ertebat_ba_resaneha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط با رسانه‌ها”

ارتباط با رسانه‌ها

اسلاید 1: ارتباط با رسانه‌هااستاد: حميد رضا اكرميبراي ارائه در دانشگاه سورهپاييز 1392بخش سوم

اسلاید 2: انواع پيام‌هاي ارتباطيپروفايلچشم اندازبيانيه مأموريتاستراتژي سازمانيهيأت مديرهنشان (هاي) تجاريتاريخچهارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره2

اسلاید 3: ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره3

اسلاید 4: ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره4

اسلاید 5: ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره5

اسلاید 6: ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره6

اسلاید 7: انواع پيام‌هاي ارتباطيبيوگرافيمعرفي زندگي‌نامه يك يا چند نفردرباره افراد معروف، پديدآورندگان يك مؤسسه يا نهادپيشينهتاريخچه يا سابقه فعاليت يك نهادمشتمل بر زمان تأسيس، فعاليت‌ها يا نقاط كليدي فعاليت از ابتدا تا زمان حالارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره7

اسلاید 8: انواع پيام‌هاي ارتباطيBoilerplateWhat in the world is this?What does it have to do with PR? Leave alone Media Relations.ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره8

اسلاید 9: انواع پيام‌هاي ارتباطيBoilerplateارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره9

اسلاید 10: انواع پيام‌هاي ارتباطيBoilerplateارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره10

اسلاید 11: انواع پيام‌هاي ارتباطيعكساهميت عكس در كار روابط عموميقابليت استناد عكسهاعمق بخشيدن به مطالبنياز رسانه‌هانياز مخاطباننقش فناوريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره11

اسلاید 12: انواع پيام‌هاي ارتباطينکات مهم در تهیه و استفاده از عكس های خبریاز عکاسان حرفه ای استفاده کنیدهمیشه عکس را با توضیح همراه کنیدعکسها باید تا حد امکان در حالت طبیعی و حین اشتغال به انجام کاری باشندتهیه آرشیو برچسب خورده از عکسها ضروری استزمان، مکان، موضوع، افراد حاضر در عکس و . . . استفاده از نرم افزار مناسبارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره12

اسلاید 13: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره13

اسلاید 14: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره14اعلامیه خبری، متنی است که از سوی روابط عمومی درمورد یک رویداد تهیه شده، برای رسانه‌های مرتبط ارسال می‌گردد تا در پوشش خبری خود از آن بهره بگیرنددرصد بسیار کمی از این اعلامیه‌ها در نشریات مورد استفاده قرار می‌گیردچرا؟

اسلاید 15: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره15سه دلیل اصلی عدم بهره‌گیری رسانه‌ها از اعلامیه‌های خبری روابط عمومی ها:اعلامیه حاوی خبر نیست، یا محتوای آن به‌قدری کم ارزش یا تخصصی است که توجه مخاطبان رسانه مورد نظر را جلب نمی‌کنداعلامیه بد نوشته شده، حاوی اصطلاحات تخصصی بسیار زیاد است و مفاهیم اصلی در لایه‌های زیرین آن مخفی شدهبرای مخاطبان مورد نظر بومی سازی نشده و به‌صورت کلی و عمومی برای همه قشرهای متفاوت مخاطبان بالقوه ارائه می‌گردد

اسلاید 16: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره16ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب:در حد امکان، در یک صفحه کاغذ A4حذف کلمات و اصطلاحات اضافیوجود حاشیه کافی در کاغذ برای توضیحات سردبیرتشکیل و استفاده از بانک اطلاعاتی اهالی رسانه؛ ارسال اعلامیه با استفاده از ایمیلدرج تاریخ و ساعت تهیه و ارسال اعلامیه در بالای صفحه اول

اسلاید 17: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره17ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب:تیتر مناسب و جذاب، شانس موفقیت را بیشتر می‌کنداستفاده از سبک هرم وارونهبهره گیری مناسب از نقل قول ها، با استناد به نام گویندههر پاراگراف شامل بیش از 3 جمله نباشدموجز و دقیق بنویسید

اسلاید 18: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره18ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب:گزارش روزنامه‌نگارانه ، نه يك متن متقن حقوقياز اصطلاحات تخصصی حتی المقدور استفاده نشود؛ مخصوصاً براي نشريات عموميتا حد امكان از صفات تفضيلي استفاده نكنيديك بويلرپليت خوب به اعلاميه اضافه كنيد (بخصوص اگر سازمان شناخته شده نيست)

اسلاید 19: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره19ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب:نام فرد مسؤول و تلفن تماس، هم براي ساعات كاري و هم ساعات بعد از زمان معمول، به‌طور دقيق در اعلاميه ذكر شودويرايش‌هاي مختلف از يك رويداد خاص براي رسانه‌هاي متفاوت (بر اساس نيازهاي متفاوت آنها)در صورت امكان، ارسال يك نمونه از محصولات جديد همراه با اعلاميه

اسلاید 20: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره20توزيع اعلاميه خبري:پستدورنگار (Fax)پست الكترونيكبراي خبرنگاران مشخص نه براي رسانهفهرست آدرس معتبرفهرست‌هاي متعدد بر اساس ويژگي‌ها و نيازهاي متفاوت خبرنگاران

اسلاید 21: اعلاميه خبريارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره21توزيع اعلاميه خبري:پايگاه وبفناوري‌هاي جديدروشهاي تركيبيتوجه به افراد فراتر از فناوري

اسلاید 22: Timingارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره22

اسلاید 23: زمان بندی مناسبروزهای شلوغتوجه کمتر مخاطبان (به پیام مورد نظر روابط عمومی)تخصیص فضا یا زمان نامناسب و کم از سوی رسانهروزهای کم رویدادشرایط بهتر برای انتشار یا مخابره پیامتوجه بیشتر مخاطب؛ یا شاید هم کمتر!ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره23

اسلاید 24: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگارانارتباط با روزنامه‌نگاران، دستور کار روزانه دست‌اندركاران روابط عمومي استتلفني و رو در روبهترين حالت:‌ رابطه مبتني بر اعتمادمنافع خبرنگاران (رسانه) و سازمان (روابط عمومی) لزوماً یکسان نيستخواسته خبرنگار: واقعيت، محتواي مناسب، نرم خبر و پذيرش مطالب از سوي سردبيرخواسته روابط عمومي: ترسيم وضعيت مناسب از سازمانارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره24

اسلاید 25: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاراناشتباه رایج:ارتباط با رسانه‌ها تنها در شرایط مساعددوری از ایشان در مواقع بحرانیحتی در شرایطی که به‌نظر می‌رسد نتیجه ارتباط برای سازمان منفی خواهد بود، پاسخگو بودن روابط عمومی به بهبود شرایط کمک می‌کندنگرش منفی خبرنگاران به دست‌اندرکاران روابط عمومی که تنها در وضعیت مطلوب به سراغ ایشان می‌روندارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره25

اسلاید 26: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاراناصطلاحات خاص روزنامه‌نگارینقل قول (Quote)چیزی است که روزنامه‌نگاران لازم دارند؛ چیزی که به مطالبشان اعتبار و اصالت می‌بخشدبهترین حالت این است که نقل قول، از یک متخصص صاحب‌نظر در زمینه مورد نظر باشدالبته صحبت های یک سخنگو هم می‌تواند قابل قبول باشددر حال ضبط (On the Record)در گفتگو با یک روزنامه‌نگار، گفته‌ها در حال ضبط هستند، مگر خلاف آن صراحتاً ذکر شودارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره26

اسلاید 27: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاراناصطلاحات خاص روزنامه‌نگاریضبط خاموش (Off the record)یعنی هیچ‌یک از گفته‌ها نباید نقل قول شوداطلاعات ارائه شده فقط برای اطلاع روزنامه‌نگار استقبل از بیان گفته‌ها در حالت ضبط خاموش، باید دلیل آن گفته شودباید روزنامه‌نگار با این شرایط موافق باشدممنوعيت (Embargo)مطلب مورد نظر نبايد پيش از تاريخ ---- و ساعت ---- منتشر شودوقتي روزنامه نگار به زمان بيشتري براي تكميل خبر نياز داردارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره27

اسلاید 28: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاراناصطلاحات خاص روزنامه‌نگاریبدون ذكر منبع (Non-Attributable)وقتي كسي حاضر نيست اظهار نظر رسمي كند مفيد استمنابع بازار، يك مقام ارشد و ...بايد با موافقت فرد باشدبدون شرح (No comment)كاربرد در موضوعاتِ در دست بررسي در دادگاه يا اطلاعات شخصي مشتريمي‌تواند باعث نتيجه گيري دلخواه و معمولاً منفي رسانه‌ها و مردم شودبهتر است دليل بدون شرح يا توضيح بودن گفته شودارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره28

اسلاید 29: ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاراناصطلاحات خاص روزنامه‌نگاریمهلت (Deadline)زماني كه بايد خبر آماده شود (با توجه به الزامات رسانه‌اي)مهلت نهايي براي رسانه‌ها بسيار مهم استحتي اگر اطلاعات جديدي نداريد، در مهلت توافق شده تماس بگيريداسكوپ (Scoop)خبر بسيار ويژه و انحصاري براي يك رسانه خاصامروزه به ندرت اتفاق مي‌افتدمي‌تواند براي روابط عمومي عواقب منفي داشته‌باشدارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره29

اسلاید 30: ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره30رادیو و تلویزیون

اسلاید 31: رسانه های صوتی - تصویریاهمیت تلویزیوندر 50 سال گذشته تلویزیون شیوه زندگی را تغییر دادهبر بسیاری از مفاهیم زندگی اثرگذار بوده؛ از جهاتی مثبت و از جهاتی منفیتعدد روزافزون شبکه های تلویزیونیاهمیت رادیویکی از سریع ترین انواع رسانه در دسترسی به مخاطبارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره31

اسلاید 32: تلویزیونویژگی‌ها:تعداد زیاد مخاطبان بالقوهتلویزیون همیشه به‌دنبال مطالب سرگرم کننده استبرای دست‌اندرکاران روابط عمومی، هم فرصت و هم تهدیداستفاده تبلیغاتی از تلویزیون گران استبرخی از مدیران ورود به عرصه رادیو تلویزیون را دشوار می‌بینندارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره32

اسلاید 33: تلویزیونویژگی‌ها:حضور جلوی دوربین می تواند هراس انگیز باشداضطراب ناشی از حضور در جمع چند میلیونی مخاطبانقدرتِ مجری در توانمند یا بی‌سواد جلوه دادن مصاحبه شوندهمحیط نا آشنای استودیوهای تلویزیونیفضای آکنده از نورافکن، دوربین، میکروفن، . . . حضور کارکنان داخل استودیو و روحیات آنهافشار الزامات برنامه زنده یا حتی تولیدیارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره33

اسلاید 34: تلویزیونویژگی‌ها:تلویزیون، یک فرصت فوق‌العاده برای معرفی موفقیت‌هاتوان متفاوت نشان دادن رویکرد و محتوای برنامه‌هاوقتی انتقادی بر سازمان وارد است، دشواری بیشتر می‌شودعدم حضور در تلویزیون به‌معنی فرار موفق از این شرایط نیستغیبت، به‌خودی خود می‌تواند به‌معنی پذیرش انتقادها باشددر غیاب مهتم، منتقدان و مخالفان یک تنه و بی محابا به او و عملکردش خواهند تاختارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره34

اسلاید 35: مصاحبه رادیویی و تلویزیونیخبرنگار مطبوعات در جریان مصاحبه فقط اطلاعات را می‌گیرد و بعد جنبه‌های جذاب یا سرگرم کننده را در آن می‌گنجاندخبرنگار رادیو و تلویزیون، در حین مصاحبه باید هم اطلاعات را بگیرد و هم به جریان مصاحبه جذابیت ببخشدخبرنگار مطبوعات از میان گفته‌های شخص، هرچه لازم باشد انتخاب می‌کند و بقیه را دور می‌ریزداما مجری تلویزیون دائم صدای تهیه کننده را در گوشش می‌شنود:« خسته کننده و طولانی شد؛ یه کاری بکن! »ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره35

اسلاید 36: مصاحبه رادیویی و تلویزیونیمجری تلاش می‌کند که طرفِ مصاحبه را به واکنش واداردتهیه کننده و مجری باید جذابیت لازم را به مصاحبه ببخشندچرا جذابیت؟ماهیت رادیو و تلویزیونتبلیغاتحیات برنامه رادیویی و تلویزیونی در گرو وجود مخاطب خشنود استارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره36

اسلاید 37: آمادگی برای مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونیارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره37

اسلاید 38: آمادگی برای حضور در برنامهگام اول: آماده سازیمطالعه و تحقیق کافی درباره موضوعمصاحبه شونده نباید فرض کند که در تمام زمان مصاحبه، روند پرسش و پاسخ مطابق خواسته او پیش می‌رود ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره38

اسلاید 39: آمادگی برای حضور در برنامهآنچه باید درباره برنامه رادیویی یا تلویزیونی دانست:موضوع برنامه چیست؟چرا این مصاحبه شونده خاص دعوت شده؟منبع اطلاعاتی برنامه چیست؟اگر مطالب جراید است، از قبل مطالعه شودچه اطلاعاتی را دارند؟به دنبال چه اطلاعات جدیدی هستند؟برنامه در چه شرایطی پخش خواهد شد؟ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره39

اسلاید 40: آمادگی برای حضور در برنامهآنچه باید درباره برنامه رادیویی یا تلویزیونی دانست:مدت برنامه چند دقیقه خواهد بود؟تولیدی است یا زنده؟ اگر تولیدی است، در نهایت چند دقیقه از گفتگو مورد استفاده قرار خوهد گرفت؟در برنامه از فیلم و سایر تولیدات رسانه‌ای استفاده خواهد شد؟آیا شخص (یا اشخاص) دیگری در برنامه حضور دارد؟ مثلاً یک رقیب یا مشتریایده کلی از پرسشهایی که ممکن است پرسیده شود، مفید استارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره40

اسلاید 41: آمادگی برای حضور در برنامهمواردی که باید درباره مصاحبه مد نظر قرار گیرد:معمولاً پرسشهای نهایی در آخرین لحظات مشخص می‌شوندممکن است مجری در جریان مصاحبه، مسیر جذاب‌تری برای گفتگو پیدا کند و پرسشهای طراحی شده را کنار بگذاردمجریان رادیو و تلویزیون معمولاً حرفه‌ای هستند و برای تحقیق و طراحی پرسش‌ها به تیمی حرفه‌ای متکی هستندمصاحبه شونده نیز باید از شرایط مشابهی برخوردار باشدارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره41

اسلاید 42: آمادگی برای حضور در برنامهمواردی که باید درباره مصاحبه مد نظر قرار گیرد:طراحی روند پرسشها با مجری است، اما اطلاع یا توافق ضمنی درباره پرسش اول، به آغاز روانِ گفتگو کمک می‌کندروخوانی از روی نوشته کیفیت را به‌شدت پایین می‌آوردحداقل نیم ساعت زمان برای آماده‌سازی لازم استاگر درخواست مصاحبه فوری باشد، یک آماده‌سازی چند دقیقه‌ای می‌تواند به مصاحبه‌شونده کمک کندهدف اصلی از حضور در تلویزیون یا رادیو، رساندن پیام مورد نظر به مخاطب است، نه رفتار مطابق خواست یا القای مجریارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره42

اسلاید 43: آمادگی برای حضور در برنامهطراحی ساختار اصلی مصاحبهدر تلویزیون و رادیو، زمان مهمترین محدودیت استمعمولاً در یک مصاحبه حداکثر 3 سرفصل کلی را می‌توان ارائه کردمخاطب معمول (بیننده یا شنونده) حداکثر 2 یا 3 موضوع را به‌خاطر خواهد سپردسه سرفصل اصلی که مصاحبه شونده می‌خواهد ارائه کند باید از قبل مشخص شودارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره43

اسلاید 44: آمادگی برای حضور در برنامهطراحی ساختار اصلی مصاحبهاین سرفصل‌ها باید از سوی مصاحبه شونده، به‌عنوان پایه و اساس مباحث در نظر گرفته و بر آنها تأکید شودهریک از این سرفصل‌های اصلی باید از قبل، به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم شوداگر لازم است شعار یا نکته مهمی در ذهن مخاطب نقش بندد، بهتر است در ابتدای مصاحبه ذکر گردد تا تأثیر بیشتری داشته‌باشدارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره44

اسلاید 45: آمادگی برای حضور در برنامهسادگی در بیانتمرکز اندکِ مخاطب رادیو و تلویزیونمصاحبه شونده باید ساده صحبت کنداهمیت تکراربرای تأثیر بیشتر باید پیام را به شکل‌های مختلف تکرار کردبهتر است در یک مصاحبه، به‌جای پوشش دادن دامنه گسترده‌ای از مفاهیم، مهم‌ترین پیام چندین بار بیان شودارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره45

اسلاید 46: آمادگی برای حضور در برنامهتأثیرگذاریبیان مفاهیم با ذکر شواهد آشکارداستان‌های عینی بهتر در ذهن می‌مانندذکر مطالب به‌صورت داستان، طولانی‌تر، اما تأثیرگذارتر و ماندگارتر«غذاهای گیاهی ارزان‌ترند»«ما قیمت یک پرس چلوکباب رو در نظر گرفتیم. هزینه یک پرس آش رشته رو هم حساب کردیم. جالب اینجاست که آش رشته با وجود فواید زیادی که داره، برای همه اعضای یک خانواده به‌اندازه نصف یک پرس چلوکباب برگ هم در نمی آد»ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره46

اسلاید 47: آمادگی برای حضور در برنامهاستفاده از مضامین آشناضرب‌المثل‌های آشنا برای مخاطبگرگی در لباس میشاز در دروازه رد نشدن، اما از سوراخ سوزن گذشتناستفاده از عبارتهایی که در ذهن مخاطب کاملاً روشن باشدبه جای 8 هزار متر مربع به اندازه دو زمین فوتبالبه‌جای 432.200.000 لیتر آببه‌اندازه مصرف آبِ دو هفته شهربوی نامطبوع دی‌اکسید سولفوربویی مثل بوی تخم مرغ گندیدهارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره47

اسلاید 48: آمادگی برای حضور در برنامهاطمینان از اهمیت داشتن موضوعمرور مطالب طراحی شده با آزمون «که چی؟»اهمیت داشتن موضوع برای عموم مخاطبانتمرینبا اطلاع از این که «چرا به برنامه می‌رود»، «قرار است چه بگوید» و «چگونه بگوید»، مصاحبه شونده آماده تمرین استاهمیت گفتن با صدای بلندارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره48

اسلاید 49: آمادگی برای حضور در برنامهپرسشهای محتملبرگزاری جلسه توفان فکری با همکارانتوجه به پرسشهای اصلی (که؟ چه؟ کجا؟ چگونه؟ چرا؟ کِی؟)پرسشها، همسو با ماهیت مثبت یا انتقادی برنامههمیشه قرار نیست به پرسشها پاسخ داده شود؛ گاهی از پرسشها استفاده می‌شود تا موضوعی بیان یا اثبات شوددیدن و شنیدن برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌تواند به درک شرایط گفتگو کمک کندارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره49

اسلاید 50: آمادگی برای حضور در برنامهفواید مشاهده تحلیل گرانه مصاحبه‌های قبلی:آشنایی با فضا و شرایط مصاحبهشناخت مصاحبه‌کنندگان مختلف و رویکرد آنهاپرسشهای مفید:آیا عملکرد مصاحبه شونده خوب است؟سبک مصاحبه این مجری و برنامه چیست‌؟سازندگان برنامه به‌دنبال چه هستند؟من برای موفقیت در چنین برنامه‌ای چگونه باید حاضر شوم؟ارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره50

اسلاید 51: آماده شدن برای مصاحبهپیش از مصاحبه:احتمال مضطرب شدن مصاحبه شوندهگروه تولید (مجری، تصویربردار، با دوربین و میکروفون)فضای پیچیده استودیو با همه ابزارها و افراد حاضر در آنزمان قبل از مصاحبه برای گرم کردنکنترل اعصابترشح آدرنالین و مشکلات متعاقب آنمی توان آن را کنترل کردارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره51

اسلاید 52: آماده شدن برای مصاحبهبایدها و نبایدهای قبل از مصاحبه:پیش از ورود به مصاحبه، از بحث و مکالمه‌های ناخوشایند با اطرافیان خودداری کنیدالکل مصرف نکنیدنگران تغییر وضعیت عصبی خود (افزایش ترشح آدرنالین) نباشید؛ برای قرار گرفتن در بهترین شرایط گفتگو به آدرنالین بیشتر نیاز داریدپرسشهای اساسی را با خود مرور کنیدارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره52

اسلاید 53: آماده شدن برای مصاحبهاهمیت تمرین در شرایط نزدیک به واقعی (Rehearse)مثبت اندیشی؛ امکان تبدیل تهدید به فرصتپل زدن از پرسش نامطلوب به پیام‌های مطلوبتصور گفتگو با یک فرد جدید در محیطی خودمانینشستن راحت و موقرنگاه مستقیم به طرف مقابلبیان ساده و قابل فهم صحبت با اشتیاق و اعتقادبالا و پایین کردن متناسب لحن آوردن مثال‌ها و شواهد عملیارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره53

اسلاید 54: آماده شدن برای مصاحبهآرایش ظاهری مصاحبه شوندهظاهر آراسته و لباس ساده، مناسب و راحترفتار مصاحبه شونده، مهمتر از لباسشلباس‌های راه راه و چهارخانه؛ بخصوص ریز، جواهرات براق و گل سینه‌ها تمرکز بیننده را بر هم می‌زننداز رنگ‌های تند و متضاد استفاده نشودرنگ‌های ملایم؛ مثل شیری، لیمویی، خاکستری و مانند آنسیاه و سفید ممکن است ترکیب رنگ صحنه را به‌هم بزندارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره54

اسلاید 55: آماده شدن برای مصاحبهنرم کردن مجری پیش از مصاحبهمجریان عاشق تعریف و تمجید هستندخوب است که بابِ گپ و گفت دوستانه با مجری باز شودمثلاً با تعریف از سوابق مثبت و توانمندی‌های اواین تلاشی است برای دوست داشته شدن از سوی مجریچنین مکالمه غیررسمی و دوستانه‌ای، به مصاحبه‌شونده آرامش می‌دهدارتباط با رسانه‌ها – حميد رضا اكرمي – پاييز 1392 - ارائه شده در دانشگاه سوره55

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید