ارزیابی کارکنان دانشگر
اسلاید 1: به نام خالق خلاقيت
اسلاید 2: ارزيابي كاركنان دانشگرwww.excellence.irنفيسه متقيانمديرتعالي سازماني گروه صنعتي گلرنگEmail:Excellence@ Excellence.irعزيزه تيموريمدير تحقيق و توسعه پاكشوEmail:azizet@yahoo.com
اسلاید 3: سرمايههاي دانشگر
اسلاید 4: اصول مديريت عملكرد در سازمانهاي دانشگرمديريت عملكرد بهعنوان نوعي فرايند اساسيكسب و كار قدرت حاصل از تبادل اطلاعات و داشتناطلاعات مشترك قائل شدن نوعي توجه فراتر از قابليتسودآوري به ارزشها يافتن پاسخ خاص براي هر مسئله ارزيابي عملكرد سازمان بهجاي عملكرد افراد جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 5: عوامل نظام ارزشيابي عملكرد اثربخش درسازمانهاي دانشگروجود طرح نظامياثربخشاقدامات مديريتي ارزشيابي اثربخش عملكردوجود حمايت مؤثر از نظام ارزشيابيعملكردي پذيرش كاركنان از نظام ارزشيابي عملكردسازمان و تمايل آنان نسبت به انجام آن تعهد سازمان و كاركنان براي اعمال مناسبنظام ارزشيابي عملكرد سازمانتوافقكاركنان وسازمان بر تعريف عملكرد مطلوب ونحوه تفسير اطلاعاتارزشيابي عملكردبررسي مداوم و نظاممند خود نظام ارزشيابيعملكرد جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 6: ويژگيهاي کارکنان دانش محوردر ارزش اصلي شرکت نقش دارند. آنها به خلاقيتي که باعث حرکت سازمان ميشود، کمک ميکنند.آنها با ايجاد، تفسير و به کاربستن يادگيري در سازمان حافظه سازمان تلقي ميشوند.كارکنان دانش محور خوب آموزش ديده، خودانگيخته و توفيق گرا هستند.آنها ميخواهند چالشهاي ذهني خود را حل کنند و دانش فني خود را توسعه دهند.كارکنان دانش محور سيار هستند. آنهاميتوانند هرجا جابجا شوند و غالبا ميتوانند هر جا کار کنند.كارکنان دانش محور ميخواهند رهبري شوند نه مديريت. آنها راجع به کارشان بيشتر از مديري ميدانند که حتي آنها را آموزش ميدهد. آنها براي خلاق بودن نياز به آزادي دارند و براي سوق داده شدن به سمت نيازهاي شرکت انتظار هدايت دارند . آنها مديران سنتي را که اهل امرونهي کردن هستند را نميخواهند.جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 7: راههاي مقابله با بحرانهاي افراد دانشگرايجاد مسيرهاي پيشرفت شغلي دوگانه يا حتي سهگانه در درون سازماندر ساختار دوگانه، ردهبندي ديگري با رتبههاي فني ايجاد ميشود که رتبههاي آن با ردهبندي مديريتي سازمان همتراز استهريک از رتبههاي فني، يک رده حرفهاي را تشکيل ميدهند که از حق نظارت، اختيار حقوق مزايايي برابر با رتبههاي مشابه در ردهبندي مديريت برخوردار است.لازمه استفاده ازنردبان دوجانبه اجراي اثر بخش آن است. جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 8: نحوه ايجاد يک نظام عملي نردبان دو جانبهايجاد يك كميته هميشه در حال کارکه ضمن طراحي نردبان مناسبي براي سازمان، آن را بخوبي نيز اداره کنداطمينان از افزايش حقوق در نردبان فني به اندازه نردبان مديريت امکان جابجايي ساده افراد بين گروههاانعطاف پذيري طرح مجاز شمردن ميان بر زدن پلهها امكان پاسخگويي افراد فني به مديريت در سطح خود در موارد مقتضيجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 9: ويژگيهاي يك نظام ارزيابي مناسبجامعيت: توجه به تماميابعاد شايستگي متضمن؛ عملكرد، توسعه، رفتار. عينيت: ملحوظ نمودن نتايج فعاليتهاي شغلي و دستاوردهاي افراد در زمينههاي توسعه، و موفقيتهاي سازماني. انعطاف پذيري: سازگاري نظام ارزيابي باشرايط ارتباط با ساير نظامهاي مديريت منابع انساني: برقراري ارتباط منطقي بين نظام ارزيابي كاركنان با نظامهاي استخدامي، آموزش، ارتقاء و انتصاب.جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر
اسلاید 10: جهاني شدن
اسلاید 11: آيا سازمان آمادگي لازم براي جهاني شدن را دارد؟در چه زمينههايي آمادگي سازمان براي جهاني شدن كمتر از حد لازم است؟بررسي ميزان آمادگي شركت براي جهاني شدن فعاليتهاي مديريتي سازمان در چارچوب كلاس جهاني است.فعاليتهاي مديريت منابع انساني سازمان مطابق با كلاس جهاني نيست.سيستمها و روشها در سازمان در چارچوب كلاس جهاني فعاليت ميكند.نتايج تحقيق چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگر جهاني شدن
اسلاید 12: برنامه ريزي و مديريت منابع انسانيمهمترين اولويت برنامهريزي براي سازمان جهت كسب آمادگي براي ورود به كلاس جهاني:تشكيل شوراي عالي منابع انساني و فعاليت مستمر آن تدوين برنامهي استراتژيك منابع انسانيمديريت دانش در حوزهي منابع انسانيتدوين مدل شايستگي گروهتدوين رويهي جذب و استخدامتدوين سيستم رده بندي كاركنان دانشگربرنامهريزي آموزشيو ...پاكشو و جهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدن
اسلاید 13: چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 14: تعريف دانشگر در اين مدل:داراي مدرك حداقل ليسانسداراي حداقل يك سال سابقهي مفيد در شغل و پست مرتبط و مورد نياز شركتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 15: حقوق اصلي + مزاياي قانوني = حقوق و مزايافرمول محاسبهي مزد دانشگرانA*(B + C + D + E + F + G + H)*M =حقوق اصلي چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 16: A : رستهي سازمانيستاد....................................................با ضريب 1پشتيباني..............................................با ضريب 1.1عمليات (شامل تحقيق و توسعه)...........با ضريب 1.2چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 17: B : سطح مدرك تحصيلي دكترا ..........................................................با امتياز 1200كارشناسي ارشد/دكتراي حرفهاي...............با امتياز 800كارشناسي...................................................با امتياز 400چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 18: C : ارتباط مدرك با شغل و پست (حداكثر 800)D : امتياز محل تحصيل (حداكثر 200 امتياز)E : امتياز معدل آخرين مدرك تحصيلي (حداكثر 600 امتياز)جزئيات؟چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 19: F : امتياز سابقهي كار مرتبط و غيرمرتبط در داخل و خارج از سازمانامتياز هر سال سابقه داخل شركتامتياز هر سال سابقه داخل شركتامتياز هر سال سابقه داخل شركتامتياز هر سال سابقه خارج از شركتامتياز هر سال سابقه خارج از شركتامتياز هر سال سابقه خارج از شركتمرتبط5سالاولمرتبطبيشاز5سالغيرمرتبطمرتبط5سالاولمرتبطبيشاز5سالغيرمرتبطدكترا100200205010010كارشناسيارشددكترايحرفهاي701501635708چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 20: G : امتياز دورههاي آموزشي معتبر و مرتبط با شغل و پست به ازاي هر ساعت آموزش 1 امتيازسقف كل امتياز: 700 امتيازسقف ساعات آموزش در هرسال: 116 ساعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 21: H : امتياز توانمندي علمي و اثربخشي فردحداكثر تا 4000 امتياز طبق مدارك ارائه شده توسط فرد و تاييد و تصويب كميته تخصصيچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 22: M: ضريبريالياين ضريب در ابتداي هرسال توسط مديريت منابع انساني پيشنهاد و توسط مديرعامل مصوب ميشود.چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 23: حداقل امتياز و سابقهي كار براي هر عنوان شغليعنوان شغليسطح شغلحداقل امتيازحالت اولحالت اولحالت دومحالت دومعنوان شغليسطح شغلحداقل امتيازحداقل مدركسابقهحداقل مدركسابقهعضوهياتعلمي110000دكترا4سالكارشناسيارشد/دكترايحرفهاي8سالمحقق ارشد28000دكترا2سالكارشناسيارشد/دكترايحرفهاي6سالمحقق يك36000كارشناسي ارشد/دكترايحرفهاي3سالكارشناسي10سالمحقق دو45000كارشناسي ارشد/دكترايحرفهاي2سالكارشناسي8سالكارشناسارشد54000كارشناسي ارشد/دكترايحرفهاي1سالكارشناسي6سالكارشناس يك63000كارشناسي ارشد/دكترايحرفهايكارشناسي3سالكارشناس دو72000كارشناسي2سال--------چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديچارچوب امتيازدهي در مدلاستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي
اسلاید 24: چارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 25: هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتهر پيشنهاد موفق و يا اصلاح جزئي فرمولاسيونهر فكر خلاق مؤثر در بهبود سيستمهر مقالهي ارائه شده بهصورت سخنراني در كنفرانسهاهر مقالهي ارائه شده در مجلات يا بهصورت پوستر در كنفرانسهاهر گزارش علمي ارائه شده در يك مجمع علمي و صنعتي خارج از شركتهر گزارش تهيه شدهي مورد پذيرش مديريت واحدچارچوب امتيازدهي تخصصيچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 26: مستندسازي
اسلاید 27: سوابق تحصيلي و آموزشي سوابق تحصيلي و دانشگاهي سوابق آموزشي داخل و خارج ازشرکت جمع بندي و ارائه نتايجمقالات ارائه شده در کنفرانسها و سمينارها گزارشات ارائه شده در مجامع / دورههاي آموزشي مقالات منشرشده در مجلات / تاليف / ترجمهگزارشات ارائه شده به مديريت سوابق کاري سوابق کاري خارج از سازمان سوابق کاري درون سازمانيفعاليتهاي علميطرحهاي علمياجرا شده در صنعتتجارب حل مسائل صنعتي پيشنهادات براي اصلاحات جزئيپيشنهادات وتفکرات خلاق ارائه شده در نظام پيشنهاداتگردآوري اطلاعات در مورد شاخصهاي ارزيابيچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازي
اسلاید 28: استقرار مدل
اسلاید 29: کميته تخصصي:ارزيابي شاخصهاي عملکردي و کيفيمدير واحد , يک نفر آگاه به امور از بيرون از سازمان (عضو هيات علميدانشگاه) و يک مدير از داخل سازمان آشنا به امور و فرهنگ سازمان کميته عمومي:ارزيابي شاخصهاي عمومي و کمي افراد کميته تخصصي , مدير منابع انساني و معاون توسعه صنعتي گروه صنعتي گلرنگچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازياستقرار مدل
اسلاید 30: انجام مصاحبه با هدف ارزيابي شاخصهايي نظير توانايي ارائه مطالب، توانايي تجزيه و تحليل، توانمندي حل مسئله، دانش به روز، توانايي کار گروهي، جامع نگري , فرانگري و نکته سنجي، انعطاف پذيري، خودمديريتي و ...احساس نياز به انجام مصاحبهي شفاهي، بهدليل امكان بروز برخي توانمنديهاي بالقوهي كاركنان در اين نوع ارزيابيبرخورد با مشكل كميسازي نتايج مصاحبهها و حذف اين مرحلهچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازياستقرار مدل
اسلاید 31: درصد دانشگران در هريك از سطوح، پس از انجام ارزيابي و رتبهبنديدرصد دانشگران در هريك از سطوح، پس از انجام ارزيابي و رتبهبنديمعادل سازي سطوح سازماني شركت با سطوح دانشگرانمعادل سازي سطوح سازماني شركت با سطوح دانشگراندرصد دانشگران در هريك از سطوح، پس از انجام ارزيابي و رتبهبنديدرصد دانشگران در هريك از سطوح، پس از انجام ارزيابي و رتبهبنديسطوح مدلسطوح سازماني0عضو هيئت علميمدير ارشد7.7محقق 1مدير مياني7.7محقق 238.5كارشناس ارشدرئيس7.7كارشناس 1كارشناس31كارشناس 27.7كارشناسچارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازياستقرار مدل
اسلاید 32: چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازياستقرار مدلنكات كليدي:اهميت آماده سازي اذهان قبل از اجراي طرحاحتمال ناراضي بودن برخي از افراد مشمول در هر حالنقش كليدي تيم راهبري و اجراييتعهد سازماننياز مداوم به بازنگري نظام مند طرحاهميت صحت داده هاي مدلمنحصر به فرد بودن مدلهاي ارزيابي دانشگران
اسلاید 33: چارچوب مدل ارزيابي و ردهبنديسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدلمستندسازياستقرار مدلدستاوردها:تعريف شاخصهاي ارزيابي پرسنلهمسوسازي اهداف/ منافع فردي و سازماني افزايش رضايت شغليشفاف سازي وضعيت افراد از نگاه سازمانفراهم سازي مسير ارتقاي شغلي
اسلاید 34: از حضور و توجه شما سپاسگزاريم...
اسلاید 35: دستهبندي پروژههاگريد A : پروژه کامل و پيچيده و بدون کپي…………….. 200 امتياز گريد B : پروژه ساده ولي بدون کپي کاري……………… 150 امتياز گريد C : مشابه سازي و اصلاح………………………… 100 امتياز نحوهي امتيازدهي هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 36: توزيع امتياز بين عوامل مختلف درگير در پروژه عوامل مورد نظرپروژه گريدA پروژه گريد Bپروژه گريد Cطراحي فرمولاسيون45%45%45%عملي10 %15%20%بسته بندي اوليه5 %5%5%بسته بندي ثانويه10 %10%10%رنگ5 %5%5%اسانس5 %5%5%کنترل وآناليز20 %15%10% نحوهي امتيازدهي هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 37: انواع پروژههاي قابل امتيازدهيمحصول جديد بازنگري محصول جاريابداع روشهاي آناليزتدوين کامل استاندارد يک محصولتدوين استاندارد ملزومات بستهبنديطراحي بستهبندي و نظارت بر اجراي آن نحوهي امتيازدهي هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 38: توزيع امتياز بين اعضاي تيم پروژه امتياز مسئول تيم متناسب با تعداد افراد همکاريکننده................ 50-70% از کل امتياز ساير اعضاي تيم..................................................................10-30% از كل نحوهي امتيازدهي هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 39: سقف امتياز براي هر پروژه با توجه به نتايج نهايي كار100% امتياز براي: پروژههايي که منجر به توليد انبوه شده و توليد ادامه دارد.80% امتياز براي: پروژههايي که منجر به توليد انبوه شده ولي توليد متوقف شده است.60% امتياز براي: پروژههايي که در سازمان خاتمه يافته ولي به توليد انبوه منجر نشده است. نحوهي امتيازدهي هر طرح و پروژهي مستقل پياده شده در صنعتچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 40: سقف امتياز براي هر ارائهدر كنفرانس بين المللي ....................................................100 امتيازدر سمينار ملي...................................................................50 امتيازدر جلسات درون شركت...................................................10 امتياز نحوهي امتيازدهي هر مقالهي ارائه شده بهصورت سخنراني در كنفرانسهاچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 41: سقف امتياز براي هر مقالهدر مجلات بين المللي تخصصي.......................................................100 امتيازدر مجلات داخلي با موضوع ابداعي................................................ 40 امتيازدر مجلات داخلي با موضوع گردآوري........................................... 20 امتيازبهصورت پوستر ارائه شده در كنفرانس بين المللي........................ 50 امتيازبهصورت پوستر ارائه شده در سمينار ملي...................................... 30 امتياز نحوهي امتيازدهي هر مقالهي ارائه شده در مجلات يا بهصورت پوستر در كنفرانسهاچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
اسلاید 42: تسهيم امتياز بين افراد در مقالات مشترک ارائه شدهارائهي 2 نفره: نفر اول 60% و نفر دوم 40% امتياز ارائهي 3 نفره: نفر اول 50%، نفر دوم 30% و نفر سوم 20% امتياز براي نفرات بعد از سوم امتيازي تعلق نميگيرد. نحوهي امتيازدهي هر مقالهچارچوب مدل ارزيابي و ردهبندياستقرار مدلمستندسازيسرمايههاي دانشگرجهاني شدنچارچوب امتيازدهي در مدل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.