تعداد اسلایدهای پاورپوينت: 19 اسلاید این پاورپوینت درمورد ارتباطات وتاثیرات منفی و مثبت آن برا اساس درس مطالعات پایه هشتم

ppt.ir

صفحه 1:
PPT.IR

صفحه 2:

صفحه 3:
ارتباطات و رسانه ها دنیای امروز به ارتباط مستمر متقابل مردمى كه بسيار جدا از 5 وابسته است. امروزء ما در كل جها مى كنيم» ما از اوضاع و رويدادهاى مايل دورتر آگاهیم- ارتباط الكترونيكى جنين آگاهی ای را تقربیاً در هر لحظه فراهم هد ‎oe‏ دا در ۳ و در تولید ی بخشی از توسعه ی ‎Pian‏ ‏امروزی است. در قرن بیستم ویک حمل ونقل سریع و ارتباط الکترونیکی انتشار جهانى اطلاعات را بسیار شدت بخشیده اند.

صفحه 4:
ارتباطات همگانی رسانه های همگانی- روزنامه ها معلات سید اغلب در ارتباط با سرگرمی در نظر گرفته می دارند. برای منال. معاملات ‎orl Pe‏ اکنون اساب مبادله اطلاعاتی قرار دارد که در کامپیوترها a از کارت اتنتقاده على کد به یک سم ‎i‏ ‏ده ی اطلاعانت ععسل ی تور که نا وسانل الک رو کی خیره شده و انتقال می يابد. حتی وسایل سرگرمی مانند روزنامه يا تلویزیون تأثیر فراگیری بر تجربه ی ما دارند. این امرنها به اين علت يست كه انها بر تكرشهات ما به سروه ‎Me sl‏ می گدارب. بلکه ازنان زوست که آنها وسیله ی دسترسی به اطلاعاتی هستند که بسیاری فعالیت های اجتماعی به آن بستگی دارد.

صفحه 5:
پیدایش روزنامه ها روزنامه های امروزی ادامه ی جزوهها وا است که در قرن هجدهم چاپ تنها از پایان قرن نوزدهم به خواننده) به صورت روزانه درا ۰ رو مهمی در تاریخ وسایل ارتباط همگانی امر : بسیاری از انواع اطلاعاعات گوناگون را در قطعی . وقابل تکثیر جای می داد. روزنامه ها اطلاعاتی را د امور جاری» سرگرمی وآگهی در یک جا ارائه می کر مطيوعات رورانة ىت اررزان فيمت اتسين ذا ردن امسر وجود آمد. دو نمونه از نخستین روزنامه های معتیر در [ قرن حاضر نیویورک تایمز و تایمز لندن بودند. بیشتر روزنامه های منتفذ در کشورهای دیگراین دو روزنامه را به عنوان الگوی خود انتخاب کردند. روزنامه های بخش ممتاز بازار تبدیل به نیروی سیاسی عمده ای شدند و تا امروز همین کپگونه باقی مانده اند. برای مدتی بیش ازنیم قرن رورنامه ‎cle‏ وله ی اصلی اتفال سر بع و حامم به بوده مردم بودند.

صفحه 6:
نفوذ آنها ا | روز در انگلستان بیش از یک , به فروش می رسید: به ‎J.‏ ۰ از اش آمروز کمتراز 90 رورنامهبرای هر 100 عا فروش می رسد. ‎Me‏ روزنامه 1 جوانان کاهش یافته است.تأثیر تلویزیون تأثیر فزاینده تلویزیون شاید مهمترین تحول در سی يا چهل سال گذشته باشد. اكر روندهای جاری در تماشای تلویزیون ادامه یابند» بهطور متوسط كودكى كه امروز متولد مى شودء تاسن هجده سالگی وقت خودرا بيش از هر فعاليت ديكرى غير از خوابیدن صرف تماشای تلویزیون خواهد کرد. ‎oe Mos‏ خانواده ای یک دستگاه تلویزیون دارد. در انگلستان » هر دستگاه تلویزیون به طور متوسط بین پنج تا شش ساعت در روز روشن است. در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی غربی نیز همین گونه است.

صفحه 7:
در كام ور ‎i aS las‏ 555 بودند وقت كمترى صرف ساير فعالیتهای اوقات فراغت, دیدار دوستان؛ گفتگوه وظایف خانگی و خوابیدن می کردند. محققان نتیجه گیری کردند که تلویزیون ‎sol‏ بیشتر از هر نوآهری فتی دیگر خارج از حوزه ی اشتفال

صفحه 8:
‎eer‏ انجام شده آند. تلویزیون به کودکان مربوط بود را که آنها صرف تماشای تلویزیون می کنند احتمالی آن را از نظر اجتماعی شدن در نظر : به خوبی قابل درک است. سه موضوعی که معمول بيشتر از همه بيشتر مورد بررسى قرا كيرد تأثير تلويزيون بر كرايش به جرم و خشونت, انرات پخش اخبار» و نقش تلويزيون در زندكى سياسى است .رواج خشونت در برنامه های تلویزیونی ‎Ws‏ ‏مستند است. مطالعات بسیار گسترده ای توسط گربنر 3 همکارانش انجام شده است, که نمويه های برنامه_ ‎sla‏ تلویزیونی در پر بیننده ترین اوقات و روزهای آخر هفته رادر همه شبکه های عمده ی تلویزیونی آمریگا از سال 1967 تاکنون تحلیل کرده اند.

صفحه 9:
تعداد و فر اوانی اعمال و ماجرا مورد یک سلسله از انواع مختلف صورت نمودار رسیم شده است جسمانی با مرک را شامل می د گردیده است.فیلمهای ‎as gael‏ از همه دارای ماهیت خشن است. فیلمهای تلويزيونى بيش از همه داراى ماهيت ‎١‏ ‏است. به طور متوسط 80 درصد اين كوف نامه ها در بردارنده خشونت است و 5/7 ماجرای خشن در هر ساعت تصویر شده است. در برامه های کودکان سطح خشونت حتی از این هم بالاتر است, اگر چه کشتن معمولا کمتر نشان داده می شود. کارتونها فععتبتر از هر نوع برنامه ی تلویزبونی حاوی

صفحه 10:
آنه اظهار می دارتد که 1 ما ی ان سر تال و خشونت تلویزیونی واقعی نیست. بنابر گفته ی هاچ و تریپ این خشونت برنامه های . تلویزیونی نیست که بر رفتار تأثیر دارد, بلکه مر جار 20 کلی گرشهانی است که خشونت در آن ارائه و تفسیر می شود.

صفحه 11:
همان انا ات تلا ام دا ۳ است. تلویزیون شیوه هایی را که افراد زندگی اجتماعی راتفسیر کرده و نسبت به آن واکنش نشان می دهند ‎SoS L‏ 2 به نظم دادن تجربه ی ما از زندگی اجتماعی , قالب ریزی می کند. فرضهایی که در پس خصلت کلی تولید و پخش تلویزیونی کرار دارند شاید ار هر کونه برنامههای حاضی که نشان داده می شود مهمتر است.

صفحه 12:

صفحه 13:
درباره تأثیرات مثبت و منفي رسانه ها (به خصوص تلویزیون) در تربیت ديني» منابع معتبر و مفید معرفی کنید. افتخار مغتنمی است برای ما که در خدمتتان هستیم؛ اعتماد نكا تك بان هاي ادن نكاد باع خوستالی ماس يرسشكر كرامى؛ همانكونه كه مى دانيدء هزاره سوم, هزاره دانايى است. درقرن بيست و یکم, جهت حركت ازجامعه صنعتى به جامعه اطلاعاتی است. هر جامعه ای که دارای اطلاعات بیشتری باشد, پیشرفت برای آن جامعه متصور خواهد بود. در این جاست که اطلاعات, دانش و آگاهی, اشاس نين داراءى اششان ها ملت ها و جواف اضر 2 ‎sl‏ اطلاعات: نک کالای اهسردي تک کشت هار شاخض هاى اصلى دوشعة يافكى درميان ملك اها و جوامع استه. به همين دليل مفهوم جابجايى در قدرت و جايكزينى دانايى به جاى ثروت هاى مادى و فيزيكى امر يذيرفته شده قرن اينده است.

صفحه 14:
از مهمترین ابزارهای امروزی دانایی» رسانه ها هستند. زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل تصور نیست. لذا نمی توان نقش رسانه های جمعی و خصوصا تلویزیون را درزندگی امروزی نادیده گرفت, بلکه باید به دنبال فرهنگ سازی بود. رسانه هاء بویژه تلویزیون» تغییرات مهمی را درسیاست, تعلیم و تربیت, بازاریابی» ‎lol‏ فرهنگ توده» زندگی اجتماعی و خانوادگی ایجاد کرده است. امروزه استفاده از انواع رسانه چون تلوزیون, رایانه, تلفن همراه و ... جزء انکار ناپذیری ازفعالیت های روزانه افراد است و به عنوان منبعی از اخبار باور کردنی» اطلاعات و تعلیمات مهم, آگاهی های دقیق اجتماعی» سرگرمی های لذتبخش و همراهی آرامش بخش پذیرفته شده است. خارشال مک لوهان به این باوررسده اسب که دردنبای زندگی می کنیم که وسایل ارتباطی, آن رابرای ماساخته اند. به اعتقاد او وسایل ارتباطی؛ رابطه ونسبت حواس ما را بایکدیگر برهم ‎ee‏ وفرهنگ دیگری را با خود به ارمغان آورده اند. رشیدپور؛ آیینه های جیبی آقای مک لوهان» 1352

صفحه 15:
درباره وظایف اجتماعی وسایل ارتباط جمعی, «معتمدنژاد» دراثر خود مدان و ظائل ارخاط فقت هه : الف) وظايف خبرى و آموزشی ب) وظايف راهنمايى و رهبرى ج) وظايف تفريحى و تبليغى دوست عزيز؛ كودكان ما امروزه در كنارتربيت خانوادكى و تربيت مدرسه اى» ازتربيت رسانه ‎Sl‏ نيز برخوردارند؛ تا آن جا که «مارگارت مید» روزی از تلویرتون به عنوان نیمه روم والدین باد عی کند و دون شک منطور أو آزاین تعتیر اين كته بوده است که کورکان عااامر درد اؤفات به مرافت تشتری را در مفایل تلف رین میگذرانت تا با مالدتتان ازای دینگاه شید متاست ترانند بااار والدین & عوان جهار فين ای یی ولد و و لافار د ات د افد ‎seco:‏ ا ‎eee I‏ م ‎SED MER eee yey be‏ 29822 1ك كه فوق لك ری 1 رات انوا ه ‎Dees ral se er oa SI‏ این زنگ خطر را «نیل پستمن» درحدود یک دهه است که به گوش کهاسان رشان است وا رشانههای تعتوبر ی به عنوانی ابزارت نام می درد كه باعتة روال دورال کودکی ی سور هقف اشت ناوت رتون! دای های ال مان ‎Giles‏ کوک و دای ركان 2( ارا سار دا است. البته نگاه او نگاهی انتقاد آمیز است و درکتاب دیگری نیز بعنوان تكنو ولى اار مساله راعتوان میک که فرهنگ ور سلطظه کول و رجا است و سیم آن.

صفحه 16:
برای استفاده و مطالعه بیشتر در این زمینه, منابعی را تقدیمتان می کنیم : ols *** 1 تلویریون در رندگي کودکان ما نویسندگان: ویلبر شرام, جک لایل» ادوین بي‌پارکر, مترجم: محمود حقیقت کاشاني » نشر مرکزتحقیقات؛ مطالعات وش برنامه‌ای صداوسهای جمهوری اسلاحي ابزان 1377 2 کودک و تلویزیون پدیدآورنده: جیل مک ‎oll‏ باری گونتر» خسرو رشید (مترجم). تاسره بوای فلم - 12 مهز: 1384 3. قدرت تلويزيون زان كازينوء ترجمه: علی اسدی, تهران, انتشارات سيهر 2 985 .: رسائد ها و سلينات آورندة: عباس كاردان (مترجم)» حسن سعيد کلاهی خيابان (مترجم): محمودرضا گلشن پژوه (ویراستار), یحیی کمالی پور(تدوین)؛

صفحه 17:
نانسی اسنو (تدوین), ناشر: موسسه مطالعات و تحقیقات بین العللی ‎pastes Sips‏ مرن :1386 5. اتخصار نوين رسانه اق پدیدآورنده: بن باگدیکیان» عليرضا عبادتى (مترجم)ء ناشر: روايت فتح - 13 تيرء 1385 6 شتاحت ارناطات حععی مان تاراح 7 لطر ها يديدآورنده: ملوين لارنس دفلورء ناصر باهنر (مترجم)؛ سيروس مرادی(مترجم), ناشر: دانشکده صدا و سیماء 1383 7 تلویزیون و گستره عمومی: جامعه مدنی و رسانه های گروهی پدیدآورنده: پیتر دالگرن» مهدی شفقتی (مترجم), ناشر: سروش؛ 1386 8 کودکان و رسانه‌هاي جمعي دکتر باقر ساروخاني» نشر مرکز پژوهش های صدا و سیما 9 فرزند من و رسانه پدیدآورندهء اسماعیل بابانگرد. تاسر: مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهورة؛ 1387 10 رشان خانة و خانوادة پدیدآورنده استوارت هوور لین اسکافلد کلارک, دایان آلعرر علی أكبر مكمودراده (مترجم): غلامر صا كاظمى (ويرانشتار): تاشر تابران: 1384

صفحه 18:
1 . كودكان و خشونت, در رسانه های جمعی پدیدآورنده: جیمز ردفیلد» رویا منجم (مترجم). مهدی شفقتی (مترجم)» ناشر: الطیار»1381 2. الگوی مطبوعات و رسانه های اسلامی پدیدآورنده: سیدحمید مولاناء ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی, 1382 3. نقش رسانه های تصویری در زوال دوران کودکی (نقش تلویزیون در ربودن گوهر طفولیت از زندگی انسان) پدیدآورنده: نیل پوستمن» صادق طباطبائی (مترجم) ۴ مقاله 1 نقش رسانه ها در ترییت جوانان» پژوهش و حوزه» زمستان 1380 - شماره 5 2 رسانه ها و تربیت از منظر امام خمینی (ره), فولادی» حفیظ اللهء تربیت اسلامی, بهار 1380 - شماره 5 3: علل و عوامل بيدايش آسيب هاى اجتماعى و راه هاى بيشكيرى از آن: قولاذى» محمذء معرقت: تير 1384:شماره 931 4. تلوزيون و اثرش به اختلافات فردى و اجتماعى (ب - تلوزيون و ناهنجاری ها), مظلومان» رضاء مكتب مام: اسفند 1354 - شماره 75 5. رسانه ها و انحرافات اجتماعى:(سايت تبيان) ‎ee eels eel ce‏ (سایت سان)

صفحه 19:
ازهمراهی

62,000 تومان