (حوزه کاری) 1- عنوان وظيفه سیاستگذاری ،برنامه ریزی ،نظارت ،تصویب و ابالغدستورالعملها ،استانداردهاي برنامه هاي ترويجي و انتقال يافته ها در چارچوب نيازها ،اولويت ها و سياست هاي بخش كشاورزي -تهيه و تدوين دستورالعملها ،شيوه نامه ها و استانداردهايترويجي و انتقال يافته ها ( وظیفه قابل واگذاری ) حاكميتي تصدي گري * * -4ماهیت وظیفه قابل واگذاری :ماهیت وظیفه براساس موارد مشخص گردد و یکی از گزینه های اجرایی ،خدماتی ،مطالعاتی، تحقیقاتی و آموزشی – ترویجی انتخاب شود ،در صورتی که ماهیت وظیفه در بر گیرنده 2مورد است طبق اولویت و با شماره تعیین شود . -5دامنه وظیفه :دامنه انجام وظیفه در سطوح ستادی ،استانی ، شهرستانی و مرکز خدمات مشخص گردد. -6استناد قانونی انجام وظیفه :هریک از وظایف در حال انجام آن سازمان /معاونت یا واحد مربوطه می بایست مستند به قوانین و مقرراتی باشد که به آن سازمان /معاونت محول گردیده است ،در این راستا ضروری است مستندات انجام وظیفه (مواد قانونی ،آیین نامه و دستورالعمل ) ذکر شود تا پس ازآن شرایط و ضوابط واگذاری وظیفه به بخش غیر دولتی تعریف گردد . -7فرایندهای انجام وظیفه :ضروری است فرایند هایی که موجب تحقق وظیفه مذکور می گردد به صورت اجمالی تعریف شود . -واحد اداری انجام وظیفه قبل از واگذاری :با توجه به اینکه وظیفه مذکور در آن سازمان ،معاونت و دستگاه مربوطه در حال اجرا می باشد ،ضروری است نام واحد اداری مجری قید شود . -9پستهای سازمانی انجام وظیفه قبل از واگذاری :تعداد و عناوین پستهای سازمانی مرتبط با اجرای وظیفه مورد نظر به تفکیک سطوح ستاد و استان قید شود . -10ضوابط و استانداردهای واگذاری وظیفه :نظر به اینکه مباحث کالن سیاستگذاری ،برنامه ریزی و نظارت عالیه بر عهده دولت می باشد لذا ضروری است ضوابط ،چارچوب و استانداردهای کاری افراد حقیقی و حقوقی جهت واگذاری وظایف از سوی معاونت ،سازمان یا واحد مربوطه مشخص شود . -11روش واگذاری :روش واگذاری وظایف به بخش غیر دولتی که شامل اعمال حمایت از بخش غیر دولتی ،خرید خدمت ، مشارکت ،واگذاری مدیریت و مالکیت است با تعیین اولویتهای الزم تعیین گردد. -12 مجریان غیر دولتی پیشنهادی :با توجه به ظرفیت بخشهای غیر دولتی ضروری است پیشنهاد آن سازمان درخصوص تعیین مجریان غیر دولتی ارائه شود .همچنین نظر به اینکه افزایش سهم بخش تعاون به 25درصد تا پایان سال 1393بر اساس ماده 9قانون اصالح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی ج.ا.ا و اجرای سیاستهای کلی اصل 44قانون اساسی مد نظر است ،لذا تاکید می شود تعیین طرف قرارداد با لحاظ نمودن اولویت فوق صورت پذیرد. ‏ ‏ ‏ ‏ -13دستگاه نظارت کننده :تفکیک نظارت عالیه از نظارت اجرایی صورت گیرد . -14زمانبندی واگذاری تصدیها :به توجه به بند الف ماده 24قانون مدیریت خدمات کشوری و ضرورت کاهش تصدی های دولت در امور قابل واگذاری به میزان %20طی هر برنامه ،الزم است در این بخش برنامه زمانبندی واگذاری با درصد تحقق آن در هر سال مطرح گردد. -15تعیین تکلیف کارکنان :متناسب با درصد تحقق برنامه واگذاری وظیفه بر اساس بند چهاردهم ،ضروری است که تفکیک نیروی انسانی مازاد به صورت گزینه های بکارگیری در سایر واحدها ،ناظر طرح ،شاغل در تعاونی ،بازخریدی و مًامور به بخش غیر دولتی مشخص شود. -16موانع و مشکالت واگذاری :ضروری است به منظورتسهیل و تسریع واگذاری وظایف به بخش غیر دولتی موانع و مشکالت از حیث ساختاری ،نیروی انسانی ،اعتباری و ...به صورت شفاف ،دقیق ومصداقی عنوان گردد. تصدیهای غیر قابل واگذاری -1 حوزه کاری :نام این حوزه براساس جدول لیست وظایف حاکمیتی و تصدی گری مرتبط با فعالیتهای آن سازمان ،معاونت وواحد لحاظ شود . -2 عنوان وظیفه اصلی :متناسب با عنوان هرحوزه کاری مرتبط و با توجه به جدول فوق به عنوان نمونه اقدام شود . -3 عنوان وظیفه غیرقابل واگذاری :براساس لیست تصدیهای احصاء شده آن معاونت ،سازمان و ، ...وظیفه قابل واگذاری که به دلیل عدم وجود ظرفیتها و امکانات بخش غیر دولتی ،در حال حاضر شرایط برونسپاری آن وجودندارد مشخص و ذکر نمایید . -4 استناد قانونی انجام وظیفه :هریک از وظایف در حال انجام آن سازمان/ معاونت یا واحد مربوطه می بایست مستند به قوانین و مقرراتی باشد که به آن سازمان /معاونت محول گردیده است ،در این راستا ضروری است مستندات انجام وظیفه (مواد قانونی ،آیین نامه و دستورالعمل ) ذکر شود . -5 فرایندهای انجام وظیفه :ضروری است فرایند هایی که موجب تحقق وظیفه مذکور می گردد به صورت اجمالی تعریف شود . تصدیهای غیر قابل واگذاری -6 واحد اداری انجام وظیفه :با توجه به اینکه وظیفه مذکور در آن سازمان ، معاونت و دستگاه مربوطه در حال اجرا می باشد ،ضروری است نام واحد اداری مجری قید شود . -7 پستهای سازمانی انجام وظیفه :تعداد و عناوین پستهای سازمانی مرتبط با اجرای وظیفه مورد نظر به تفکیک سطوح ستاد و استان قید شود . -8 دالیل و استناد فنی و اجرایی عدم واگذاری :در این بند ضروری است به استنادهای قانونی ،فنی و اجرایی عدم واگذاری یا عدم وجود تشکلهای حقیقی و حقوقی در بخش غیر دولتی جهت اجرای وظیفه اشاره گردد تا براساس بند "ل" ماده 8قانون مدیریت خدمات کشوری جزء مواردی قرار گیرد که انجام آن توسط بخش خصوصی ،تعاونی و مًو سسات عمومی غیر دولتی با تایید هیًات وزیران امکانپذیر نمی باشد . نکته :ضروری است هر سازمان /معاونت /شرکت و ...به تعداد تصدیهای قابل واگذاری و غیر قابل واگذاری شناسنامه تهیه نماید . نمودار جريان فرآيند و زمانبندي براي واگذاري وظايف قابل واگذاري به بخش خصوصي سازمان تحقيقات ،آموزش و ترويج كشاورزي پس از تامين سازكار هاي الزم براي اجرايي نمودن عمليات توسط ستاد اجرايي،تصميمات الزم در خصوص واگذاري وظايف در كميسيون ماده 88سازمان تات اتخاذ مي گردد. با تشكر از حسن توجه شما

51,000 تومان