استراتژی اثربخش
اسلاید 1: به نام خدا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)گروه امور فرهنگی – برنامه ریزیوبلاگ : BrfMf.mihanblog.comفیس بوک: Facebook.com/farhangikhuisf
اسلاید 2: استراتژي اثربخشدانشجو:شاهين احمدي
اسلاید 3: در دنیای مدیریت ؛ تصمیم گیری خوب کافی نیست ، باید عالی تصمیم گرفت. زیرا در محیط رقابتی از دست دادن فرصت به مفهوم واگذاری آن به رقیب است.نتیجه گیری آنچه از روشها و ابزار تصمیم گیری مهم تر است ، رفتاری است که در جوهره خود ، ماهیت فرصت یابی داشته باشد و با هوشمندی و خلاقیت انسان در آمیزد تا سازمان را در مسیر فرصت های بهینه راهبری کند
اسلاید 4: فصل نهم تصميم گيري استراتژيك
اسلاید 5: نه”نه“ گفتن لازمه تصمیم گیری استراتژیک است به چه چیز ” نه بگوییم“ ؟ چرا باید ” نه بگوییم“ ؟ چگونه ” نه بگوییم“ ؟
اسلاید 6: Bishopپاسخ ما مثبت است ، حالا شما بگویید چه درخواستی داریدهمه خواسته های شما و خواسته های همه شماBISHOp
اسلاید 7: BishopBISHOpبی شاپ میخواهد همه مشتریان را راضی و خوشحال کند و تصور میکند این سیاست به توسعه کسب و کار آنها می انجامداین سیاست خود به خود شرکت را به زمینه هایی وارد میکند که در آن زمینه تجربه ای نداشت و شرکت را در قبال چیزی متعهد می ساخت که عملاً امکان پذیر نبودسرانجام چیزی جز نتایج نامطلوب ، مشتریان ناراضی و کارکنان خسته و سرخورده حاصل نمی شد
اسلاید 8: BishopBISHOpدر چه کسب و کاری هست و در چه کسب و کاری نیستچه کسی مشتری آنهاست و چه کسی مشتری آنها نیستاِشکال کار کجاست ؟
اسلاید 9: باید به کدام فرصت بله بگویند و به کدامیک نه ؟
اسلاید 10: BishopBISHOpتدوین منشور 6 ماده ایکارکنان و مشتریان با ارزشی را از دست بدهدوکارکنان و مشتریان با ارزش دیگری به دست آوردهزینه یک چهارم ، درآمد سه چهارم
اسلاید 11: شیوه ای که در آنانتخاب صحیحمنطق محوری بودشیوه تصمیم گیری شرکت عوض شده بودBISHOpبه چه چیز”نه گفتن“
اسلاید 12: منابع ارزشمند سازمان ها محدود است و بدون کنار گذاشتن فرصت های ضعیف امکان پرداختن به فرصت های اصلی و بهره مندی از منافع وجود نداردچـرا ”نه گفتن“
اسلاید 13: تصميم گيري اثربخشمنطق تصميم گيري استراتژيك در دو عبارت خلاصه مي شود:فرصت هاي اصلي را بشناسيدمنابع مهم را بر آن متمركز كنيدمنطق
اسلاید 14: چـگونگی ”نه گفتن“
اسلاید 15: عوامل اساسي براي يك تصميم گيري اثربخشگزينه هاديدگاه هاقابليت ها
اسلاید 16: هدف دستیابی به کمترین هزینه فرصت استهزینه فرصت ؛ از دست دادن منافع یک فرصت برای به دست آوردن فرصت دیگر
اسلاید 17: مفاهيم:الگوي مفهومينگرش استراتژيك1- مقدمه سازي2- تصميم گيري3- اجرا
اسلاید 18: مقدمه سازيتصميم گيرياجراي تصميمگزينه سازيديدگاه سازيقابليت سازيفضاي تصميم (گزينه ها)فضاي ارزش ها (معيارهاي تصميم)فضاي قابليت هاتحليل هزينه منفعتفضاي فرصت(فرصتهاي اصلي)تخصيص منابع مهم به فرصت هاي اصليكمترين هزينه فرصتچه منافع مستقیمی از این هزینه عاید خواهد شد؟چه منافع غیر مستقیمی از این هزینه عاید خواهد شد؟آیا منافع حاصل نسبت به هزینه های ایجاد شده بیشتر است؟اگر هزینه انجام نشود چه زیان هایی واقع خواهد شد؟اگر این اقدام ضروریست آیا گزینه کم هزینه تری برای انجام آن وجود دارد؟
اسلاید 19: تقسیم یکسان منابع بر روی همه گزینه های اصلی و فرعی باید منابع را بر روی گزینه اصلی متمرکز کنیمتخصیص منابع :
اسلاید 20: نگرش استراتژیک ؟1- هیچگاه نباید با یک گزینه تصمیم گرفت2- برای تصمیم گیری اثربخش تر باید گزینه های بیشتری را روی میز گذاشت3-برای ارزیابی گزینه ها باید یک مجموعه معیارهای مناسب داشت4- یک گزینه بر مبنای منافع و هزینه های آن انتخاب شود5- منابع روی گزینه اصلی متمرکز شوند
اسلاید 21: نگرش استراتژیک نگرش استراتژیک کارکرد مهم و اثربخش رویکرد تصمیم گیری اثربخش استنگرش استراتژیک رفتاری است که در آن بایدها و نبایدهای الگوی تصمیم گیری استراتژیک به صورت ناخودآگاه در فرد تجلی پیدا می کند و در واقع به طبیعت ثانویه انسان تبدیل می شودDesigner: Sh.Ahmadi
اسلاید 22: فصل آخر دام های اثربخشی
اسلاید 23:
اسلاید 24: دام های اثربخشی عدم شناخت محیط استراتژی ستادی استراتژی کاغذی فقدان یکپارچگی تعداد اهداف استراتژیک
اسلاید 25: دام عدم شناخت محیط
اسلاید 26:
اسلاید 27: برنامه ریزی فرهنگی یک جنگ نیست یک گنج است
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.