کسب و کار مدیریت و رهبری

استراتژی های شرکتی آماده شدن برای تغییر اقلیم (آب وهوا) شرکت دوپونت

strategyhaye_sherekati_amade_shodan_baraye_taghire_eghlim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی های شرکتی آماده شدن برای تغییر اقلیم (آب وهوا) شرکت دوپونت”

استراتژی های شرکتی آماده شدن برای تغییر اقلیم (آب وهوا) شرکت دوپونت

اسلاید 1: پيشروي روي منحني: تهيه كننده: اعظم جليليمديريت صنعتي- كارشناسي ارشددانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطباييزمستان 1386عنوان درس: مديريت استراتژيك استاد محترم: جناب آقاي دكتر حجارياناستراتژي‌هاي شركتيآماده‌شدن براي تغيير اقليم (آب وهوا)By: Andrew J. HoffmanThe University of Michiganشركت دوپونت

اسلاید 2: 2سال 1802: شروع كار- توليد باروت سياهسال 1880: توليد كننده مواد منفرجهاوايل دهه 1900: توليد پليمرها، رنگ، پلاستيك و رنگينهسال 1981: افزودن انرژي به پورتفوليوي خوددر حال حاضر (قرن سوم فعاليت خود): به دنبال خطوط كسب و كار جديد در زمينه كشاورزي، مواد غذايي و مواد بيولوژيكيیک‌بار ديگر، دوپونت تغيير شكل مي‌دهد.

اسلاید 3: 3دوپونت ...اين شركت در آخرين گذار، زمينه فعاليت خود را از كسب وكارهايي با رشد كمتر كه به شدت به سوخت‌هاي فسيلي متكي بودند به كسب وكارهايي با رشد بالا نظير مواد بيولوژيكي تغيير داد. اين موضوع در فروش بخش‌هاي داكرون، ليكرا و نايلون[1] در اوايل دهه 2000 و تملك سولاعه[2] و شركت‌ بين‌المللي‌ هاي - ‌برد[3] در سال 1999 مشهود است.[1] - Docron, Lycra, Nylon[2] - Solae[3] - Hi- bredاما در حال حاضر نيز، دوپونت دومين توليدكننده بزرگ در ايالات متحده مي‌باشد و هنوز به شدت به سوخت‌هاي فسيلي براي انرژي و مواد خام در كسب و كارهاي مواد شيميايي صنعتي، پليمرها و مواد با كارايي بالا وابسته است.

اسلاید 4: 4تغيير اقليم مسئله‌اي است كه شركت نمي‌تواند آن را ناديده بگيرد و ناديده هم نمي‌گيرد. در سال 2005 «مجله هفته كسب و كار»[1]، شركت دوپونت را به‌عنوان شركت برتر در دهه 2005- 1995 اعلام نمود.مجله کرس[2] نيز شركت دوپونت را به‌عنوان رهبر در صنعت خود معرفي كرد. هردو نشان (جوايز) به‌خاطر پيشرفت دوپونت در كاهش گاز گلخانه‌اي[3] اهدا شدند.[1] - Business week magazine[2] - Ceres[3] - Green House Gas (GHG)دوپونت ...

اسلاید 5: 5مهم‌ترين چالش: تغيير تهديد شركت ناشي از تغيير اقليم از مديريت ريسك به فرصت كسب وكار دان جانسون[1]: «ما مجبوريم كه درباره انرژي به عنوان يك ارزش بينديشيم و نه يك هزينه». [1] - Don Johnsonجيمز پورتر[2]: «براي تغيير از مديريت ريسك به فرصت كسب و كار نياز به شناخت و درك زنجيره ارزش داريد. شما بايد شيوه‌هاي جديد استفاده از آن‌چه به‌دست آورده‌ايد را كشف كنيد و در عين حال مواد جديد را براي ارضای نيازهاي جديد و حل مسايل توسعه دهيد.» [2] - James Porterدوپونت ...

اسلاید 6: 6دوپونت (شرح حال)محل استقرار دفتر مركزي: ويل مينگتون دلاوير[1](شركت دوپونت در بيش از 70 كشور فعاليت مي‌نمايد) تعداد كارمندان: 60000 نفر در سراسر جهان ميزان درآمد: 6/26 بيليون دلار درآمد در سال 2005 گستره محصولات و خدمات شركت: كشاورزي، مواد غذايي، الكترونيك، ارتباطات، ايمني و حفاظت ، خانه و ساختمان، حمل و نقل و البسهچشم‌انداز[2] شركت دوپونت عبارت است: «پوياترين شركت علمي جهان بودن و ايجاد راه‌حل‌هاي اساسي در جهت زندگي بهتر، ايمن‌تر و سالم‌تر براي مردم در هرکجا.»[1] - Wilmington Dlaware[2] - vision

اسلاید 7: 7دوپونت (شرح حال) ...ايمني همواره جزء كليدي فرهنگ شركت دوپونت بوده است. پورتر اظهار مي‌دارد با توجه به ايمني، بهداشت و محيط زيست، يك سوگيري فرهنگي براي انجام كارهاي درست[1] وجود دارد ولي تاريخچه ديرپاي نوآوري علمي شركت دوپونت است كه در كانون سازمان قرار دارد. شركت با داشتن بيش از 75 آزمايشگاه تحقيق و توسعه (R&D‌)‌ و خدمات‌رساني به مشتري، از دانش جامع و يكپارچه به منظور توسعه محصولات جديد و پي‌گيري جدي آن‌چه كه «فزوني دانش‌»[2] ناميده مي‌شود، استفاده مي‌نمايد. به‌عبارت ديگر شركت بيشتر آن‌چه را كه مي‌داند مورد توجه قرار مي‌دهد تا آن‌چه را كه مي‌سازد. [1] - cultural bias to do the right thing [2] - knowledge - intensity

اسلاید 8: 8دوپونت (شرح حال) ... دوپونت به خود به عنوان پيشگام جنبش حمايت از محيط زيست، رهبري در حفاظت از لايه ازن و اولين بازيگر در زمينه تغيير اقليم مي‌بالد. شركت دوپونت نشان ملي تكنولوژي سال 2002 را براي رهبري خط‌مشي و تكنولوژي CFC [1] از آن خود كرد. ابتكار شركت دوپونت براي رشد پايدار، جديدترين تحول در رهبري نيرومند CEO ( متصديان محيطي پيشرو) [2] در پيامدهاي محيطي است. [1] - chlorofluorocarbons (CFCs)[2] - Chief Environmental Officer (CEO)

اسلاید 9: 9دوپونت (اهداف)1989-1986ديك هكرت[1]:تصميم‌گيري درخصوص از رده خارج كردن كلروفلروكربن‌هاي كاملاً هالوژنه [1] - Dick Hekert2005چاد هاليدي[1]:ادغام عملكرد اقتصادي، اجتماعي و محيطي [1] - Chad Holliday1995-1989اد وولارد[1]:هدف صفر براي آسيب‌ها، بيماري‌ها، حوادث، پسماندها و فاضلاب‌ها [1] - Ed Woolard

اسلاید 10: 10دوپونت (اهداف) ...اما براي اين تلاش‌هاي محيطي، فقط رهبري بالا به پائين كافي نيست. يك حلقه تقويت‌كننده موثر واقع مي‌شود يعني رهبري نيرومند از فرهنگي متعهد زاييده مي‌شود و در عوض براي تنظيم و دست‌يابي به اهداف تهاجمي برای ابتكار عمل، به فرهنگ وابسته است. فرهنگ قوي و هدفمند (مبتني بر هدف) شركت، محرك همه چيز است. رهبري قوي با نظر به آينده، كليد تنظيم اهداف براساس مسايل محيطي است و كليد دست يابي به اهداف، فرهنگ شركتي مي‌باشد.

اسلاید 11: 11پياده‌سازي برنامه تغيير اقليم1974198819901991انتشار مقاله:ارتباطكلروفلوروكربن‌ها (CFCs) با فرسايش ازندوپونت: تشكيل نيروي كار داخلي و بررسي راه‌حل‌هاي مختلفامضاي پرتوكل مونترآل دوپونت: به‌طور داوطلبانه و یک‌طرفه، حذف (CFCs) و جايگزيني آن‌ها با مواد ديگرانتشار اولين گزارش ارزيابي هيئت دولتي تغيير اقليم (ICCP)دوپونت: اولين اتخاذكننده استراتژي كاهش گاز گلخانه‌اي (GHG) دوپونت: ساخت اولين تاسيسات جهاني توليد HFC اندازه‌گيري و رديابي وسيع‌ترين نشرهاي GHG تعهد درونياولين گزارش محيطي خارجي 1994دوپونت: پيشگام شدن براي پيوستن به آژانس محافظت از محيط زيست/ اداره انرژياعلام تعهد داخلي خود را در جهت كاهش گازهاي گلخانه‌اي و مصرف انرژي (در هر پاوند محصول)

اسلاید 12: 12هدف گذاری در سال 1994نخستين هدف، كاهش انتشار GHG به ميزان 40 درصد كمتر از مقادير سال 1990 تا سال 2000 بود. كاهش انتشار دو مركز نيرومند GHG كه عبارتند از: N2O با پتانسيل گرمايشی جهان (GWP)[1] به ميزان 310 برابر CO2 و HFC-23 با پتانسيل گرمايشي جهان به اندازه 11700. در حقيقت با توجه به چنين پتانسيل‌هاي بالای گرمايش جهاني ، انتشار CO2 در اولين هدف‌گذاري كاهش شركت دوپونت، جزء موضوعات اصلي تلقي نمي‌شد. [1] - Global Warming Potential

اسلاید 13: 13هدف گذاری در سال 1994 ...در سال 1991 يك مقاله علمي فرآوري نايلون را به عنوان يك منبع N2O اتمسفري معرفي نمود كه گازي گلخانه‌اي است در پاسخ، توليدكنندگان N2O در سال 1993 به يك توافق وسيع در صنعت در جهت كاهش انتشار N2O تا سال 1999 رسيدند. براي دست‌يابي به اين هدف، دوپونت تكنيك جمع‌آوري و انهدام پايان لوله‌اي را توسعه داد كه 90 درصد نشرها را با هزينه 50 ميليون دلار بدون بازپرداخت به صورت وضعيت سود و زيان واحد كسب و كار، از بين مي‌برد.[1] - Kyoto Protocolاحتراز از قوانین دولتیرعایت اصول شرکت: انجام کارهای درست

اسلاید 14: 14هدف گذاری در سال 1994 ...دومين GHG هدف يعني HFC-23، يك محصول برنامه‌ريزي نشده ناشي از فرآوري HCFC-22 است كه بخشي از خط توليد شركت دوپونت مي‌باشد. كاهش HFC-23 در اصل از طريق بهبود و اصلاح فرآيند حاصل شد و به بازده بيشتر HCFC-22 و بنابراين كاهش محصول فرعي HFC-23 منتهي شد. كاهش‌هاي بيشتر از طريق انهدام حرارتي كل يا بخشي از HFC-22 باقيمانده حاصل گرديد.

اسلاید 15: 15هدف گذاری در سال 1999اهداف جديد كه در سال 1999 تنظيم شدند، براي گنجاندن اهداف كارايي انرژي و متناسب با رشد پايدار و پيشرو دوپونت بسط يافته و از 3 جزء تشكيل شدند: ثابت نگه‌داشتن انرژي در سطح سال 1990، تامين 10 درصد انرژي از منابع قابل احياء در نرخ هزينه رقابتي و كاهش انتشار خالصGHG به ميزان 65 درصد كمتر از مقادير سال 1990 هر 3 هدف براي سال 2010 تعيين شده‌اند.

اسلاید 16: 16هدف گذاری در سال 1999 ... ليندا فيشر[1]: «مجبوريم به انرژي حمله كنيم. ما وابستگي شديدي به سوخت داريم، بنابراين افزايش قيمت‌هاي انرژي مسئله اصلي شركت است»[1] - Linda Fisherشركت دوپونت در برابر قيمت‌هاي انرژي از دو جنبه آسيب‌پذير است زيرا بخش اعظم مواد خام مصرفي دوپونت از هيدروكربن‌ها به‌ويژه گاز طبيعي به دست مي‌آيد. در حال حاضر توجه شركت دوپونت به كارايي انرژي موضوع اصلی تحول می‌باشد.

اسلاید 17: 17هدف گذاری در سال 1999 ...جان کاربری[1]:تلاش در جهت کارایی انرژی طي سال‌هاي 1990 تا 2000، تحت تاثیر بازده، ظرفيت و بهره‌برداري سود، توليد گروهي و شراكت در قدرت و جايگزين كردن محصولات با ارزش پايين/ انرژي بالا با محصولاتي كه داراي ارزش بالا/ انرژي پايين هستند، مي‌باشد.[1] - John Carberryتغییر ابزارآلات و تجهیزاتتغییرات فرآینداستفاده مستمر از ترکیب گرما و برقمدیریت نوین حرارت (عایق کاری، دریچه های بخار، بازیافت گرمای اتلاف شدهموتورهای جدیدتفاوت ميان گذشته و آينده در اين است كه آينده به شدت سرمايه برخواهد بود.

اسلاید 18: 18نتایج تلاش هاش دوپونتمصرف انرژي در مقايسه با تراز سال 1990، 7 درصد كاهش يافت و علي‌رغم افزايش 30 درصدي توليد، بالغ بر 2 بيليون دلار بعد از سال 1990 صرفه‌جويي صورت گرفت از ميزان انتشار GHG نيز 420 ميليون تن متريك كاسته شد.

اسلاید 19: 19هدف گذاری ...دومین هدف، يافتن منابع انرژي قابل تجديد (جهت جایگزینی 10 درصد منابع)این هدف داراي پتانسيلي براي كاهش نشرهاي بالاي رودخانه، هزينه‌هاي سوخت و قرارگيري در معرض نوسانات قيمت مي‌باشد. به نظر پورتر: «اين هدف طولاني‌ترين و دشوارترين هدف خواهد بود ولي اگر هدف‌گذاري نمي‌كرديم، هيچ كاري انجام نمي‌شد». شرکت با تلاش بسیار در زمینه استفاده از گازهاي ناشي از دفن زباله‌ها، تنها توانسته است حدود 5 درصد از انرژي خود را از منابع تجديد شدني تامين نمايد.

اسلاید 20: 20چالش پیش روی دوپونتهمچنان‌كه برنامه‌هاي شركت دوپونت توسعه يافتند، استراتژي‌هاي آن نيز پيچيده‌تر و پيشرفته‌تر شده‌اند. چالش پيش روي شركت دوپونت: برخورد با تغيير اقليم و كارایي انرژي به عنوان فرصت‌هاي کسب و كاررهبر شركت دوپونت معتقد است كه تركيب صحيح محصول، يك مزيت در جهان تحت فشار كربن ايجاب مي‌نمايد. فیشر: «تغيير اقليم چيزي بيش از علم مي‌باشد. تغيير اقليم همچنين موضوع ادارك نقش ما در خود مسئله و شناخت فرصت‌ها و هدف‌گيري آن‌ها و رسيدن به توافق داخلی روي آن‌هاست».

اسلاید 21: 21چالش پیش روی دوپونت ...جنبه تجاري اين مسئله براي شركت دوپونت داراي دو مولفه است: مدیریت ریسکفرصت کسب و کارآيا دوپونت در يك شرايط نامساعد رقابتي ناشي از محدوديت كربن قرار خواهد گرفت؟ آيا دوپونت مي‌تواند در جهت آشكار ساختن فرصت‌هاي جديد بازار، روي محدوديت‌هاي كربن سرمايه‌گذاري كند؟

اسلاید 22: 22چالش پیش روی دوپونت ...جان رينير[1] : «چالش واقعي فراتر از رد پاي ما در محيط زیست است و اين چالش در فرصت‌هاي بازار است. آيا مي‌توانيم مزيت‌هاي نزد مشتريان را بسنجيم؟ آيا فرصت‌هاي رشد وجود دارند؟ ما نياز داريم تا از نزديك و به دقت با مشتريان كار كنيم تا بتوانيم نيازهاي آن‌ها راشناسايي كرده و براي يافتن راه‌حلي در مورد آن‌‌ها اقدام نمائيم» يا از طريق استفاده جديد از مواد قديمي و يا از طريق توسعه راه‌حل‌هاي جديد مطابق با مسايل مشتري.[1] - John Ranieriاز سال2000، دوپونت به طور پيوسته درآمد خود از محصولات جديد را افزايش داده است به گونه‌اي كه 20 درصد درآمد حاصل از معرفي محصولات جديد در طي 5 سال اول در دهه 1990 تا 33 درصد در سال 2005 افزايش يافت.

اسلاید 23: 23نوآوری دوپونتبا نظر به آينده، شركت دوپونت محتمل‌ترين بازارهاي رشد در استفاده از توده زنده مواد خام را شناسايي نمود كه از طريق مهندسي متابوليك (سوخت و ساز) مي‌توان براي ايجاد مواد جديد مانند پليمرها، سوخت‌ها و مواد شيميايي، سطوح بيولوژيكي كابردي جديد در مراقبت شخصي، پوشش‌ها و سطح رنگي و مواد بيومديكال جديد براي استفاده در رشته‌هاي دندانپزشكي و درمان‌هاي قلبي– عروقي به‌كار برد. شركت دوپونت هدفي راتنظيم نمود كه طي آن 25 درصد درآمد شركت‌ از طريق چنين منابع تمام نشدني نشات بگيرد و اين 3/2 راه براي دست‌يابي به هدف اصلي است.

اسلاید 24: 24نوآوری دوپونت ...پليمرسورانا[1] پيشرفتي رضايت‌بخش است. در يك سرمايه‌گذاري مشترك ميان دوپونت و تايت و لايل پي.ال.سي[2] در فصل سوم سال 2006 شركت شروع به توليد 3/1 پروپان ديول نمايد كه جزء اصلي پليمرهاي جديد است و از فرآيند اختصاصي تخمير و خالص‌سازي دانه‌هاي شكر به‌دست مي‌آيد. اين روش بيولوژيكي انرژي كمتري به كار مي‌برد، ميزان نشرها را كاهش مي‌دهد و از منابع قابل احيا (تجديد شدني) به جاي فرآيندهاي پتروشيميايي قديمي استفاده مي‌نمايد. [1] - Sorana Polymer[2] - Tate & Lyle PLC

اسلاید 25: 25نوآوری دوپونت ...شراكت با بي.پي (BP) به منظور ساخت، توليد و فروش نسل بعدي سوخت‌هاي بيولوژيكي، پيشرفت رضايت بخش ديگري در سال 2006 براي دوپونت بود. دو شركت مذكور از سال 2003 براي ساخت موادي كه بر محدوديت‌هاي سوخت‌هاي بيولوژيكي موجود غلبه كند، با يكديگر همكاري داشته‌اند. بيوبوتانول[1] اولين محصول براي فروش خواهد بود كه براي معرفي به بازار انگليس در سال 2007 ، به عنوان جزء بيولوژيكي بنزين، برنامه‌ريزي شده است. اين سوخت بيولوژيكي اقتصاد بهتري را نسبت به مخلوط‌هاي بنزين– اتانول ايجاب مي‌كند داراي تلرانس بالاتري براي آلودگي آب نسبت به اتانول مي‌باشد. [1] - Biobutanol

اسلاید 26: 26نوآوری دوپونت ...هردوي اين پيشرفت‌ها نشانگر مسير جديدي است كه شركت دوپونت در آن‌ها، پيشرو (رهبر) مي‌باشد و رد پاي محيطي شركت را به گونه‌اي قابل توجه كاهش مي‌دهند. به نظر چاودري، اين تغيير يك تغيير ظريف و هوشمندانه نيست بلكه بيشتر تغييري اساسي و قابل توجه در خطوط محصول و تحقيقات مورد تاكيد شركت دوپونت است. او اميدوار است شركت دوپونت به زودي به عنوان رهبر انقلاب تكنولوژي صنعتي شناخته شود و پيش‌بيني مي‌كند بيش از 60 درصد كسب و كارهاي دوپونت در چند دهة آتي ريشه در كاربرد بيولوژي به منظور كاهش سوخت‌هاي فسيلي خواهد داشت.

اسلاید 27: 27يكپارچگي سازمانيبراي يكپارچه كردن استراتژي‌هاي مرتبط با اقليم در درون كسب و كار، شركت دوپونت شبكه‌اي وسيع از تيم‌ها و كميته‌ها را به‌كار مي‌گيرد. نظارت و هدايت اين ساختار پيچيده در واقع يك رهبري قدرتمند از سطوح بالا مي‌باشد. در كنار يك رهبري قدرتمند، دست‌يابي به اهداف از چندين شيوه تشويق و منتشر مي‌شود. نخست اين‌كه هدف‌گذاري شامل طيف وسيعي از نمايشگرها در سطح كل شركت مي‌باشد. اين روش شيوه‌اي موثر براي خلق استراتژي‌هاي مرتبط با اقليم است. دوم، درحالي‌كه دست‌يابي به اهداف اختصاصي تا حد زياد به ‌عهده واحدهاي تجاري است، ولی پيشرفت آن‌ها از طريق برنامه محيطي شركت[1] پي‌گيري مي‌شود.[1] - Corporate Environmental Plan (CEP)

اسلاید 28: 28يكپارچگي سازماني ...سوم اين‌كه، بررسي رشد پايدار كه توسط مركز محيط زيست و رشد انجام مي‌شود فرصتي براي مطرح نمودن چالش‌ها و فرصت‌ها درون واحدهاي تجاري ويژه فراهم مي‌آورد.چهارم اين‌كه، شركت دوپونت با مرتبط ساختن حقوق، مزايا و پاداش كارمندان كليدي نظير رهبران تجاري وكارشناسان فني به نتايج برنامه‌ها، عملكرد سازماني خود (خريد – اقدام) در زمينه استراتژي‌هاي مرتبط با اقليم را تضمين مي نمايد. در پايان اين‌كه، طرفداران محلي، فاكتور مهمي براي دلايل فرهنگي و برنامه‌ريزي در سازمان‌هايي با كسب و كار غير متمركز مانند دوپونت مي‌باشد و بدين خاطر است كه شركت دوپونت مراكز مهارت را براي عملياتی نمودن اهداف خود ايجاد كرده است.يكي از روش‌هاي ابتكاري كه دوپونت آن را به رسميت شناخته، جوايز سرآمدي رشد پايدار[1] است. [1] - Sustainable Growth Excellence Awards

اسلاید 29: 29طرفدار كارايي انرژي روي كره زمينكرايج هاینريش[1] رهبر تيم انرژي جهاني براي تكنولوژي تيتانيوم، يك حامي انرژي در شركت دوپونت است. تكنولوژي تيتانيوم بخشي است كه به سرعت در حال رشد بوده و داراي برنامه‌هايي براي دو برابر كردن توليد تا سال 2010 نسبت به مقادير سال 1990 تنها با افزايش 40 درصدي در مصرف انرژي است. با توجه به اين‌كه انرژي درصد قابل توجهي از قيمت فروش دي‌اكسيدتيتانيوم (TiO2) را تشكيل مي‌دهد اين وظيفه ناچيز نيست.[1] - Craig Heinrich

اسلاید 30: 30طرفدار كارايي انرژي روي كره زمين ...پالايش[1] مداوم روشي است كه هاينريش براي رهبري پروژه‌هاي جديد به كار مي‌برد، فرآيندي كه مصرف انرژي و ميزان انتشار GHG برنامه را به عنوان بخشي از فرآيند واگذاري سرمايه مورد ارزيابي قرار مي‌دهد. اين پالايش در ابتداي فرآيند و قبل از مراحل ديگر بررسي انجام مي‌شود و واحد تجاري و پرسنل سطح شركت را در بر مي‌گيرد.[1] - Screening تلاش‌هاي مركز مهارت انرژي باعث شده تا تقريبا 10 درصد از بودجه سرمايه واحد تجاري در برنامه‌هايي سرمايه‌گذاري شود كه كارايي انرژي را افزايش مي‌دهند و درآمدهاي 5-3 ميليون دلاري را درطي ساليان متمادي به ارمغان مي‌آورند. به نظر هاینريش ، برخي پروژه‌ها داراي 400-300 درصد بازگشت سرمايه هستند،

اسلاید 31: 31طرفدار كارايي انرژي روي كره زمين ...هدف هاينريش تلفيق نمودن كارايي انرژي در هر پروژة ممكن است. همان‌طور كه او پروژه‌هاي خود را توصيف مي‌كند، تعداد معدودي از آن‌ها منحصراً مربوط به انرژي هستند و غالباً داراي جنبه‌اي از كيفيت، حجم و يا نشرهاي ديگر مي‌باشند. به‌دليل اين‌كه سرمايه‌گذاري‌هاي عظيمي براي تسهيل رشد كسب وكار انجام مي‌شود، هاينريش فرصت مي‌يابد تا بهبودهاي محيطي و انرژي را قبل از سرمايه‌گذاري، به آن‌ها بيفزايد. به گفته او، «كارايي انرژي بايستي با فرآيند تلفيق شود و نمي‌تواند به تنهايي مطرح شود»

اسلاید 32: 32طرفدار كارايي انرژي روي كره زمين ...جان كاربري : « شما به كشش و تنش ناشي از يك هدف پرچالش نياز داريد. اهداف الهام‌بخش از سازمان مي‌خواهد تا فراتر از مرزهاي متداول خود عمل نمايد. اين اهداف بر اساس اين قضيه بنا مي‌شوند ‌كه پتانسيل واقعي فراتر از توانايي ما در خيال‌پردازي است. يك هدف ساده نمي‌تواند قوه خلاقيت سازمان را به چالش بكشاند.» توصيه او براي هر شركتي كه عهده‌دار برنامه تغيير اقليم مي‌باشد، اين‌است كه افراد پرشور و شوق استخدام شوند و براي انجام كارهاي فوق‌العاده به چالش كشيده شوند. آن‌ها نياز به ماموريتي فراتر از آن‌چه درك مي‌كنند دارند و همچنين به رهبري نياز دارند تا در مورد آن‌چه مي‌توانند به‌دست آورند، آن‌ها را برانگيزاند.

اسلاید 33: 33توسعه خارجيشركت دوپونت همانند شركت‌هاي ديگر در اين گزارش، تعدادي از ذي‌نفعان از جمله جامعه مدني، مشتريان، انجمن‌هاي تجاري و دولت را درگير نموده است. مديريت اين روابط به شركت دوپونت در ايجاد دانش و آگاهي، هدايت كردن اقدامات و واحدهاي اقتصادي، درك روندها و درگيري موثر در عرصه سياسي كمك مي‌نمايد. حفظ كانال‌هاي ارتباطي باز موجب تقويت كسب و كار شركت در دراز مدت مي‌شود. فيشر: «شما مي‌توانيد مطالب بسياري را از NGOs بياموزيد. آن‌ها مي‌توانند چشمان شما را به‌روي فرصت‌هاي بازار بگشايند. همچنين، آن‌ها به تعهدات ما نسبت به محيط زيست، مشروعيت مي‌بخشند.

اسلاید 34: 34توسعه خارجي ...برخلاف برخي از شر‌‌‌‌‌كت‌هاي ديگر در اين گزارش، يك حوزه براي توسعه خارجي دوپونت درخصوص مسئله تغيير اقليم، ادارات فروش و بازاريابي بوده است. هنگامي‌كه شهرت و محبوبيت رهبريِ احاطه‌كننده دوپونت در پيشروي در مسايل تغيير اقليم افزايش مي‌يابد و آگاهي همگاني از اين‌گونه مسايل زياد مي‌شود، مشتريان از شركت دوپونت، درخواست شناسايي محصولات جديد با كارايي بهتر را مي‌نمايند كه متناسب با شرايط محدوديت جهاني كربن است.

اسلاید 35: 35توسعه خارجي ... در يك نمونه از مشاركت‌هاي همكاري، دوپونت يك قرارداد 4 ساله 38 ميليون دلاري (با NREL، شركت دايورسا[1]، دانشگاه ايالت ميشيگان و شركت دير و شركا[2] )براي تاسيس يك پالايشگاه بيولوژيكي يكپارچه ذرت را هدايت مي‌كند.[1] – Diversa[2] - Deere & Co.هاليدي: «اين موضوع يك مدل تجاري جديد براي توليد پايدار مواد شيميايي، سوخت‌ها و انرژي ايجاد خواهد كرد. اين تكنولوژي وابستگي كمتري به نفت خام خواهد داشت، گازهاي گلخانه‌اي را كاهش داده و يك اقتصاد بيولوژيكي پايدار و جهاني را به‌وجود خواهد آورد.» [1] - American Chemistry Council (ACC)[2] - International Climate Change Partnership (ICCP) [3] - Council of Industrial Boiler Owners (CIBO)

اسلاید 36: 36توسعه خارجي ...شركت دوپونت، همچنين عضو چندين انجمن بازرگاني از جمله انجمن شيمي آمريكا (ACC)[1]، مشاركت بين‌المللي تغيير اقليم (ICCP)[2] و انجمن دارندگان ديگ‌هاي بخار صنعتي (CIBO)[3] مي‌باشد.[1] - American Chemistry Council (ACC)[2] - International Climate Change Partnership (ICCP) [3] - Council of Industrial Boiler Owners (CIBO)با توجه به اين‌كه شركت‌هاي مختلف در انجمن‌ها، اغلب نقطه نظراتشان را در ميان نمي‌گذارند، شركت دوپونت رويكرد همكاري و تعاون را در پيش گرفته و تلاش‌هاي تغيير اقليم خود را در سازمان‌هايي متمركز مي‌كند كه فعالانه در مسئله اقليم مشاركت مي‌كنند مانند مركز پيو ، ICCP و ميزگرد بازرگاني[1]» [1] - Business Roundtable

اسلاید 37: 37ناكامي ناشي از مكانيزم توسعه پاك جان كاربري، مكانيزم توسعه پاك (CDM)[1] را به‌شدت سياسي و پيچيده مي‌خواند و احساس مي‌كند كه اين مكانيزم قدرت و توان كافي را ندارد. ماك مك‌فارلند معتقد است كه اصول CDM صحيح است ولي نياز است كه قواعد اجراي آن به‌خوبي تنظيم شود. براي مثال، او توضيح مي‌دهد كه تحت قوانين فعلي، «تخريب HFC-23 كه يك محصول فرعي زايد است، مي‌تواند با ارزش‌تر از توليد HCFC-22 كه يك محصول تجاري است، باشد.» [1] - Clean Development Mechanism (CDM)

اسلاید 38: 38ناكامي ناشي از مكانيزم توسعه پاك ...با استفاده از تكنولوژي اختصاصي در كارخانه لوييس ويل دوپونت، نرخ ساخت 37/1 درصدي به‌دست آمده كه به توليد بيشتر محصول مطلوب و اتلاف كمتر، ناشي از توليد محصول فرعي، منتهي شد. اين فرآيند كم هزينه بوده ولي به‌طور موثر ميزان HFC-23 توليد شده را كاهش داده است. با توجه به اين‌كه كاهش نشرهاي مورد تاييد (CERs)[1] با قيمتي حدود 10 دلار در هر تن CO2 به فروش مي‌رسد، هر كس مي‌توانست پول بيشتري را از فروش CERs حاصل از انهدام و تخريب HFC-23 نسبت به فروش محصول هدف نصيب خود سازد (تقريباً 5/3 دلار براي انهدام HFC-23 ناشي از توليد يك كيلوگرم HCFC-22 كه در برخي مناطق تا حدود 8/1 دلار فروش مي‌كرد). [1] - Certified Emissions Reductions (CERs)

اسلاید 39: 39ناكامي ناشي از مكانيزم توسعه پاك ...شركت دوپونت از شمول (گنجاندن) پروژه‌هاي HFC-23 تحت CDM حمايت مي‌كند ولي معتقد است كه CDM نبايستي موجب دلسردي از استفاده از بهترين تكنولوژي موجود شود. مشوق مالي فوق‌الذكر بيشتر از آن‌كه كارخانجات جديد را به توليد حداقل مقدار ممكن HFC-23 تشويق كند، آن‌ها را به توليد حداكثر مقدار ممكن HFC-23 تا حد 4% تحريك مي‌نمايد. از آن زمان، متدولوژي اولية مورد تاييد، اصلاح شده و اعتبار انهدام 4 درصدي HFC-23 را صادر كرده است، كه بدين ترتيب از انهدام HFC-23 ناشي از توليد يك كيلوگرم HCFC-22 حدود 7/4 دلار درآمد كسب مي‌شود. در نتيجه اين فعاليت به عمليات‌ها براي ناكارا نبودن پاداش مي‌دهد. [1] - Certified Emissions Reductions (CERs)

اسلاید 40: 40چشم انداز سياست شركت دوپونت، همانند رويكرد خود در برابر انجمن‌هاي بازرگاني، براي جلب‌توجه دولت و درگيركردن وي در مسئله تغيير اقليم، رويكرد همكاري و تعاون را اتخاذ نمود. در دهه 1990، دوپونت به‌طور مرتب با دولت كلينتون و نمايندگان پارلمان رايزني مي‌كرد. شركت در توسعه فرآيند براي پيمان‌نامه كيوتو كاملاً فعال بود. از آن‌جايي كه تغيير اقليم يك مشكل جهاني است، يك راه‌حلي جهاني كه تمام كشورهاي صنعتي شده را در بر بگيرد، ضروري است. فيشر : «كمك صنايع به دولت در جهت يافتن راه‌حلي مقرون به صرفه درخصوص مسئله تغيير اقليم امر مهمي است. دولت به تنهايي قادر به انجام اين كار نيست و فاقد توانايي لازم براي درك و شناخت نتايج خط مشي‌هاي مختلف است. دوره‌هاي عمومي تفسير و توضيح، اطلاعات حياتي و با ارزشي را براي دولت به ارمغان مي‌آورد.»

اسلاید 41: 41چالش هاي پيش روي دوپونت ...به عقيده دوپونت، هدف گذاري، سنجش ميزان پيشرفت، بهبود فرآيند يادگيري و كاهش مصرف انرژي، كار نسبتاً ساده‌اي است و با اين‌كه كار روي بهبود و اصلاح فرآيندها و پروژه‌هاي كارايي انرژي ادامه دارد، ولي بخش عظيمي از كاهش‌ها تاكنون تحقق يافته‌اند. چالش واقعي در حركتِ فراتر از كاهش‌ها و شناسايي و ارزيابي فرصت‌هاي تجاري در جهاني با محدوديت كربن نهفته است. اين كار با تجزيه و تحليل آن‌چه شما انجام مي‌دهيد، توجه به زنجيره ارزش، درك نيازهاي مشتريان خود و برآورده‌سازي آن‌ها شروع مي‌شود.

اسلاید 42: 42چالش هاي پيش روي دوپونت ...به‌منظور درك و كسب مزيت از اين كانون جديد، دوپونت مي‌بايستي پيچيدگي مسئله تغيير اقليم، اعم از علم، امور سياسي، اقتصاد و عدم قطعيت در حيطه زمان‌بندي را هدايت كند. تسهيم اطلاعات [1] ذاتاً در يك چنين سازمان بزرگي، هنوز به‌صورت يك چالش باقي مانده است. برخلاف ساختار سازماني فوق‌العاده و غيرعادي براي تسهيم و انتشار اطلاعات، به گفته داون ريتن‌هاوس[2]، مدير رشد پايدار، شركت هنوز «لوله بخاري»[3] است.[1] - sharing information[2] - Down Rittenhouse[3] - stove-piped

اسلاید 43: 43چالش هاي پيش روي دوپونت ...چالش ديگر مربوط به بالاتر بردن سطح كارايي و تنظيم دقيق سيستم اندازه گيري و ردگيري نشرها مي باشد.در پايان اينكه، راه‌حل شركت‌هاي مبتني بر علم و نوآوري، نظير دوپونت، ساخت و توسعه مواد جديدي است كه باعث دگرگوني آتي شركت و ورود به سده سوم فعاليت شركت مي‌شود.

اسلاید 44: By: Andrew J. HoffmanThe University of MichiganGetting Ahead of the Curve:Corporate StrategiesThat Address Climate Changeپايان

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید