اداره کردن بنگاه دیجیتالی
اسلاید 1: فصل اول اداره کردن بنگاه دیجیتالی تهیه کننده : محمد جعفر جمشیدی استاد راهنما : دکتر نمامیان
اسلاید 2: نمای کلی فصل : 1-1 چرا سیستم های اطلاعاتی چرا سیستم های اطلاعاتی مهم هستند ؟ سیستم های اطلاعاتی چقدر اهمیت دارند؟ همگرایی دیجیتالی و محیط متغیر کسب و کار 1-2 دید گاه ها در مورد سیستم های اطلاعاتی سیستم اطلاعات چیست ؟ این فقط فن آوری نیست ابعاد سیستم های اطلاعاتی 1-3 رویکرد های معاصر به سیستم های اطلاعاتی رویکرد فنی رویکرد رفتاری رویکرد سیستم های اجتماعی - فنی 1-4 یادگیری استفاده از سیستم های اطلاعاتی : فرصت های جدید همراه فن آوری چالش های سیستم های اطلاعاتی : موضوعات کلیدی مدیریت 1
اسلاید 3: چرا سیستم های اطلاعاتی مهم هستند ؟ 1- مدیریت سرمایه 2- زیر بنای کسب و کار 3- بهره وری 4- فرصت و مزیت راهبردی 2
اسلاید 4: 1- مدیریت سرمایه مجموع سرمایه گذاری بر روی it دو برابر سرمایه گذاری روی کسب و کار شکل 1-1 سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات 3
اسلاید 5: 2- زیر بنای کسب و کار وابستگی متقابل سیستم اطلاعات سازمان شکل 1-2 وابستگی متقابل بین سازمانها و سیستم های اطلاعاتیسخت افزارنرم افزارپایگاه داده هااینترنتراهبرد کسب و کار مقررات فرآیند ها4
اسلاید 6: 3- بهره وری بیانگر این موضوع است که سرمایه گذاری دربخش IT نقش حیاتی در افزایش بهره وری شرکتها و ملت ها به طور کلی ایفا میکند. 4-فرصت و مزیت راهبردی - توسعه محصولات جدید و ایجاد خدمات به روز - اکثر مزیت های راهبردی در طول زمان کوتاه مدت هستند 5
اسلاید 7: سیستم های اطلاعاتی چقدر اهمیت دارند؟ 1-تحقیقات نشان می دهد که شرکتهای با تجربه و حرفه ای به طور مستمر بازگشت سرمایه بالایی از سرمایه گذاری در بخش it بدست آورده اند و این در حالی است که شرکتهای کم تجربه این بازگشت سرمایه را نداشته اند . 2-کپی برداری از نو آوری های جدید سایر بنگاه ها بسیار دشوار است چون رهبران بازاری همانند Dell , Wal-mart , Amazon وe bay وجود دارند که توسط IT توانمند شده اند و کپی برداری از آنها دشوار است . 6
اسلاید 8: همگرایی دیجیتالی و محیط متغیر کسب و کار : 1- رشد اینترنت و همگرایی فن آوری 2- دگرگونی بنگاه کسب و کار 3- رشد اقتصاد به هم پیوسته جهانی 4- رشد اقتصاد های مبتنی بر دانش و اطلاعات 5- پیدایش بنگاه دیجیتالی 7
اسلاید 9: 1- رشد اینترنت و همگرایی فن آوری : فن آوری های جدید کسب و کار با هزینه های مطلوب کسب و کار الکترونیک و دولت الکترونیک تغییرات سریع در بازارها و ساختار بازار منسوخ شدن فزاینده مدل های کسب و کار سنتی 8
اسلاید 10: 2- دگرگونی بنگاه کسب و کار : مسطح شدن تمرکز زدایی انعطاف پذیری عدم وابستگی به محل هزینه هایی پایین مبادله و هماهنگی قدرتمند شدن کارجمعی و کار گروهی 9
اسلاید 11: 3- جهانی شدن : مدیریت و کنترل در یک بازار جهانی رقابت در بازارهای جهانی گروه های کاری جهانی سیستم های تحویل جهانی 10
اسلاید 12: 4- پیدایش اقتصاد اطلاعات : اقتصاد های مبتنی بر دانایی واطلاعات دانایی به عنوان یک دارایی مرکزی مولد و راهبردی رقابت مبتنی بر زمان عمر کوتاه کالا محیط متلاطم پایه دانایی محدود کارمندان 11
اسلاید 13: 5- پیدایش بنگاه دیجیتالی : مناسبات دیجیتالی با مشتریان ٬ تأمین کنندگان و کارکنان فرآیندهای اصلی کسب و کار که با کاربرد شبکه های دیجیتالی به انجام می رسند مدیریت دیجیتالی دارایی های کلیدی شرکت درک و پاسخ به تغییرات محیطی 12
اسلاید 14: بنگاه دیجیتالی در حال پیدایش تجارت الکترونیک کارخانه ها مشتریان - تولید به هنگام - بازاریابی آنلاین - جایگزینی مداوم موجودی - فروش آنلاین - برنامه ریزی تولید - کالاهای سفارشی - خدمات مشتریتن - ماشینی کردن نیروی فروش دفاتر و گروه های کاری دور دست - برقرار کردن ارتباط طرح ها و سیاست ها - همکاری گروهی - ارتباط الکترونیک - زمان بندی تأمین کنندگان - خرید - مدیریت زنجیره تأمین شرکای تجاری - طراحی مشترک - برون سپاری شکل 1-4 کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک در بنگاه دیجیتالی در حال ظهور13
اسلاید 15: 1-2-دیدگاه ها در مورد سیستم اطلاعاتی سیستم اطلاعاتی چیست ؟ مشتریان تأمین کنندگان سازمان رقیبان سهام داران آژانس نظارتی شکل 1-6 فعالیتهای یک سیستم اطلاعاتسیستم اطلاعاتبازخورخروجیپردازشدسته بندیمرتب سازیمحاسبهورودی14
اسلاید 16: فرآیندهای کسب و کار فعالیتهای پردازش اطلاعات فعالیت های مدیریتی شکل 1-7 زنجیره ارزش اطلاعات کسب و کار مدیریت زنجیره تأمینمدیریت بنگاه تجاریمدیریت مشتریمدیریت دانشتوزیعانتقال به سیستم های کسب و کارجمع آوری و ذخیره سازی دادهمدلسازی و تصمیم گیریکنترلهماهنگیبرنامه ریزیسود آوری بنگاه و موقعیت رقابتی15
اسلاید 17: شکل 1-8 سیستم های اطلاعاتی چیزی بیش از رایانه ها هستند 16
اسلاید 18: ساختار سازمانی افراد سازمانها فرآیندهای کسب و کار سیاستها فرهنگ ارشد ابعاد سیستم های اطلاعاتی مدیریت میانی عملیاتی سخت افزار نرم افزار فن آوری اطلاعات فن آوری ذخیره سازی اینترنت اینترانت اکسترانت 17
اسلاید 19: دارایی های مکمل و سرمایه سازمانی 4 2 1 بهره وری 5. 25. 8 4 1 25. 12. سهام سرمایه it شکل 1-9 تنوع در بازگشت سرمایه گذاری فن آوری اطلاعات 2 14 318
اسلاید 20: جدول 1-3 دارایی های مکمل اجتماعی ٬مدیریتی و سازمانی مورد نیاز برای بهینه نمودن بازگشت سرمایه ناشی از سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات فرهنگ حمایتی سازمانی که برای اثربخشی و کارایی ارزش قایل است.فرآیندهای کسب و کار اثربخش .اختیار تمرکز زدایی شده .حقوق تصمیم گیری توزیع شده.گروه قوی توسعه سیستم اطلاعاتی ( IS ).دارایی های سازمانیحمایت شدید مدیریت ارشد از سرمایه گذاری و تغییر فن آوری .مشوق ها برای نوآوری مدیریت .کار گروهی و محیط های کاری مشارکتی .برنامه های آموزشی برای ارتقای مهارت های تصمیم گیری مدیریت.فرهنگ مدیریت که به انعطاف پذیری و تصمیم گیری مبتنی بر دانایی ارزش می نهد .دارایی های مدیریتیزیر ساخت اینترنت و مخابرات.برنامه های تحصیلی غنی شده IT که سواد رایانه نیروی کار را افزایش دهد .استاندارد ها ( هر دو بخش دولتی و خصوصی ).قوانین و مقرراتی که محیط های بازار منصفانه و ثابتی را ایجاد کنند .بنگاه های فن آوری و خدمات هم جوار بازارها برای کمک به پیاده سازی دارایی های اجتماعی19
اسلاید 21: 1-3 رویکردهای معاصر به سیستم های اطلاعاتی رویکردهای فنی رویکردهای رفتاری شکل 1-10 پژوهش در عملیات علم رایانه علم مدیریتجامعه شناسی اقتصاد روانشناسی MIS20
اسلاید 22: دیدگاه اجتماعی – فنی به سیستم های اطلاعاتی : سازمان فن آوری شکل 1-11 دیدگاه اجتماعی – فنی به سیستم های اطلاعاتی : راه کار1راه کار2راه کار 3راه کار 1راه کار 2راه کار 3طرح نهایی فن آوریطرح نهایی سازمان21
اسلاید 23: 1-4 یادگیری استفاده از سیستم های اطلاعاتی : فرصت ها و چالش های جدید همراه فن آوری اطلاعات . چالش های سیستم های اطلاعاتی : موضوعات کلیدی مدیریت 1- چالش سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی 2- چالش کسب و کار راهبردی 3- چالش جهانی سازی 4- چالش زیرساخت فن آوری اطلاعات 5- اخلاق و امنیت ( چالش مسئولیت و کنترل ) 22
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.