erteghaye_maharathaye_ertebati_dar_balin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتقای مهارت های ارتباطی در بالین”

ارتقای مهارت های ارتباطی در بالین

اسلاید 1: ارتقای مهارتهای ارتباطی در بالین تهیه کننده : زهرا حقیقت شناس سوپر وایزر اموزشی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلانبیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان

اسلاید 2: تعريف ارتباط ارتباط عبارت از فن انتقال اطلاعات ، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر استارتباط جریانی است که طی آن دو نفر یا بیشتر از طریق کاربرد پیامهایی که معنای آن برایشان یکسان است به تبادل افکار ، نظرات ، احساسات و عقاید خود می‌پردازند

اسلاید 3: يك محيط درماني برای بیمار یک محیط عجیب و غریب ممکن است باعث تردید و ترس و وحشت شود :روشهاي جديد اصطلاحات مخصوص یک صنف پزشکی • ممکن است رفتارهای محافظت(گارد گيري) ایجاد کنید : -- خجالت در هنگام افشای مطالب شخصی واسرار زندگي -- اطمینان نميكنند -- ترس از اخراج از محيط كاردر اولين برخورد با بيمار بسيار مهم است.

اسلاید 4: ارتباط بین بیمار و گروه مراقبت های بهداشتی باعث: - برقراري ارتباط صحیح با بيماران و مختل نشدن آن - احساس حامي و پشتيبان -- اطلاعات صحيح در اختيار ما ميگذارد -- بيمار براحتي مشكلش را بيان ميكند -- امید در بيمار ايجاد ميكند -- بازخورد لذا بيمار را بهتر ميفهميم.

اسلاید 5: دو اصل مهم مشخصه یک ارتباط موثر 1- تفاهم Rapport که عبارت است از احساس خود آگاه و خود بخودی پاسخ دهی هماهنگ به طرف مقابل رابطه و وجود درک و اعتماد متقابل بین طرفین رابطه 2- همدلی Empathy شیوه ای برای تقویت تفاهم است : نوعی روش ایجاد ارتباط برای رهبری و هدایت در سیستم های مدیریتی است و با توجه به اهمیت هدایت بیماران بخصوص در موردی که بینش آنها نسبت به مشکلاتشان کامل نیست کاربرد دارد

اسلاید 6: مهارتهاي پايه گوش دادنپردازشپاسخ دادن

اسلاید 7: تعریف گوش دادن فعالگوش دادن فعال یکی از مهارت هاي اصلی ارتباط با بيماراست.گوش دادن شامل شنیدن آنچه بیمار می گوید و برقراري ارتباط براي نشان دادن درك آن است.ابراز علاقه کلامی پاداشهاي کوچکی هستند براي تشویق بیماربه ادامه صحبت

اسلاید 8: مثال توجه کردن خب بيشتر برام بگيناخيرا شب ها براحتي نميخوابم

اسلاید 9: مثال جمله بندي مجددوقتي اين قرص را ميخورم هميشه دچار سردرد ميشممن شب ها تا دير وقت بيدارم و ودرس ميخونمپس.. پس اين قرص شما را اذيت ميكنپس.. مشكل خواب ندارين به خاطر درس خوندن بيدارين

اسلاید 10: مثال بازتاب احساسات من به آدم هاي نادرستي اطمينان كردمآدم هاي نادرست؟

اسلاید 11: مثال خلاصه کردنخب شما در حين راه رفتن دچار درد قفسه سينه ميشيد، گاهي بعد غذا هم، زمينه بيماري قلبي هم توي خانواده دارين،آيا ....؟

اسلاید 12: تاكيد بر حقايق:چه زماني مرخص مي شوم؟))ما جواب مي دهيم:((وقتي بهتر شدي.))((اگر من در خانه باشم بهتر از خود مراقبت مي كنم.))ومادر پاسخ :((در صورت بهبودي شما از بيمارستان ترخيص خواهيد شد))اطمينان بخشي::((آيا حال من خوب خواهد شد؟))ما نبايد بگوييم:((بله حتما))بلكه بهتر است كه ((ما هرچه در توان داریم براي حصول سلامتي شما انجام ميدهيم))

اسلاید 13:

اسلاید 14: 9 قانون طلايي زير به شما كمك خواهد كرد كه به بيمار خود آرامش دهيد :نه 1- دائما چشمتان و تمام توجهتان به بيمار باشد2- به بيمار حقيقت را بگوييد3- از كلماتي استفاده كنيد كه بيمار بفهمد 4- مراقب مطالبي كه درباره بيمار به ديگران مي گوييد باشيد 5- مراقب حركات بدن خود باشيد (برداشت بد از حركات و ژست هاي بدني شما)6- هميشه به آرامي ، به وضوح و مشخص صحبت كنيد 7- اگر بيمار مشكل شنوايي دارد به وضوح صحبت كنيد و طوري روبروي شخص قراربگيريد كه بتواند حركت لبهاي شما را بخواند . 8- زمان كافي به بيمار بدهيد تا پاسخ گويد ، يا جواب پرسشتان را بدهد 9- هنگام مراقبت از بيماربا حالتي مطمئن و آرام عمل كنيد

اسلاید 15: مهارت حرفه ای خود را نشان دهیدسه تکنیک استفاده کنید ؟ بیمار را آگاه کنید تنها فردی نیست که به این ناراحتی مبتلا است و ناراحتی اورا در یک دورنمای اجتماعی قرار دهید . الف ) افراد زیادی مشکل شما را داشته اند و بهبود پیدا کرده اند . ب) دادن اطلاعاتی در زمینه اختلال فرد، علایم آن و . . . ج) بیان کردن تجهیزات و امکانات بیمارستان به بیمار منتقل کنید که به مشکل او آشنا هستید و در این زمینه اطلاعات و معلومات خود را نشان دهید . تعداد بیمارانی که با این مشکلات روزانه مراجعه می کنند ، نتیجه درمان آنها و بهبود یافتن آنها . بیمار را نسبت به آینده امیدوار کنید . با بیان بخشی از Plan درمانی که در مورد بیمار انجام می گیرد و شرح مختصری از آن بیمار آسوده تر خواهد شد .« در این مورد باید توجه داشت انتظارات غیر واقعی در بیمار ایجاد نکنید . »

اسلاید 16: نقش هدایتگر را اعمال کنید نقش رهبری و هدایتگری را از همان لحظه اول ملاقات با بیمار بواسطه در دست گرفتن کنترل تعامل خود با بیمار اعمال کنید .تمایل خود را به آسایش و سلامتی بیمار ابراز کنید . بیمارپرخاشگری که نقش هدایتگری شما را به هیچ می انگارد یا حتی بی احترامی می کند را با رفتارهایش روبرو کنید. هنگامی که بیمار به طور کلامی به شما حمله می کند بهتر است کنار بکشید و دلایل تهاجم اورا ارزیابی کنید دلایل بیمار را به عنوان نگرانی های معمول او بپذیرید و این پذیرش را به بیمار بیان کنید با عدم واکنش به تهاجم بوسیله دفاع یا حملات متقابل ، بیمار به جای اینکه به این شکل پرخاشگری کند شروع به تامل و تفکر می کند

اسلاید 17: مقوله ارتباط با بيمار به چند بخش تقسيم مي شود:         ارتباط با بيمار قبل از بستري در بيمارستان (ارتباط نيروهاي خدمات فوريتهاي پزشكي با مددجو ، و يا مددجوياني كه دريافت كننده خدمات بهداشتي در سطوح اوليه پيشگيري مي باشد. )ارتباط با بيمار در زمان بستري در بيمارستان كه خود شامل بدو پذيرش ، زمان بستري ، موقعيت هاي ويژه ، زمان ترخيص ، ارتباط با همراهان بيماران بدحال و فوت شده و .... ارتباط با بيمار بعد از ترخيص كه بيشتر مربوط به زمان پيگيري بيماري و پرستاران بهداشت جامعه مي شود

اسلاید 18: ارتباط با بيمار در زمان بستري : نيروهاي انتظامات بيمارستان پرسنل پذيرش پرسنل تريا‍ژ پرسنل فوريت،تحت نظراورژانس   پزشك اسكرين بخشهاي پاراكلينيك ( آزمايشگاه ، داروخانه ، اكو ، راديولوژي)   بخشهاي بستري و بخشهايي مانند  اتاق عمل

اسلاید 19: انتظامات و حراست بيمارستان: برخورد محترمانه همراه با راهنمايي كامل جهت انجام ساده تر و سريعتر مراحل پذيرش در مواقع اورژانس پرهيز از هر گونه درگيري لفظي و فيزيكي با ارباب رجوع و مدد جويان برقراري ارتباط صحيح بر اساس اصول مرتبط ، با مددجو و همراه به منظور آرامسازي

اسلاید 20: انتظامات و حراست بيمارستان: برقراري نظم و انضباط بخشها و كنترل ورود و خروج افراد ،همراه با توضيحات كافي ، روشن و قابل فهم جهت جلوگيري از سوء تفاهم ايجاد حس اعتماد و همدلي و برخورد دوستانه ، در عين حال جدي با همراهان خودداري از هر گونه رفتار و گفتار تهديد آميز و خشن كه باعث ايجاد حس بي اعتمادي در فرد مي شود.

اسلاید 21: پذيرش بيمارستان: پرسنل پذيرش موظفند محترمانه به سئوالات بيمار پاسخ داده ، فرم رضايت به بستري را به طور دقيق كنترل نموده و در گرفتن اطلاعات شخصي بيمار اهمال نكنند به هر بيمار بستري ، دستبند شناسايي و پمفلت اصول ومقررات بيمارستان كه شامل منشور حقوق بيمار نيز مي باشد را تحويل دهند. اطلاعات مندرج در دستبند شناسايي با دقت و خوانا ثبت شود.  بايستي در هر شرايط  تنها با نيروي جايگزين ، محل خدمت خود را ترك نمايند . در هنگام ازدحام خونسردي خود را حفظ نموده و در صورت بروز مشكل خاص اعم از مالي و .... حتمآ سوپروايزر شيفت را در جريان امر قرار دهد در راه پيشبرد اقدامات بيمار وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند و اين ميسر نمي شود مگر با ارتباط

اسلاید 22: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان:پرسنل پذيرش بيمار و همراهان بيمار با روي باز وبااحترام كامل؛ و راهنمايي آنها به بخش فوريتها معرفي خود به عنوان پرستار مسئول ترياژ گرفتن تاريخچه بيماري و پرسيدن مشكل اصلي بيمار  بدون سوگيري

اسلاید 23: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان:ايجا د حس همدلي با بيمار يا همراهان وي احترام متقابل بين بيمار و پرسنل صدا كردن بيمار با نام خود حفظ شأن و منزلت بيمار در حين انجام اقدامات درماني حفظ حريم شخصي بيمار در هر شرايطي از انجام اقدامات درماني و تشخيصي تشويق به برقراري ارتباط بابرقراري فضاي صميمي ودوستانه و پذيرش بيمار

اسلاید 24: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان: زماني كه از بيمار مي خواهيد وظيفه اي را انجام دهد خواهش ميكنم و متشكرم را فراموش نكنيد. ارائه توضيحات كافي به بيمار در ارتباط با اقدامات درماني و تشخيصي مورد نياز اجازه گرفتن از بيمار ، قبل از انجام پروسيجرهاي درماني و مراقبتي ورعايت طرح انطباق بيماران

اسلاید 25: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان: داشتن صداقت در هر مرحله از انجام كار ، امري ضروري براي ادامه دار بودن ارتباط مناسب است گفتن فكاهي و شوخي مي تواند يك راهكار مناسب جهت از بين بردن استرس و اضطراب اوليه باشد و توجه داشته باشيد كه گفتن آن در زمان مناسب و با حفظ حريم هاي شخصي صورت پذيرد.

اسلاید 26: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان: بيمار را به ابرازاحساسات تشويق نماييد تا او بتواند به راحتي اضطراب پنهان خود را افشا نمايد سئوالات  باز مي تواند نتايج فوق العاده اي را در  استخراج اطلاعات در بر داشته باشد ( سئوالات باز ، سئوالاتي است كه بيمار را مجبور به دادن پاسخ هاي مفصل تر از بلي يا خير مي كند. (مثلأ با چه مشكلاتي به عنوان مشكل اصلي روبرو هستيد؟)

اسلاید 27: بخش فوريتها يا اورژانس بيمارستان: رازداري باعث تقويت ارتباط و برقراري اعتماد خواهد شد ارائه توضيحات كافي ، شفاف منطبق با شرايط سني ، فرهنگي و سطح تحصيلات بيمارانتخاب مناسب ترين كلمات براي بيمار  و خودداري از بكار بردن اصطلاحاتبه روز رساني ارائه اطلاعات  به بيمار ،  از روند بيمار ي

اسلاید 28:

اسلاید 29: برقراري ارتباط با بيماران سالخورده يا اعضاي خانواده آنها 1- هنگامي كه براي مراقبت از چنين بيماري فراخوانده مي شويد بايد صبور و بردبار باشيد 2- آرام و آهسته به بيمار سالخورده نزديك شويد...3- زمان زيادي را به بيمار بدهيد تا به سؤالات شما پاسخ گويد

اسلاید 30: 4- به علائم سردرگمي ، ‌نگراني يا اختلالات شنوايي و بينائي توجه كنيد 5- بيمار بايد نسبت به شما اعتماد پيدا كند و احساس كند كه نهايت سعيتان را براي بهبودي اش مي كنيد6- براي همسر فرد سالخورده و خانواده اش توضيح دهيد كه چه كاري انجام مي دهيد و چرا لازم است چنين عملي انجام شود

اسلاید 31:

اسلاید 32: برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان 1- کودک را با بیمارستان آشنا کنید2- مادر در کنار کودک بماند.

اسلاید 33: برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان 3- هنگام جدا شدن از کودک با او خداحافظی کنید4- از کودکان برای کمک به یکدیگر بهره بگیرید

اسلاید 34: برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان5- قبل از آزمایش ها یا اعمال جراحی به کودک آگاهی بدهید6- به کودکان فرصت و فضای مناسب برای شرح اتفاقاتی که برای شان رخ داده است را بدهید(استفاده از بازی یا نقاشی به عنوان ابزاری برای تسهیل بروز هیجانات کودکان)

اسلاید 35: جمعه، 2010/10/08هویت حرفه ای در پرستاریبا تشکر از توجه شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید