منابع انسانی و مشاغل

اداره سازمانهای محلی آیین نامه مالی شهرداری ها

edare-sazmanhaye-mahali-aeinname-mali-shahrdariha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اداره سازمانهای محلی آیین نامه مالی شهرداری ها”

اداره سازمانهای محلی آیین نامه مالی شهرداری ها

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: نام دانشجو: عباس چگینیشماره دانشجویی: 970173767مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ناپیوستهرشته تحصیلی: مدیریت امور شهرینام درس: حقوق اساسی و اداره سازمانهای محلینام استاد: دکتر سلیمانیدانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت نیم سال اول 98-97

اسلاید 3: آیین نامه مالی شهرداری ها

اسلاید 4: قسمت اول - امور معاملاتماده 1 ـ معاملات شهرداريها از نظر ميزان مبلغ به سه نوع تقسيم مي شود. نوع اول ـ معاملات جزئي كه ميزان آن از پنجاه هزار ريال تجاوز نخواهد كرد .نوع دوم ـ معاملات متوسط كه ميزان آن بيشتر از پنجاه هزار ريال و كمتر از پانصد هزار ريال باشد .نوع سوم ـ معاملات عمده كه ميزان آن پانصد هزار ريال و بيشتر خواهد بود .ماده 2 ـ در مورد معاملات جزئي متصدي خريد يا كسي كه وظيفه مذكور كتبا از طرف شهردار به او ارجاع گرديده مكلف است بهاي جنس يا اجرت كار مورد معامله را به نحو ممكنه و به مسئوليت خود بدست آورده با جلب موافقت كتبي مقامات زير اقدام نمايد .الف ـ در شهرداری هائي كه درآمد سالانه تا 10 ميليون ريال است موافقت شهردار.ب ـ در شهرداريهائيكه درآمد سالانه آنها از 10 ميليون ريال تا 50 ميليون ريال است موافقت متصدي امور مالي .ج ـ در شهرداري هائي كه درآمد سالانه آنها از 10 ميليون ريال بيشتر است موافقت رئيس كارپردازي.

اسلاید 5: تبصره 1 ـ ذكر نام و نام خانوادگي و امضاء و سمت متصدي خريد و همچنين آدرس و مشخصات كامل فروشنده جنس يا انجام دهنده كار در ذيل سند ضروري است .تبصره 1 ـ ذكر نام و نام خانوادگي و امضاء و سمت متصدي خريد و همچنين آدرس و مشخصات كامل فروشنده جنس يا انجام دهنده كار در ذيل سند ضروري است .تبصره 2 ـ شهردار مي تواند به موجب ابلاغ كتبي انجام بعضي از انواع معاملات جزئي را كه در اين ماده اختيار تصويب آنها به متصدي امور مالي يا رئيس كارپردازي داده شده است موكول به موافقت كتبي خود نمايد و يا اختيار رئيس كارپردازي داده شده است موكول به موافقت كتبي خود نمايد و يا اختيار رئيس كارپردازي را به متصدي امور مالي يا رئيس حسابداري شهرداري واگذار كند.

اسلاید 6: ماده 3 ـ در مورد معاملات متوسط متصدي خريد بايد حداقل از سه نفر فروشندگان كالا يا انجام دهندگان كار از هر يك جداگانه استعلام كتبي كه مشعر به تعيين و تصريح نوع و مشخصات كامل جنس يا موضوع كار مورد معامله و مقدار و شرايط معامله و مدت تحويل باشد اخذ و فروشنده كالا يا انجام دهنده كار بايد بهاء ممكنه را ضمن تعيين مدت و نشاني دقيق خود در برگ استعلام بها ذكر و با قيد تاريخ امضاء نموده متصدي خريد صحت مندرجات آن را گواهي نمايد . انجام معامله پس از موافقت كميسيون معاملات مركب از شهردار يا معاون شهرداري متصدي امور مالي و يك نفر از رؤسا واحدها يا اعضاء ارشد شهرداري بنا به تناسب كار و به انتخاب شهردار مجاز خواهد بود و تصميمات كميسيون به اتفاق آراء و يا با اكثرينت دو راي موافق در صورتي مناط اعتبار خواهد بود كه شهردار يا معاون او يكي از آن دو نفر باشد .

اسلاید 7: تبصره ـ در شهرداريهائيكه درآمد سالانه آنها از 50 ميليون ريال بيشتر است در صورتيكه شهرداري فاقد معاون باشد شهردارمي تواند رئيس كارپردازي يا يكي از اعضاء ديگر شهرداري را به عضويت كميسيون معاملات انتخاب ولي تصميمات كميسيون را موكول به تاييد خود نمايد .ماده 4 ـ معاملات عمده بايد به طو ركلي با تشريفات مناقصه يا مزايده عمومي و يا مناقصه محدود انجام شود اگر ترك مناقصه ضروري تشخيص گردد به طريق زير انجام خواهد شد .

اسلاید 8: الف ـ در صورتيكه ميزان معامله كمتر از دو ميليون ريال باشد بنا به پيشنهاد مستدل و موجه شهردار و تصويب انجمن شهر .ب ـ در صورتيكه ميزان معامله از دو تا 50 ميليون ريال باشد بنا به پيشنهاد مستدل و موجه شهردار و تصويب انجمن شهر و تاييد وزارت كشور.ج ـ در صورتكيه ميزان معامله از پنجاه ميليون ريال بيشتر باشد بنا به پيشنهاد مستدل و موجه شهردار و تصويب انجمن شهر و تاييد وزارت كشور و تصويب هيئت دولت .

اسلاید 9: تبصره 1 ـ در مورد مناقصه محدود شهرداري از بين فهرست مقاطعه كاران واجد شرايط منتخبه توسط سازمان برنامه يا وزارت راه حداقل شش شركت يا موسسه واجد شرايط را دعوت خواهد نمود .تبصره 2 ـ موارد استفاده از مناقصه محدود با تصويب انجمن شهر تعيين مي شود و طرز عمل بر طبق صوابديد انجمن شهر به ترتيبي خواهد بود كه در آئين نامه مناقصه امور ساختماني وزارت راه مصوب ماه 1338 و يا آئين نامه مربوط در سازمان برنامه مقرر است .

اسلاید 10: در مواردي كه در آئين نامه فوق وزير و مدير عامل نوشته شده شهردار و در مواردي كه هيئت عامل نوشته شده انجمن شهر جايگزين آن خواهد بود .تبصره 3ـ در مورد كالاهاي انحصاري دولت و كالاها يا خدمات منحصر به فرد انجام معامله با نمايندگيهاي رسمي و انحصاري فروش كالا پس از گواهي كميسيون معاملات مبني بر انحصاري بودن كالا يا خدمات با ترك مناقصه بلامانع خواهد بود و در مورد كالاهاي انحصاري غير دولتي بهاء كالا با گواهي اداره كل نظارت بر قيمتها يا اطاق بازرگاني استان تعيين و پرداخت خواهد بود .

اسلاید 11: الف - آگهي مناقصهماده 5ـ در معاملات عمده آگهي مناقصه يا مزايده در دو نوبت به فاصله حد اقل يك هفته به تشخيص شهردار در روزنامه رسمي كشور و حداقل يكي از جرائد كثيرالانتشار تهران و در صورت وجود روزنامه محلي در يكي از روزنامه هاي محلي به شرح و شرايط زير منتشر مي گردد :1 ـ نوع و ميزان كالا يا كار مدت انجام كار محل تحويل مهلت قبول پيشنهادات محل اخذ اسناد مناقصه يا مزايده و تسليم پيشنهادها .2ـ دادن سپرده اي كه از پنج درصد مبلغ كل برآورد كمتر نباشد به صورت نقد يا اسناد خزانه يا ضمانت نامه بانكي .3 ـ ذكر اينكه برندگان اول و دوم مناقصه يا مزايده هر گاه حاضر به انعقاد قرارداد نشوند سپرده آنان به ترتيب ضبط خواهد شد .

اسلاید 12: 4 ـ ذكر اينكه ساير اطلاعات و جزئيات مربوط به معامله در اسناد مناقصه يا مزايده مندرج است .5 ـ ذكر اينكه شهرداري در رد يا قبول هر يك از پيشنهادها مختار است .تبصره ـ مدت قبول پيشنهاد ها از تاريخ نشر آخرين آگهي در داخله از 10 روز و در خارجه از 60 روز نبايد كمتر باشد .ب ـ تشكيل كميسيون مناقصه يا مزايده و رسيدگي به پيشنهادات و تشخيص برنده .

اسلاید 13: ماده 6ـ رسيدگي به پيشنهادهاي مربوط به مناقصه يا مزايده به عهده هيئت عالي معاملات شهرداري مركب از شهردار. رئيس امور مالي با حسابداري شهرداري . يكنفر از افراد بصير و مطلع در معامله مورد نظر پيشنهاد شهردار و تاييد انجمن شهر خواهد بود .تبصره ـ تصميمات هيات باتفاق آراء و يا با كثرت دو راي مشروط بر اينكه شهردار يكي از آن دو نفر باشد مناط اعتبار خواهد بود .مناقصه يا مزايده

اسلاید 14: ماده 7ـ كميسيون بايد در وقت مقرر كه در آگهي مناقصه يا مزايده يا دعوتنامه مناقصه محدود قيد گرديده تشكيل شود و پيشنهاد هاي رسيده را در صورتيكه تعداد آنها سه يا بيشتر باشد مفتوح و مورد رسيدگي قرار دهد و اگر تعداد پيشنهاد هاي رسيده از سه فقره كمتر بوده مناقصه يا مزايده مجدد ولو آنكه تعداد پيشتهاد ها كمتر از سه نفر فقره باشد كميسيون پيشنهادها را باز و مورد رسيدگي و ترتيب اثر قرار خواهد داد .كميسيون مكلف است از روز قرائت پيشنهاد ها حداكثر ظرف يك هفته نظر خود را اعلام كند و در مورد استثنايي اين مهلت با تصويب شهردار تا بيست روز ديگر قابل تمديد خواهد بود .

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید