صفحه 1:
20 |

صفحه 2:
دک دشوارد شدردن ۱ Pr, ROK ‏ا‎ ‎ee rarer ee ‏ا‎ PCPA Serre Careye or OR eC Ky Coa ey eee Cr Bike) rater) Cee ee ces) arog) ob Glee Rompe in omg oF ‏أما ادن كه تنها دكد از كلددهان آن درست كار نمدكنى هم برادم در دسرساز شده‎ ‏است.‎ 00 ‏ل‎ OE ST eee eo Tew ry Reeve PRC OM eve Ree RCN Can eee is Own Nr Fe) Corr ree Reg hie mene nn Ree pre n ‏ا ا ا‎ ge] RRP yr rer pepe err hen er OM RU caren eee ORR Tere Pelee) ‏دستاوردهاد دک ارتباط درست از دست برود. به بدان ددگر در برقرارد ارتباط تمام‎ ‏کلددهاد ما بادد درست کار کنند.‎ ۱ ‏ار‎ Pe RO PCR aCe Caer CSM pr) | re ee cre capes Inchon na peepee] ICRC CRE CCC Mn ge SIR Ay Ban cn eR Cpr pert ye Pires Pecarex ocr my merc Bree XW Ben) ERY Cod BT] eA eee) Ce gee CRC RBC)

صفحه 3:
رسانه های جدید با ظهور اينتينت» فناورى ديجيتال به صورت عمدهاى از ابزارى براى اس ار ۱ ار ل ۲ 1۱ onsen nee ‏م‎ Cs) ere Rone) eee pea) بىزمان و بىمكان بودن» امكان جست وجوء فرامتن و تعامل از ويزكى هاى ‎RLY ED‏ ل 000 COT ‏امس‎ > = a came سس 9 لجاد ۱9

صفحه 4:
رسانه های جدید ۰ ۴ پیشرفت رسانه ای در سال های اخیر باعث افزایش تعداد کانال های اف شده است: لاا رز ماهوارههاى بخش و شبكدهاى كابلى باعث افزايش جشمكير امكان ا ل ال لي 0 SEL he Seas ee re Bada BIE EB Lo ak melo ead ‎٠‏ توليد محتواى وب به سرعت مخاطبمحور مىشود؛ رسانهدهاى اجتماعى و شبکه‌های اجتماعی تازه‌ترین نمود اين تحولند و قطعا پایان آن ‎‘ad‏ ‎۱ paos as PoE E Te STC Te Dee ree oes Daly) ‏تلويزيون بدون نشريه يا سايت خبرى بدون معناست.‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
بر اساس تحولات جدید باید برای دسترسی به مخاطب برنامه ریزی کرد. دو پرسش دشوار اما: ۱ ‎Ce ee teal Oat Sid Dd AO Si Tt teal‏ ‎a‏ ل سن به خصوص که ما در قبل هم دقیق نمی‌دانستيم: 2ن از 00 مخاطب کیست؟ ارتباط جه زمان بايان مىيابد؟ 0000000 ارتباط جقدر قابل برنامهريزى است؟

صفحه 6:
جهار © در ارتباطات (Comprehension) 5 js ۰ آیا مخاطب, معنای پیام را آنگونه که شما می خواهید» درک می کند؟ ‎(Connection) abut,‏ Om Deen Pe ary Cre ee ee eed (Credibility) Jq5 cb * آیا مخاطب آنچه را شما می گویید می‌پذیرد؟ ‎(Contagiousness) col wo CubS‏ ۱ werd LTC Bia Ese Se. Lae

صفحه 7:
opted ply Fy ail, ۱ ۱ 0 5200552005 ede Ye (CTY) (كروه هاى) مخاطب -- بيام هاى متكثر بر رسانه‌های بزرگ (كاركرد وبلاى هاى به عنوان ركن بنجم دم وكراسى) ‎i)‏ ‏(كروه هاى) مخاطب --- بيام هاى متكثر در رسانه كوجك / بزرك ‎s))‏ اس ۱0۳ ‎١‏ (كروه هاى) مخاطب --- بيام هاى متكثر --+ (كروه هاى) مخاطب ‎todo ))‏ ا ات

صفحه 8:
000 eee rem ror sre Teo ered 00 © همكرايى ۱ رای( 8 تشکیلات زدابی © مرز زدايى AFIS © اقتدار زدايى ‎ad‏ ا الل لا ی با رابه وافعیت ‎LE]‏ 0000 ‎ ‏8و 2۱ 1 شده است: ‎ree‏ وب 007 ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
بر ممنوعيت ورود اتباع افغان به بارك صفه شكست أله سمه هنوز واگنش ‎pba gal ay LB‏ ادامه: ارد. این واکنش ها به چا دسید که برخی أ اطق شبكههاي اجتماعي صفحاتي براي حمایت از مهاجران افغان در رات تشکیل حادند يك روذ قبل از بایان تعطیلات نوووزي يلك خبرگزاري محلي وابسته به شهرداري امغمان خبري را منتشد کرد که شاید خبرنگارش هم تصور نمي‌کرد در طول چند ساعته به موضوع مهم و املی بیش از صدها سایت و شبکه اجتماعی در دنیا بل شود. خبد اين ‎too‏ ااجلوگیگ از فرود اتباع ‎ULB!‏ يارك كوقستائص مفه در امفهان همزمان با روز سيزدهم فروردين و روذ طبيعت حر ايران.» بارك صغه يي از مهمترين و شلوؤترين تعرجكادهاب ادردم حر اسفهان است. خب جلوكيري از ورید اتباع اشغان به اين بارك بسياري را با اين يرسش مواجه كرد كه دليل انجام اين اقدام از سوق مسوولان جه بودة كه در روز يايانى تعطيلات جشن جهاني نوروذو روذ آشتي با طبيعت» اتباع افغان ساكن حد ايران بايد اذ ورود به اين يارك محروم ‎Soda‏ این خبر تنها ساعتي پس از انتشاره در بسياري از شبکه‌هاي اجتماعی و وب‌سايت‌هاي خبرق داخلي و خارجي منتشد شد و نظرهاي مختلفی با خود به همواه داشت. بسبارگ از ابن برخورد تبعيض أميز با افغان شاي مقيم بدا اظهار نارضايتى و تعجب فى كردند و البته دد ابن ميان كروقى ديكر هم ابن نوع برخورد زا طبيعى مي‌دانستند با امه گرفتن بحث‌ها ييامون ابن خبر برخي پایگاه‌قاي خبري اطلاعرساني افغانستان نيز آث را متعکس کرده و انسبت به أن واكنش نشان حاده و انتقاد کردند. سایت ایمنا (خبرگزاري شهرداري امفمان) نیز که منبع اصلی اين خبر بهد در حالي که خبر دا عسد دور 12فروردین روق سایت خود گذاشته بود در روز سیزدهم خبر را از رو خروجي خود حذف كردا

صفحه 10:
Pe ‏ل‎ rer ea Dd dee ROL Se eh ie! # گذر از مفموم امکان به مفهوم حق 2 ee pom ence ye) Br Ona ‏رهایی بخش رسانه ای‎

صفحه 11:
ات و م0 ‎OOOO‏ ی ‎MAMMA‏ ‏بس0001004[اللتطل TANNA OVA NON supe 00 111111111111111 د سبك تهاجمى يا سرزنشكرانه ‎Rye el rena pee seed‏ ‎ene See‏ | ا ‎POR Pan‏ نا سبك منحرف كردن توجه يا دستكارى (انكولكى) كردن ‎Cet ce‏

صفحه 12:
يرخاشكرانه كوتاه آمدن عقلكرايانه منحرف كردن توجه اعتماد به نفس سبک‌های برقراری ارتباط عبارت ارتباطی ات هر فیلمی را که تو بگویی می بینیم به عقيده منتقدان ابن فيلم به لحاظ بازی و کا رگردانی فیلم ‎Ce ad‏ DT Ed cerca! ‏بروم‎ من به اين نوع فيلم علاقه دارم» يال ترجمه عبارت با آنچه من می گویم یا هیچ ۱ تدارم ‎lad‏ ل ‎Pom Reel eee er‏ ‎ee cere ssh] FAR ey eer eronn) ‏اینکه اصرار کنید ابن نظر من است» شما جه ين ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
ل ۱ ‎Te Sy Te ed‏ ل لت کت ‎SC pte din eee)‏ رت ‏نه آوردن - ما قدرت جلوگیری از وقوع آن را نداشتيم. ‎BOR Ry ‏ا‎ ee TON eee TO] ‏توجیه - ما این کار را با هدف خیر انجام دادیم. ‎1۱ C CURT OL Re Nth ene pen yg ‏کم کردن حالت تهاجم - شرایط آن‌قدرها که شما می گویید هم بد یست. ‎rec‏ م ‎PCC‏ ل ‎Pee eT ORK‏ ‎ee ee Oe Bt) ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
تعامل با رسانه ها ver) Ore eer TE Pen eet eee Ee EWR Be eS Te STO Ene ie Th ‏شلنس اظهار نظر در مورد موضوعی کمبه خود شما مربوط است را از‎ ee ren) ON TE) a Ted No eet ee i ee eae a pe Tet hee cen Tae gree Wee eee ew een BL eres SY Rare a Ci ‏حرفه‌ای خود را دنبال می‌کند. وظیفه او ارلئه دقیق وبی طرفلنه یک‎ 1

صفحه 15:
ارائه اطلاعات از سوی روابط عمومی در صورتی که: 02200 * از منبع موق برخوردار باشد؛ ‎RULE foe OC ٠‏ می تواند توجه روزنامه نکر را برای انتشار جلب کند.

صفحه 16:
خبرسازی لگر رسانه ها سوژه شما را نخیند» هیچ زمینه ای برای انتقال پیام نخواهید ‎r Te fers te ee ester bony‏ ۱ ل ا ا ‎CSO ee‏ ار ل لت ‎Bry)‏ ‎POR Res eer a Fee ss ee OEM P|‏ ‎Seed atte den eae eet)‏ اس ۲۳ ‎el eRe al Ste Doe onl Sie Sere ol‏ کار گزاران روابط عمومی به «دروازه‌بانان» تحریریه ها تبدیل می شوند. ‎aD UP cold ev heeds)‏ 5,5 ارات ‎eed‏ ا ‎ane eS Cr‏ ا ا ‎Bee‏ ‏تن ها در انديشه راه های تازه ای برای سرگرم کردن و روشنگری ‎WU gS‏ رس سر هس سا و می توانند از آن بهره بگیرند.

صفحه 17:
چارجوب بندی ‎sd‏ ل ا ا ا ل راحتی پیام مورد نظر را به مخاطب اننقال دهید. قاب بندی کمک می کند و ‏چارچوب تعریف جارجوب جشم انداز چارچوب دامنه ‎hd‏ تست ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
سا سا 1 ‏رت‎ ‏سا‎ ‏چگونه کار می کند؟‎ ۰ 0 ALY Ree ee Mr ea Her RUS ea res) eee

صفحه 19:
تا يلسا TO eR See TE ree Ton a ‏سا‎ و * اکنون کجا هستیم؟ ‎ei‏ ‏1 سن

صفحه 20:
چار چوب دامنه 1 و 0310111000 ‎٠‏ مشكل جيست؟ ‏ااي يي ل سنا ‎00 0 4m © ‎Fe ean ee eee oe ene) Ak Pea ‏جل وكيرى شود؟‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
جارجوب اصلاح ابتدا اشتباه را عنوان و سپس اصلاحیه آن را مطرح کنید. Ber epee ei ae re ie pore reer Bn eo.) i

ارتباط با رسانه؛ خطوط كلي تغيير نمکدوست تهراني ‌ حسن رسانه های جدید !زاري ب!راي !دهاي از اب! !ورت عم! ‌ با ظهور اينترنت ،فناوري ديجيتال به ص! محاسبه به ابزاري براي برقراري ارتباط تبديل شد .با قابل اعتماد شدن اين ابزار روز به روز بر شمار كاربران آن افزوده گشت. همگرايي بر جذابيت اين امكان و شمار استفاده كنندگان آن افزود. بيزمان و بي‌مكان بودن ،امكان جست‌وجو ،فرامتن و تعامل از ويژگي‌هاي ‌ دوران‌ساز اين فناوري‌ها هستند. ‏Commmunication ‏Content ‏Computer ‏Collaboration ‏Community رسانه های جدید • • • • • 4پیشرفت رسانه ای در سال های اخیر باعث افزایش تعداد کانال های ارتباطی برای کارگزاران روابط عمومی شده است: جایگزین شدن پخش دیجیتال به جای آنالوگ و استفاده از ماهواره‌هاي پخش و شبكه‌هاي كابلي باعث افزایش چشمگير امكان دسترسي به شبکه های رادیویی و تلویزیونی در همه جا شده است. فرایندهای چاپی و طراحی مرتبط با تولید روزنامه و مجله ،به مراتب كيفي‌تر ،متنوع‌تر ،ساده تر و ارزان تر و اختصاصي‌تر شده است؛ توليد محتواي وب به سرعت مخاطب‌محور مي‌شود؛ رسانه‌هاي اجتماعي و شبكه‌هاي اجتماعي تازه‌ترين نمود اين تحولند و قطعا پايان آن نيستند؛ همگرايي ‌،ادغام و يكپارچه شدن رسانه‌ها ديگر امري بديهي است .روزنامه بدون وب‌سايت ،وب‌سايت بدون محتواي راديويي و تلويزيون ‌،تلويزيون بدون نشريه يا سايت خبري بدون معناست. بر اساس تحوالت جدید باید برای دسترسی به مخاطب برنامه ریزی کرد. دو پرسش دشوار اما: .1كدام مخاطب؟ مخاطبي كه خودش توليدكننده محتواست! .2چه نوع برنامه‌ريزي و چگونه برنامه‌ريزي؟ وقتي همه‌چيز دستخوش تغيير پي‌درپي و سريع است . به‌خصوص كه ما در قبل هم دقيق نمي‌دانستيم: ارتباط چه زمان آغاز مي‌شود؟ آغاز كننده ارتباط كيست؟ مخاطب كيست؟ مييابد؟ ارتباط چه زمان پايان ‌ پايان دهنده ارتباط كيست؟ ارتباط چقدر قابل برنامه‌ريزي است؟ چهار Cدر ارتباطات • • • • درک ()Comprehension • آیا مخاطب ،معنای پیام را آنگونه که شما می خواهید ،درک می کند؟ رابطه ()Connection • آیا مخاطب احساس می کند پیام شما به او مربوط است؟ قابليت قبول ()Credibility • آیا مخاطب آنچه را شما می گویید مي‌پذيرد؟ قابليت سرايت ()Contagiousness • آیا روش ارائه پیام از سوی شما باعث همه گیر شدن آن می شود؟ رسانه بزرگ رسانه های فراوان (گروه های) مخاطب یک پیام مخاطب انبوه پیام های متکثر گروه های مخاطب پیام های متکثر به رسانه های بزرگ رسانه های بزرگ بر پیام های متکثر (گروه های) مخاطب (کارکرد وبالگ های به عنوان رکن پنجم دموکراسی) (گروه های) مخاطب در پیام های متکثر (روزنامه نگاری شهروندی) معنا + + + + رسانه کوچک /بزرگ (گروه های) مخاطب پیام های متکثر (گروه های) مخاطب (رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی) + ∞ تدوین راهبردهای رسانه ای باید مبتنی بر ویژگی‌های امروزی رسانه‌ها باشد .كدام ويژگي‌ها؟ همگرایی دسترسی پذیری رقابت پذیری تشكيالت زدایی مرز زدایی تکثرگرایی اقتدار زدایی و به‌خصوص ،به‌خصوص ،اينكه اسطوره پيام آفرين و مخاطب جاي خود را به واقعيت پيام‌آفرين مخاطب مي‌دهد. و=1 ‏M ’M شده است= 2 ،3 ،4 ،5 ،6 ،7 ،... : ‏M ’M محترم و معتبر! سه تحول بنیادین در فضای جدید رسانه ای گذر از کنش رسانه ای به کنش اجتماعی گذر از مفهوم امکان به مفهوم حق گذر از مفهوم کنش اقتدار گرایانه رسانه ای به کنش رهایی بخش رسانه ای کردنبرقرارارتباطهايسبک وجودکسهربرابردرکهارتباطيهايسبکازايمجموعه وارتباطيهايموقعيتبرايگوناگونيبسيارراه‌هايدارد بسکاربهمقتضيزماندرتوانميراآن‌هاهمهوداردجود ت؛ است؛مؤثرخاصيهايموقعيتدرسبکهر دردسرهاموقعيتهمهبرايخاصسبکيکبهکردنبسنده ‏استساز سبک تهاجمي يا سرزنشگرانه سبک کوتاه آمدن و يا انکار خود سبک حسابگرانه يا عقل گرايانه سبک منحرف کردن توجه يا دستکاري(انگولک) کردن سبک همسطح ويا اعتماد به نفس سبكهاي برقراري ارتباط ‌ سبک عبارت ارتباطي ترجمه عبارت پرخاشگرانه تنها يک فيلم خوب روي پرده است يا آنچه من مي گويم يا هيچ چ يز کوتاه آمدن هر فيلمي را که تو بگويي مي بينيم هرچه بگويي من حرفي ندارم عقلگرايانه به عقيده منتقدان اين فيلم به لحاظ بازي و کارگرداني فيلم خوبي است منحرف کردن توجه مطمئن نيستم که بخواهم به سينما بروم اعتماد به نفس من به اين نوع فيلم عالقه دارم، شما چطور؟ من نظري ندارم ،ولي توصيه دانشمندان اين است با زيرکي مي گويد که مايل نيست به سينما بيايد مگر اينکه اصرار کنيد اين نظر من است ،شما چه نظري داريد؟ عکس العمل در بحران • • • • • • • • • حمله به مدعي – ما را نباید مورد سرزنش قرار دهید ،همه تقصیرها متوجه Xاست. تکذیب – هیچ گاه چنین چیزی رخ نداده است. بهانه آوردن – ما قدرت جلوگیری از وقوع آن را نداشتیم. نیت خیر – نیت خیر داشتیم ،اما همه چیز به بیراهه رفت. توجیه – ما این کار را با هدف خیر انجام دادیم. خود شیرینی – خدای من شما فوق العاده اید. کم کردن حالت تهاجم – شرایط آن‌قدرها که شما می گویید هم بد نیست. اقدام اصالحی – ما برای جبران «ب» ،کار «الف» را انجام می دهیم. معذرت خواهی کامل – متاسفیم. تعامل با رسانه ها • مهم ترین قاعده در تعامل با رسانه ها :در دسترس باشید. • روزنامه نگاران معموال محدودیت زمانی دارند .اگر پاسخگو نباش!!ید، شانس اظهار نظر در مورد موضوعی که به خود شما مربوط است را از دست داده اید. • روزنامه نگار نماینده بخشی از جامعه است ،بنابراین برخورد صحیح با وی از اهمیت باالیی برخوردار است. • قاعده مهم :روزنامه نگار دوست شما نیست ،او فردی اس!!ت که وظیف!!ه !ه یک حرفه‌ای خود را دنبال می‌کند .وظیفه او ارائه دقیق و بی طرفان! گزارش است .سپردن این نکته در ذهن ،به شروعی خوب کمک می کند. ارائه اطالعات از سوی روابط عمومی در صورتی که: • ارزش خبری داشته باشد؛ • از منبع موثق برخوردار باشد؛ • در قالب مناسب تنظیم شده باشد، می تواند توجه روزنامه نگار را برای انتشار جلب کند. خبرسازی • • • • اگر رسانه ها سوژه شما را نخرند ،هیچ زمینه ای برای انتقال پیام نخواهید داشت .این زمینه از طریق ساختن یک «رویداد خبری» فراهم می شود. برای اینکه رویدادها تبدیل به خبر شوند باید عاملی آن ها را دارای ارزش خبری کند .باید اتفاقی واقعی که قالبی روشن و کنشی آشکار دارد رخ دهد . فعاالن روابط عمومی می توانند اطالعات موثق از منابع شناخته شده ارائه !د و !ده می گیرن! !ر عه! دهند .در این حالت آن ها نقش روزنامه نگار را ب! تعریف می کنند چه چیزی خبر هست و چه چیزی خبر نیست .بدین ش!!کل کارگزاران روابط عمومی به «دروازه‌بانان» تحریریه ها تبدیل می شوند. !ا !ه ت! !د و در نتیج! !اده ان! روزنامه ها در انتشار خبر از تلویزیون عقب افت! حدودی از موقع قاطع قبلی خود یعنی انتشار سخت خبر دست شسته اند. آن ها در اندیشه راه های تازه ای ب!!!رای سرگرم کردن و روش!!!نگری خوانندگان خود هستند و این موقعیتی تازه است که روابط عمومی ها باید و می توانند از آن بهره بگیرند. چارچوب بندی • چارچوب بندی ماجراهای خبری ،کمک می کند ذهنتان را منظم کنید و به راحتی پیام مورد نظر را به مخاطب انتقال دهید .قاب بندی کمک می کند با سازماندهی پیام و بدون نیاز به توضیح اضافی ،انتقال انجام شود. • چارچوب تعریف • چارچوب چشم انداز • چارچوب دامنه • چارچوب اصالح چهارچوب تعریف • پاسخ به این سؤال ها کمک می کند تولید یا خدمات قابل ارائه خود را معرفی کنید: • چیست؟ • چگونه کار می کند؟ • چه کسانی می توانند از آن استفاده کنند؟ • چه نیازی به استفاده از آن است؟ چارچوب چشم انداز • پاسخ به این سؤال ها ،اهداف و ماموریت سازمان شما را به مخاطب معرفی می کند: • • • • ما کجا بوده ایم؟ اکنون کجا هستیم؟ به کجا می رویم؟ هدف از رفتن به آن جا چیست؟ چارچوب دامنه • زمانی که تولید یا خدمات ارائه شده از سوی شما با حل یک مشکل سر و کار دارد ،پاسخ به این سؤال ها راهگشا است: • مشکل چیست؟ • این مشکل چقدر جدی است؟ • چه کسانی تحت تاثیر قرار گرفته اند؟ • چه اقداماتی در نظر گرفته شده تا از تکرار چنین اتفاقی جلوگیری شود؟ چارچوب اصالح ابتدا اشتباه را عنوان و سپس اصالحیه آن را مطرح کنید. • اشتباه :مطرح شده که Aرخ داده است. • اصالحیه :در واقع ،آنچه رخ داده Bاست.

51,000 تومان