منابع انسانی و مشاغل

ارزشیابی کیفی توصیفی

arzeshyabi_keyfi_tosifi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۰۱ اسلاید در این فایل کلیه مراحل و ابزارهای ارزشیابی کیفی توصیفی و نحوه ی اجرای آنها در کلاس در توضیح داده شده است. این فایل توسط مدرس کارگاه های ارزشیابی کیفی توصیفی تهیه شده است و نحوه ی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی را برای معلمان جدید و معلمان باتجربه به خوبی توضیح داده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
4327 بازدید, 18 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزشیابی کیفی توصیفی”

ارزشیابی کیفی توصیفی

اسلاید 1: پاورپوینت مربوط به : ارزشیابی کیفی- توصیفی

اسلاید 2: عناصر برنامه درسی1- هدف: بدون آن در هیچ یک از مراحل برنامه ریزی درسی نمی توان تصمیمی گرفت.2- محتوا: بدون داشتن محتوای مناسب، یادگیری قابل تصور نیست.3- روش تدریس: از طریق روش، «مفاهیم» فهمیده، «مهارتها» کسب و «ارزشها» درونی می شوند.4- ارزشیابی: از طریق ارزشیابی، از میزان تحقق و یا عدم تحقق هدفهای یادگیری، آگاهی از مسائل و مشکلات فرایند یادگیری می توان مطلع شد.

اسلاید 3: ارتباط عناصر برنامه درسی هدف محتوا روش ارزشیابی

اسلاید 4: هدف ارزشيابي خدمت به آموزش است، نه در كمين نشستن براي غافل گير كردن دانش آموز و محك زدن او با معيار آن چه نمي داند.آن چه باعث مي شود يك ارزشيابي، رشد دهنده و سازنده شود، عملكرد و كاربرد نتايج آن است،‌نه تعداد دفعاتي كه انجام مي شود.اطلاعات حاصل از ارزشيابي از هر دانش آموز، بايد به اين پرسش معلّم پاسخ دهد كه اين دانش آموز در كجا قرار دارد و من براي پيشرفت او چه مي توانم بكنم؟ نه اين كه معلّم نتيجه گيري كند كه مثلاً اين دانش آموز زير حدّ متوسط يا كند ذهن يا تيز هوش است.

اسلاید 5: ارزشيابي تحصيلي چيست؟ارزشيابي تحصيلي عبارت است از سنجش عملكرد دانش آموز و مقايسه نتايج حاصل با هدف هاي از پيش تعيين شده آموزشي، به منظور تصميم گيري در باره اين كه آيا فعاليتهاي آموزشي معلّم و كوشش هاي يادگيري دانش آموزان موفقيت آميز بوده است؟ و به چه ميزاني؟

اسلاید 6: سنجش: -به دست آوردن اندازه ها و اطلاعات مربوط به یک رفتار خاص -کمی است. ارزشیابی: - مقایسه نتایج سنجش با ملاک ها و ضوابط و یا هنجارهای معین -انجام قضاوت و تصمیم گیری تفاوت ارزشيابي و سنجش

اسلاید 7: - تشخيص - تجديد نظر در برنامه درسي - مقايسه کردن - پيش بيني نيازهاي آموزشي يا نياز سنجي - تعيين ميزان دسترسي کارکردهاي عمده ارزشيابي

اسلاید 8: اگر برنامه های درسي را به عنوان يک سري موضوع ها و مطالبي تلقي کنيم که معلم وشاگرد به منظور رسيدن به نتايج آموزشي از آن استفاده مي کنند ، لزوم اصلاح و بهبود چنين موضوع ها و مطالبي ، از زمان طراحي برنامه تا زمان اجرا ، به طور مستمر و دائم روشن خواهد شد . در شرايط نامطلوب ، برنامه هاي درسي از زمان طراحي تا بعد از اجراي آزمايش و قبل از اجراي اصلي مورد ارزشيابي قرار می گيرند.تشخيصاغلب در زمينه يادگيري هاي دانش آموزان مورد استفاده قرار مي گيرد .تشخيص مي تواند تلاش معلم براي تعيين عوامل زمينه هاي مشکلات دانش آموزان ، به ويژه مشکلات يادگيري آنان را ثمر بخش سازد واساسی را برای انجام تغییرات در برنامه درسی فراهم کند.تجديد نظر در برنامه درسي

اسلاید 9: تعيين ميزان دسترسي به اهداف مقايسه کردن ابزاري براي جايگزين سازي برنامه ، روش ها يا انواع جديد و آزمايش شده آموزش هستندپيش بيني نيازهاي آموزشي يا نياز سنجي به فعاليتي گفته مي شود که از طريق شيوه هاي گوناگون گرد آوري داده ها ( اطلاعات کمي ) نيازهاي مربوط به گروهي از فراگيران ، کارکنان افراد جامعه را اندازه گيري مي کند .در اين حالت ، ارزشيابي به مثابه ابزاري جهت مشخص ساختن ميزان تحقق اهداف آموزشي تلقي مي شود.

اسلاید 10: ارزشیابی مستمرتقسيمات ارزشيابي تحصيلي تقسيم بندي کلي ارزشیابی مقطعیبه آن نوع ارزشيابي اطلاق مي شود که معلم به طور مستمر در کلاس انجام مي دهد و در طول سال تحصيلي انجام مي گيرد .ارزشيابي مقطعي عکس آن است که و به هنگام امتحانات نهايي ( پاياني ) و کنکور انجام مي گيرد.

اسلاید 11: ارزشيابي از نظر زمان اجرا ، هدف و شيوه هاي آن ب ) ارزشيابي تشخيصي ج ) ارزشيابي تکويني ( مرحله اي – مستمر )د ) ارزشيابي پاياني و تراکمي

اسلاید 12: ب) ارزشيابي تشخيصی : بدان معني است که به هنگام تدوين هدف هاي هر درس ، معلم يا برنامه ريز درسي بايد شاگردان را بشناسد و ميزان معلومات آنان را تشخيص دهند. اين ارزشيابي با هدف تشخيص مشکلات يادگيري فرا گيران به کار مي رود.

اسلاید 13: د) ارزشيابي تراکمي : ارزشيابي آموخته ها و يادگيري هاي متراکم دانشجويان در پايان يک دوره آموزشي است . در ارزشيابي تراکمي که به آن ارزشيابي مجموعه اي نيز مي توان گفت تمامي آموخته هاي دانش آموزان در طول يک دوره آموزشي تعيين مي شوند و هدف آن نمره دادن به دانش آموزان و قضاوت درباره ي اثر بخشي کار معلم است . ج) ارزشيابي تکويني :در زمان اجرا ، در طول دوره يا در زمان هاي معيني در جريان تدريس صورت می گیردو هدف آن بهبود و اصلاح برنامه است .

اسلاید 14: تراکمي تکويني تشخيصي هدف تعيين ميزان تحقق يافتن هدف هاي نهايي آموزش تعيين ميزان تحقق يافتن هدف هاي جزئي رفتاري در هر مرحله از درس .تعيين اشتباهات و اشکال هاي آموزشي فراگير تعيين وجود يا عدم وجود مهارت هاي پيش دانسته براي هر درس جديد و تشخيص معلومات و رفتار ورودي فراگير. کشف دلايل اصلي مشکلاتي که در يادگيري فراگيران تاثير مي گذارد .کاربرد پايان برنامه يا واحد يا سال تحصيليضمن فرايند آموزش و فراگيري پيش ازشروع تدريس يا در آغاز اجراي برنامه ي آموزشي ضمن تدريس و پيش از شروع هر مرحله ابزار يا سنجش آزمون پرسش هاي کلي مربوط به هدف هاي نهايي با آزمون هاي جامع شامل پرسش هايي براي ارزشيابي کلي هدف هاي جزئي پرسش هايي براي سنجش هدف ها و مفاهيم ويژه هر درس پرسش هايي که درک مفاهيم مباحث پيشين و حاضر را مي سنجند و تفسير نتايج آزمون ها آزمون هاي ميزان شده ي تشخيص ( مانند آزمون سنجش استعداد )مشاوره و مطالعه فوري انواع ارزشيابي و مشخصات آن براساس هدف – زمان – آزمون

اسلاید 15: وي‍ژگي هاي ارزشيابي تحصيلي در دوره ابتدائيتوجه به ابعاد انساني دانش آموزپرهيز از هر گونه مارك و بر چسب به فراگيرانتوجه و ارزش گذاري به تلاش دانش آموزايجاد زمينه ”خود ارزيابي“ در دانش آموزانعدم وجود تنش، اضطراب و استرس در محيط يادگيريمعلم مسئول موفقيت يا ناكامي دانش آموز است.

اسلاید 16:

اسلاید 17: چرا ارزشیابی کیفی توصیفی؟

اسلاید 18: ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلیافت کیفیت یادگیری در مدرسه( پروژ های تیمز و پرلز)طرح نظریه های جدید در علوم تربیتی و عبور از پارادایم رفتار گراییتغییرات ایجادشده در برنامه های درسی دوره دبستانی(علوم، بخوانیم و بنویسیم، هدیه های اسمان و..)ضعف نظام ارزشیابی کمی و نمره اییضرورت

اسلاید 19: امتحان محوريضرورتضرورت

اسلاید 20: نمره مداري و بيست گرايیضرورتضرورت

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید