علوم مهندسیمهندسی شهرسازی

ارائه پایان نامه ارشد

صفحه 1:

صفحه 2:
4

صفحه 3:
‎ee‏ ات که در جهت شسالی- جر از عیابان آزادی در شمال آغاز و بهبزرگراد ‎ ‎ ‎ ‎Oe‏ امتدا شمئلى لین بزرگراهبهبزرگراه چمران متصل می‌شود. اتوبان تواب جداکنده دو متطقه شهرداری است. ‏8 5 و و مدای که ‏6 اه ارگا یک بدارا هو محنه‌های شرق و غرب ‎ ‏بر غرب ‎AS es‏ قراردرند: در عطق" ‎ ‏ركراف بيكائكى شاكنان مجتمع هاى نواب با ساكتان ان ضريب ماندكارى در مجتمعهاى مسكونى. بابينبودن ضريب امنيث در مجتمعها بدعلت متروكه مان شهری ضعیف و نبو رسيددكى به مسائل روزمره مرد ‎ ‏قفا ‎ ‎ ‎ ‏ان بلای آلودگی هو و آلزدگی صوتی از جمله معضلاتی هستند که ان ‎ ‏برای ساکنان متعدوده تواب به وجود آورذة است. ‎ ‎

صفحه 4:
ور و۱ ۲ نم فواید اجتماعی اتاف | ۱

صفحه 5:
هدف آرمانی به حداقل رساندن مشکلات آعتماعی شهرها دز ثر بر های حمل و نقلی هدف کلی ‎poy‏ تأثيرات اجتماعى و قرهتكن ايجاد بز ‎ ‏ه ها بر محله های شهری ‏احداف ویژه ‏شناخت نگرش شهروندان نسبت بهاقدام و پذیرش ایجادبزرگراه نواب ‎ ‏بررسى كروه ها ويا قراد ذبفع و متأثر از ايجاد زرگراهواب ‏شناخت ساختر اجتمعی و فرهنگی محلهن نراب و شاخص های آن ‏هدف کاربردی ‏به حداقل رساندن آسیپ های اجتماعی- فرهتگی ناشی از ایجا بز كراد نوات

صفحه 6:
سوال اصلی: ایجاد بزرگراه نواب بر محلههای شهری. چه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی در پی دارد؟ سوالات فرعی: ایجاد بزرگراه شهری تا چه حد با پذیرش اجتماعی مواجه خواهد شد؟ ذیفعان و متاثران اقدام مداخله ای ایجاد بزرگراه شهری چه گروهها یا افرادی هستند؟ ساختار اجتماعی و فرهنگی محله های شهری دارای چه شاخص هایی هستند؟

صفحه 7:
ارزیابی(شامل معنا و مفهوم» نقش هاء کاررکردهای ارزیابی) ارزیابی طرح های توسعه شهری ارزیابی تأثیرات فرهنگی- اجتماعی ارزیابی تثیرات اجتماعی فلسفه ارزیابی اثرات اجتماعی |' بررسی چارچوب ارزیابی آثرات اجتماعی اصول بین المللی ارزیابیتأثیر اجتماعی مروری بر مفهوم بزرگراه در برنامه ریزی شهری 9

صفحه 8:

صفحه 9:
پروژه حمل و نقل شهری بانکوک

صفحه 10:

صفحه 11:
۱ مومس

صفحه 12:
از ۱۱ ‎ANN ELBE tage‏ جين از آنجا كه اصول بنيادى مربوط به گزینش نمونه. سا هاو تمس ها از هم و تیچ در موره جسسبی که نمینه از تن اتخاب شده است. در این پژوهش رعایت می شود پژوهشگر در آن بر نتابج متمرکز می شود. پژرهش از نوع کاربردی است. همچنین از نو توصیفی است و از نظر نحوه جر نیز تحقیق, تحقبق توصیفی-تحلیلی است. در پژوهش حاضر: از روش مطالعات آمیخته(ترکیبی از روش مطالعات کی و کیفی) به صورت همزمان استفاده شده است. به لحاظ شیوه گردآوری داده ها و اطلاعات موردنیازتکید اصلی بر مطا پیمایشی است. از لحاظ مدت زمان. لین مطالعه جزه مطالعات مقطعی محسوب می شود که در آن. دده های مورذنیاز در یک بازه زمائى محدوف گردآوری شده است. براى بخش نظرى تحقيق از کابخانه اساد دست اول و بای بخش کیقی تن از مشاهدهی مستقیم و مصاعبه استفادهشله است: ستد و مدرک بکارگرفته شده در این تسقبق شامل كتابهاء مجلات.كزارشها آمارنامهها؛ تقشهها. اطلاعات اينترنتى و غيره ميباشند. روش بكار كرفته ديكر در لين تحقیق, روش مصاحبه است که با قیتقعانپروژه انجام شده است. در این تخقیق از نمونه گیری تعمدی اتفاده شده است. 4

صفحه 13:
مصاحیه, عکس, تقشه هاء استاد شهرى مصاحبه مشاهلى برسشتامه و بحث گروهی بحث كروهى: مشاهدى يرسشنامه, مصاحيه. مصاحيه. مشاهده. آه راجدول و نمودارها). اسنادى و مصاحيه اتطبيقى» ستاريو تويسى wee اتقادی توصیف اقدام مداخله ای توصیت اجتماع و دامنهیبی برآورد ثار تجزيه و تحليل داده ها کارت

صفحه 14:
ل برخجی محله های مناطتی ۱۰:۱۱ و ۱۷ شهر 16

صفحه 15:
در اين مطالعه از مدل كوكران ‎sing Sg‏ آم ‎93 as ata as ST ay Ay S08 Lage ip pn GAA ‎ ‎۱ ‎ ‏را برابر ۰.۵ در نظر می گیرنده و صحت ‎abl‏ لقا حجم نموه را ‎ ‏با ۳۸۵ نفر می باشد. ‎ ‏#روش نمونه گیری به صورت خوشه ای است .برای انتخاب عناضر هر یک اژ خوشه ها انتخلبی از غن نمونه گیری تصادقی ‎ ‎ ‏استفاده شد. به صورت تصادفی از هر محله چند بلوک التخاب شد. جهت انجام تحقيق, پرسشنامه ای تنظیم شده و در ‎ ‏محدوده های مورد مطالعه توزیع گردید. وله گیری یه صورت هدف مند بوده و به عتوان سرخوشه ها در نظرگرفته شده اند و در ‏داخل آنها ثمونه گیری های تصادقی انجام شده است. شیوه ‎ ‏اطلاعات جمع آوزی شده به لین صور ‎ ‏اطلاعات از طریق پرسشنامه ادا در هر کدام از مناطق, وتبه بندی های سنی و جنسی و تحصیلی مشخص شد و بیش ‏رو تفكيك جني صورت كرفت حا ‎ ‏ايافته ها و تیج. هم به طريق تفاوت هاى منطقه اى و هم جنسيتى انجام كيرد. ‎ ‏يافته ها و تتابج از طريق باسخ هر يك از سوالات بين جنسيت زن و مرد در هريك از مناطق. طبقه بندى و مقايسه شد و حاصل هريك ‎ ‏از آنه با يكديكر مقیسه و ناج نهایی پژوهش مشخص گردید. ‎

صفحه 16:
‎CULE‏ ۶[ 9۳ بو رگ اتکی ز خابانهای تملی _ کتربی تهران بود که نقش مهمی در اتصال مناطق و محلات اطراف ‏داشت. ین خیابن مرکز فعاتهایآدری ر نجاری خرد و کارگاههای کوک ‎ ‏سطح محله و ناحبه با ساختمنهای اغلب یک و دو طبقه با قدمت حدودپنجله سا بوده که مطلبق دستهبندی وزارت مسنکن و شهرسازی جره گروه بافتهای فرسوده معرفی مپشوند محدردهپروئه مطلیق آمر سل ۱۳۷۰ قبل از اجرای طرح جمعیتی, شامل ۱۳محله از منالق ۰۱۰ ۱۱ ۱۷ شهرداری و با مساحت بلغ پر ۰ هكتار. جمعيت 704 هزار نفر وپاتراکم ناخالص۳۰۰نفر در هکتار وبا ترکیب اجتماعی همگون از مهاجران روستیی آذبایجان با اتقادات شدید مقهبی بود.ایدهولیهپروه ایجاد يك بزركراء به مظرر ارتباط شمال شهر به مناطق مرکزی و در نهایت دسترسی ه ‏فرودكاء بين المللى در جتوب تهران بوده كه بعدها در أوليل ده هفتا ‎ ‏خورشيدى هزينه بالاى تملك و محدوديت منلبع مللى شهردارى ‎ ‎ ‏موجب ریش محدوده تملک و تمریف یک پروژه نوی ذر کار زوز كلد عات 6 ‎Sy algo 4 gala ng‏ زار قانونی قدرت کافی برای تملک واحدهای دو طرف بزركره را براى شهردارى فراهم آورد. بيشنهاذ تهايى بروثيه شامل احداث بزرگراهی ه عرض ينجاه متر و طول شش كبلومتر و اختصاص دو نوار ييسث و بنج مترى هر طرفين بز كراء به ساختماتهاى بلند مسكونى» ادازى و ‏انجارى بود. هزينه تملك از بودججه شهردارى برداعت شده اسثء ولى بعدها قشار مالى بروشه شهرفارى را وادار به حدذف قضاهاى ‎ ‏فرهنگی. آموزشی و فضای سبز از يروئه نمود. .به واسطه بره 8 واحد مسكونى جديد با بلاثى. مترى أكاهى زير 1/8 متر مريع به منطقه اضافه شده و ساختماتهاى بلند مرتبه اطراف بزركراء(كاديا 14 طبقه ارتفاع) شامل +18 هزار متر مربع فضا مسكونى ‎ ‎the ‏اداری‎ ‎ ‏و ۱۰ هزار مر مریع فضای تجاری ‎18

صفحه 17:
Dy ose Se ‏کی ری و و‎ a ety ees er ‏سس‎ ‏در ارزيلبى لأثيرات أجتماعى - فرهتكى 'بجاد بزركراه هاا توجه به حجم بالاى تأثيرات و نيز حجم بالاى جامعه آمارى و از سوی‎ Ss دیگر با توجه به اينكه لبن تحقيق. يك ‎OS‏ تلع ‎AS‏ برای جمع آوری دقیش ر کامل دادههای اه برای ارزابی موجود لیست. به عبارت از دیگر تقد ‎ols‏ اثرا ‎y‏ نآگاهی از ‎sala‏ ارزیابی است. روشهای جمهآوری و تحلیل شواهد نیز به اندازه اى دة ناكلفى بودن شواهد و اطلاعات موجود دربارهى بسيارى از تعيين كتتدههاى اثرا فيستند كه بتوائند در برابر جالش هاى موجود و انظارات متنؤع یشان پاشجگی لت به طور کی در اتف معمولاًجرقات لان للرسيلى ومسي وشوع تشریح نمی شود بن ترافم یقت پيشنهادها را هم در قطیت اثرات و هم در اندازهى تأثير محدود ميكند. بسيارى از مراجع تصميمكير دز ايرائه ارزيليى اجتماعى را در راهبردهای توسعهی خود. هنوز واردنکرده اند تا به طور مشخص از مردم در برابر عراقب و پیامدهایپیشیینی نشدهی اتدامات توسعه ‏ حمایت کند. اثرات سياست ها و طرح هاا مدل هاى مختلفى ارزيابى مى شوند و لين مدل ها از ابزارهاى كوناكونى استفاده ميكتند. ‎SP‏ اين روش تمینکنده های خَاصى به عنوان نشاتكرهاى تغيير خر وضعيّت توسعه موره توج ای از ثرات طرح توسسعه بر جامعسه در نسم گرا شود ‎pele‏ نیست, یی از مشکلات ‏ باست توسعه و بيامدهاى لَن وجود ديد و ترسيم دقيق لبن مسبرها و تعيين برهم كنش آن ها را مشكل ميكند. روش مورد استفاده در پیشتر مدل هاست. در براى مثال. سطح اشتفال به عنوان شا ‎jl‏ یک سیاست. برنامه يا بروزه صبرفا.. از طريق جنك لیست. ار ‎ ‏پیچیده ای است که مین یک ‎ ‎

صفحه 18:

صفحه 19:
یافته های تحقیق(با استفاده از مدل 9۸۵۲۱۳ نرم ‎(Choice‏ a

صفحه 20:
نمودار مقایسه زوجی معبارهای تحقيق 235 8888 8 8 5 5 jem Mahal “Taghyrate jam’ eat hte dar Nezame Hamsayesi Vakoneshe Shahrvandan OghateFraghat J abejay va Skane Mojaddad Zia Shenakt| ‘lguye bate bara amin men & Behe ‘OlguyeEshtoohal ‘Aloud soi Dastres Inconsistency = 0.08

صفحه 21:
] respact to: Goat Dastast

صفحه 22:

صفحه 23:
oak Olguye Eshteghal

صفحه 24:
26 Goab Eytemac’ Mahal

صفحه 25:
n Priorities with respect tor Goat Vakonesite Shahevandan

صفحه 26:
Priorities with respect to: Goak zibay shenakit 28

صفحه 27:
29 Pmonties with respect te: Goakolguye Bahre bardariezamin “ath 0 issing fudoments.

صفحه 28:
Priontties with respect to: Goak meni & Behdasht

صفحه 29:
Prionipes with respect to: Goal: Taghyirate Jametat Inconsistency = 0.

صفحه 30:
Prionbes with respect to: Goal Ophote Feraghat 32

صفحه 31:
3

صفحه 32:
a TT Priors with respect to: Goal: Jabejayi & Eskane Hojadad

صفحه 33:

صفحه 34:
ار و هی مش ‎ARS ree‏ فش ‎agit Da‏ این يق ب روا ‎GS gis US MEI‏ ای کاهش رامش سانن با در یت ب 3 شور و تشاط و اوقات فراغت جوانان با درجه اهميت “3 کاهش تال اجتماعی نگ با شهرداری با ‎Ab casters‏ هقرت قم وا ات مت ود ار و پادهای مبت: تفيرات ملبت كاريرى اراضي در محدوده بروة يا ذرجه اميت ل ‎et‏ نحوه دسترسي هلى ترافيكى ب درجه اهميت 1 افيش رشد جمعيث با درجه اهميت 1 إيجاد فوصت هاى شغلى جديد با درجه اهميت 4 أفزايش و رواج كاربرى مختلط با درجه اهميت 58 .و يجاد فرصت هاى شغل مولد با درجه اهميت +1 همجتين مهم ثرين آثار و يامدعلى شناساى شده ا نظر كارشناسان كه از طريق بيمايشى از كارشناسان معبار فى و مثبت عبارتت از جابجايى جمعيث و ترك محليا وزن 0 روط هسایگی با وزن ۲۵ بيوئد اجتماعى بين ساكان دو سوى بزركاء ب ون 1 ‎leat ela ola‏ ترقي لولويت و لوغ از ‎ ‏احتمال تقبيركاريرى اراضئ با وزن ٠؟:‏ تعامل اجتماعی اکن با شهردری با ون 3۰ ‎ ‏شور و نشاط و اقاتفراغت جونان با ون ۰ =

صفحه 35:
بياذه خصوصاً سالمندان. كودكان و معلو از نظر نخيكان و كارشناسان._ترك محله از سوى ساكنين قديمى. كاهش روابط و تعاملات اجتماعى با همسايكان و نیز ایجاد ‎Waly aad eae al Sh‏ آثار جتمافیبفزهنگی این پروژه اش ‎ ‎Sales ‎ ‏های فصل چهارم بايد كفت: ‎ ‎pale UT as lag‏ به ترک ایثجّا ‏ضایت ساکنان قدیم و ‎ ‎ ‏اندکی کاسته شود. ‎ ‏یه مسائل مختلف کالیدی و اجتماعی فرهنگی محله بپردازند. از یزان این ثارضا ل « اجشمامن فزمنکن بحله ببروإزند أذ میا این نز

صفحه 36:
فتجارر بورگزاه نی با انیک مناطق و نواحی مربوطه مدیران اجتماعی واحی, و ای فصل سوم بايد كفت: wh aang ‎Binh — jolene jes sla pti yar yay argu‏ سماد على من ‎he ‎ ‏کنانثواب لازم است نگاهی همه جانبه نگر به ساکنان مجتمعهای نواب صورت ‎ ‏ن ساختاز اجتماعی- ‏مخلاتمتلف زان راز ير ميكيزقر ‎ ‏نوع المعفالة تإسايقة يكرتت ‎38

صفحه 37:
تعر نت ی تج سره ‎Fae‏ a ب سر شحو مایت مرح ‎ea |‏ ايش رضت ‎See‏ ‏كلست تایب ده زرد fen رت کرو ماع ‎NG RTOS‏ یت سل رک ری جر رت ری هی ی رن دمم و خر ۱ از سر نمی رت ‎Pele‏ ‎pe BEE a eee‏ ری ره ها سا سای مد a Nye a ‎WE |‏ کر ات رت پر ار ین ‎bi‏ رف شيكت برق ‎ein sudan‏ سس ‎ ‎0 ‎ ‏هرد اد ایس ‏ای دای اه تخرد سای رما ‎ae‏ سای تسایر خر خر خر رت ار ار رم ‎ ‎Tepe WR aia ‎ ‏تور ‎ ‎ ‏کارکدها و وهای پشهادیجهت کاهش ‎PEED Ba‏ ‎ ‏لحا ای تست ات حل ‏ تایب ولا ساك وهل ووه عب مات صل و رخدي مرجت يتوق رت ‎ ‏ریش مت رس ری تیلست ری جرند_جا سوبت مك رزوی جروی ی ری ریش حور تا ‎ ‎ ‎IRI Sop See ie tg ae ‏ننه ب‎ ie ap aR dn lisp OP ‏أخعميت مى اه و بر نا ره ما سا ‎ ‏زد معو قر عددات حمل ول صو بجيال ‎SS ae‏ سب رس وود ده بات مش ‎ ‎ ‎ ‎۳ ‎ ‎de ei gaa ه‎ sgl ‎ ‎ ‏سم امت داع ف ررقي شاي ميرو يدت أو سا کین لیب ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎erate Re SP Pup AD wang en ipo ‏حدما ها متكي و نرت اس ورس دیشر‎ ‎ ‎it DT ge eee Peralta Una pale ‏شي مره یت هیا‎ ‏مرس دوهی سار‎ ‎ ‎ ‏ری زا پا سید ‎ ‏عب بل ع مولي هر و جلاب طب كدق ( مدل هق درم ند وت نگ ری ۲ شرمع شرت مار ‏سدع نيس دور اش رد ای ياد مور اك عدن يان خصو در مع اياعم سكي ‎ ‎ ‎ ‎ ‏2 صل بوره تاب ‎FT Gee Ain aM‏ فرط ری جت درد رد ره ی ال لک ار وش رم ‎ ‎ ‎ ‎ ‏لت دی زسری ری ای > لت سرب رد )مب ری ۲ جذ سب رب ی ات وت رک مره | مي كه سنكي ورت عنس فور ‎dh gerd ot gh hap‏ رما رش تسب ما | ‎ ‎| ‏مر ال ات‎ aI ie dra a Bd Dn eel in gl ‎ ‏صق مار دي مق مرماه سدق توس ورف ند مضنا مولن د ترا نوق ساق برك قنك ب ‎ep ae RW‏ ‎ ‎ ‎ ‏عض سرت سامت سح سل شورق و عل رساي خف واج سقيس بیع اس بو مق شور ره ‎ ‎pre pia OSE dP RAHAT eee SFT‏ سيط ضاي شك کر تفب اند ی ده رس یط ره ‎ ‎ ‎ ‏مره هرن مر صلش ‏ سب مرس 21212101111 ‎ ‎ ‎ ‏ی ی تا کی ات 9

صفحه 38:
اعتماد. گیتی. ۱۳۸۹ گزار ‎salle AHP‏ موردى: طرح ‎shal‏ داد امام علی اصفهان,معاعات شهری. شماره۱۱ ‎ ‎ ‎40

صفحه 39:
لیس ‎ee ee‏ لومي وين از شا نات برو « ‏صدرآباد و صدرآباد.‎ act 1۱ ‏معمارى و شهرسازى آرمان شهر. شماره‎ عليشائي: عظيم و كريمى. ببراز: ‎ITA‏ تحلمل استراتزى هاى توسعه شهر ایام استفاده ‎AIP Jae‏ بزوهش گراوند. جمشبد. دیهول. متصور. ۱۳۹۲ ارزیایی تأثرات اجتماهی و فرهنگی ایجاد لوب فتحی شقافی, شرکت. گلی بور: مرجان. ۱۳۹۲ رز ۳ مهم دز فرققیت اقلامات تونعه ای a

صفحه 40:
Frank Vanclay (2003) International Principles For Social Impact Assessment, Impact Assessment and Project Appraisal, 21:1, 5-12. Dale Youngkin , Laura Dawood , Lori Kennedy & Bryan Davis (2003)The place of social impacts in the iterative assessment process: a case study of a highway project in the US State of Georgia, Impact Assessment and Project Appraisal, 21:3, 173-177 Karas, David. 2015. The Disparate Impact of the Interstate Highway System on Poor and Minority Communities in American Cities, New Visions for Public Affairs, Vol. 7. LI Pan-wu , GAO Lang. 2012. Research on Application of Chain-pole Equilibrium Model to Highway Environmental Assessment. Energy Procedia(Elsevier). Sidney Goldstein, Economic and Social Impact Considerations in Highway Programs, 1970 Urb. L. Ann. 3 (1970). Nine Mile Ride (2003) Social Sustainability in Strategic Transportation Impact Assessment, Wokingham, Berkshire RG40 3GA United Kingdom. a2

صفحه 41:
‎g 2‏ از توم سما ‎۰

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان