Ekhtelalat_yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلالات یادگیری”

اختلالات یادگیری

اسلاید 1: پژوهشگر:استاد مربوطه :

اسلاید 2: 1- تعریف: از نظرهوشی عادی یا بالاتر از عادی هستند اما در یک یا چند درس دچار مشکل هستند. به میزان تلاشی که می کند یادگیری ندارد.حدود 2 تا 3 درصد از دانش آموزان اختلال یادگیری دارند. ( قابل درمان هستند) انیشتین ، ادیسون ، اگوست ردین ، پروفسور هشترودی ، وناپلئون بناپارت از نوابغی هستند که اختلال یادگیری داشته اند. اثرات اختلالات :1- ضرر اقتصادی 2- پایین آمدن عزت نفس بچه هااختلالات یادگیری

اسلاید 3: انواع اختلالات یادگیری به اعتباردرس های دبستانی 1- اختلال در خواندن 2- اختلال در نوشتن 3- اختلال ریاضی وحساب کردن انواع اختلال در نوشتن:(1) 1- اختلال در املا ( دیکته) 2- نارسانویسی 3- وارونه نویسی 4- قرینه نویسی

اسلاید 4: انواع اختلال یادگیری به اعتبار فرایندهای روانی(2)اختلال در پردازش های کلامیاختلال در حافظه اختلال مربوط به فرایند های ذهنی

اسلاید 5: گام های درمان(3)انگیزه ی درمانگر ( معلم)ارتباط خوب خوب خوب با درمانجو ( دانش آموز)پرسش نامهانتخاب راهبردهاسنجش تشخیصطراحی برنامه ی درمانارزیابی مجدد بعد از سه هفتهتوصیه : 1- به روانیات خانواده کمک کنیم 2- آموزش خانواده ها

اسلاید 6: اختلالات نوشتن( دیکته نویسی)قرینه نویسیوارونه نویسینارسا نویسیتذکر : با نوشتن و مشق وزیرنویس های ... معلم درمان نمی شود

اسلاید 7: علل نارسا نویسی(4)غلبه ی طرفی (برتری جانبی )ندارندتمرینات: دیدن تلویزیون با یک چشم شبی یک ساعت – استفاده از عینک پلاستیکی با درپوش یک چشم- گذاشتن پنبه در گوش غیر برتر- بازی با پای غیر برتر (لی لی – فوتبال)بد گرفتن مداد:فشار مداد وایجاد خستگی عضلات کوچک وبزرگ قوی نشده اند: خمیر بازی – مچاله کردن کاغذ با یک دست – بازی با گل رس وخمیر عدم هماهنگی چشم ودست : بازی بولینگ – دارت- راکت زنی – حمل زنگوله – پیچاندن نخ دور قرقره- پرتاب توپ در حلقه- هدف گیری با توپ ( جوراب) – حمل لیوان آب – پرتاب توپ به صورت یک دستی ودریافت- پرتاب ودریافت هم زمان- توپ چسبانک – ماهیگیری – تیله بازی – یک قل دوقل- دوختن - پینگ پنگ – پرتاب حلقه دور میله ی ثابت

اسلاید 8: نوشتنرسم دو خط موازی توسط معلم ورسم خطی بین آن توسط شاگردرسم خطوط منحنی وشکسته توسط معلم ورسم خطی در وسط آن توسط شاگردرسم شکلی به صورت نقطه چین وپر کردن توسط دانش آموز

اسلاید 9: حافظه ی دیداری ضعیف ( بیشتر غلط ها)غلط هایی که به حافظه ی دیداری ربط دارند: (س-ص-ث)(ع-الف) (غ-ق) (ت- ط) (ز-ذ-ظ-ض)(ح- ه )درمان: تقویت حافظه ی دیداریکارت های اشکالنشان دادن تصویر وطرح سوال از آنکارت کلماتدر صورت موفقیت در مرحله ی قبلی هوانویسی نوشتن کلمات مشکل دیدن دانش آموز ونوشتناستفاده از مکعب کلماتپشت پرده نویسی وبازیبازی ببین وبگوبازی جابه جایی یک شی در کلاس

اسلاید 10: حساسیت شنیداری و حافظه ی شنیداریبرای تفکیک حساسیت شنیداری استفاده از کاغذ جلوی دهان وگفتن کلمات وتشخیص توسط دانش آموز ( مژه – مچه ) (عکس – اسب) ( دیوار – دیفار)املای سکوت ( صامت) با تن صدای ملایم اول یک کلمه وبعد...– عدم تکرار املا توسط معلم – آهسته حرف زدن معلم – مسابقه یواش گویی ویواش شنوی- گوش کردن به صدای تلویزیون ورادیو با صدای کمجا انداختن : بلد است ولی جا می اندازد.تمرین : استفاده از اعداد وکلمات از یکی شروع وتا 5 تا ادامه می دهیم.( ابتدا حافظه ی شنیداری بعد توالی شنیداری)

اسلاید 11: در تمام درمان ها 14 گام باید رعایت شودانگیزه ی معلمارتباط خوب خوب خوبگوش کردن فعالپرسشنامه از والدیناندازه گیری هوشبهرکار گروهی مشترکمصاحبه با دانش آموزتعیین مورد یا میزان اختلالتشخیص گذاریتهیه ی امکانات درمانطراحی برنامه ی درمانعمل درمانبازگشت به ارزیابی درمان پس از 3 هفته برنامه ریزی مجدداز تمرین هایی شروع کنیم که بیشترین تعداد غلط را درآن هادارند

اسلاید 12: اختلالات ریاضی(5)ریاضی زبانی کمی است ودقیق ترازآن وجود ندارد.درآن زبان کیفی به زبان کمی تبدیل می شود.برای تبدیل کیفیت به کمیت باید زبان را لایه لایه کرد: 1- مشاهده 2 - احساس 3 - باور 4- نیازعدل = معادله در ریاضی کودک را به منطق ریاضی سوق دهیم نه به عملیات ریاضی – اصول انسانی را کشف می کنیم.معادله را کشف میکنیم ودر جای خودش قرار می دهیم.

اسلاید 13: علت اختلال ریاضیطبق تئوری کپارت :یادگیری همان حرکت است علت اختلال فقدان حرکت بوده است.(مقایسه ی دو نوزاد 6 ماهه دارای طرح واره ی محدود و قویتر)حرکت هایی که مغز در آن ها د خالت ندارد نخاع دخالت دارد اگر این حرکت ها درست انجام نگیرد کودک دچار اختلال یادگیری می شود.کنترل بدن توسط نیمکره ی مخالفحرکت هایی که فقدان آن ها موجب اختلال می شود: چنگ زدن – مکیدن – رفلکس مورو- سینه خیز – چهاردست وپا راه رفتن- قلقلک دادن وجمع کردن دست وپاو... هرکدام نباشد حلقه هایی تشکیل نمیشود.

اسلاید 14: درمانبا مطالعه ی وضعیت کودک ومصاحبه با مادرش متوجه حلقه های مفقوده می شویم وسعی در به وجود آوردن آن ها می نمائیم.سینه خیز – لی لی – چهاردست وپا – راه رفتن صحیح- روی یک پا ایستادن – حرکات تعادلی –سرسره بازی- الاکلنگ-دنبال هم کردن – قایم باشک بازی و... به صورت جمعی وتا حرکات پیچیدهاختلال یادگیری = فقدان حرکت درمان = حرکت

اسلاید 15: انواع فقدان دقت(6)بیشتر اشکالات دانش آموزان مربوط به دقت می باشد.:عدم توجه به علامت هاعدم دقت به ستون هاعدم توجه به نوشتن کامل اعدادجا انداختن یکی از اعدادمحاسبه نکردن یک عددکاربرد نادرست عضو خنثی در جمع وضرباشتباه دراثر مجاورت نویسیتوجه : 2گونه است :توجه فعال (انتخابی) 2- انفعالی

اسلاید 16: منابعاینترنتاختلالات یادگیری ،دکتر علیرضا کاکاوند(1)و(4)تشخیص اختلالات روانی ،موریسون(2) و (3)و (6)روانشناسی رشد ،لورابرک (5)

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید