صفحه 1:

صفحه 2:
ارزیابی کار کنان دانشگر نفیسه متقیان عزیزه تیموری مدیرتعالی سازمانی گروه صنعتی گلرنگ مدیر تحقیق و توسعه پاکشو سوج #(» ‎Cxvelewe.ir‏ ۵سا مسب ‎cetet@yohor‏ عط او سس

صفحه 3:
سرمایه‌های دانشگر

صفحه 4:
اصول مدیریت عملکرد در سازمانهای دانشگر *مدیریت عملکرد به‌عنوان نوعی فرایند اساسی کسب و کار *قدرت حاصل از تبادل اطلاعات و داشتن‌اطلاعات مشترک *قائل شدن نوعی توجه فراتر از قابلیت‌سودآوری به ارزشها *یافتن پاسخ خاص برای هر مسئله *ارزیابی عملکرد سازمان به‌جای عملکرد افراد چارچوب مدل چارچوب . ارزیابی و امتیازدهی در ردهيتدى ‎ae‏

صفحه 5:
عوامل نظام ارزشیابی عملکرد اثربخش درسازمانهای دانشگر اوجود طرح نظامی‌اثربخش "اقدامات مدیریتی ارزشیابی اثربخش عملکرد یابی‌عملکردی *پذیرش کارکنان از نظام ارزشیابی عملکردسازمان و تمایل آنان نسبت به انجام آن *وجود حمایت موّثر از نظام ارز: *تعهد سازمان و کار کنان برای اعمال مناسب‌نظام ارزشیابی عملکرد سازمان *توافق کار کنان وسازمان بر تعریف عملکرد مطلوب ونحوه تفسیر اطلاعات‌ارز, عملکرد *بررسی مداوم و نظام‌مند خود نظام ارزشیابی‌عملکرد چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در رده‌بندی ‎ae‏

صفحه 6:
ویژگیهای کار کنان دانش محور *در ارزش اصلی شر کت نقش دارند. آنها به خلاقیتی که باعث حرکت سازمان می‌شود. کمک می‌کنند.آنها با ایجاد. تفسیر و به کاربستن یاد گیری در سازمان حافظه سازمان تلقی می‌شوند. *کارکنان دانش محور خوب آموزش دیده. خودانگیخته و توفیسق گرا هستند.آنها می‌خواهند چالشهای ذهنی خود را حل کنند و دانش فنی خود را توسعه دهند. *کارکنان دانش محور سیار هستند. آنهامی‌توانند هرجا جابجا شوند و غالبا می‌توانند هر جا كار *کارکنان دانش محور می‌خواهند رهبری شوند نه مدیریت. آنها راجع به كارشان از مدیری می‌دانند که حتی آنها را آموزش می‌دهد. آنها برای خلاق بودن نیاز به آزادی دارند و برای سوق داده شدن به سمت نیازهای شر کت انتظار هدایت دارند . آنها مدیران سنتی را که اهل امرونهى کردن هستند را نمی‌خواهند. چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در رده‌بندی ‎ae‏

صفحه 7:
راههای مقابله با بحرانهای افراد دانشگر *ایجاد مسیرهای پیشرفت شغلی دو گانه يا حتی سه‌گانه در درون سازمان *در ساختار دو گانه, رده‌بندی دیگری با رتبه‌های فنی ایجاد می‌شود که رتبه‌های آن با رده‌بندی مدیریتی سازمان همتراز است *هریک از رتبه‌های فنی, یک رده حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند که از حق نظارت. اختیار حقوق مزایایی برابر با رتبه‌های مشابه در رده‌بندی مدیریت برخوردار است. *لازمه استفاده ازنردبان دوجانبه اجرای اثر بخش آن است. چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در رده‌بندی ‎ae‏

صفحه 8:
نحوه ایجاد یک نظام عملی نردبان دو جانبه *ایجاد یک کمیته هميشه در حال کار که ضمن طراحی نردبان مناسبی برای سازمان, آن را بخوبی نیز اداره کند *اطمینان از افزایش حقوق در نردبان فنی به اندازه نردبان مدیریت *امکان جابجایی ساده افراد بین گروهها *انعطاف پذیری طرح *مجاز شمردن میان بر زدن پله‌ها *امکان پاسخگویی افراد فنی به مدیریت در سطح خود در موارد مقتضی جارجوب مدل جارجوب ‎١‏ | ارزیابی و امتیازدهی در دی ول

صفحه 9:
ویژگیهای یک نظام ارزیابی مناسب *جامعیت: توجه به تمامی‌ابعاد شایستگی متضمن؛ عملکرد. توسعه, رفتار. * عینیت: ملحوظ نمودن نتایج فعالیتهای شغلی و دستاوردهای افراد در زمینه‌های توسعه. و موفقیت‌های سازمانی. * انعطاف پذیری: ساز گاری نظام ارزیابی باشرایط "ارتباط با ساير نظامهای منابع انسانی: برقراری ار تباط منطقى بين نظام ارزیابی کار کنان با نظامهای استخدامی. آموزش, ارتقاء و انتصاب. چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در رده‌بندی ‎ae‏

صفحه 10:
جهانی شدن

صفحه 11:
برررسی میبزان آمادگی شر کت برای جهانی شدن * آیا سازمان آمادگی لازم برای جهانی شدن را دارد؟ * در چه زمینه‌هایی آمادگی سازمان برای جهانی شدن کمتر از حد لازم است؟ نتایج تحقیو * فعالیتهای مدیریتی سازمان در چارچوب کلاس جهانی است. * فعالیتهای مدیریت منابع انسانی سازمان مطابق با کلاس جهانی نیست. * سیستمها و روشها در سازمان در چارچوب کلاس جهانی فعالیت می‌کند. چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در افد ول

صفحه 12:
مهمتررین اولویت ببرنامه ریزی بای سازمان جهت کسب آمادگی براى ورود به كلاس جهانى: برنامه ريزى و مديريت منابع انسانى تشكيل شوراى عالى منابع انسانى و فعاليت مستمر ‎OT‏ تدوين برنامدى استراتؤيك منابع انسانى تدوين رويهى جذب و استخدام مدیریت دانش در حوزه‌ی منابع انسانی تدوين مدل شايستكى كروه تدوين سيستم رده بندى كاركنان دانشكر برنامهريزى آموزشى 5 = = / on

صفحه 13:
چارچوب مدل ارزیایی و رده‌بندی

صفحه 14:
تعریف دانشگر در این مدل: * دارای مدرک حداقل لیسانس * دارای حداقل یک سال سابقه‌ی مفید در شغل و پست مرتبط و مورد نیاز شر کت

صفحه 15:
فرمول محاسبه‌ي مزد دانشگران حقوق اصلی + مزایای قانونی - حقوق و مزایا 141 + و + 7 + + 6+10 + 2*68 -حقوق‌لصلی چارچوب امتيازدهى در

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
0: ارتباط مد رکب اشغرو پسسحدلگتر ۸۰۰ لمتیاز محل حصیل(حدکثر ۲۰۰ لمتیاز) <): لمتیاز معدلآ خریزهد رک حصیلی(حدلکثر ۰ ۶۰ لمتیاز) حزئیات؟

صفحه 19:
10 100 50 20 200 100 دکترا ‎sey 70 150 16 35 70 8‏ دكتراي‌حرفه‌اي چارچوب م 22 امتیازدهی در ‎ye‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
9 : لمتیاز دورههای موز 5 ‎is‏ و مرتبطبا ,4 2 3 * به ازای هر ساعت آموزش ! امتیاز * سقف کل امتیاز: ۷۰۰ امتیاز * سقف ساعات آموزش در هرسال: ۱۱۶ ساعت

صفحه 21:
6 : لمتیاز تولنمندی‌علمیو اثربخشی‌فرد حداکثر تا ۴۰۰۰ امتیاز طبق مدارک ارائه شده توسط فرد و تایید و تصویب کمیته تخصصی

صفحه 22:
0 ضریییالی این ضریب در ابتدای هرسال توسط مدیریت منابع انسانی پیشنهاد و توسط مدیرعامل مصوب می‌شود.

صفحه 23:
ول عفر سای مديريث دانش سباح يروما iRAN 2008 Conference حداقل امتیاز و سابقه‌ی کار برای هر عنوان شغلی حالت دوم حالت اول حداقل | سح | ‎sce‏ سلبقة حداقل مدرک 5 حداقل مدرک سر سل | 2۶ سللق_ | کارشناسی‌ارشد /دکترای‌حرفه‌ای | سل دکترا 10000 1 | عضوهياتعلمي سلق_ | کارشناسی‌ارشد /دکترای‌حرفه‌ای ‏ سل3 دکترا 0 | 2 | محقق ارشد سلوا کارشناسی سلق ‏ کارشناسی ارشد /دکترای‌حرفه‌ای | 6000 | 3 | محقق يك ‎a‏ کارشناسی ‎QL.‏ | کارشناسی ارشد /دکترای‌حرفه‌ای 5000 | 4 | محقق دو سيق کارشناسی سلل | کارشناسی ارشد /دکترایحرفه‌ای | 4000 | 5 | كارشناسارشد ‎gu‏ کارشناسی كارشناسى ارشد/دكتراىحرفهاى | 3000 | 6 | كارشناس بك ‎giss 3 _‏ کارشتایتی 2000 7 | کارشناس دو چارچوب مدل اج <

صفحه 24:
چارچوب امتیازدهی در مدل

صفحه 25:
* هر طرح و پروژه‌ی مستقل پیاده شده در صنعت * هر پیشنهاد موفق و یا اصلاح جزئی فرمولاسیون هر فکر خلاق موّثر در بهبود سیستم هر مقاله‌ی ارائه شده به‌صورت سخنرانی در کنفرانس‌ها هر مقاله‌ی ارائه شده در مجلات یا به‌صورت پوستر در کنفرانس‌ها هر گزارش علمی ارائه شده در یک مجمع علمی و صنعتی خارج از شر کت هر گزارش تهیه شده‌ی مورد پذیرش مدیریت واحد

صفحه 26:
مستندسازی

صفحه 27:
گردآوری اطلاعات در مورد شاخص‌های ارزیابی سوا ابق تحصیلی و آموزشی سوابق تحصیلی و دانشگاهی سوابق آموزشی داخل و خارج ازشرکت جمع بندی و ارائه نتایچ مقالات ارائه شده در کنفرانس‌ها و سمینارها سوابق کاری *سوابق کاری خارج از سازمان *سوابق کاری درون سازمانی فعالیت‌های علمی "طرح‌های علمی‌اجرا شده در صنعت گزارشات ارائه شده در مجامع / دورههاى آموزشى 2 «تجارب حل مسائل صنعتی مقالات منشرشده در مجلات / تالیف / ترجمه گزارشات ارائه شده به مدیریت نهادات برای اصلاحات جزئی پیشنهادات وتفکرات خلاق ارائه شده در نظام پیشنهادات چارچوب مدل چارچوب ارزیبی و امتیازدهی در ‎Rice ena‏

صفحه 28:
استقرار مدل

صفحه 29:
ارزیابی شاخص‌های عملکردی و کیفی مدير واحد , یک نفر آگاه به امور از بیرون از سازمان (عضو هیات علمي‌دانشگاه) و یک مدیر از داخل سازمان آشنا به امور و فرهنگ سازمان ارزیابی شاخص‌های عمومی و کمی اد کی رس سیر کت ای توب سیگ چارچوب مدل چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در ‎Rice ‘enna‏

صفحه 30:
يه احساس نیاز به انجام مصاحبه‌ي شفاهي. به‌دلیل امکان بروز برخي توانمندي‌هاي بالقوه‌ي کار کنان در اين نوع ارزيابي انجام مصاحبه با هدف ارزيابي شاخص‌هايي نظیر توانايى ارائه مطالب. توانیی تجریه و تحلیل. توانمندی حل مسئله. دانش به روز ‎oe‏ کار گرروهی. جامع نگری ‏ فرانگری و نکته سنجی. انعطاف پذیری» خودمدیریتی و .. Vv برخورد با مشکل کمی‌سازی نتایج مصاحبه‌ها و حذف این مرحله € چارچوب مدل چارچوب ارزیبی و امتیازدهی در ‎Rice ena‏

صفحه 31:
ول عفر سای مديريث داش ايداكا 15207 2008 Conference. معادل سازی سطوح سازمانی شرکت با سطوح دانشگران | درصد دانشگران در هریک از سطوح, پس از انجام ارزیابی و رتبه‌بندی سطوح‌سازمانی سطوح مدل 0 7.7 07-7 سم ۳9 ‎fees || 7.7‏ تسم تست ‎t‏ ‎els‏ 7 || د

صفحه 32:
"همیت آماده ‎jl‏ ي اذهان قبل از اجراي طرح *احتمال ناراضي بودن برخي از افراد مشمول در هر حال *نقش كليدي تیم راهبري و اجرايي *تعهد سازمان *نیاز مداوم به بازنگري نظام مند طرح *اهميت صحت داده هاي مدل *منحصر به فرد بودن مدلهاي ارزيابي دانشگران 3 ايرب من "ا 5 نس - ا / ‎as‏ یازا در .۰۸ 5 ‎“fee wy‏

صفحه 33:
*تعریف شاخصهاي ارزيابي پرسنل *همسوسازي اهداف/ منافع فردي و سازماني *افزايش رضايت شغلي *شفاف سازي وضعیت افراد از نگاه سازمان *فراهم سازي مسیر ارتقاي شغلي چارچوب مدد چارچوب ارزیابی و امتیازدهی در ۲ مستند؛ ‎eae‏ 1

صفحه 34:
...از حضور و توجه شما سپاسگزاریم

صفحه 35:
دسته‌بندی پروژه‌ها * گرید ۸ : پروژه کامل و پیچیده و بدون کپی. * گرید ظ : پروئه ساده ولی بدون کپی کاری... * كريد © : مشابه سازی و اصلاح و

صفحه 36:
توزیع امتیاز بین عوامل مختلف در گیر در پروژه پروژه گرید 2 45% 20% 5% 10% 5% 5% 10% پروژه كريد 3 45% 15% 5% 10% 5% 5% 15% يروزه كريد 45% 10% 5% 10% 5% 5% % 20 عوامل مورد نظر طراحي فرمولاسیون عملي بسته بندي اولیه بسته بتدی ثانویه Ss اساتش کنترل وآلیز

صفحه 37:
انواع پروژه‌های قابل امتیازدهی محصول جدید * بازنگری محصول جاری * ابداع روش‌های آنالیز * تدوین کامل استاندارد یک محصول * تدوین استاندارد ملزومات بسته‌بندی * طراحی بسته‌بندی و نظارت بر اجرای آن

صفحه 38:
توزیع امتیاز بین اعضای تیم پروژه * امتیاز مستول تیم متناسب با تعداد افراد همکاری‌کننده. * امتیاز سایر اعضای تیم. .. ۷۰-۵۰ از کل ...۰ 1۳۰-۱ از کل شون چارچوب مدل ‎pete fo.‏ 7 تن

صفحه 39:
سقف امتیاز برای هر پروژه با توجه به نتایج نهایی کار ,7 + امتیاز برای: پروژه‌هایی که منجر به تولید انبوه شده و تولید ادامه دارد. امتیاز برای: پروژه‌هایی که منجر به تولید انبوه شده ولی تولید متوقف شده است. امتیاز برای: پروژه‌هایی که در سازمان خاتمه یافته ولی به تولید انبوه منجر نشده است.

صفحه 40:
سقف امتیاز برای هر ارائه * در کنفرانس بین المللی . * در سمینار ملی. * در جلسات درون شر کت. ۰ امتیاز ۰ امتیاز

صفحه 41:
به‌صورت پوستر ارائه شده در کنفرانس بین به‌صورت پوستر ارائه شده در سمینار ملى..... .۱۰۰۰ امتیاز ...... ۴۰ امتیاز .۰ ۲۰ امتیاز ...۰ ۵۰ امتیاز ... ۳۰ امتیاز

صفحه 42:
تسهیم امتیاز بین افراد در مقالات مشترک ارائه شده * ارائه‌ی ۲ نفره: نفر اول 1۶۰و نفر دوم ۴۰ امتیاز * ارائه‌ی ۳ نفره: نفر اول ۵۰ نفر دوم ۳۰/ و نفر سوم ‎٠‏ ,/ امتیاز * برای نفرات بعد از سوم امتیازی تعلق نمی گیرد. 77۲

به نام خالق خالقيت ارزيابي كاركنان دانشگر نفيسه متقيان مديرتعالي سازماني گروه صنعتي گلرنگ :Email ‏Excellence@ Excellence.ir ‏www.excellence.ir عزيزه تيموري مدير تحقيق و توسعه پاكشو :Email ‏azizet@yahoo.com سرمايه‌هاي دانشگر اصول مديريت عملكرد در سازمانهاي دانشگر ب و كار ي فرايند اساسي‌كس ‌ •مديريت‌ عملكرد به‌عنوان‌ نوع ‌ ت مشترك‌ ت و داشتن‌اطالعا ‌ •قدرت‌ حاصل‌ از تبادل‌ اطالعا ‌ ي توجه‌ فراتر از قابليت‌سودآوري‌ به‌ ارزشها ن نوع ‌ •قائل‌ شد ‌ •يافتن‌ پاسخ‌ خاص‌ براي‌ هر مسئله‌ ي عملكرد افراد •ارزيابي‌ عملكرد سازمان‌ به‌‌جا ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل ي دانشگر ش درسازمانها ‌ ي عملكرد اثربخ ‌ ل نظا ‌م ارزشياب ‌ عوام ‌ ش •وجود طرح‌ نظامي‌اثربخ ‌ ش عملكرد ي اثربخ ‌ ي ارزشياب ‌ ت مديريت ‌ •اقداما ‌ ت مؤثر از نظا ‌م ارزشيابي‌عملكردي‌ •وجود حماي ‌ ن ت ب ‌ه انجا ‌م آ ‌ ن نسب ‌ ل آنا ‌ ن و تماي ‌ ي عملكردسازما ‌ ن از نظا ‌م ارزشياب ‌ ش كاركنا ‌ •پذير ‌ ن ي عملكرد سازما ‌ ل مناسب‌نظا ‌م ارزشياب ‌ ي اعما ‌ ن برا ‌ •تعهد سازمان‌ و كاركنا ‌ ي عملكرد ت‌ارزشياب ‌ ب ونحوه‌ تفسير اطالعا ‌ ف عملكرد مطلو ‌ ن بر تعري ‌ ن وسازما ‌ •توافق‌كاركنا ‌ ي مداو ‌م و نظام‌مند خود نظا ‌م ارزشيابي‌عملكرد •بررس ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل ويژگيهاي کارکنان دانش محور •در ارزش اصلي شرکت نقش دارند .آنها به خالقيتي که باعث حرکت سازمان مي‌شTTTود ،کمTTTک مي‌کنند.آنها با ايجاد ،تفسير و به کاربستن يادگيري در سازمان حافظه سازمان تلقي مي‌شوند. •كارکنان دانش محور خTTوب آمTTوزش ديTTده ،خودانگيختTTه و توفيTTق گرا هسTTتند.آنها مي‌خواهنTTد چالشهاي ذهني خود را حل کنند و دانش فني خود را توسعه دهند. •كارکنان دانش محور سيار هستند .آنهامي‌توانند هرجا جابجا شوند و غالبا مي‌تواننTTTد هر جا کار کنند. •كارکنان دانش محور مي‌خواهند رهبري شوند نه مديريت .آنها راجع به کارشان بيشتر از مديري مي‌دانند که حتي آنها را آموزش مي‌دهد .آنها براي خالق بودن نياز به آزادي دارنTTد و بTTراي سTTوق داده شدن به سمت نيازهاي شرکت انتظار هدايت دارند .آنها مديران سTTنتي را که اهTTل امرونهي کردن هستند را نمي‌خواهند. سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل راههاي مقابله با بحرانهاي افراد دانشگر •ايجاد مسيرهاي پيشرفت شغلي دوگانه يا حتي سه‌گانه در درون سازمان •در ساختار دوگانه ،رده‌بندي ديگري با رتبه‌هاي فني ايجاد مي‌شود که رتبه‌هاي آن با رده‌بندي مديريتي سازمان همتراز است •هريک از رتبه‌هاي فني ،يک رده حرفه‌اي را تشکيل مي‌دهند که از حق نظارت ،اختيار حقوق مزايايي برابر با رتبه‌هاي مشابه در رده‌بندي مديريت برخوردار است. •الزمه استفاده ازنردبان دوجانبه اجراي اثر بخش آن است. سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل نحوه ايجاد يک نظام عملي نردبان دو جانبه •ايجاد يك كميته هميشه در حال کارکه ضمن طراحي نردبان مناسبي براي سازمان ،آن را بخوبي نيز اداره کند •اطمينان از افزايش حقوق در نردبان فني به اندازه نردبان مديريت •امکان جابجايي ساده افراد بين گروهها •انعطاف پذيري طرح •مجاز شمردن ميان بر زدن پله‌ها •امكان پاسخگويي افراد فني به مديريت در سطح خود در موارد مقتضي سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل ويژگيهاي يك نظام ارزيابي مناسب •جامعيت :توجه به تمامي‌ابعاد شايستگي متضمن؛ عملكرد ،توسعه ،رفتار. • عينيت :ملحوظ نمودن نتايج فعاليتهاي شغلي و دستاوردهاي افراد در زمينه‌هاي توسعه ،و موفقيت‌هاي سازماني. • انعطاف پذيري :سازگاري نظام ارزيابي باشرايط •ارتباط با ساير نظامهاي مديريت منابع انساني :برقراري ارتباط منطقي بين نظام ارزيابي كاركنان با نظامهاي استخدامي ،آموزش ،ارتقاء و انتصاب. سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل جهاني شدن بررسي ميزان آمادگي شركت براي جهاني شدن • آيا سازمان آمادگي الزم براي جهاني شدن را دارد؟ زمينههايي آمادگي سازمان براي جهاني شدن كمتر از حد الزم است؟ ‌ • در چه نتايج تحقيق • فعاليتهاي مديريتي سازمان در چارچوب كالس جهاني است. • فعاليتهاي مديريت منابع انساني سازمان مطابق با كالس جهاني نيست. ميكند. • سيستمها و روشها در سازمان در چارچوب كالس جهاني فعاليت ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل مهمترين اولويت برنامه‌ريزي براي سازمان جهت كسب آمادگي براي ورود به كالس جهاني: برنامه ريزي و مديريت منابع انساني تشكيل شوراي عالي منابع انساني و فعاليت مستمر آن تدوين برنامه‌ي استراتژيك منابع انساني تدوين رويه‌ي جذب و استخدام تدوين سيستم رده بندي كاركنان دانشگر تدوين مدل شايستگي گروه پاكشو و جهاني شدن جهاني شدن سرمايه‌هاي دانشگر چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مديريت دانش در حوزه‌ي منابع انساني برنامه‌ريزي آموزشي مستندسازي استقرار مدل و ... چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي تعريف دانشگر در اين مدل: • داراي مدرك حداقل ليسانس سابقهي مفيد در شغل و پست مرتبط و مورد نياز شركت ‌ • داراي حداقل يك سال سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل محاسبهي مزد دانشگران ‌ فرمول حقوق اصلي +مزاياي قانوني = حقوق و مزايا = A*(B + C + D + E + F + G + H)*Mحقوق اصلي سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل رستهي سازماني ‌ :A ستاد....................................................با ضريب 1 پشتيباني..............................................با ضريب 1.1 عمليات (شامل تحقيق و توسعه)...........با ضريب 1.2 سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل : Bسطح مدرك تحصيلي دكترا ..........................................................با امتياز 1200 حرفهاي...............با امتياز 800 ‌ كارشناسي ارشد/دكتراي كارشناسي...................................................با امتياز 400 سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل : Cارتباط مدرك با شغل و پست (حداكثر )800 : Dامتياز محل تحصيل (حداكثر 200امتياز) : Eامتياز معدل آخرين مدرك تحصيلي (حداكثر 600 امتياز) جزئيات؟ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل : Fامتياز سابقه‌ي كار مرتبط و غيرمرتبط در داخل و خارج از سازمان امتياز هر سال سابقه خارج از شركت امتياز هر سال سابقه داخل شركت غيرمرتبط ‌مرتبط بيشاز5سال ‌ مرتبط سالاول5 ‌ غيرمرتبط ‌مرتبط بيشاز5سال ‌ مرتبط سالاول5 ‌ 10 100 50 20 200 100 دكترا 8 70 35 16 150 70 كارشناسيارشد ‌ حرفهاي دكتراي ‌ ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل دورههاي آموزشي معتبر و مرتبط با شغل و پست ‌ : Gامتياز به ازاي هر ساعت آموزش 1امتياز • ‌ • سقف كل امتياز 700 :امتياز • سقف ساعات آموزش در هرسال 116 :ساعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل : Hامتياز توانمندي علمي‌و اثربخشي فرد حداكثر تا 4000امتياز طبق مدارك ارائه شده توسط فرد و تاييد و تصويب كميته تخصصي سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل ريالي ضريب ‌ ‌ :M منابع انساني ‌ مديريت ‌ ‌اين ضريب در ابتداي هرسال توسط ميشود. مصوب ‌ ‌ مديرعامل ‌ پيشنهاد و توسط سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل حداقل امتياز و سابقه‌ي كار براي هر عنوان شغلي حالت اول حالت دوم سابقه حداقل مدرك سابقه حداقل مدرك حداقل امتياز سطح شغل عنوان شغلي ‌‌سال‌8 كارشناسي‌ارشد/دكتراي‌حرفه‌اي سال4 دكترا 10000 1 عضوهياتعلمي ‌ ‌‌سال‌6 كارشناسي‌ارشد/دكتراي‌حرفه‌اي سال2 دكترا 8000 2 محقق ارشد سال10 كارشناسي سال3 كارشناسي ارشد/دكتراي‌حرفه‌اي 6000 3 محقق يك سال8 كارشناسي سال2 حرفهاي ‌ كارشناسي ارشد/دكتراي‌ 5000 4 محقق دو سال6 كارشناسي سال1 كارشناسي ارشد/دكتراي‌حرفه‌اي 4000 5 كارشناسارشد ‌ سال3 كارشناسي حرفهاي ‌ كارشناسي ارشد/دكتراي‌ 3000 6 كارشناس يك ---- ---- كارشناسي 2000 7 كارشناس دو سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن سال2 چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مدل مستندسازي استقرار مدل چارچوب امتيازدهي در مدل چارچوب امتيازدهي تخصصي • هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت • هر پيشنهاد موفق و يا اصالح جزئي فرموالسيون • هر فكر خالق مؤثر در بهبود سيستم كنفرانسها ‌ مقالهي ارائه شده به‌صورت سخنراني در ‌ • هر كنفرانسها ‌ بهصورت پوستر در مقالهي ارائه شده در مجالت يا ‌ ‌ • هر علمي و صنعتي خارج از شركت ‌ • هر گزارش علمي‌ارائه شده در يك مجمع شدهي مورد پذيرش مديريت واحد • هر گزارش تهيه ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل مستندسازي شاخصهاي ارزيابي ‌ گردآوري اطالعات در مورد سوابق تحصيلي و آموزشي سوابق کاري • سوابق آموزشي داخل و خارج ازشرکت •سوابق کاري درون سازماني جمع بندي و ارائه نتايج فعاليت‌هاي علمي‌ • سوابق تحصيلي و دانشگاهي کنفرانسها و سمينارها ‌ • مقاالت ارائه شده در •سوابق کاري خارج از سازمان علمياجرا شده در صنعت ‌ طرحهاي • ‌ دورههاي آموزشي ‌ • گزارشات ارائه شده در مجامع / •تجارب حل مسائل صنعتي • گزارشات ارائه شده به مديريت •پيشنهادات وتفکرات خالق ارائه شده در نظام پيشنهادات • مقاالت منشرشده در مجالت /تاليف /ترجمه سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ •پيشنهادات براي اصالحات جزئي چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل استقرار مدل کميته تخصصي: شاخصهاي عملکردي و کيفي ‌ ارزيابي مدير واحد ,يک نفر آگاه به امور از بيرون از سازمان (عضو هيات علمي‌دانشگاه) و يک مدير از داخل سازمان آشنا به امور و فرهنگ سازمان کميته عمومي: شاخصهاي عمومي‌و کمي ‌ ارزيابي افراد کميته تخصصي ,مدير منابع انساني و معاون توسعه صنعتي گروه صنعتي گلرنگ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل  احساس نياز به انجام مص احبهي ش فاهي ،بهدلي ل امك ان ب روز ب رخي توانمنديهاي بالقوهي كاركنان در اين نوع ارزيابي شاخصهايي نظير توانايي ارائه مطالب ،توانايي ‌ انجام مصاحبه با هدف ارزيابي تجزيه و تحليل ،توانمندي حل مسئله ،دانش به روز ،توانايي کار گروهي ،جامع نگري , فرانگري و نکته سنجي ،انعطاف پذيري ،خودمديريتي و ... ‏ كميسازي نتايج مصاحبه‌ها و حذف اين مرحله برخورد با مشكل ‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي ‏ استقرار مدل معادل سازي سطوح سازماني شركت با سطوح دانشگران سطوح سازماني سطوح مدل مدير مياني محقق 1 مدير ارشد رتبهبندي درصد دانشگران در هريك از سطوح ،پس از انجام ارزيابي و ‌ عضو هيئت علمي 7.7 محقق 2 رئيس 7.7 كارشناس ارشد كارشناس كارشناس 1 كارشناس 2 40 35 سرمايه‌هاي دانشگر 30 جهاني شدن 38.5 7.7 7.7 20 1 5 چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ م ح ق ق 1 م ح ق ق 2 ك ار ش انس 31 كارشناس 25 0 ع ض و ه يئت ع لم ي ار ش د ك ار ش انس 1 ك ار ش انس 2 ك ار ش انس 1 0 5 0 چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل نكات كليدي: •اهميت آماده سازي اذهان قبل از اجراي طرح •احتمال ناراضي بودن برخي از افراد مشمول در هر حال •نقش كليدي تيم راهبري و اجرايي •تعهد سازمان •نياز مداوم به بازنگري نظام مند طرح •اهميت صحت داده هاي مدل •منحصر به فرد بودن مدلهاي ارزيابي دانشگران سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل دستاوردها: •تعريف شاخصهاي ارزيابي پرسنل •همسوسازي اهداف /منافع فردي و سازماني •افزايش رضايت شغلي •شفاف سازي وضعيت افراد از نگاه سازمان •فراهم سازي مسير ارتقاي شغلي سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل ...از حضور و توجه شما سپاسگزاريم پروژهها ‌ دستهبندي ‌ • گريد : Aپروژه کامل و پيچيده و بدون کپي…………… 200 ..امتياز • گريد : Bپروژه ساده ولي بدون کپي کاري……………… 150امتياز • گريTTTد : CمشTTTابه سازي و اصTTTالح………………………… 100 امتياز نحوه‌ي امتيازدهي هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل توزيع امتياز بين عوامل مختلف درگير در پروژه عوامل مورد نظر پروژه گريد C پروژه گريد B پروژه گريدA 45% 45% 45% طراحي فرموالسيون 20% 15% 10 % عملي 5% 5% 5% بسته بندي اوليه 10% 10% 10 % بسته بندي ثانويه 5% 5% 5% رنگ 5% 5% 5% اسانس 10% 15% 20 % کنترل وآناليز نحوه‌ي امتيازدهي هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل پروژههاي قابل امتيازدهي ‌ انواع • محصول جديد • بازنگري محصول جاري روشهاي آناليز ‌ • ابداع • تدوين کامل استاندارد يک محصول • تدوين استاندارد ملزومات بسته‌بندي • طراحي بسته‌بندي و نظارت بر اجراي آن نحوه‌ي امتيازدهي هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل توزيع امتياز بين اعضاي تيم پروژه • امتياز مسئول تيم متناسب با تعداد افراد همکاري‌کننده %70-50 ................از کل • امتياز ساير اعضاي تيم %30-10..................................................................از كل نحوه‌ي امتيازدهي هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل سقف امتياز براي هر پروژه با توجه به نتايج نهايي كار 100%امتياز براي: پروژههايي که منجر به‌توليد انبوه شده و توليد ادامه دارد. ‌ 80%امتياز براي: پروژههايي که منجر به توليد انبوه شده ولي توليد متوقف شده است. ‌ 60%امتياز براي: پروژههايي که در سازمان خاتمه يافته ولي به توليد انبوه منجر نشده است. ‌ نحوه‌ي امتيازدهي هر طرح و پروژه‌ي مستقل پياده شده در صنعت سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل سقف امتياز براي هر ارائه • در كنفرانس بين المللي 100....................................................امتياز • در سمينار ملي 50...................................................................امتياز • در جلسات درون شركت 10...................................................امتياز نحوه‌ي امتيازدهي هر مقاله‌ي ارائه شده به‌صورت سخنراني در كنفرانس‌ها سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل سقف امتياز براي هر مقاله • در مجالت بين المللي تخصصي 100.......................................................امتياز • در مجالت داخلي با موضوع ابداعي 40 ................................................امتياز • در مجالت داخلي با موضوع گردآوري 20 ...........................................امتياز بهصورت پوستر ارائه شده در كنفرانس بين المللي 50 ........................امتياز • ‌ بهصورت پوستر ارائه شده در سمينار ملي 30 ......................................امتياز • ‌ نحوه‌ي امتيازدهي هر مقاله‌ي ارائه شده در مجالت يا به‌صورت پوستر در كنفرانس‌ها سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل تسهيم امتياز بين افراد در مقاالت مشترک ارائه شده • ارائهي 2نفره :نفر اول %60و نفر دوم %40امتياز ‌ • ارائهي 3نفره :نفر اول ،%50نفر دوم %30و نفر سوم %20امتياز ‌ نميگيرد. • براي نفرات بعد از سوم امتيازي تعلق ‌ نحوه‌ي امتيازدهي هر مقاله‌ سرمايه‌هاي دانشگر جهاني شدن چارچوب مدل ارزيابي و ردهبندي ‌ چارچوب امتيازدهي در مستندسازي استقرار مدل

62,000 تومان