کسب و کار فروش و بازاریابی

استراتژی‌های کسب و کار در عرصه بین‌المللی

steratejiye_kasbo_kare_binolmelali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی‌های کسب و کار در عرصه بین‌المللی”

استراتژی‌های کسب و کار در عرصه بین‌المللی

اسلاید 1: www.Win2Farsi.com استراتژی های کسب و کار در عرصه بین المللی hashemis2000@gmail.comSadegh Hashemiداستان جهانی شدن وال مارت، غول خرده فروشی جهان

اسلاید 2: فهرست مطالب

اسلاید 3: FORTUNE 500 2010 Rankings

اسلاید 4: Wal-Mart Website

اسلاید 5: توسعه جهانی وال مارتدر سال 1962 توسط Sam Walton در شهر Arkansas آمریکا تاسیس شد.وال مارت در حال حاضر با فروشی معادل 408,214 میلیارد دلار و تاسیس 8416 شعبه در 15 کشور مختلف و استخدام 2.1 میلیون کارمند، عنوان بزرگترین خرده فروشی دنیا را به خود اختصاص داده است. (آمار سال 2010)رسالت وال مارت : ”Saving people money to help them live better“

اسلاید 6:

اسلاید 7: مزیت های رقابتی وال مارتتا سال 1991 فعالیتهای وال مارت در داخل ایالات متحده محدود بود که در آنجا بر مبنای مزیت های رقابتی چون انتخاب بهینه کالاها برای فروش، قدرت خرید بالا، سیاستهای روابط انسانی ، در نهایت با به کارگیری سیستم های اطلاعاتی برای ردیابی فروش کالاها و موجودی، قوی ترین سیستم توزیع را در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده بوداین مزایا موجب بالارافتن سطح بهره وری و بنابرین امکان کاهش هزینه های عملیاتی گردید و به شعار” “Everyday low Pricesمعروف شد و موجب به دست آوردن سهم بازار زیادی در بازار آمریکا شد.

اسلاید 8:

اسلاید 9: ورود وال مارت به کشور مکزیکدر سال 1990 وال مارت دریافت که به دلیل اشباع بازار، فرصت های رشد در آمریکا برایش محدود شده است. بنابرین تصمیم به ورود به بازارهای خارجی گرفت و نخست مکزیک را برای این کار انتخاب کرد.تاسیس یک شعبه در مکزیک به صورت یک Joint Venture با شرکت Cifera بزرگترین خرده فروشی مکزیکدر ابتدا وال مارت گام های اشتباهی را در مکزیک برداشت و با مسائلی از این قبیل روبه رو شد : شلوغی خیابان ها و زیرساخت های ضعیف و فقدان نفوذ بر عرضه کنندگان داخلی که منجر به پایین آمدن کارایی سیستم توزیع وال مارت شد. بنابرین هزینه های انبارداری افزایش یافته و قیمت محصولات حدود 20 ٪ بالاتر از قیمت کالای مشابه در آمریکا به فروش می‌رفت و موجب از دست دادن سهم بازار زیادی در مکزیک گردید.

اسلاید 10:

اسلاید 11: وال مارت هم چنین در انتخاب بهینه کالاها برای فروش با مشکل مواجه شد. چرا که سلیقه و ترجیحات مشتریان مکزیکی متفاوت بود.

اسلاید 12: اگر شما جای مدیران وال مارت بودید، برای رفع این مشکلات چه می‌کردید ؟

اسلاید 13: تغییر استراتژی و حل مسائلدر اواسط دهه 90 وال مارت از اشتتباهات خود دریافت که باید فعالیت های خود در مکزیک را برای پاسخگویی با محیط محلی منطبق Adapt سازد. بستن قرارداد همکاری Partnership با یک شرکت حمل و نقل در مکزیک سیستم توزیع وال مارت را به طور چشم گیری بهبود داد. هم چنین انتخاب کالاها برای فروش Merchandise Selection بر مبنای سلایق و ترجیحات مکزیکی ها صورت می‌گرفت که موجب مدیریت بهینه انبارها (تعدیل) گردید و از هزینه های اضافی جلوگیری شد.بسیاری از تامین کنندگان وال مارت کارخانه های خود را در نزدیکی مرکز مکزیک برپا کردند که این امر هزینه های انبارداری، حمل و نقل (logistic) را کاهش داد

اسلاید 14: وال مارت در سال 2004 شرکت Cifera را از آن خود کرده (Acquisition) و با تاسیس 670 شعبه و فروشی معادل 11 میلیارد دلار ابعادی نزدیک به دو برابر نزدیک ترین رقیب خود در مکزیک به دست آورد.

اسلاید 15: تجربه مکزیک به وال مارت ثابت کرد که باید خارج از آمریکا به رقابت بپردازد. وال مارت در ادامه به 14 کشور دیگر (تا سال 2010) من جمله : کانادا، انگلستان، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، پرتوریکو، برزیل، ،آرژانتین، چین و ... وارد شد. وال مارت این کار را با اکتساب خرده فروشان موجود در کشورها و انتقال سیستم های اطلاعاتی، لوژستیک و دانش مدیریت خود به آن کشورها انجام می‌دهد.تا سال 2004 شرکت بیش از 1500 شعبه خارج از آمریکا دایر نموده، 330000 کارمند استخدام کرده و درآمد بین المللی حدود 50 میلیارد دلار بدست آورد. http://walmartstores.com/AboutUs

اسلاید 16: علاوه بر رشد بیشتر، توسعه بین المللی دو فایده دیگر نیز برای وال مارت دربر داشت: 1- بدست آوردن مزیت صرفه جویی مقیاس Economies of Scale از طریق قدرت خرید جهانی. بسیاری از تامین کنندگان کلیدی وال مارت نظیر GE و Procter & Gamble سال ها در ارتباط با وال مارت بوده اند و این موقعیت جهانی و پر قدرت موجب بدست آوردن قدرت چانه زنی به تامین کنندگان برای ارائه محصولات با قیمت پایین تر و تخفیفی شده استدر نتیجه قیمت های پایین تر، سهم بازار وال مارت در بین مصرف کنندگان روز به روز در حال افزایش است.

اسلاید 17: 2- وال مارت به این نتیجه رسید که به کار انداختن جریان ایده ها بین این 16 کشور و استفاده از ایده ها برای بهبود، امری بسیار سودآور است.برای مثال فروشگاه های Two-level در نیویورک را با ایده موفقیت آمیز فروشگاه های Multi-level در کره جنوبی تاسیس کرد. چنانچه وال مارت وارد عرصه خرده فروشی بین المللی نمی‌شده رقبای اصلیش یعنی Carrefour فرانسه، Ahold هلند و Tesco انگلستان در رقابت گوی سبقت را از وال مارت می‌ربودند.

اسلاید 18: مقدمه – گرایش به جهانی شدن

اسلاید 19: جهانی شدن = گرایش به سوی اقتصاد یکپارچه در جهان جهانی شدن تولیدتامین کالاها و خدمات مورد نیاز و نیز انجام برخی از عملیات تولید در مناطق مختلف جهان برای برخورداری از مزیت تفاوت های ملی در رابطه هزینه و کیفیت عوامل تولید. مثال : شرکت بوئینگ جهانی شدن بازارهااستاندارد شدن سلیقه ها و ترجیحات مصرف کنندگان در دنیا

اسلاید 20: دلایل جهانی کردن فرایند تولید توسط بوئینگبوئینگ 777 از 132500 قطعه اصلی تشکیل شده این قطعات در 545 نقطه مختلف دنیا تولید می‌شوندچرا؟؟هر کدام از تامین کنندگان قطعات بهترین ها در جهان هستندبوئینگ با این کار سفارش های قابل ملاحظه ای از شرکت های هواپیمایی کشورهای مذکور می‌گیرددر نهایت بوئینگ محصولی با کیفیتی بالاتر ارائه می‌کند

اسلاید 21: تنها شرکت های بزرگ نیستند که ممکن است فرایندهای تولید خود را جهانی کنند. مثال : شرکت عینک سازی Swan (آمریکایی)هنکنگ و چین : کاهش هزینه های تولیدفرانسه، ایتالیا و ژاپن : بهبود کیفیت و فروش گران تر به نظر شما آیا از این پس به کار بردن واژه کالای آمریکایی، ژاپنی یا ... صحیح است؟

اسلاید 22: موانع جهانی شدن تولیدموانع رسمی و غیر رسمی تجاری بین کشورهاموانع سرمایه گذاری مستقیم خارجیهزینه های حمل و نقل کالاها و عوامل تولیدجنبه های مربوط به ریسک اقتصادی و سیاسی در کشورها

اسلاید 23: تشریح برخی مفاهیم اصلی کسب و کار بین المللی

اسلاید 24: صرفه جویی های مکانی Location Economies تفاوت کشورها از نظر اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی و عوامل تولید و برخورداری کشورها از مزیت نسبی تفاوت هزینه فعالیت های بازرگانی در کشورهای مختلفاسقرار هر کدام از فعالیت های زنجیره ارزش در مکانی که شرایط بهتری داردبالا رفتن کارایی تولید کسب مزیت رقابتی در تولید یک محصولسودآوری بیشتررهبری هزینه هاتمایز

اسلاید 25: صرفه جویی های ناشی از منحنی تجربهکاهش سیستماتیک هزینه های تولید در دوره عمر تولید یک کالایادگیری موجب کاهش اشتباهات، افزایش بهره وری تولید و در نتیجه کاهش هزینه ها می‌شودصرفه جویی های ناشی از مقیاس تولید Economies of Scale : افزایش مقیاس تولید به دلیل ثابت بودن هزینه های ثابت موجب کاهش هزینه های کل تولید می‌شود.اثرات منحنی یادگیری در مورد تولیدهای پیچیده مشهود تر است.این اثر در نهایت به پاین می‌رسد.شرکت هایی که این منحنی را سریعتر از رقبای خود طی می‌کنند از مزیت رقابتی برخوردار خواهند بود.

اسلاید 26: فشار برای کاهش هزینه هااین فشار برای کالاهای یک جنس Commodity Products حداکثر است. (نظیر برنج، بنزین، نیمه هادی ها و سایر کالاهای صنعتی، سیمان، ...)این نوع کالاها در حقیقت پاسخگوی نیازهای جهانی Universal Needs هستند و حالتی استاندارد در خود می‌گیرند. فشار برای کاهش هزینه ها برای کالاهای لوکس و یا کالاهایی که یک نیاز خاص در کشوری را برطرف می‌کنند حداقل است.

اسلاید 27: فشار برای پاسخگویی محلیعلل وجود داشتن این فشار در کشورها : تفاوت در سلایق و ترجیحات مصرف کنندگان (غذای تند، اتومبیل)تفاوت در زیرساخت ها و رسوم سنتی (ولتاژ وسایل برقی، رانندگی در بریتانیا)تفاوت در امور بازاریابی تقاضاهای دولت کشور میزبان (نرخ تعرفه ها، بوروکراسی متفاوت،قواعد حقوقی ...)وجود این تفاوت ها موجب می‌شود شرکت برای انجام فعالیت های زنجیره ارزش خود در کشور خارجی اقدام به تاسیس واحدهای بازاریابی، تولید و ... کند

اسلاید 28: انتخاب استراتژی های کسب و کار بین الملل بر مبنای فشارهای مشتریانفشار برای پاسخگویی محلیفشار برای کاهش هزینه هازیادکمکمزیاد

اسلاید 29: چارچوب بررسی هر استراتژی

اسلاید 30: استراتژی بین المللی International Strategyایجاد درآمد و ارزش از طریق انتقال کالاها و مهارت های ارزشمند متمایز به کشورهایی که از آن برخوردار نیستندتمرکز R&D در داخل و راه اندازی عملیات تولید و بازاریابی در خارجاستفاده متوسط از استراتژی انطباقشرایط انتخاب این راهبرد : برخورداری از یک توانایی اساسی که رقبای کشور خارجی از آن بی‌بهره اندفشار کم نسبت به هزینه ها و پاسخگویی محلی

اسلاید 31: استراتژی محلی سازی – Localizationسازگار کردن کالاها و استراتژی های بازاریابی شرکت برای پاسخگویی حداکثر به نیازهای مشتریان محلی راه اندازی عملیات R&D ، تولید و بازاریابی در کشورهای مختلفاستفاده حداکثری از استراتژی های بازاریابی انطباقی شرایط انتخاب این راهبرد فشار زیاد برای پاسخگویی محلی (سازگار شدن با شرایط کشور خارجی)فشار کم برای کاهش هزینه و قیمتمزایا : بدست آوردن سهم بازار بیشتر در بازارهای خارجی به دلیل پاسخگویی بیشترمعایب : 1- هزینه های بالا (به دلیل عدم امکان استفاده از صرفه جویی های منحنی تجربه 2- کنترل دشوار شعب

اسلاید 32: استراتژی استانداردسازی جهانی Global Standardization افزایش درآمد از طریق کاهش هزینه ها با استفاده از صرفه جویی های مکانی و اثرات منحنی یادگیری (Cost Leadership) – تلاش برای تولید محصولات جهانی استاندارد و صرفه جویی مقیاس تولیدتمرکز واحدهای R&D ، تولید و بازاریابی در چند نقطه مناسبعدم استفاده از استراتژی انطباقفشار زیاد برای کاهش هزینه و عدم فشار برای واکنش محلی (عدم نیاز به انطباق)استفاده بیشتر برای کالاهای صنعتی (نامناسب برای کالاهای مصرفی)مزایا : کاهش هزینه ها و استفاده از استراتژی قیمت گذاری تهاجمی

اسلاید 33: استراتژی فراملیتی Transnationalجریان کالاها و مهارتها تولیدی شرکت ها باید دوطرفه باشد – یعنی از سمت مرکز اصلی کشور مبدا Headquarter به سوی شعب خارجی و نیز بین شعب مختلف – انتقال تکنولوژی – یادگیری جهانیفشار زیاد برای کاهش هزینه ها و پاسخگویی محلی

اسلاید 34: تمرین – هریک از شرکت های زیر بیشتر از کدام استراتژی استفاده می‌کنند؟

اسلاید 35: پیمان های استراتژیک در کسب و کار بین الملل

اسلاید 36: خصوصیات پیمان هاهر یک از شرکت ها پس از انعقاد قرارداد به صورت مستقل می‌مانندشرکت ها هم در منافع و هم در کنترل عملکردها سهیم می‌شونددانش و تکنولوژی و کالا به طور مستمر بین شرکت ها جریان می‌یابد

اسلاید 37: مزایای پیمان های استراتژیکتسهیل ورود به بازار خارجی (موتورولا و توشیبا)کاهش ریسک های تولیدی (با تسهیم هزینه های ثابت بین دو شرکت)گردآوری مهارت های مورد نیاز برای انجام امور کسب و کار

اسلاید 38: معایب پیمان های استراتژیکبه نظر شما بزرگترین عیب پیمان های استراتژیک بین المللی چیست ؟

اسلاید 39: با تشکرصادق هاشمیhashemis2000@gmail.comمسئول تبلیغات سازمان مدیریت صنعتیدانشجوی MBA دانشگاه تهران

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید